Se indlæg
 Udskriv debat
visum spørgsmål
henrik8000
hej alle sammen

Jeg har en masse spørgsmål angående visum til thailand som jeg håber i kan hjælpe mig med da jeg er helt på bar bund...

vi skal rejse til bangkok den 1-1-2011 og rejse hjem den 27-4 2011.

1) type of travel document? (er det bare passport)

2) flight no. or vessel name (vi har en mellemlanding i doha, skal jeg så skrive flynummeret fra doha til bkk eller skal jeg skrive begge flynumre?

3) er det et Non-Immigrant Visa jeg skal ansøge når vi skal være der i 120 dage? (Non-Immigrant Visa er jo kun til 90 dage, skal jeg så bare skrive 3 entries?? )

4) countries for which travel document is valid ( det er vel bare thailand? eller skal der står flere da jeg jo nok bliver nød til at rejse ind og ud af landet?)

5)proposed adress in thailand(vi aner jo ikke hvor vi kommer til at bo da vi tager det lidt som det kommer?? )

6)name and adress of local guarantor ???

7) name and adress of guarantor in thailand??

ved godt det lige var en masse spørgsmål, men jeg sku løbet lidt træt i det, og thaiembassy var ikke til meget hjælp over telefonen, tak på forhånd...Smile

Robert Kronberg
henrik8000 skrev:
hej alle sammen

Jeg har en masse spørgsmål angående visum til thailand som jeg håber i kan hjælpe mig med da jeg er helt på bar bund...

vi skal rejse til bangkok den 1-1-2011 og rejse hjem den 27-4 2011.

2) flight no. or vessel name (vi har en mellemlanding i doha, skal jeg så skrive flynummeret fra doha til bkk eller skal jeg skrive begge flynumre?

3) er det et Non-Immigrant Visa jeg skal ansøge når vi skal være der i 120 dage? (Non-Immigrant Visa er jo kun til 90 dage, skal jeg så bare skrive 3 entries?? )

4) countries for which travel document is valid ( det er vel bare thailand? eller skal der står flere da jeg jo nok bliver nød til at rejse ind og ud af landet?)

5)proposed adress in thailand(vi aner jo ikke hvor vi kommer til at bo da vi tager det lidt som det kommer?? )

ved godt det lige var en masse spørgsmål, men jeg sku løbet lidt træt i det, og thaiembassy var ikke til meget hjælp over telefonen, tak på forhånd...Smile

Hej,

Du glemmer at skrive, hvad du skal lave herude, men jeg gætter, at du er turist:

Ja, Passport

Flynummer på det fly, som du flyver ind i Thailand

Som turist får du svært ved at få et non-immigrant, men du skal have et turistvisum - fx med to entries, så du kan rejse ind og ud efter 60 dage. Selv med et non-immigrant skal du rejse ud og ind efter 90 dage, så du slipper ikke for en ind- og udrejse, da der under normale omstændigheder ikke eksisterer et visum på mere end 90 dage, og du kan ikke søge visum forlængelse på mere end 30 dage som turist.

På side to i dit pas står der " All countries"

Skriv adressen på det hotel, som I sandsynligvis eller måske starter med at bo på - eller find et, som I vil starte med at kigge på og skriv denne adresse. Egentlig tror jeg godt, at det kan være tomt, men det har jeg aldrig prøvet. Der er heller ingen thaiere, der kan rejse til Danmark uden at vide, hvor de skal bo.

Tomt felt

Tomt felt igen, da det ikke gælder for en turist.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
henrik8000
tusind tak for det hurtige svar, nu kan den blive sendt idag, så håber jeg bare den går igennem hehe.. ellers er det sku noget møg Smile

kæft jeg glæder mig til at se om thailand virkelig er det paradis jeg drømmer om Smile

henrik8000
jeg har lige et sidste spørgsmål, hvad skriver jeg ved occupation? jeg har sagt mit job op for at komme ud og rejse..

Gokinok
Da jeg var arbejdsløs for første gang, og var til en familiemiddag, og ikke anede hvad jeg skulle svare på standardspørgsmålet:

Nå, hva´ laver man så?

"Fritids Forsker" svarede jeg, og så fik de en historie fra de varme lande den næste times tid!

Det hedder "Leisure Researcher" på engelsk.Wink

God tur, og ja det er paradis, altså mest de første par gange...

Dr. Gonzo

Robert Kronberg
henrik8000 skrev:
jeg har lige et sidste spørgsmål, hvad skriver jeg ved occupation? jeg har sagt mit job op for at komme ud og rejse..

Du skriver Not employed.

Det er totalt ligegyldigt for et turistvisum.

Alternativt bruger du din sidste jobbetegnelse.

Hilsen, Robert

"

Frank
Helt alternativt kunne du i stillingsbetegnelse skrive "Goverment Official Duvet Lifter".Smile

Nej det var en dårlig joke.

henrik8000
hehe, tusind tak for svarene!

Dejligt der er nogle der gider at bruge tid på at hjælpe andre mennesker Smile

Anonym Bruger
@Robert,

låner lige dette indlæg til mit spørgsmål..

hvad skal der egentlig til for at opnå "non-Immigrant Visa" på 90 dage???

John
Det kan du se her: http://www.thai-c...orretnings visa
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Anonym Bruger
fandt det selv i mellemtiden, men mange tak!

hvor vigtigt er det med de informationer fra ægtefællen??

vielsesattesten har jeg, men min kone har hverken pas el. ID kort da hun er i process til at få et nyt på amphur..og hvad med brev fra ægtefællen osv?? det er sgu noget bøvlet efter min mening..

Robert Kronberg
JS skrev:
@Robert,

låner lige dette indlæg til mit spørgsmål..

hvad skal der egentlig til for at opnå "non-Immigrant Visa" på 90 dage???

Fx at være gift med en thai, at være over 50 år, eller at være eller lovet ansættelse i et firma i Thailand.

Hilsen, Robert

"

Spring til debat: