Se indlæg
 Udskriv debat
Til Thailand med en evt. afstikker til Laos
Thomas72
Den 20 jan, 2011 går turen til Thailand for 2. gang og denne gang i en god måneds tid.

Jeg har sådan udset nogle steder i Thailand. Men jeg har lært at kende en kvinde fra Laos, som er bosiddende i DK og dansk gift.
Sagen er den at hun er rejst hjem til Laos for at besøge sin familie og er der også mens jeg er i Thailand.
Vi har snakket om, hvis jeg tager en afstikker til Laos, vil hun hjælpe mig med visum, vise mig lidt rundt i Vientiane og hente mig ved grænsen ved Nong Khai eller i lufthavnen i Vientiane.

Jeg ved der går bus og tog fra Bangkok til Nong Khai.

Jeg vil gerne høre fra jer som tidligere har besøgt Laos, hvad i vil anbefale man skal se i landet og om visumregler.
Som udgangspunkt er jeg bortrejst i lidt mere end 30 dage og skal derfor have en visum til Thailand.
Men er det nødvendig?, hvis man tager den afstikker til Laos og hvor mange dage kan man have i Thailand uden visum, når man rejser ind i Thailand?.

Jeg håber i kan komme nogle tips.

Vh. Thomas
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

jesperfrb
Som dansker får du 30 dages visum til Thailand, ved indrejse i lufthavnen! Hvis du rejser til Laos og krydser grænsen i Nong Khai får du 14 dages visum, når du rejser tilbage til Thailand! Dvs at hvis du rejser til Laos for tideligt på din tur, kommer du til at mangle dage i dit visum! Derimod kan det betale sig i slutningen af din tur, da du skriver din rejse varer lidt over 30 dage! Kald det visa run hvis du har lystGrin
Redigeret af jesperfrb d. 12/12-2010 04:40
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Himmelhunden
jesperfrb skrev:
Som dansker får du 30 dages visum til Thailand, ved indrejse i lufthavnen! Hvis du rejser til Laos og krydser grænsen i Nong Khai får du 14 dages visum, når du rejser tilbage til Thailand! Dvs at hvis du rejser til Laos for tideligt på din tur, kommer du til at mangle dage i dit visum! Derimod kan det betale sig i slutningen af din tur, da du skriver din rejse varer lidt over 30 dage! Kald det visa run hvis du har lystGrin

Ja - flyveren til Vientiane eller som jeg ville foretrække nattoget til Nong Khai. Både Vientianne og den næststørste by Luang Prabang er interessante byer at besøge. Visum til Laos fås ved grænsen. Hav rigeligt med kontantvaluta med. Der er ikke mange kontantautomater i Laos. Jeg ved ikke hvordan det er nu....men tidligere 8 - 10 år tilbage var der hyppige overfald på vejstrækningen Vientiane - Luang Prabang. Ellers tag fly eller sejltur af Mekong floden.

God tur

Himmelhunden

keniko
udemærket ide med en afstikker til Laos. Min kone og jeg tager selv et par dage til Laos i slutningen af Februar. Vi har dog kun 1 times kørsel til Laos.

Så rigtig god tur.

P.S. Er hendes danske mand klar over at du tager ud og besøger hende?

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

b_j3ns3n
keniko skrev:
udemærket ide med en afstikker til Laos. Min kone og jeg tager selv et par dage til Laos i slutningen af Februar. Vi har dog kun 1 times kørsel til Laos.

Så rigtig god tur.

K.

Det kan være de er venner, og hun bare vil vise ham rundt.. Smile

jeg har da været ude og se flere ting i buriram omegn med et par af min kærestes veninder

har endnu ikke været i laos. men vil meget gerne

skulle være møg billigt og skide flot Smile
Redigeret af b_j3ns3n d. 12/12-2010 10:15
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

kimp
Jeg Kan på det varmeste anbefale en tur til Laos.
Jeg har været der to gange. første gang siste år i ca3 uger og igen i år fra april til september.
da jeg første gang var afsted, var det i forventning om at lære thailand at kende og evt finde et sted hvor jeg kunne vende tilbage til i årene fremover.
Jeg fik en fin præcentation af nordthailand af Hugo og Nang, som jeg havde lært at kende gennem dette forum.
Jeg sluttede min tur af med en tur ned gennem Laos og det har jeg ikke fortrudt. Det er et fantastisk land og folk.

Jeg kan anbefale dig, at besøge Si Pan Don(de 4000 øer) i det sydlige Laos, hvis du trænger til fred i sjælen. Der går tiden langsomt og folk er meget gæstfrie.
Jeg har opholdt mig et længere stykke tid på øen Don Khone, som jeg virkelig kan anbefale.
Her er vandfald, jungle og mulighed for et smut til Cambodia uden visa og se på de udrydelsestruede ferskvandsdelfiner, som lever der. Det kan gøres både i longboat og kajak.
Øerne fik først strøm sidste år og det har gjort en stor forskel. De har også fået internet

Første gang jeg var i Vientiane, var min første indskydelse, da jeg stod af bussen, at det var et stinkende hul. Jeg blev en enkelt nat inden jeg tog videre.
Anden gang jeg var der havde jeg besluttet at give byen en chance. Flere havde anbefalet det og jeg blev i en måned og kom til at holde meget af byen.
Den er nem at overskue og stemningen er meget provientiel.
Byen føles meget sikker, hvilket gælder for alle de steder jeg har besøgt i Laos.
Der er et par interesante templer at besøge.

Luamprabang er et smukt sted, som klart kan anbefales. det mest turistfyldte sted jeg var, men på ingen måde overfyldt.
Der kan være problemer med røg fra afbrænding af bjergsiderne, til tider kan det være ret generende. Når den første regn falder forsvinder røgen og man kan igen se bjergene.
Der er et par vandfald i nærheden, som er et besøg værd. Ved det ene vandfald, er der et bjørnesanatorium. Dette reklamerer de mærkeligt nok ikke med.

Mht bankautomater, så er der i de fleste byer af en hvis størrelse og ved grænseovergangene.
Visakortet kan man hæve på i bankerne, så det var ikke det store problem.
Dog var det noget besværligt nede på øerne, hvor der var 10km til nærmeste bank.
Det ændre sig hurtigt og jeg tror at der vil være en bank denede til næste år.

Landet er i en rivende udvikling og jeg kan anbefale et besøg NU!
Der er internet i de fleste mellemstore byer og inden længe tror jeg det er overalt.
Prisnivauet er ikke, som mange tror. faktisk synes jeg at det er dyrere at opholde sig i Laos end i Thailand, det hørte jeg også fra mange andre rejsende, som var ret overraskede over priserne ifht. priserne i de omkringliggende lande.
priserne på logi stiger mærkant i højsæsonen.
mvh Kim
Redigeret af kimp d. 12/12-2010 14:55

www.c-rex.dk
Lung Yao
jesperfrb skrev:

JA det er rigtigt men hvorfor foreslår I så mange "besværlige" omveje, når den nemmeste løsning ligger lige udenfor døren.
Thomas 72,
- Ansøge om en "gratis" 60 dages turistvisa :

<< All foreigners who apply for Tourist Visa at the Royal Thai Embassies and the Royal Thai Consulates-General world wide, including eligible foreigners who apply for Visa on Arrival at designated checkpoints, will be exempted from Tourist Visa fee from 11 May 2010 to 31 March 2011. Such arrangement is for Tourist Visa only. >>

http://www.thaiem...a_page.htm

Udfyld ansøgnings formular her og printe den:

http://www.thaiem...a_form.pdf

Så har du visa til 30 dage + , og hvis du ikke får brug for den (>30 dage) så har den kun kostet dig et billede og forsendelsen hvis du ikke selv henvender dig på Ambassaden i Hellerup eller konsulaten i Hvide Sande.
Hvis/når du tager en smut tur til Laos så skal du endelig huske at anmode om en "Re-entry" visa, således at din 60 dages visa ikke bliver "nul-stillet" .
<< Visitors may apply for an extension of stay or a re-entry permit at any immigration checkpoint.>>

.
Redigeret af Lung Yao d. 12/12-2010 14:55
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Payanak
Vangvien er et besøg værd.

Priserne i Laos er omtrent de samme som i Thailand.
Dog er visse ting væsentligt dyrere, men omvendt er andre ting billigere.

Jeg holder meget af Laotisk mad, og forskellene til thailandsk mad.

kimp
Jeg har kun været i Vang Vieng i et par timer, men mit indtryk var ikke positivt. Det er ikke lige min scene.
Byen er præget af unge backpackere på druk og stoffer.
Der skulle være nogle spændende huler i området og området er meget smukt.

kim

www.c-rex.dk
jesperfrb
Hvis/når du tager en smut tur til Laos så skal du endelig huske at anmode om en "Re-entry" visa, således at din 60 dages visa ikke bliver "nul-stillet" .
<< Visitors may apply for an extension of stay or a re-entry permit at any immigration checkpoint.
Redigeret af jesperfrb d. 12/12-2010 17:47

Thomas72
K.

Ja, hendes mand er udemærket klar over det og han har ingen proplemer med det. Vi er kun venner.

Så har du visa til 30 dage + , og hvis du ikke får brug for den (>30 dage) så har den kun kostet dig et billede og forsendelsen hvis du ikke selv henvender dig på Ambassaden i Hellerup eller konsulaten i Hvide Sande.
<< Visitors may apply for an extension of stay or a re-entry permit at any immigration checkpoint.>>
.

Den der "Re-entry" visa, er det ved grænsen man skal ansøge om en? og er det ved indrejse til Laos? eller ved udrejse igen?

Jeg vil sige tak til jer alle for jeres tips, de er brugbare og i må gerne komme med flereWink

Vh. ThomasWink
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Lung Yao
Thomas72 skrev:
..........................................................................
Den der "Re-entry" visa, er det ved grænsen man skal ansøge om en? og er det ved indrejse til Laos? eller ved udrejse igen? Du kan også spørge på Ambassaden om reglerne(officiel svar).
Jeg vil sige tak til jer alle for jeres tips, de er brugbare og i må gerne komme med flereWinkVh. ThomasWink

Svaret ville jeg overlade til de erfarende "Visa-runner".
Mit gæt er kun at som navnet siger: Re-entry = tilladelse til at komme ind i TH igen, og ergo udstedes af de Thailandske myndigheder inden afrejsen.
Er der nogle som ved om man kan få en "multiple entry" (flere gange) visa i forbindelse med TURIST visa ?

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jesperfrb
"Re-entry" SKAL søges før du forlader Thailand! Og koster et gebyr, kan desværre ikke huske hvor meget!

Nirvana
I den pdf fil der linkes til om visa ansøgning kan jeg ikke finde nåde om Re-entry
Come As You Are

Lung Yao
Nirvana skrev:
I den pdf fil der linkes til om visa ansøgning kan jeg ikke finde nåde om Re-entry

Rigtigt, for det er kun en ansøgnings formular for "almindelig visa" (ved 60 dage for DK m.m. og for alle de andre: hver gang).

http://www.thaiem...a_page.htm

http://www.thaiem...f-visa.htm

<< If you will leave Thailand before the end of "Admitted Date" (as in No.2) and wish to return within that date, you may apply for a re-entry permit at the airport before leaving so as to reserve the rest of the permitted duration of stay. >>

Det var en anden som skrev om at han ikke viste/se at man ikke kunne få kopieret dokumenter på Ambassaden :

http://www.thaiem..._danes.htm

Please note that theEmbassy does not provide copying service

.
Redigeret af Lung Yao d. 14/12-2010 16:02

Lung Yao
Lung Yao skrev:
[quote]Thomas72 skrev:
..........................................................................
Er der nogle som ved om man kan få en "multiple entry" (flere gange) visa i forbindelse med TURIST visa?

Det er åbenbart muligt iflg.:
http://www.thaiem...sa_fee.htm

Visa Application Processing Fee
Visa Type DKK
•Transit Visa (per entry) 150
Tourist Visa (per entry) - Limit 3 Entries 200
(p.t. Gratis til 31 Marts 2011)

.
Redigeret af Lung Yao d. 14/12-2010 16:15

AL 48
Thomas72 skrev:
Den 20 jan, 2011 går turen til Thailand for 2. gang og denne gang i en god måneds tid.

Jeg har sådan udset nogle steder i Thailand. Men jeg har lært at kende en kvinde fra Laos, som er bosiddende i DK og dansk gift.
Sagen er den at hun er rejst hjem til Laos for at besøge sin familie og er der også mens jeg er i Thailand.
Vi har snakket om, hvis jeg tager en afstikker til Laos, vil hun hjælpe mig med visum, vise mig lidt rundt i Vientiane og hente mig ved grænsen ved Nong Khai eller i lufthavnen i Vientiane.

Jeg ved der går bus og tog fra Bangkok til Nong Khai.

Jeg vil gerne høre fra jer som tidligere har besøgt Laos, hvad i vil anbefale man skal se i landet og om visumregler.
Som udgangspunkt er jeg bortrejst i lidt mere end 30 dage og skal derfor have en visum til Thailand.
Men er det nødvendig?, hvis man tager den afstikker til Laos og hvor mange dage kan man have i Thailand uden visum, når man rejser ind i Thailand?.

Jeg håber i kan komme nogle tips.

Vh. Thomas

Når du flyver til Thailand som alm. turist kan du opholde dig der i 30 dage. Hvis du i slutningen af ferien rejser over grænsen til Laos ved Nong Khai, kan du mod betaling få visa til Laos (husk billede), men ellers laver de også det ved kontrollen.
Når du så vil returnere til Thailand ved grænsen får du et stempel, som giver ret til 15 dages ophold.
Tager du derimod flyveren fra Vientian til BKK opnår du igen 30 dage i passet.
På den måde kan du opnå i alt 60 dage i Thailand + 1-2 dage i Laos, uden visum til Thailand.
Det med at flyve ind i Thailand kan så vidt jeg ved gøres op til 3 gange.
Rigtig god tur.
Jeg tjekkede lige mit pas, og så at sidst jeg brugte Nong Khai og over "Friendship Bridge", fik jeg tilladelse til Laos fra 19.dec. til 17. Jan., altså 29 dage.-Rigelig til en tur i Vientian.
Redigeret af AL 48 d. 14/12-2010 22:43

Spring til debat: