Se indlæg
 Udskriv debat
Gode råd, tak !
Mikk
Hej alle rejsevenner

Vi er 11 pers. som ankommer til bangkok d. 14/1-2011.

Vi skal bo en enkelt nat på Grand china Princees hvor vi skal spise i den roterende restaurant om aftenen, næste dag bliver vi afhentet for at tage på Siam cruise i 3 dage, vi vender tilbage til Bangkok for at overnatte en enklet nat på The ambassador, næste dag bliver vi afhentet for at køre til havnen i Trat hvor en speedbåd venter for at sejle os til Koh Wai hvor vi skal bo 3 dage på Parang resort med koralrevet i "baghaven", så skal vi til Koh Chang med 9 overnatninger på Paradise resort hvor vi skal bo i Beachfront bungalows.

Skal vi veksle penge i DK eller i Bangkoks lufthavn ?
Vi er alle tidligere vaccineret for Leverbetændelse herpatitis A, difteri/stivkarmpe (2001) skal vi vaccineres igen eller er vaccinen stadigt aktiv ?
Vi skal bla. bo på The ambassador, hvor skal vi spise om aftenen ? nogen som kender spisestedet Gallary ved Ambassador ?
Hvor finder vi natmarked i området i gåafstand ?
Er der noget speciel vi skal se i China town ?
Vi skal flyve med Turkish Airlines, Hvordan er det mhs. til mad og drikkevarere ?

På forhånd mange tak!

Mvh Hanne

jh
Kommer lidt an på om i syntes er sikkert at rejse med mange penge.Men i får mere ved at veksle i Thailand.Ang flyselskab i har valgt har jeg hørt er meget godt.Bangkok har jeg været men syntes ikke det er noget for mig men meget stor by.Forhør jer frem når i kommer der.

Allan1408
Mikk> Vi er alle tidligere vaccineret for Leverbetændelse herpatitis A, difteri/stivkarmpe (2001) skal vi vaccineres igen eller er vaccinen stadigt aktiv ?

Vaccinen kan gives fra 1-års alderen og beskytter i op til 1 år; hvis der gives en 2. injektion efter 6 - 12 måneder opnås beskyttelse i mindst 25 år. Den anden vaccination kan gives op til 5 år efter den primære vaccination. (koster ca. 400kr. + tillæg hos læge 250,- kr.).

Difteri/stivkarmpe gælder vist i 10 år??? men kan købes for 75,- tro jeg hos din egen læge + tillæg.

Da jeg skulle til Thaoland fik jeg begge da jeg ikke kunne huske hvornår jeg fik min stivkrampe..... betalte kun 250 kr. i tillæg for begge to.

TG950
Mikk skrev:
Hej alle rejsevenner

Vi skal bo en enkelt nat på Grand china Princees hvor vi skal spise i den roterende restaurant om aftenen, næste dag bliver vi afhentet for at tage på Siam cruise i 3 dage, vi vender tilbage til Bangkok for at overnatte en enklet nat på The ambassador, næste dag bliver vi afhentet for at køre til havnen i Trat hvor en speedbåd venter for at sejle os til Koh Wai hvor vi skal bo 3 dage på Parang resort med koralrevet i "baghaven", så skal vi til Koh Chang med 9 overnatninger på Paradise resort hvor vi skal bo i Beachfront bungalows.

Skal vi veksle penge i DK eller i Bangkoks lufthavn ?Vi er alle tidligere vaccineret for Leverbetændelse herpatitis A, difteri/stivkarmpe (2001) skal vi vaccineres igen eller er vaccinen stadigt aktiv ?
Vi skal bla. bo på The ambassador, hvor skal vi spise om aftenen ? nogen som kender spisestedet Gallary ved Ambassador ?
Vi skal flyve med Turkish Airlines, Hvordan er det mhs. til mad og drikkevarere ?

På forhånd mange tak!

Mvh Hanne

Da i ikke er ret lang tid i BKK, til at finde finde en
http://www.superr...index.aspx
vil jeg anbefale jer at veksle lidt hjemmefra F.eks
http://www.forexb...
og så ellers Checke de mindre vekselboder de steder i nu kommer til, BKK lufthavn vil jeg absolut ikke råde jer til at bruge.

god tur.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

natty
"BKK lufthavn vil jeg absolut ikke råde jer til at bruge"

Jeg har ikke set at der skulle være forskel på kursen i de samme banker i lufthavnen eller inde i bangkok.

Noget andet er at da det er 11 personer, rejser i sikkert rundt med en mindre formue, det ville jeg ikke gøre med kontakter.

Djengis
Smile Vil sige jeg ikke har hørt noget særligt godt om Tyrkiske luftforsøg Smile men har ikke selv prøvet dem.

Mht penge:

Det er som hovedregel ALTID bedst at købe valuta i DK.
Dette er forstærket at den fallit truede Euro som DKK er bundet til. Euro falder overfor USD og dermed Bath.

