Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Thai kultur
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 29/10-2010 08:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Hej Alle Jeg har lige et par hurtige spørgsmål jer der er gift med en thai. Oplever i at jeres Thai koner har meget humørsvingninger ? Jeg døjer i perioder meget med at hun svinger i humør. og jeg ved ikke helt hvordan man skal løse problemet. Hun kan finde på at lade være med at tale med mig en hel dag og jeg synes ikke helt det er normalt. Jeg hører gerne fra andre der måske har noget positivt og bidrage med her. for det er ved at være et kæmpe problem. |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 29/10-2010 08:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
Svært at hjælpe nå man ikke kender jer. Men hvis der er problemer i parforholdet, er det første skridt til at løse problemet, at tale tingene igennem. Måske glemmer du, til stor irritation for hende, at slå toiletbrættet ned, men hun er for genert til at sige det, etc. |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 29/10-2010 09:13
|
Problemet er ofte når der er et eller andet jeg gør som ikke passer hende. men problemet er at hun ikke vil tale om det hun lukker mig bare ude i en dags tid. og en dag eller to efter så er hun god igen. Jeg er tror det har noget med kulturen at gøre |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/10-2010 09:37
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
styx32 skrev: Problemet er ofte når der er et eller andet jeg gør som ikke passer hende. men problemet er at hun ikke vil tale om det hun lukker mig bare ude i en dags tid. og en dag eller to efter så er hun god igen. Jeg er tror det har noget med kulturen at gøre Det er en meget normal reaktion fra mange thai-kvinde, hvis de bliver småsure over et eller andet. Det bedste, som du kan gøre, er at acceptere det. Hvis du derimod selv bliver sur over, at nu er hun sur igen, så bliver det meget være. Prøv, hver gang hun er sur, at give hende en blomst eller et eller andet - det vil hun sikkert sætte meget pris på, selvom hun måske er for sur til at sige tak. Hilsen, Robert |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 29/10-2010 09:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Min kæreste svinger meget i humør, især når hun har haft mens i et par dage, og det er overskyet eller regnvejr. Der skal ikke noget til før at hun flipper helt ud. De få eller enkelte dage holder jeg hende inde, vi skal ikke på udflugter, og hun skal ikke varte mig op i hoved og røv, men jeg tager hende op til mig, og bare lader hende græde ud, ligesom man gør med en lille baby. Nogle dage om måneden, går hun ned med flaget, idet hun kører i et kanon højt tempo ellers, jeg bliver vartet op i hoved og røv, og når vi går ud i byen eller er sammen med venner, er hun tit primus motor, og kører i et for højt gear. Hun kan sidde flere timer på gulvet og stirre ind i væggen, eller hun kan gå i en hel dag og vende sit ansigt væk fra mig, uden at sige noget. Vi er begyndt at joke med det, og kalder det for bad face, næste gang hun gør det, kan jeg så hurtigt få det afsluttet. Jeg kan godt takle ovenstående, for de andre 28 dage om måneden er pragtfulde. Som min kommende hustru, ser jeg det også som min pligt at tage mig af hende, når hun har brug for det. Og så ved vi jo godt, at vore thailandske skattebasser, kan være nogle uudholdelige drama-queens fra tid til anden, det er vel også derfor vi elsker dem. Redigeret af vandango d. 29/10-2010 09:45 |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 29/10-2010 09:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Sgu lidt for meget at give hende noget når hun er sur. Finder hun jo nok hurtig en rytme i det. Starter med blomster slutter med diamantringe na. Købe hende til at være glad (give kærlighed) Nej.!!! Lad hende værre sur, op til hende hvornår hun vil blive god igen. hvis ikke så er der en flyver til Thailand hver dag.
