Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Restauranter og spisesteder i Thailand
 Udskriv debat
Den Suverænt Bedste Restaurant i BKK
Hanuman
Den fandt jeg under mit sidste ophold i BKK.

Den har ligget der i snart 40 år og maden er FANTASTISK! Jeg har ALDRIG oplevet noget lign. - indehaveren taler et utal af sprog og der tages utroligt god hånd om den enkelte kunde. I øvrigt er der sjældent fyldt helt op derinde, så der er også en hyggelig stemning! Maden er det eneste sted i Thailand, hvor det er lykkedes mig at finde velsmagende "fusion". Han kan lave alverdens Thai, Kinesiske og Europæiske retter men det de har tilfælles er at de alle er forbedrede med krydderier og ingredienser fra hinandens cuisiner. Det sted SKAL opleves!

Liu's Restaurant
455 ซ.ลาดพร้าว 48 สามเสนนอก
ห้วยขวาง กรุงเทพ กรุงเทพมหานคร 10310 ไทย
02-2755945r06;

God fornøjelse - hører gerne feedback, i øvrigt Wink
One night in Bangkok and the world's your oyster...

kanut
Liu´s Restaurant er den næst bedste i BKK Eating Fast, den bedste er Suda Restaurant.Hello....

6-6/1 Sukhumvit 14
Opp.Volvo Show Room
Bangkok 10110
Tel 2522597. 2516909

MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

Hanuman
Jeg blir' nødt til at ska' undersøge om det kan passe Wink Hvilken cuisine og prisleje er der tale om ?

Big-Viking
Må sgu give dig ret Kanut. Suda er rigtigt god. Har selv spist der gennem en del år.

Hanuman
Er det mon en restaurant man kan få lidt flere detaljer om?

keniko
Har ikke prøvet den.. Men hvis det er den her ser det meget lækkert ud..

http://www.bangko...onrad.html

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Big-Viking
Gå ind på Google og søg på: Suda soi 14 Bangkok så kommer der en del... Sgu nemmere end at begynde at tegne og fortælle..

Jake
Hanuman skrev:

Den har ligget der i snart 40 år og maden er FANTASTISK! Jeg har ALDRIG oplevet noget lign. - indehaveren taler et utal af sprog og der tages utroligt god hånd om den enkelte kunde. I øvrigt er der sjældent fyldt helt op derinde, så der er også en hyggelig stemning! Maden er det eneste sted i Thailand, hvor det er lykkedes mig at finde velsmagende "fusion". Han kan lave alverdens Thai, Kinesiske og Europæiske retter men det de har tilfælles er at de alle er forbedrede med krydderier og ingredienser fra hinandens cuisiner. Det sted SKAL opleves!

Liu's Restaurant
02-2755945r06;

hvad er adressen med alm bogstaver?

waree
Jake skrev:
Hanuman skrev:

Liu's Restaurant
02-2755945r06;

hvad er adressen med alm bogstaver?

455 Soi Ladprao 48 Samsen Nok.
Bangkok, Huay Kwang, Bangkok 10310, Thailand.

lindegaard
Da jeg som ung Steawrd i SAS første gang var i BKK var Suda det foretrukne samlingspunkt, ihvertfald den første aften, og ja det er bare godt, kom der første gang i 1990 og det er ikke blevet ringere.... flyver ikke længere, men en ting er sikkert.. det er noget af det jeg savner Wink
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

Hanuman
Det ser ud til og lyder til at Suda er en af de autentiske og billige thai-restauranter som efterhånden er blevet sværere og sværere at finde - dén vil jeg tjekke ud næste gang jeg er der! Smile Men det som jeg mente med at Liu's var den bedste var at jeg, alle de gange jeg var der, fik noget fuldstændigt unikt som jeg aldrig har oplevet noget sted i verden hverken før eller siden. Beskrivelsen af Suda minder mig, på trods af prisforskellene, om Thai-restauranten Harmonique i Charoenkrung for enden af Silom!

Jeg vil fortsat anbefale jer at lægge vejen forbi Liu's ved lejlighed Wink Og til Keniko; det er ikke den restaurant du har fundet Wink Det er den her; http://www.everyd...php?id=696

I øvrigt skal det siges at der er mere "normale" ting på menuen end eksemplerne på siden Wink

rinpoche
Haj finne suppe?

Typisk kinesisk, de er ikke rigtig raske.
Kunne aldrig finde på at besøge et sted der har denne ret på menuen og ville heller ikke anbefale nogle andre at gøre det.

http://news.natio...k-fin.html

http://www.sharkw...cation.htm

Haj finne suppe er dyrt ad helvede til, og smager ikke af en skid. Det samme gælder fuglereder.

dutling68
ja tænk over det næste gang i bestiller en gang haj suppe,,tjeck denne her video jeg siger velbekommen sikke noget svineri.....

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

rinpoche
ABEKATTEN skrev:
Haj finne suppe er dyrt ad helvede til, og smager ikke af en skid. Det samme gælder fuglereder.

Du har fuldstændig ret.
Der tilsættes smag i form at svine- eller kyllingessens. I sig selv er det stort set smagsløst.
Det er forbundet med stor prestige at spise det, og samtidig tror de overtroiske bønder der indtager det, at det kan kurere sygdomme, da hajer har stor modstandskraft overfor mange sygdomme, der rammmer andre skabninger.

@ Dtuling. Pudsigt, den dokumentar så jeg så sent som igår.

@ Hanuman.
Jeg er selvfølgelig ikke ude med riven efter dig.
Jeg hader og afskyer blot denne praksis jeg henviser til. Og enhver restaurant der har denne ret på menuen går jeg i en stor bue udenom.
Blot mit personlige standpunkt.
Jeg håber ikke jeg fremstår som ulidelig politisk korrekt. Dyrekonservation er umidlertid noget jeg føler meget stærkt for.
Redigeret af rinpoche d. 15/06-2010 17:59

Gurk90
Rejer som dyrkes i dambrug i Thailand og andre steder, er igang med at ødelægge alverdens mangroveskov.

Så herfra skal lyde en opfordring til også at boycotte rejer i Thailand.

Hanuman
rinpoche skrev:
@ Hanuman.
Jeg er selvfølgelig ikke ude med riven efter dig.

Jeg føler mig heller ikke på nogen måde fornærmet - det skal dog siges at hans grill-lam med alverdens krydderier, hvidløgsbrød og fusionskartofler + tilbehør smager godt som ind i H*LVEDE!!!!!!!! Grin

PL
Bedste restaurant/madsted?

"The Moo Lady" - 10 m. ind ad Ramkhamhaeng Soi 25, v/Regent Hotel.

Hun laver den bedste "Khao Kaa Moo" i miles omkreds.

30 Baht!

PL

natty
Dejligt med nogle anbefalinger.
Jeg ved sgu ikke hvad mit bedste spise sted er i BKK, måske på gaden, man bliver overrasket altid over den gode smag.
Men jeg glemmer altid hvad forretten som jeg elsker hedder: man tager et blad, deri putter man chili (pasta) jordnødder, kokos, lime, tørrede rejer og andet lækkert. Man folder bladene sammen så de passer til en mundfuld.Den skal tygges inden man sluger den. Himmelsk, sur, sødt, spicy og alt på engang. Kapau. Jeg glemmer bare altid navnet på retten.

Spring til debat: