Se indlæg|
Bangkok --> Siam Reap eller Phnom Pehn
|
|
| leo_jensen |
Lagt på d. 15/09-2010 15:17
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Hej Vi flyver til BKK 11. november og vil videre til Cambodia. Umiddelbart helst til Siam Reap, men den flyvetur virker dyr. Vi er 2 forældre og 2 teenageredrenge, så 4x 1350 kr er alligevel en slags penge for en enkeltbillet. Vi gider ikke mange timer i bus, det fik vi nok af sidste gang vi var i Thailand, så spørgsmålet er mere, om man skal tage en taxa eller om der er andre end Bangkok Air, der flyver til Siam Reap. Alternativt flyver vi til Phnom Pehn og sejler/kører op til Siam Reap. Sidste stop i Cambodia bliver nok Sihanouk Ville, hvorfra vi vil til Koh Chang. Det må kunne gøres langs kysten ?? |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 15/09-2010 17:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Jeg ville personligt vælge, at betale de penge for en flyvetur til Siem Reap, fremfor at skulle sidde i bus eller taxi i mange timer hele vejen fra Bangkok. Når i så skal sydover til Sihanoukville, formentligt med stop i Phnom Phen, og videre igen til Koh Chang, så skal i nok nå at blive ømme bagi, det er helt sikkert. Så flyv dog til Siem Reap fra Bangkok. Redigeret af Payanak d. 15/09-2010 17:13 |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 15/09-2010 17:22
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Ja jeg ville også tage flyet, jeg glemmer sgu aldrig den tur vi havde for nogle år tilbage, hold k... jeg har næsten ondt i r.... endnu.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 15/09-2010 18:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Leo Vi har været på samme udflugt. Vi valgte at flyve fra Bangkok til Phnom Pehn, og så hvad der var at se der, derfra tog vi bussen frem og tilbage til Siam Reap. såvidt jeg husker tager turen ca 3,5 time. Brugte AirAsia. Bussen kostede såvidt jeg husker 11 US$ pr. vej God tur. Kim
|
|
|
|
| johnmc |
Lagt på d. 15/09-2010 19:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 56 |
Har taget turen flere gange , BKK-Poipet ca. 3 timer 2000 Bath Poipet-Siam reap ca, 2,5 timer 1500 Bath , Vejen i Cambodia er ny og god , sejl videre til Phonom pehn , meget flot tur ( 5 timer ) Taxa videre til Sihanauk ville 2-3 timer. I kan tage taxa eller mini bus( delvis ) langs kysten til Kho chang ( flot tur ) GOD TUR |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 15/09-2010 21:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Da jeg var i Thailand i dec. 09 til jan. 10, tog jeg også en afstikker til Cambodja. Jeg tog en minibus fra Pattaya til Siam Reap via grænsebyen Poi Pet hvor vi skiftede bus og som Johnmc skriver, er vejen i Cambodja god og chaufføren kørte endda på et tidspunkt med en fart på mellem 120 og 130 km/t. Jag betalte 2000 Bath i alt og jeg havde ikke noget problem med at tage minibussen. Men nu har jeg også prøvet at køre i bus fra Danmark til Slovenien. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| leo_jensen |
Lagt på d. 16/09-2010 08:56
|
Tak for svar. Vi vælger nok at tage flyet til Phnom Pehn og så en 'smuttur' på et par dage til Angkor Wat derfra, med bus eller båd. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 16/09-2010 15:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg kan anbefale.![]() Hotel Siam Reap : La Maison. Hotel Phnom Pean : Billa Bong. Hotel Sihanouk Ville : Orchidee Guest Hause.(tæt på strand) Alle Hoteller har dejlig Pøl + ok priser + ligger centralt og kan Googles. God tur til jer Det kan anbefales at få La Maison i Siam Reap til at finde en tuk-tuk til at køre rundt i Ankor Wath Vi kør altid Bus eller taxi i Cambodia, det er billig og og godt, en bus fra Phnom Pehn til Siam Reap kostert ca. 8 USD. Ps. det er bedst med USD i Cambodia. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 16/09-2010 15:58
|
|
hvis i vil høre noget om Koh Chang,kan jeg også komme med indput der.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/09-2010 16:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
leo_jensen skrev: Tak for svar. Vi vælger nok at tage flyet til Phnom Pehn og så en 'smuttur' på et par dage til Angkor Wat derfra, med bus eller båd. Den rute ville jeg også vælge idag, selvom det indebærer lidt backtracking. De rejsetider Johnmc angiver tvivler jeg overordentlig på. Jeg har selv taget ruten BKK-Poipet-Siam Riep (dette var dog før vejen i Cambo var udbedret), men alligevel. Det tog en krig, 14 timer. Men hvad gør man ikke for for en Khao San Road billet til 100 baht? ![]() I kan jo så vælge at tage flodbåden den ene vej Phnom Phen-Siam Riep (spektakulær tur) og bussen den anden vej. Personligt synes jeg at Siam Riep er langt mere interessant og fredelig end Phnom Phen. Det var nok den af de 2 destinationer jeg ville vægte højest. Fra Sihanoukville kan du komme over grænsen via Koh Kong til Hat Lek. Herfra er der ca. 90 km til Laem Ngop, hvorfra i sejler til Koh Chang. mvh |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 16/09-2010 16:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hvad kan Sihanoukville sammenlignes med i Thailand(hvis noget sted)??? Hvor langt tid bruger man på at komme derfra, og til færgen ved Koh Chang??? |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 16/09-2010 17:38
|
|
Jeg syntes ikke man kan ikke sammligne Sihanoukville med noget i Thailand, men der er rart, der er dog meget trængsel på stranden fredag-lørdag og søndag, de andre dage er der fredeligt og roligt, Der er mange tigger på stranden, uden arme og ben + mange børn som tilbyder forskellige ydelser, såsom at flette armbånd og ligendene. Jeg plejer at sige at der går en dag med flytning fra a til b MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
|
|
|
| leo_jensen |
Lagt på d. 29/09-2010 09:11
|
kanut skrev: Jeg kan anbefale. ![]() Hotel Siam Reap : La Maison. Hotel Phnom Pean : Billa Bong. Hotel Sihanouk Ville : Orchidee Guest Hause.(tæt på strand) Alle Hoteller har dejlig Pøl + ok priser + ligger centralt og kan Googles. God tur til jer Det kan anbefales at få La Maison i Siam Reap til at finde en tuk-tuk til at køre rundt i Ankor Wath Vi kør altid Bus eller taxi i Cambodia, det er billig og og godt, en bus fra Phnom Pehn til Siam Reap kostert ca. 8 USD. Ps. det er bedst med USD i Cambodia. Dine hotelanbefalinger havde jeg allerede fundet i en gammel tråd om samme emne, men tak alligevel ![]() |
|
|
|
| leo_jensen |
Lagt på d. 29/09-2010 09:27
|
kanut skrev: Jeg syntes ikke man kan ikke sammligne Sihanoukville med noget i Thailand, men der er rart, der er dog meget trængsel på stranden fredag-lørdag og søndag, de andre dage er der fredeligt og roligt, Der er mange tigger på stranden, uden arme og ben + mange børn som tilbyder forskellige ydelser, såsom at flette armbånd og ligendene. Jeg plejer at sige at der går en dag med flytning fra a til b Vi er enige om at flytning fra et sted til et andet generelt set tager en dag, men hvis man ellers kommer med noget ordentlig transport kan rejsedagene sagtens blive mindst lige så gode som de 'rigtige' feriedage. Jeg mindes en tur med longtailboat fra Phuket til Phi-Phi. 45 km på 3½ time, og vi så flyvefisk og solnedgang over Phi-Phi... ![]() [img]http://i53.tinypic.com/2llf52s.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://i56.tinypic.com/6tk65d.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.