Se indlæg|
Fordeling af dage i Thailand (Koh Samui/Koh Phangan)
|
|
| NewToThai |
Lagt på d. 22/05-2010 12:01
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej, Som nævnt i en anden tråd (http://www.dansk-thai.dk/forum/viewthread.php?thread_id=10411) er vi ved at planlægge en tur til Thailand i okt/nov 2010. Hvad er jeres bud på fordeling af dage til Koh Samui + Koh Phangan Vi har 16 nætter.Vi skal primært slappe af, men vil gerne se lidt elefanter, snorkle lidt, Big Buddha + anden sightseeing, madkursus (nogen der kan anbefale??) og så ellers som nævnt før, slappe af ved pool/strand ![]() Har Amari Palm Reef på Koh Samui i kikkerten og Santhiya på Koh Phangan.. PFT |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/05-2010 12:14
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
NewToThai skrev: Hej, Som nævnt i en anden tråd (http://www.dansk-thai.dk/forum/viewthread.php?thread_id=10411) er vi ved at planlægge en tur til Thailand i okt/nov 2010. Hvad er jeres bud på fordeling af dage til Koh Samui + Koh Phangan Vi har 16 nætter.Vi skal primært slappe af, men vil gerne se lidt elefanter, snorkle lidt, Big Buddha + anden sightseeing, madkursus (nogen der kan anbefale??) og så ellers som nævnt før, slappe af ved pool/strand ![]() Har Amari Palm Reef på Koh Samui i kikkerten og Santhiya på Koh Phangan.. PFT Phangan er muligvis bedre for snorkling, og det er i det hele taget noget, som jeg ikke har megen forstand på. Men mit bud, alt efter smag og behag samt temperament, er 4 nætter på Phangan og 12 på Samui. Man skal nok have helt særlige præferencer for at være på en mindre ø i længere tid, om end Phangan nok er mere udviklet nu, end da jeg var der i 2003. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 22/05-2010 12:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Jeg er enig med Robert! Der er gode muligheder for snorkling på phangan, men man får hurtigt økuller af at være der . 4-5 dage ville jeg mene er fint! Jeg er super misundelig ![]() vi kom selv hjem. I februar efter at have været afsted i 10 uger. Glæd jer!!! Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| Hopla |
Lagt på d. 22/05-2010 12:42
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
fordelingen må være 1/3 på Koh phangan og 2/3 på Koh Samui. Ja, man kan godt gå hurtig "død" på Koh phangan, selvom den har udviklet sig rigtig meget, så medmindre du skal til "hoved-pine-fest" (fullmoon-party), så er det på Koh samui det foregår men skal du snorkle, skal du lige en tand længere ud til Koh Tao - det slår Koh phangan med flere længder hvad det angår... |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 22/05-2010 14:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Hopla skrev: fordelingen må være 1/3 på Koh phangan og 2/3 på Koh Samui. Ja, man kan godt gå hurtig "død" på Koh phangan, selvom den har udviklet sig rigtig meget, så medmindre du skal til "hoved-pine-fest" (fullmoon-party), så er det på Koh samui det foregår men skal du snorkle, skal du lige en tand længere ud til Koh Tao - det slår Koh phangan med flere længder hvad det angår... Jep, hurtigfaergen fra Samui til Phangan forsaetter til Koh Tao hvor der er godt at dykke og snorkle. Med lidt held har i mulighed for at snorkle sammen med rev-hajer der. Ellers proev et par dage paa Koh Nangyuan: http://www.nangyu... One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| NewToThai |
Lagt på d. 23/05-2010 20:29
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
OK, tak for svarene. Vi prøver nok noget 12/4 eller 11/5 så.. Var der nogen der havde erfaringer med thai madlavningskurser på Koh Samui?? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Vi har 16 nætter.