Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Opskrifter og gode råd
 Udskriv debat
bplara (?)
bob
Hej
Fruen savner det hjemlige fiskekrydderi. Det er en slags gamle, hakkede fisk i lage, som står i en spand i månedsvis og bliver "ekstra lækker". Den hedder noget a la "bplara".
Er der nogen der kan hjælpe med et sted man kan købe sådan noget (så jeg ikke skal have det med hjem i kufferten Shock )

Det er ikke normal fish sauce, som man nemt kan købe på flaske allevegne.

Tak !

TG950
bob skrev:
Hej
Fruen savner det hjemlige fiskekrydderi. Det er en slags gamle, hakkede fisk i lage, som står i en spand i månedsvis og bliver "ekstra lækker". Den hedder noget a la "bplara".
Er der nogen der kan hjælpe med et sted man kan købe sådan noget (så jeg ikke skal have det med hjem i kufferten Shock )

Det er ikke normal fish sauce, som man nemt kan købe på flaske allevegne.

Tak !

det kan købes i de fleste Asiatiske butikker, men er rimelig dyr efter Thai forhold Hehe-guy ca. 30,- for en lille bøtte.

chefen (konen) her i huset laver det selv ( 100,- Ltr./Kg. ), og gudske lov for at det står i et afsides mørkt temperert aflåst kælderrum, du kunne jo spørge om der var nogle i din kone's omgangs kreds der selv laver det.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

thaikurt1
Man forstå ikke at thai kan spise det. Hmmmmmm

Det er noget jeg holder mig langt væk fra og når kone købet det på marked stå jeg langt væk. Sick
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
born
Bob...

Har i prøvet det her...

http://en.wikiped...i/Lutefisk

Frank
Ja det fås i samtlige thaibutikker.

Konen har alligevel altid en par bøtter med hjem. Ikke købt i lukkede glas, men nogen som bliver omhældt i plastikbøtter lige inden hjemrejse. Sidste gang blev tasken med det og tørret fisk i forskellige afskygninger afvist ved check-in på grund af stanken. Damen ved check-in bad os om at gå hen og få tasken wrappet i plast ved den maskine som er ved indgangen til lufthavnen. Derefter var der ingen problemer.Smile

John
Frank skrev:

Konen har alligevel altid en par bøtter med hjem. Ikke købt i lukkede glas, men nogen som bliver omhældt i plastikbøtter lige inden hjemrejse. Sidste gang blev tasken med det og tørret fisk i forskellige afskygninger afvist ved check-in på grund af stanken. Damen ved check-in bad os om at gå hen og få tasken wrappet i plast ved den maskine som er ved indgangen til lufthavnen. Derefter var der ingen problemer.Smile

Det må have været lækkert at pakke den kuffert ud Grin

Min kone har det med hjem i en 1½ liters dansk cola flaske, som på udrejsen er fyldt med kirsebærvin til familien. Rimelig brudsikker og ingen lugt gener Wink

Men må man i det hele taget indføre balar i Danmark?
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Frank
John skrev:
Frank skrev:

Det må have været lækkert at pakke den kuffert ud Grin

Min kone har det med hjem i en 1½ liters dansk cola flaske, som på udrejsen er fyldt med kirsebærvin til familien. Rimelig brudsikker og ingen lugt gener Wink

Men må man i det hele taget indføre balar i Danmark?

Kirsebærvin?! Smile

Indføre balar i Danmark som normal rejsende: 100% NEJ!

TG950
Frank skrev:

ja, en god bussines der er fundet på der, man skulle selv have fundet på det, sidst så jeg en arabisk familie der skulle have wrappet 18 stk baggage og de 2 wrapper grinede over hele fjæset.

så nu søger jeg licens til at lave det samme i CPH, forventet pris 47,- incl. moms & miljøafgift pr.stk baggage, så med en god deal med dem i check in så skal det nok blive en god forretning Hehe-guy

sorry out of toppic.

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

bob
TG950 skrev:

det kan købes i de fleste Asiatiske butikker, men er rimelig dyr efter Thai forhold Hehe-guy ca. 30,- for en lille bøtte.

chefen (konen) her i huset laver det selv ( 100,- Ltr./Kg. ), og gudske lov for at det står i et afsides mørkt temperert aflåst kælderrum, du kunne jo spørge om der var nogle i din kone's omgangs kreds der selv laver det!

Der ligger en stor thai butik i den pæne ende af Istedgade, men vi har ikke set bpla ra dér. Måske skal man spørge og se om de har noget stående..?
Vi har ikke en thai omgangskreds endnu, men hvis nogen har en kone der laver det (i Københavnsområdet, så send meget gerne en personlig besked Grin.

Ja, det er noget stygt stadsDead. Men hun synes f.eks. sort lakrids er slemt. Smag og behag.Eating Fast
Redigeret af bob d. 15/01-2011 09:00

Frank
bob skrev:
TG950 skrev:

chefen (konen) her i huset laver det selv ( 100,- Ltr./Kg. ), og gudske lov for at det står i et afsides mørkt temperert aflåst kælderrum, du kunne jo spørge om der var nogle i din kone's omgangs kreds der selv laver det!

Der ligger en stor thai butik i den pæne ende af Istedgade, men vi har ikke set bpla ra dér. Måske skal man spørge og se om de har noget stående..?
Vi har ikke en thai omgangskreds endnu, men hvis nogen har en kone der laver det (i Københavnsområdet, så send meget gerne en personlig besked Grin.

Ja, det er noget stygt stadsDead. Men hun synes f.eks. sort lakrids er slemt. Smag og behag.Eating Fast

De har det i lange baner i mange varianter.

bob
Tak, Frank.
Vi tager hen og kigger igen

Spring til debat: