Se indlæg|
Noget underligt noget /Bonus point
|
|
| kanut |
Lagt på d. 16/08-2005 14:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
HEJ. jeg har lige været en tur i Thailand/ Laos. ![]() Da jeg kom hjem ville jeg lige se om mine bonus point var i orden. ![]() Turen København-Bangkok var ok. ![]() Turen Bangkok-Chaing Mai Var ok ![]() Turen Vientiane- Bangkok Mangler Bonos point (ubs!!!!) ![]() Turen Bangkok-København var Ok. ![]() Jeg havde ovenikøbet for at være sikke på at jeg havde fået mine bonus point, været henne ved billet lugen i Bangkok lufthavn, for at de skulle kontrolerer at alt var i orden, det var det ikke ,så de brugte lige 1/2 time på at bringe det i orden. ![]() Da jeg så ser, at jeg ikke har fået mine bonus point, ringer jeg til Thai i københavn, de fortæller mig at det er ikke noget problem, jeg skal blot sende dem mine 3 bording pass. ![]() Nu er der bare det , at jeg jo har pakket ud for et par dage siden, og da jeg jo ikke skal bruge mine bording pass mere bliver de jo arkiveret skråt, men jeg er så heldig at jeg stadig har mine billetter fra Vientiane, dem kunne jeg jo sende, foreslår jeg, men nej, den går ikke det skal være Bording pass og intet andet. ![]() Jeg siger til damen at det er ok med mig hvis hun lige kunne fortælle mig hvor det nu lige er det står, denne mærkeliger regel, men det kunne damen ikke, så er bare jeg syntes at det er noget underligt noget, for hun kan jo se at jeg har købt 3 billetter fra Vientiane til Bangkok, og hun kan jo også se at jeg ikke har fået mine bonus point.![]() Det er da for pokker ikke mig der skal sørge for at mine point kommer mig til gode, det må da være Thai. ![]() Jeg havde en dejlig uforglemmelig tur, denne lille hændelse skal ikke ødelægge mit gode humør, men ret skal være ret. ![]() Hilse den glade rejseKanut ![]() ![]() |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 16/08-2005 15:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej Kanut, Ja, det burde ikke være noget problem for thai at se, at de biletter, du har købt, også er blevet benyttet. De har oplysningerne i deres systemer, men kan nok bare ikke finde ud af at hente dem frem igen. En pudsig oplevelse jeg havde for nogle år siden med Lufthansa, ikke noget med bonuspoint, men sjov. Jeg havde købt flybillet fra København til Frankfurt samt en billet til Lufthansas lufthavnsbus fra Frankfurt til Ludwigshafen. Da jeg skulle med bussen kunne jeg ikke finde busbilletten, til gengæld havde jeg stadig flybilletten. Jeg var fløjet fra København til Frankfurt på en busbillet! Jeg fik aldrig en forklaring på, hvordan det kunne lade sig gøre. Peter
|
|
|
|
| jesper_dk |
Lagt på d. 16/08-2005 15:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Det staår faktisk at man skal gemme både billetter og boardingpass og man kan sende dem ind i op til 6 mdr efter hjemkomsten.Men er der noget om billige billetter med Thai fordi jeg sidste gang ikke kunne få point fordi de sagde at det var en kmpange billet.Kan det virkelig være rigitg??? Jesper_dk |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 16/08-2005 17:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Der står faktisk, at man skal indsende originale boardingpass og kopi af billetter. Så er problemet bare, at Thai ind imellem også får smidt de originale boardingpass, man har indsendt, væk. Og selv om man har taget kopi af dem, inden man sendte dem, skal man så ikke regne med bonus. / bjarne |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 16/08-2005 17:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Til jesper_dk Hvis man flyver V eller W-class med Thai får han kun 50% miles. Med andre selskaber får man også miles hos Thai, men billet klassen er helt afgørende for hvor mange og i nogle tilfælde slet ingen miles. På Thais internationale hjemmeside er der en liste over Star Alliance partnere, deres blillet klasser og milesprocenter. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 16/08-2005 18:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Hej. Flybiletterne fra Vientiane til Bangkok var meget dyre, så dem skulle jeg have point for.( 3 gange prisen af billetterne Bangkok-Chaing-Mai Det var en pludselig indskydelse, at vi vil tilbage til Bangkok, der var nemlig asean komsammen i Ventiane, så byen var simpelhen ryddet for spisesteder og sjov, og man blev kontroleret på alle gadehjørner, så vi valgte, at tage hurtigt tilbage til Bangkok, hvor der sker noget. Hilsen Kanut. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.