Se indlæg|
Med som håndbagage?.
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 15/01-2011 17:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Jeg er begyndt at pakke til rejsen den 20. jan. til Thailand. Jeg ved selvfølgelig godt man IKKE må tage deodorant og barberskum samt andet væske med som håndbagage. Men mht. tandpaste er jeg kommet i tvivl, om det må tages med i håndbagagen. Derfor vil jeg lige spørge til råds
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 15/01-2011 17:40
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Fra Statens lufthavnevæsens hjemmeside: http://www.slv.dk...Itemid=471 I håndbagagen er det kun tilladt at medbringe væsker eller flydende stoffer i beholdere, der maksimalt kan rumme 100 milliliter (én deciliter)
Du må godt medbringe mere end én beholder i sin håndbagage, men ikke flere end der kan være i en gennemsigtig, genlukkelig pose med et rumfang på én liter. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 15/01-2011 19:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Jeg ved ikke vår du har det fra at man ikke må have deodorant og barberskum i håndbagage det må du godt bare di ikke er støre ind 100 milliliter, men det kan godt være svært at købe i almindelig supermarket men du kan godt købe i små mænger der er under 100 milliliter til når man skal rejse i matas og du kan også købe en gennemsigtig toilettaske der er godkendt til at flyve I håndbagagen er det kun tilladt at medbringe væsker eller flydende stoffer i beholdere, der maksimalt kan rumme 100 milliliter (én deciliter) Du må godt medbringe mere end én beholder i sin håndbagage, men ikke flere end der kan være i en gennemsigtig, genlukkelig pose med et rumfang på én liter. Come As You Are
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 15/01-2011 19:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Thomas72 skrev: Jeg er begyndt at pakke til rejsen den 20. jan. til Thailand. Jeg ved selvfølgelig godt man IKKE må tage deodorant og barberskum samt andet væske med som håndbagage. Men mht. tandpaste er jeg kommet i tvivl, om det må tages med i håndbagagen. Derfor vil jeg lige spørge til råds ![]() Begyndt at pakke allerede 5 dage inden afrejse! Så kan man vist ikke vente med at komme af sted.Medmindre du skal barbere dig i flyet, så kan du vel blot pakke det ned i den in-checkede bagage. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 15/01-2011 20:00
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Eller købe lidt tandpasta i lufthavnen efter sikkerhedskontrollen. Du kan iøvrigt få mange af de internationale mærker både i Boots og den anden kæde, Watson? Jeg bruger en speciel deospray, som ikke kan fås i Thailand, hvad jeg ved af, pga. min hud, den kommer i indchecket baggage, hmmm det er nok derfor jeg checker baggagen ind selvom den ikke overskrider vægtgrænsen. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 15/01-2011 20:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Nirvana skrev: Jeg ved ikke vår du har det fra at man ikke må have deodorant og barberskum i håndbagage det må du godt bare di ikke er støre ind 100 milliliter, men det kan godt være svært at købe i almindelig supermarket men du kan godt købe i små mænger der er under 100 milliliter til når man skal rejse i matas og du kan også købe en gennemsigtig toilettaske der er godkendt til at flyve I håndbagagen er det kun tilladt at medbringe væsker eller flydende stoffer i beholdere, der maksimalt kan rumme 100 milliliter (én deciliter) Du må godt medbringe mere end én beholder i sin håndbagage, men ikke flere end der kan være i en gennemsigtig, genlukkelig pose med et rumfang på én liter. Ikke nødvendigt, idet i CPH (kender ikke noget til province lufthavner) kan du få en GRATIS gennemsigtigt plastic pose til at putte dine tilladte væsker i . Disse findes lige ved trapperne når du skal op til security check og lige ved selvsamme security skranke (visning af pas og boardingpas). Til Thomas72, M.h.t. Væsker og væskeformige stoffer Så er her forklaringen fra Statens Luftfartsvæsens hjemmeside (Johns link): Når der i EU-reglerne nævnes væsker, gelé og væskeformige substanser omfatter det mere end f.eks. vand og læskedrikke. Det drejer sig bl.a. om: • Væsker som f.eks. vand, juice, saft, suppe og sirup • Parfume, barbersprit, eau de cologne o. lign • Delvist flydende stoffer som f.eks. hårshampoo og tandpasta. • Olier og cremer, f.eks. håndlotion eller solcreme • Indholdet i beholdere under tryk, f.eks. deodorant, barberskum o. lign. • Blandinger af faste og flydende stoffer. Og til jer der har små børn med eller er afhængig af medicin: Undtagelser fra reglerne Visse væsker og væskeformige stoffer er undtaget fra EU’s regler. Det drejer sig f.eks. om babymad, medicin o.lign., som må medbringes til brug på rejsen i større kvanta end 100 milliliter. Man bør dog være forberedt på, at sikkerhedspersonalet kan forlange bevis for væskens ægthed.(*) (*) Jeg formoder at der hentydes til fx. et brev fra egen læge der forklarer forbruget (helst på Dansk og engelsk). . Redigeret af Lung Yao d. 15/01-2011 20:40 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 15/01-2011 21:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
De "gratis" poser findes IKKE mere - de kan købes i 7/11i lufthavnen....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 16/01-2011 00:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Frank skrev: Thomas72 skrev: Jeg er begyndt at pakke til rejsen den 20. jan. til Thailand. Jeg ved selvfølgelig godt man IKKE må tage deodorant og barberskum samt andet væske med som håndbagage. Men mht. tandpaste er jeg kommet i tvivl, om det må tages med i håndbagagen. Derfor vil jeg lige spørge til råds ![]() Begyndt at pakke allerede 5 dage inden afrejse! Så kan man vist ikke vente med at komme af sted.Medmindre du skal barbere dig i flyet, så kan du vel blot pakke det ned i den in-checkede bagage. Ja så småt, fordi så er der en chance for men ikke glemmer noget i sidste øjeblik. Hvis man først begynder at pakke dagen før eller samme dag. Men ellers har du ret, jeg kan ikke vente med at komme afsted, med det m**vejr vi har for tiden. ![]() Ellers vil jeg sige stor tak til jer for jeres råd.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 16/01-2011 00:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Thomas72 skrev: Frank skrev: Thomas72 skrev: Jeg er begyndt at pakke til rejsen den 20. jan. til Thailand. Jeg ved selvfølgelig godt man IKKE må tage deodorant og barberskum samt andet væske med som håndbagage. Men mht. tandpaste er jeg kommet i tvivl, om det må tages med i håndbagagen. Derfor vil jeg lige spørge til råds ![]() Begyndt at pakke allerede 5 dage inden afrejse! Så kan man vist ikke vente med at komme af sted.Medmindre du skal barbere dig i flyet, så kan du vel blot pakke det ned i den in-checkede bagage. Ja så småt, fordi så er der en chance for men ikke glemmer noget i sidste øjeblik. Hvis man først begynder at pakke dagen før eller samme dag. Men ellers har du ret, jeg kan ikke vente med at komme afsted, med det m**vejr vi har for tiden. ![]() Ellers vil jeg sige stor tak til jer for jeres råd. ![]() Bon voyage! Og pas på pigerne i 7-eleven - de skulle efter sigende være ude midt gifte-kniven. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Så kan man vist ikke vente med at komme af sted.