Redigeret af Big-Viking d. 29/10-2010 09:50 |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 29/10-2010 11:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
styx32: Hun tester dig, prøver dine grænser af! Gør derfor ikke som enhver anden typisk dansk svag klaphat "mand" - at give efter, for det er ikke hvad hun ønsker... Hun ønsker DIT lederskab, hun ønsker en rigtig mand, en der kan give hende sikkerhed og tryghed. Når hun reagerer som hun gør, er det et signal om at hun ønsker du viser noget mere "power"! Giv hende en ordentlig skideballe, eller bed hende overnatte på hotel indtil hun holder op med sit surmuleri. Læs den her: http://www.stickm...er865.html Dr. Gonzo Redigeret af Gokinok d. 29/10-2010 11:08 |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 29/10-2010 11:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
Min kone gør også samme ind imellem. Jeg tror simpelthen det er savn til sol, varme og thai fælleskabet...især det sidste. Det kan være ensomt her. Når vi er hos familien dernede er der altid en masse mennesker der bare kommer og går. Den slags sker jo slet ikke i DK. Redigeret af L d. 29/10-2010 11:06 |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 29/10-2010 11:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Gokinok skrev: styx32: Hun tester dig, prøver dine grænser af! Gør derfor ikke som enhver anden typisk dansk svag klaphat "mand" - at give efter, for det er ikke hvad hun ønsker... Hun ønsker DIT lederskab, hun ønsker en rigtig mand, en der kan give hende sikkerhed og tryghed. Når hun reagerer som hun gør, er det et signal om at hun ønsker du viser noget mere "power"! Giv hende en ordentlig skideballe, eller bed hende overnatte på hotel indtil hun holder op med sit surmuleri. Læs den her: http://www.stickm...er865.html Dr. Gonzo Hahahahahaha....... den tager jeg sgu til mig ![]() Min kone har det som Vandango skriver, når hun nærmere sig sidst på måneden får hun godt nok et par off dage, hvor hun tænder af. Jeg smiler nu bare til hende(som jo absolut også er irriterende for hende), så bliver hun nu god igen.... Der skal jo være plads til begge køns svagheder i et forhold!! K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 29/10-2010 12:15
|
Der er rigtig mange gode forslag til en løsning tak for det.. Men jeg går og tænker lidt over om det kan være en vinterdepression der er skyld i noget af det. Det er ikke så nemt og tale med hende da hun lukker helt af det er som at snakke med en dør. |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 29/10-2010 12:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
vinterdepression = Danmark depression. Jeg er sikker på hun savner Thailand og hvis jeg ikke husker galt har I lige været dernede. Hun var garanteret meget klar til at blive dernede hvis det var muligt og ked af det da I skulle hertil DK igen. (sådan ser jeg ihvertfald min kone når vi ferien er slut dernede). Derfor kan hun jo godt elske dig og ønske at være sammen med dig. Tror som sagt bare hun savner Thailand, familie og venner og sin Thai-mad. Har I fået sønnen med hertil ? Hjælper det ikke på humøret at han nu er her ? |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 29/10-2010 13:04
|
Jo sønnen er kommet herop Men hun har stadig lidt dårlige dage der er bare ærgeligt man skal slås med det. Men hvis ikke huin kunne li at være her så var hun nok heller ikke taget med retur til Danmark. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 29/10-2010 13:07
|
|
styx32 skrev: Hej Alle Jeg har lige et par hurtige spørgsmål jer der er gift med en thai. Oplever i at jeres Thai koner har meget humørsvingninger ? Jeg døjer i perioder meget med at hun svinger i humør. og jeg ved ikke helt hvordan man skal løse problemet. Hun kan finde på at lade være med at tale med mig en hel dag og jeg synes ikke helt det er normalt. Jeg hører gerne fra andre der måske har noget positivt og bidrage med her. for det er ved at være et kæmpe problem. Har hun arbejde, har hun mulighed for at sende penge hjem til familien, eller bygge hus ude i landsbyen? |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 29/10-2010 13:16
|
Ja mig og min kone deler et rengøringjob på 7 timer hver aften. Så vi deler pengene 50% til hver. Hun fik et af sine flop i morges da jeg havde delt pengene imellem os. (Bank overførsel) så tror måske det også er et eller andet med at hun synes ikke hun får nok penge. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 29/10-2010 13:22
|
|
styx32 skrev: Ja mig og min kone deler et rengøringjob på 7 timer hver aften. Så vi deler pengene 50% til hver. Hun fik et af sine flop i morges da jeg havde delt pengene imellem os. (Bank overførsel) så tror måske det også er et eller andet med at hun synes ikke hun får nok penge. Så har du allerede pejlet dig ind på et problem, hun har behov for at tjene flere penge, og hun har brug for at vide præcis hvordan i deler lønnen, og forstå hvad grådige skattefar er? Det er næppe noget Thailandsk fænomen eller kultur, prøv du at dele jeres fællesløn med en dansk kvinde. 7 timer fælles hver aften, er da heller ikke noget at råbe hurra for, især ikke efter skattefar har været der, og danske leveomkostninger. Så tror da fanden at hun går og mukker lidt, hvis hun havde andre udsigter eller forventninger. Redigeret af vandango d. 29/10-2010 13:28 |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 29/10-2010 13:29
|
Jeg har et fuldtidsarbejde ved siden af men jeg vil have mine faste omkostninger dækket. Hvis jeg giver hende hele lønnen så ryger alle pengene til Thailand og jeg står med alle udgifterne derfor har jeg sagt at jeg vil have at hun skal bidrage med x antal kroner. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 29/10-2010 13:38
|
|
styx32 skrev: Jeg har et fuldtidsarbejde ved siden af men jeg vil have mine faste omkostninger dækket. Hvis jeg giver hende hele lønnen så ryger alle pengene til Thailand og jeg står med alle udgifterne derfor har jeg sagt at jeg vil have at hun skal bidrage med x antal kroner. Set i det lys er din holdning særdeles rimelig, din udfordring bliver så om din hustru vil acceptere det rimelige, det er jeg ikke sikker på hun vil, når du har fuldtidsjob ved siden af. |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 29/10-2010 13:47
|
Det er jo ikke rimeligt at jeg skal betale for alt. Du kender selv alle de udgifter man har og nu er hendes søn kommet herop og en løn kan ikke betale for 2 voksen og et barn der er man nød til at hjælpe hinanden. men jeg er nået dertil at hun kan sku rejse hjem hvis ikke det passer damen for hun kommer til at betale hvis hun vil blive her.. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 29/10-2010 13:53
|
|
styx32 tøv nu en kende, der er en grund til at du er sammen med din thailandske hustru, og at du er gået endnu længere ved at få sønnen her op, så i kan være en familie. Hjælp hende til at få et fuldtids job, selv efter skat og fællesudgifter, er der masser af penge at sende hjem. |
|
|
|
| Kongensbarpattaya |
Lagt på d. 29/10-2010 14:03
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
DET MED TAVSHED SOM VÅBEN ER MEGET NORMALT THAILAND, DET KAN KOMME AF UOVERENSSTEMMELSER ELLLER BARE EN MISFORSTÅELSE, DET KAN TAGE OP TIL FLERE DAGE, OG JEG HAR SELV PRØVET DET PÅ MIN KROP, I STARTEN BLIVER MAN NÆSTEN PANISK OG ANER IKKE HVAD MAN SKAL STILLE OP! DET ER SOM I DYRENES VERDEN DET MED AT LUKKE NOGEN UD AF FLOKKEN OG BLIVE INORERET ER NOGET AF DET VÆRSTE DER FINDES.MEN! DET BEDSTE ER NORMALT AT TAGE DET MED EN ORDENLIG GANG HUMØR, ET GODT GRIN ELLER EN ORDENKIG KILDETUR HJÆLPER SOM REGLEN, DET ER MED AT FÅ DEM TIL AT GRINE AF DET OG FOR DEM TIL AT SE AT DE ER RENT TIL GRIN, OG HVIS DET IKKE VIRKER SÅ ER DET BARE AT INORERE DEM, SIMPELTHEN AT LADE SOM OM DE IKKE ER DER , MEN IGEN ER DET SOM DAG OG NAT, DE SKIFTER PÅ ET SPLIDT SEKUND OG SÅ ER ALT GLEMT, OG HUMØRET I TOP IGEN. MAN SKAL OGSÅ PASSE PÅ FORDI DE HAR DET MANGE GANGE MED AF DE KUN KAN SE VERDEN SOM SORT ELLER HVID, DE MANGLER DET MED AT KUNNE SE LIDT MERE NUANCERET PÅ TINGENE, OG GÅ PÅ KOMPROMISER ER IKKE NOGET DE KENDER NOGET TIL. MEN HUSK DET GODE HUMØR DET KAN REDE MANGE TING, SÅ ET GODT GRIN SÅ SKAL DU NOK KOMME VIDERE. Kongen
Henrik Matthiassen |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.