Se indlæg
 Udskriv debat
Internet i Thailand, Vores erfaring
Er der nogen her der har erfaring med 3BB internet ?

Vi har prøvet lidt forskelligt, men har nu bestilt en 3BB Indy plus 4/1 Mbit. 690 pr md. + wifi router 999 (1 gangs beløb )

Vi kontaktede 3BB for 6-8 mdr siden for at få en ADSL linje, men de sagde nej det kan i ikke få hvor i bor.
efterfølgende prøvede vi med 1-2 mdrs mellemrum at spørge den lokale 3BB butik, samt et par andre steder, samt det store kontor i Bangkok men afslag hvergang.

En dag vores internet for alt for ustabilt gik jeg på den locale netcafe 500m herfra. de havde en SUPER linje alt loadede på sekunder og jeg kunne downloade med 800kbs, så vi spørger indehaveren hvad for noget internet de har. 3BB svare han. og siger vi sagtens burde kunne få det. fordi central noden ligger lige der hvor vi bor....

Så ringer han til 3BB for os, de sætter en til at undersøge sagen og 1 dag senere så kan vi pludselig godt få ADSL op til 12mbit.
- Så var det jo godt 3BB ikke gad at undersøge det de andre gange vi henvendte os.... det giver ingen mening.

forud for endelig at få ADSL Vi har prøvet følgende.

Hutch. USB dungle CDMA kørte af LORT. 0-5 kbs
- udfald ofte. nogle dage kørte det så man kunne surfe og åbne websider på et par minutter. I thailand. websider fra DK, stortset umuligt. Binding 18 mdr 995 pr md.

Dtac Internet sim, USB dungle EDGE Ustabilt men op til 50 kbs + Dongle (1400,-)
- udfald konstant. men kunne få op til 50kbs. god forbedring.
- 995,- pr md vi opsagde den efter 1 md fordi Hutch forbindelsen faktisk var mere stabil.
- Dtac valgte at fucke os. så de opsagde ikke forbindelsen og efter 4 mdr fik vi en regning på 4000....for noget vi ikke havde brugt. de tilbød os afslag på 200bath som undskyld for problermerne... ja jo..

AIS 3G SUPER USB Dungle / 3G Router op til 400 kbs 7 Mbit
- Super forbindelse websites loader hurtigt i nattetimerne om dagen kan der være lidt overbelastning på nettet
- Desværre skulle vi tænde og slukke routeren lidt for ofte til det var til at holde ud. Måske pga. varmen. hvem ved.

Det er meget forskelligt fra område til område hvilke services der tilbydes fra de forskellige udbydere.
men HUSK at læse det med små bogstaver. at blive fanget i 18 mdr på en 5 kbs forbindelse er døden. vi betalte 3500 for at komme ud af binden.
Redigeret af d. 25/05-2010 11:56

så fik vi 3BB 4 Mbit 3 dages leveringstid. inkl montering og træk af kabler mv. vi blev lovet ca 3-4 ugers levering.

kvaliteten lader til at være HELT ok ! henter med op til 400kbs via Torrents

Danske websites mv loader super hurtigt.

Håber kvaliteten vareved

styrt3
hmmmm.... det ska tjeckes Smile
http://www.yeha.dk/

Suk
Ja, nettet er super her i Thailand. paa naer naar det regner, er for varmt, overskyet, blaeser for meget, sner eller naar de tramper for lidt i pedaleren inde paa generator-klinikkenSad
Redigeret af Suk d. 30/05-2010 04:51
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
hihih

vi køre på 5 dagen

og har ikke oplevet et eneste udfald. tilgengæld får vi 500kbs ved downloads fra torrents Microsoft opdatering danske websider der kan følge med.

Webtv youtube. net radio osv streamer 100%

om ca 1 uge får jeg sat IP telefoni på, så ser vi om det er stabilt nok til at holde en samtale uden forsinkelse.

Men helt klar 3BB har virkelig givet et godt produkt 4 mbit for 600 bath og tilbyder op til 16mbit.

kisser
TAk til alle for svar. Jeg tror jeg bliver på intranettet i vores ejerlejlighed i hotelkomplekset til 1350,- bath om måneden for 1 MB. Tænkte bare at det var dyrt i ½ år og at det måtte kunne gøres billigere. Forbindelsen er ikke for hurtig og går ind imellem ud, men det må vi leve med. Tak igen!

Lille update på AIS 1-2Call freedom sim super 3G.

Jeg bruger en Telmore Huawei E180 Dongle fra Danmark til mit Thai Taletids Internet simcard. når jeg ikke lige er i hytten.

Jeg så lige idag, at jeg henter HURTIGERE end på vores 3BB ADSL forbindelse,. og så er det testet fra et lokalt markede hvor jeg "hang ud" et par timer.

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/userprofilepics/[4165]1276081961.jpg[/img] is not a valid Image.

Speedtest AIS 1-2Call freecom sim Super 3G

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/userprofilepics/[4165]1276081738.jpg[/img] is not a valid Image.

Så det er vist ikke alle steder at internettet er helt i skoven, jeg må have remt en nerve, hoho
Redigeret af d. 12/06-2010 05:43

ingolf
Det lyder jo som godt, når man ikke lige er hjemme! 1-2call har som regel meget god däkning i TH!

Lidt Spörgsmål:

Hvad koster en god Dongle i TH? Eler kan det bedre betale sig at skaffe den fra DK/EU?

Hvad koster det at surfe med 1-2call? Kan man köbe dem med fri surf, og evt pris?

Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

hej Ingolf.

Køb en i den blå avis. i DK 200 kr, Huawei E180 fks. eller en anden Huawei HUSK den skal være oplåst, Alt fra Telmore virker !

Unlimited koster AIS super 3G, 599, unlimited betyder 4GB trafik, sødt ik :-} det er det billigeste trådløse du kan finde, og de har stortset alle en grnse på 4GB med mindre du køber noget skod langsomt så er der ikke grænse

hastigheden falder til modem hastighed fra 90erne når du er over de 4GB men stiger ikke i pris.

1-2call 500mb for 100 bath køber dine MB i 7/11. den tæller ikke i minutter.

AIS har bundle med Simkort og Dungle, Huawei ! 3600 bath ca.

ingolf
Takker--det skal pröves!
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

jep, det er et forsøg værd :-}

men husk ikke købe en USB stik af ukendt mærke, vælg Huawei, det virker !

De billige er ustabile, og har dårlig signal osv.

Jeg ha en Kina USB stik til 500 bath hvis det skulle være noget .-} en virker ca 15-20 min adgangen så mister den forbindelsen

lindegaard
jeg har en fujitsu-siemens lifebook s6410, den har et slot til sim kort ved batteriet... så behøver jeg ikke dongle eller??
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

har den 3G modem ?

mange maskiner har hul til simkort men ikke modemmet som er ekstra udstyr.

lindegaard
Dette stod der under en test:

Infrared, Wi-Fi (802.11a,b,g and Draft-N), Bluetooth (2.0) and 3G (HSDPA/HSUPA) are all built in, 3G connectivity being handled by a Sierra Wireless adapter with the SIM slot located beneath the battery. Wired Ethernet is also present, of course, courtesy of a Marvell Yukon PCI Gigabit controller.

så det må der være..

men om det virker ved jeg ikke ... he he
Redigeret af lindegaard d. 12/06-2010 23:31

ser rigtigt ud

men der skal være et program til at styre modemmet med, det skal du finde.

test det hjemmefra

lindegaard
ok... checker lige de medleverede drivers og programmer..

Der kommer en lille opdatering her, vores 3BB 4mbit spiller max !

Vi har nu IP kamera på hjemme også, Streamer til DK super !!

Og så har vi fået smidt IP telefon på nu.

for dem der ikke er tekniske.

Jeg har et HELT almindeligt Dansk nummer på 8 cifre, som man kan ringe fra og til til helt almindelig dansk takst.

Nummeret er oprettet som et Basis IP abonnement hos www.telsome.dk til 29 kr om måneden.

Og så har jeg købt en IP adaptor med. ( dog købt på Ebay til halv pris )

Fidusen er, stik fra routeren/internettet, og ind i boksen, og så smasker du en HELT almindelig telefon på, og ringer.

Nu kan folk fra DK ringe til dansk takst til mig i Thailand og jeg kan ringe til hvem jeg vil i DK, fra et dansk nummer.

Det er også smart for dem der har en dame i Thailand men arbejder i DK. massere muligheder.

Jeg hjælper gerne hvis der er nogen der skal have en dybere forklaring, det smarte er det virker. og det er billigt.

// J

PS. Lebara er billigere at ringe til Thailand 0.09 øre
OG ja man kan også bruge skype og 500 forskellige andre indviklede systemer. men det her er out of the box simpelt.

Spring til debat: