Se indlæg|
Flytning..
|
|
| Aalborg67 |
Lagt på d. 23/06-2010 00:12
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 35 |
Hej Allesammen.. Jeg har efter ferie i østen bestemt mig for at flytte derud. Først et års tid, måske mere og senere permanent... Findes der en guide for tilflyttere, eller er der en venlig sjæl med tjek på "alt", - vil jeg sætte stor pris på kontakt. Vh. Mogens Redigeret af Aalborg67 d. 23/06-2010 00:13 |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 23/06-2010 00:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Hva' vil du vide ? Ikke at jeg er alt vidende, men maaske jeg har et par " korn " Redigeret af Suk d. 23/06-2010 00:18 |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 23/06-2010 00:41
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Dette er den bedste guide jeg kender. Kan du ikke engelsk, så brug Google Chrome hvor du kan få siden oversat. http://www.stickm...iving.html PL PS: Mojn Suk, solgt nogle termitbefængte knaldhytter fornylig? ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 23/06-2010 00:41
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Der er ingen person her på DTW som har forstand på "Alt" og hvis de giver dig råd og tror de kan give dig dem, så tag det med en gang salt. De fleste mener "alt" fra et ærligt hjerte, men mange her er også meget "ustabile" for at sige det pænt. Meget handler sig om deres egne koner. Du må præcisere meget mere, og måske finde andre boards, desværre. Men en guide for hvordan du som dansker skal være og opføre dig. findes der desværre ikke. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 23/06-2010 00:44
|
Forkert Natty... JEG ved alt, eller ihvertfald hvor alle nødvendige informationer kan hentes. Tjek linket til Sticky, bedre findes ikke, spring over barerne og tøsesnakken hvis du er snerpet, og det er du jo desværre nok! ![]() PL Redigeret af PL d. 23/06-2010 00:44 |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 23/06-2010 00:48
|
|
Mojn Bette PL. Jo, jeg tror at der er noget i gaere idag. Til Aalborgmanden, nae ingen ved alt, udover PL. og jeg, men som Natty skriver, du maa vaere mere konkret... Redigeret af Suk d. 23/06-2010 00:50 |
|
|
|
| Aalborg67 |
Lagt på d. 23/06-2010 00:51
|
Jeg skrev på en måde så folk med en del viden ville skrive og tak til dem. Det link er ikke helt ringe. Der er meget godt info. Hvor lang tid kan egentlig man søge visa til. Jeg laver en liste med div. spørgsmål og sender dem evt. til dig PL. Men tak til alle. Vh. Mogens |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/06-2010 00:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
He He, Men at bosætte sig i LOS er vel 100 gange nemmere end hvis 1 thai vil bosætte sig i Dk. Jeg kender nogle danskere i LOS som ik har styr på særlig meget , men også nogle der har styr på alt. Men vi er da så heldige at vi bare kan bo der hvis vi opfylder hvisse regler. ( og har penge el. er på overførelsesinkomst fx. førtidspentionist....som får checken sendt fra dk hver måned.....) At tegne en sygeforsikring er selvfølgelig smart, ellers kan en kæmpe hospitalsregning komme ved sygdom, - men det ved alle fornuftige fastboende falanger,- hvorfa man kan få gode råd. At lære sproget vil vel også være en god ting. held&lykke. ![]() |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 23/06-2010 01:00
|
Vedr. Visum, tjek æ´ Konsul ude i Hvide Sande, ring evtl. til ham og hør... http://www.thai-c... PL |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/06-2010 01:26
|
|
Hvor mange gange har du været i LOS ? Jeg mener vent med at købe en bolig, blot bo til leje til du har fundet det rigtige el bo blot til leje, - det er jo så billigt og giver frihed....mange der har været på ferie vil straks købe en bolig og bo der,,,men tålmodighed er nok fint, der er 100000000 boliger til salg, og der er evt. svært at afhænde igen,,,medmindre man kan finde en god ejendomsmægler ...herindefra evt... ![]() |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 23/06-2010 01:32
|
soi7: Enig, det er faktisk det bedste råd. Jeg foretrækker at leje, kan altid flytte hvis der er ballade og larm, eller man vil prøve at opleve andre områder af Thailand. Men provinsen/rismarkerne/baan nok - flytter jeg IKKE tilbage til! "Been there, done that" Måske på aftægt som meget, meget gammel.. PL Redigeret af PL d. 23/06-2010 01:35 |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 23/06-2010 01:36
|
|
Enig i at leje de foerste aar, jeg blev dog lokket i fordaerv og maatte ha' varpen op..........
Redigeret af Suk d. 23/06-2010 01:37 |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/06-2010 01:37
|
|
Pl: Vi kan ikke være mere enige, lige min pointe,,,hvis der er ballade i nabolaget el. området bliver "træls" kan man som lejer flytte SÅ dejlig nemt og hygge sig videre evt. blot 300 meter fra de irriterende naboer osv....jeg ville ALDRIG købe en bolig i LOS,,,jeg elsker friheden for meget... ![]() |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 23/06-2010 01:47
|
Nemlig soi7, og der er masser til leje: http://www.mrroom... http://www.bahtso... PL |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 23/06-2010 06:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Ang. Mrroomfinder så kan den ikke bruges til noget som helst. Har selv i to omgange haft 'kontakt' med stodderen, men han ringer aldrig tilbage. Og de huse man kan se på websiden er ikke længere til leje, hvis de da nogensinde har været det. KLAMHUGGERE OF LUSEPUSTERE ER HVAD DE ER!!! ![]() |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 23/06-2010 07:30
|
|
Lusepustere......... nae, lad os faa noget med resson i.......... Ingen HOPLA-NAAL til dem !
Redigeret af Suk d. 23/06-2010 07:32 |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/06-2010 08:16
|
|
1 års visum tog 3 dage fra jeg afleverede tilpisten og modtog tilbage fra hvidesande, kræver self at tingene er iorden. //j |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/06-2010 08:20
|
|
Og så kontakt Robert kronenberg og så Pro vejledning. Men jeg ved ikke hvor nemt man |
|
|
|
| Aalborg67 |
Lagt på d. 26/06-2010 09:27
|
soi7 skrev: He He, Men at bosætte sig i LOS er vel 100 gange nemmere end hvis 1 thai vil bosætte sig i Dk. Jeg kender nogle danskere i LOS som ik har styr på særlig meget , men også nogle der har styr på alt. Men vi er da så heldige at vi bare kan bo der hvis vi opfylder hvisse regler. ( og har penge el. er på overførelsesinkomst fx. førtidspentionist....som får checken sendt fra dk hver måned.....) At tegne en sygeforsikring er selvfølgelig smart, ellers kan en kæmpe hospitalsregning komme ved sygdom, - men det ved alle fornuftige fastboende falanger,- hvorfa man kan få gode råd. At lære sproget vil vel også være en god ting. held&lykke. ![]() Tak. Sproget vil jeg sætte en ære i at lære. Er så småt igang hjemme i "danevang". Der spares blot penge op.. Mht. Visa... Hvad er visse regler?, som du skriver.. Og sidst, hvad koster sygeforsikring ca. hvis man er pensionist efter nye regler og er 43 Aar. Vh. Mogens |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

nae, lad os faa noget med resson i.......... Ingen HOPLA-NAAL til dem !