Så køb (fx i jeres bank) bath og hæv ellers på visa/master kort derned i de fint fungerende ATM.

Den bedste måde er at overføre via Swift, men da jeg formoder ingen af jer har en thai konto er dette nok ikke relevant.

Er lige kommet hjem dernede fra - og DKK er ikke meget værd i Thailand - lige som Euro ikke er.
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

Jake
I skal da blot hæve med kreditkort. Det er dumt at tage valuta med til 2-3 uger.
Der er alle typer restauranter nær Ambassador, hvor jeg har boet en del gange. Der er en god japansk buffet i soi 20. Tag en drink i Bed Supperclub 200 m længere nede ad gaden fra Ambassador

b_j3ns3n
Djengis skrev:
Smile Vil sige jeg ikke har hørt noget særligt godt om Tyrkiske luftforsøg Smile men har ikke selv prøvet dem.

Mht penge:

Dette er forstærket at den fallit truede Euro som DKK er bundet til. Euro falder overfor USD og dermed Bath.

Så køb (fx i jeres bank) bath og hæv ellers på visa/master kort derned i de fint fungerende ATM.

Den bedste måde er at overføre via Swift, men da jeg formoder ingen af jer har en thai konto er dette nok ikke relevant.

Er lige kommet hjem dernede fra - og DKK er ikke meget værd i Thailand - lige som Euro ikke er.

Pjat.. turkish airline er med i star alliance og de gange jeg har fløjet med dem, har jeg fået langt bedre service end den ene gang jeg gad at flyve med thai..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

natty
Jeg har fjølet med Turkish til Istanbul, dem er der ikke noget i vejen med, de serverede faktisk noget af det bedste økonomi måltid jeg nogen sinde har fået på udturen,.

joensen
Det er da udmærket at bruge Visa/Master kotrt i Thailand, der er mange ATM, men det er lidt dyrt.
Du kan som regel kun hæve 15000 bath på master og 11000 på Visa og så koster det 150 baht hver gang du hæver penge og den kurs de Thailandske banker giver dig er elendig.
Hvis du hæver 15000 bath og kursen er ca. 5,4 bath/dkk så får du en kurs fra den Thailandske bank der er ca 5,2 bath/dkk, så det koster dig i nærheden af 200 dkk (alt inklusive, kurstab,hævegebyr fra den danske og den Thailandske bank) at hæve 15000 bath på et dansk Master kort i Thailand, og 15000 bath er lige under 3000 kroner, så det er lidt dyrt at bruge danske hævekort i Thailand. Det bedste er at have en Thailandsk bankkonto med et Master Debit Card, der er absolut penge at spare.

ingolf
b_j3ns3n skrev:
Djengis skrev:

Mht penge:

Pjat.. turkish airline er med i star alliance og de gange jeg har fløjet med dem, har jeg fået langt bedre service end den ene gang jeg gad at flyve med thai..

Er lige kommet hjem med Turkish Airlines, og kan kun sige at alt var OK---fine moderne fly, mener det var A330-300, og i har en masse film/spil/underholdning i jeres egen skärm i sädet foran, om man har problem med at sove.
Eneste negativt--min egen skyld--sad og kikkkede på kamaraen ved näsehjulet under landing---det er ikke for sarte nerver Frown
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

joensen
Vi (min familie og mig) har også fløjet med Turkis Airways, det var ok, vi kom ud i noget voldsom turbolens så vi blev løftet ud af sæderne, men det var ikke Turkis Airways skyld, men min kone vil ikke flyve med dem igen, hvis det samme havde sket med Thai Airways, er jeg helt sikker på at hun ville flyve med dem igen, men sådan er der så meget.
De fleste internationale luftfarts selskaber der flyver til Bangkok er vel og, det er kun Thai airways der bruger nogle gamle fly på ruten Bkk Cph.

Anonym Bruger
Mikk skrev:
Hej alle rejsevenner

Skal vi

Vi skal flyve med Turkish Airlines, Hvordan er det mhs. til mad og drikkevarere ?veksle penge i DK eller i Bangkoks lufthavn ?
Vi er alle tidligere vaccineret for Leverbetændelse herpatitis A, difteri/stivkarmpe (2001) skal vi vaccineres igen eller er vaccinen stadigt aktiv ?

På forhånd mange tak!

Mvh Hanne

Ja, der er rigtigt meget i kan se i China Town. I kan gå rundt der i dagevis. Men specielt, nej.

Vi skal flyve med Turkish Airlines, Hvordan er det mhs. til mad og drikkevarere ?veksle penge i DK eller i Bangkoks lufthavn ?

Det er der mange her, som har svaret glimrende på. Men vedr. veksling af penge, er jeg ikke enig med indlæggene her.
Sørg for at ha' en smule baht vekslet hjemme fra. Ambassador hotel ligger i soi 11. På hjørnet af soi 9 (mener jeg) ligger der
en kineser, (pæn stor butik) som uden tvivl, giver Jer den bedste kurs på veksling af Dkr.

Tal med en læge hjemme om det

Der findes et utal af restauranter, i netop det område, som er centrum for turismen. Både Thai og Western Food. Svært at vejlede, da det kommer an på specifikke mad ønsker og økonomi.[/b]

Gå afstand, den bliver svær. Men inden for kort taxa afstand, er der flere muligheder. Spørg i receptionen på Ambassador. Eller
måske andre brugere her, har et bud.

Robert Kronberg
DK skrev:
Mikk skrev:
Hej alle rejsevenner

Skal vi

På forhånd mange tak!

Mvh Hanne

Ja, der er rigtigt meget i kan se i China Town. I kan gå rundt der i dagevis. Men specielt, nej.

Det er der mange her, som har svaret glimrende på. Men vedr. veksling af penge, er jeg ikke enig med indlæggene her.
Sørg for at ha' en smule baht vekslet hjemme fra. Ambassador hotel ligger i soi 11. På hjørnet af soi 9 (mener jeg) ligger der
en kineser, (pæn stor butik) som uden tvivl, giver Jer den bedste kurs på veksling af Dkr.

Tal med en læge hjemme om det

Der findes et utal af restauranter, i netop det område, som er centrum for turismen. Både Thai og Western Food. Svært at vejlede, da det kommer an på specifikke mad ønsker og økonomi.[/b]

Gå afstand, den bliver svær. Men inden for kort taxa afstand, er der flere muligheder. Spørg i receptionen på Ambassador. Eller
måske andre brugere her, har et bud.

DK, jeg formoder, at det kinesiske veksetsted omkring Suk Soi 9 er det kinesiske rejsebureau, men jeg huske desværre ikke navnet - men det er ikke et engelskklingende navn.

Suk 11 Gallary er udemærket, men for et stelskab på 11 skal I bestille bord, da det er et lille sted. Ellers er min favori Rosabien over for Ambassador. Zanzibar lidt tættere på selve Sukhumvit er også godt, men lidt dyrere, især på øl-priserne.

Normalt plejer folk bare at hæve 10.000 baht ad gangen med deres danske Visa eller Master i en ATM. Visa har vist den bedste kurs, og så slipper man for at skulle vade rundt med større kontaktbeløb, hvilket ikke er det smarteste.

Men bankerne i lufthavnen i Bangkok har vel samme kurser, som de de har ndre steder.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Anonym Bruger
Den billige restaurant version, men også hyggelige, er SUDA...Soi 16.

Det er der SAS personalet spiser. når de skal score diæter...!!!

Robert Kronberg
DK skrev:
Den billige restaurant version, men også hyggelige, er SUDA...Soi 16.

Det er der SAS personalet spiser. når de skal score diæter...!!!

Mener du ikke soi 14.

Hilsen, Robert

jesperfrb
Jo "SUDA" ligger soi 14!
Vekselkontoret på Sukhumvit hedder "Vasu"!
God tur!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

joensen skrev:
Det er da udmærket at bruge Visa/Master kotrt i Thailand, der er mange ATM, men det er lidt dyrt.
Du kan som regel kun hæve 15000 bath på master og 11000 på Visa og så koster det 150 baht hver gang du hæver penge og den kurs de Thailandske banker giver dig er elendig.
Hvis du hæver 15000 bath og kursen er ca. 5,4 bath/dkk så får du en kurs fra den Thailandske bank der er ca 5,2 bath/dkk, så det koster dig i nærheden af 200 dkk (alt inklusive, kurstab,hævegebyr fra den danske og den Thailandske bank) at hæve 15000 bath på et dansk Master kort i Thailand, og 15000 bath er lige under 3000 kroner, så det er lidt dyrt at bruge danske hævekort i Thailand. Det bedste er at have en Thailandsk bankkonto med et Master Debit Card, der er absolut penge at spare.

Jeg hævede i januar 45000,- på en gang via Mastercard....det var soi8 den tættest på beachroad, i Pattaya..jeg blev spurgt hvor meget jeg ville hæve og sage "for sjov 45000,-) og pigen der sagde ok....jeg var egentlig både glad men også mindre glad,,,,det går jo ud over sikkerheden hvis de bare giver os alle de penge vi beder om.......fik også tidligere ved samme bank 40000,- ingen problemer.....Til hest
Redigeret af d. 27/11-2010 19:19

Robert Kronberg
jesperfrb skrev:
Jo "SUDA" ligger soi 14!
Vekselkontoret på Sukhumvit hedder "Vasu"!
God tur!

Jepper, korrekt.

Anonym Bruger
I har fuldstændig ret alle sammen, med både Suda og Vasu. Tak.

Ak ja, man bliver ældre og hukommelsen har svært ved at
følge med.

Spring til debat: