Se indlæg
 Udskriv debat
Bolig søges i Malmø ASAP
Funnyboy
Hej

Jeg søger en lille lejlighed eller et værelse i Malmø ASAP.
Er der nogen her inde der kan hjælpe.
Har søgt på nettet men de er alle sammen lejet ud.

Kan sagtens nøjes med et lille værelse så længe jeg kan ha min adresse der og det er OK at kæresten og "flytter" ind når hun kommer til landet.

Smid en PM til mig eller ring på +45 5020 2710

Funnyboy
Søger stadig med lys og lygte efter noget. Big eyes
Et lille kælder rum er også helt fint. Måske endda en iglo kunne bruges nu vi nærmer os vinter. Shock Headbanger
Så kom frisk med et Phone...... PM eller en SMS eller et kald Hello.... hvis i kender nogen der kender nogen der kender nogen der har noget ledigt eller hvor det er muligt at ha en adresse i en kortere periode. Pibe
Det kan også sagten være i Helsingborg eller et sted i mellem. Bla bla bla

Vil jo altså rigtig gerne ha min kæreste på besøg hurtigst muligt Kiss kiss og så hun kan nå at komme her op inden jul. Cheers

TG950
har du prøvet en annonce :
http://www.abc-an...nonser.htm

Redigeret af TG950 d. 14/10-2010 18:44
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Funnyboy
Nej den havde jeg ikke kigget på. Men kigger da lige på den.

Andre forslag så kom bare med dem.

b_j3ns3n

http://www.blocke...

her har de alt.. Wink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Funnyboy
Bjarne--> Den kendte jeg godt. Og har kigget. Men dem jeg har ringet og skrevet til var udlejet allerede. Sad

Er der slet ikke nogen der har en iglo de vil leje ud til mig?BVDr

Rasmus
Hej Funnyboy

Det med at leje en bolig i Sverige – Malmø er ikke så nemt længer. Tidligere, det vil sige for 6-8 år siden var det ikke noget problem, nu skal man være mere en almindelig heldig for at få fat på en lejebolig her. Da jeg flyttede hertil for snart 12 år siden, kunne man stort set vælge og vrage blandt et utal af ledige lejligheder store som små.

Dog er der mulighed for at fremmedleje en såkaldt ”Bostadsret” hvilket nok mest svare til en andelsbolig i Danmark. Her er et sted som [url]www.blocket.se[/url] rigtignok et godt sted at søge efter en fremmedudlejning af lejligheder i Malmø området.

Link her til:

http://www.blocke...&l=0&md=th

Men – men! her skal man passe gevaldigt på for ikke at komme i en meget dum og pinlig situation. For ifølge svensk boliglov, så har ejeren af en sådan Bostadsret / andelsbolig godt nok en vis ret til at fremmedudleje sin bolig, men kun i visse speciale situationer, og under forudsætning af at boligforeningen godkender en sådan midlertidig tidsbegrænset genudlejning fra ejerens side. Og en sådan godkendelse til genudlejning er meget svær at opnå for den oprindelige ejer af en Bostadsret / andelsbolig. Har man ikke en sådan godkendelse og boligforeningen får kendskab til en ulovligt udlejning, bliver man smidt ud med ganske få dages varsel.

Som jeg har forstået boligforeningernes manglende vilje, og svensk boliglovgivningens restriktive lovgivning til at godkende sådanne genudlejninger, er ganske simple og forståelige: De ønsker ikke én Bostadsret / andelsbolig bliver gjort til genstand for lukrative boligspekulationer på udlejermarkedet!

Velvidene om denne lovgivning, er der til stadighed en hel del som forsøger at fremmedudleje deres Bostadsret /andelsboliger til intetanende dansker gennem før nævnte bolig link på Internettet! Ikke mindst til dansker som er i en situation hvor de har problemer med dansk lovgivning i og omkring familiesammenføringsreglerne i Danmark, og hvor en Sverige løsning syntes at være en nærliggende løsning på Deres problemer.

Den svenske ”Folkebogføring” stiller i dag helt andre krav end De gjorde tidligere til danske emigranter / tilflytter som ønsker at flytte til Sverige. Har man ikke en godkendt lejekontrakt eller huskøb som dokumentation for sin tilflytning til Sverige, vil tilflytningen ikke blive godkendt. Og uden en fast bopæl i Sverige, vil en evt. familiesammenføring ikke være muligt gennem Migrationsverket her i Sverige.

Det påpeges at man som EU borgere bosat i Sverige, ikke nødvendigvis behøver at være gift med sin samleverske, for at denne kan opnå opholdstilladelse i Sverige!

Hilsen Rasmus

Spring til debat: