Se indlæg|
UNDGÅ FEDEX Thailand. Pengeafpres, tyveri osv.
|
|
| thaigift |
Lagt på d. 27/10-2010 04:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
UNDGÅ Fedex Thailand. Pengeafpresning, tyveri osv. Vi har for 2750 kr. sendt 2 pakker = 50 kg. med FEDEX gennem Trustforwarding (SAS) og er i den grad blevet svindlet og røvet. Brug ALDRIG FEDEX og Trustforwarding (SAS) til forsendelser til Thailand. I Thailand afpressede FEDEX -kontoret penge af os for at udlevere pakkerne, selvom alt var betalt hjemmefra gennem Trustforwarding for en DØR TIL DØR forsendelse. De truede med at smadre alting hvis vi ikke betalte ”taxes” på ca 15.000 Bath. Der var efter toldvæsnets oplysninger ingen told på de pakker. Pakkerne kom aldrig ud af FEDEX kontoret i Bangkok lufthavn. FEDEX ville ikke sende/maile dokumentation for den påståede afgift og den kunne ikke betales over kreditkort, hvor pengene jo kan efterspores. Vi fik, efter 3½ uges total ødelagt ophold i Thailand, Trustforvarding til at tilbagekalde pakkerne til DK. I en mail fortæller Trustforwarding at de vil vende tilbage angående erstatning. Det skete aldrig og da vi efterhånden måtte indse at vi ikke fik pakkerne afsted igen, åbnede vi dem for nyligt. Vi blev godt chokeret da vi så indholdet i pakkerne. Over halvdelen af glas og porcelænet smadret (det dyreste) og en stor del af sølvtøjet stjålet, heraf ALLE knive (der er sjældne i Thailand). Da jeg stillede Trustforwarding over for at de måtte kræve erstatning, nægtede de at have med det at gøre, selv om jeg har overgivet pakkerne i deres varetægt og selvfølgelig deres forsikring. Vi har, ud over at få vores ophold totalt ødelagt, betalt 2750 kr. for forsendelse til huset i Thailand (hvilket jo ikke blev opfyldt), mistet støstedelen af indholdet af pakkerne. Igennem 9 måneder havde vi kørt rundt på loppemarkeder i København og samled talerkner, drikkeglas, sølvbestik, glasfigurer osv. til at pynte op med, i min svigersøns nye hus. Selvfølgelig er der købslået til lavest mulig pris, men også benzinen og tiden der er gået til at få noget pænt, er en hel del. Så: Brug ALDRIG FEDEX og Trustforwarding (SAS) til forsendelser til Thailand. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 27/10-2010 04:57
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Den mail burde sende til SAS også |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 27/10-2010 06:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Lyder vanvittigt. Jeg benytter UPS flere gange om måneden, til forsendelser til en række lande, og har endnu ikke oplevet noget negativt. Modtager også selv pakker fra udlandet via DHL, UPS og FEDEX og har heller ikke her haft problemer. EMS begge veje fungerer også godt. Har undtagelsesvis været nødsaget til, at betale et beløb i forbindelse modtagelse af en pakke, men her har kravet været reelt og ikke svindel/afpresning. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 27/10-2010 06:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Thaigift - går ud fra , da du fik pakkerne retur vis sas,trust - at du derude checkede dem for evt yder beskadigelse ,samt at du åbnede dem derude i overværelse af een af deres medarbejdere der også der sammen med dig ved selvsyn så at godset var beskadiget , hvis ikke - er der nok ikke så meget at komme efter, desværre..... Note - der må ligge noget andet under, normalt er SAS Trust rimeligt profesionelle til at gøre dette , da de ikke laver andet! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 27/10-2010 07:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Thaigift, der er flere ting som er gaaet galt her synes jeg. Jeg har arbejdet som luftfragtsspeditor i DK i 6 aar og arbejder nu som speditor i Thailand paa 7. aar, og jeg ville aldrig have anbefalet at sende de ting som du beskrive med en kurerselskab. De har saa mange pakker igennem deres system hver eneste dag, at de normalt ikke vil tage ekstra hensyn, selvom i maaske havde paaklaebt nogle "fragile" maerkarter paa jeres pakker. De skulle have vaeret sendt med luftfragt til BKK, hvor en speditor saa kunne have indfortoldet dem og I kunne have afhentet dem omkring Suvarnabhumi eller de kunne have leveret til en af jeg oplyst addresse. Det bringer mig ogsaa til det naeste punkt som er indfortoldningen i TH. Selvom I har oplyst at dette er brugte artikler, saa er der specifikke regler som skal overholdet for at de kan indfores told & momsfrit herude - prov at se dette link - http://www.custom...quirement. Saa hvis I har lavet et "proforma faktura" med jer som afsender & jeres svigerson herude som modtager, saa bliver godset af De Thailandske myndigheder betragtet som almindelige handelsvarer. Desuden er Fedex med stor sandsynlighed blevet bedt om at betale et "gebyr" til den paagaeldende customs officer for at faa tingene igennem tolden uden yderligere sporgsmaal osv. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 27/10-2010 09:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Kan jeg ikke forstå. Jeg selv bruger bl.a Trustforwarding Denmark til alle helt små forsendelser rundt om i verden. Har aldrig haft problemer med dem. At der findes korruption i Thailand, kommer vel ikke bag på nogen samt det Thailandske toldvæsen kan værre stride. |
|
|
|
| thaigift |
Lagt på d. 29/10-2010 01:09
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Tak for alle indlæg. Må lige vente med at svare ordentligt på dem. Tak for rigtig god henvisning til thai costum, som der også står dér, er der ingen afgifter på pågældende effekter, men det havde vi også telefonisk fra dem, med direkte henvisning til pakkenumrene. Det er FEDEX Thailand der har stået for hærværk og tyveri. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.