Se indlæg|
Fra Koh Lipe til Koh Tao
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 02/11-2010 08:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Hej! Er der nogen der ved hvordan man lettest kommer fra Koh Lipe til Koh Tao? Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 02/11-2010 11:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
jimmikoldenborg skrev: Hej! Er der nogen der ved hvordan man lettest kommer fra Koh Lipe til Koh Tao? Hurtigst: Du lejer et privatfly og lander på Koh Samui og derfra en Speedboat. Billigst skal du med minibus med diverse stop og til slut ender du i Suratthani hvorfra der går en båd (via Koh Samui) |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 02/11-2010 13:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Taxi eller tog fra Trang til Surat derefter båd. OBS at toget er indstillet nu pga af oversvømmelser. Men sol i Ao Nang
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/11-2010 16:35
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
jimmikoldenborg skrev: Hej! Er der nogen der ved hvordan man lettest kommer fra Koh Lipe til Koh Tao? Muligvis skal du nok med bus til Krabi og så en minibus ad den nye landevej til Surat, og derpå færge til Samui, og så taxa og så igen færge til Tao med stop på Pha Ngan. Yderst roddet. Dog kan jeg ikke udelukke, at der går en bus direkte til Surat, men det er ikke en logistik, som jeg vil anbefale under en ferie. Hvis jeg skal være sjov, så tag en helikopter, men husk, at det tager 30 dage af få landingstilladelser.... Hilsen, Robert |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/11-2010 16:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
jimmikoldenborg skrev: Hej! Er der nogen der ved hvordan man lettest kommer fra Koh Lipe til Koh Tao? Det bliver godt nok bøvlet. Jeg var selv på Koh Lipe i 1994. Ankom fra Hat Yai og tog fra Koh Lipe til Trang med jeg ved ikke hvor mange busskift undervejs. Det var et logistisk mareridt, men mon ikke det er blevet meget nemmere idag. For det første ville jeg kontakte turoperatørerne på Koh Lipe eller ved ankomsten til Pak Bara og høre om man ikke kan købe en færdig pakketur til Koh Tao. Det skulle undre mig om dette ikke kunne lade sig gøre. Koh Lipe er idag besøgt af rigtig mange turister. Og mange af disse turister er ø-hoppere. Der er ikke noget til hinder for at du selv kan arrangere turen. Men det er meget muligt, at du pga spildtid, når du omstiger transportmidler vil skulle bruge mere end en dag herpå. Alternativt kan du tage til den nærmeste provinshovedstad og der booke rejsen til Koh Tao. Når du alligevel er i området, så vil jeg også anbefale nationalparken Koh Tarutao. Jeg fandt denne store ø meget mindre overrendt end Lipe og langt mere spændende. Båden fra Koh Lipe til fastlandet går i mange tilfælde over Koh Tarutao. Mvh Rinpoche |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 02/11-2010 19:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Tak for nogle gode svar.
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.