Se indlæg|
OVERSTAY !!!!!!!!!!
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 08/05-2010 23:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Netop hjem vendt fra det kære Thailand følger her en lille advarsel for alle der skal være der mere end 1 mdr og som selvfølgelig har ansøgt om turistvisa til 60 dage. Jeg stod i lufthavnen og skulle hjem da man i tjek inn gjore mig opmærksom på at jeg havde et overstay på 13 dage og dermed skulle gå til paskontrol for at få dette tjekket og betale 500 bath pr dag. Nervøs blev jeg da jeg jo javde fået visa til 60 dage på ambassaden i Hellerup. Jeg troppede op i paskontrollen og der blev det så stadfæstet at jeg havde overstay på 13 dage. Selvfølgelig havde jeg ikke det var jeg klar over men ak og ve damen mente det anderledes et overstay på 13 dage færdig. Men så satte far her hælene i og bad om en der kunne snakke 100 procent engelsk. En dame ankom (100 procent næ 70 måske) og jeg prøvede at forklarer hende at mit visa altså var et turist visa og det var et visa i op til 60 dage. Men da man i mit pas havde stemplet at jeg skulle være ude d 24 april ja så havde jeg altså et overstay på 13 dage. Jeg måtte så påpege at min indrejse var den 26 Marts og altså skule jeg ikke være ude d 24 April men 24 Maj. Langt om længe gik den KÆRE dame hen til en kalender og tjekker så mit pas og stempler IGEN og talte så dage 1-2-3-4-5- osv og sørme ja. "Sorry Sir we make mistake" ja mon ikke. Dette tog næsten 2 timer. Ja så gik den tid med det kan man sige men moralen i denne historie er "TJEK ALTID DIT UDREJSE STEMPEL FOR ELLERS KAN DET KOSTE DIG DYRT" hvis du ikke lige er på stifterne. 21 gange i Wonderland og aldrig oplevet noget ligende. (men en gang skal jo være den første) Ellers en god tur SSSS
Redigeret af Amagerdreng d. 08/05-2010 23:14 |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 09/05-2010 00:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Hva' er du lige du vil sige med det her???? At du har fået 60 dage på Ambassaden i Hellerup ( til sikkert 200kr ) og rejser ind i Thailand, for 21. gang (erfaren) og ikke kigger i dit pas, efter Immigration i lufthavnen i Thailand, og finder først ud af når du skal rejse hjem at de har givet dig for lidt....! Vågn dog op mand og spar dig selv for en masse unødige ting og tjek dit pas når du rejser ind..... Så havde du sparet 2 timer af din tid og 10 min af min.....! Iøvrigt får du et indrejse stempel når du rejser ind og et udrejse når du rejser ud, egentligt meget logisk ![]() |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 09/05-2010 01:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
Der var også fejl i mit ude stempel, som også var stemplet til d. 24 April. Men jeg havde til d. 9 Maj. De skulle bare lige tjekke mit pas og min billet. Så lavede de det om med det samme, det tog 2 min. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/05-2010 07:22
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Det er en god ide tjekke sit indrejsestempel, hvis man rejser ind i Thailand på et visum eller residence ship, for i det øjeblik man er inde, så er det ikke længere ens visum, der fortæller, hvornår man skal ud, men det er stemplet - ens visum er derimod blevet ugyldigt (brugt). Der er ligefrem en skranke på Immigration i Bangkok, der alene tager sig af at rette fejl i indrejsestempler. Teknisk set er det derimod for sent, hvis det først opdages ved udrejse. Dertil komme, teknisk set, hvis man rejser ind på et visum B og har arbejdstilladelse, og man ved en fejl får et almindeligt 30 dages turist-indrejsestempel, at det er ulovligt at arbejde (før i tiden ville ens arbejdstilladelse, teknist set, blive annulleret). Jeg tjekker altid både min kones og mit eget indrejsestempel, når vi kommer tilbage til Thailand. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 09/05-2010 07:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
moerk5002 skrev: Hva' er du lige du vil sige med det her???? ... Hvis du havde læst og forstået hvad amagerdrengen skrev, kunne du have sparet den tid, du har brugt på at kommentere hans indlæg. Essensen af hans indlæg var jo netop: "Lad være at gøre som mig. Jeg dummede mig ved ikke at checke stemplerne i mit pas." Peter
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 09/05-2010 08:50
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Har hørt om mange der kun har fået 30 dage på trods af de har haft visa, men jeg har aldrig selv været ude for det. Måske fordi når jeg har visa, gør jeg dem altid opmærksom på det i paskontrollen ved indrejse, og jeg tjekker om stemplerne i mit pas er korrekt. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/05-2010 09:01
|
John skrev: Har hørt om mange der kun har fået 30 dage på trods af de har haft visa, men jeg har aldrig selv været ude for det. Måske fordi når jeg har visa, gør jeg dem altid opmærksom på det i paskontrollen ved indrejse, og jeg tjekker om stemplerne i mit pas er korrekt. Præcis, man kan jo næsten ikke forvente, at den stakkels betjent skal lede alle siderne igennem på hver turist, for at se, om der nu skulle være et visum et eller andet sted i passet... Jeg lægger altid mit arrivalkort på den side, hvor mit visum (eller multiple entry stempel) er, hvorpå jeg peger på det og følger med i, om betjeneten bruger det, og herunder i mit tilfælde benytter det yderste datostempel (datostemplerne står jo ved fx en landgrænse: dags dato, 15 dage frem, 30 dage frem, 60 dage frem og 90 dage frem). Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 09/05-2010 15:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 316 |
Robert Kronberg skrev: Præcis, man kan jo næsten ikke forvente, at den stakkels betjent skal lede alle siderne igennem på hver turist, for at se, om der nu skulle være et visum et eller andet sted i passet... Han kan jo bare kigge på ankomstkortet, hvor den snedige turist allerede har noteret sit visumnr. i den tilegnede boks
One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 09/05-2010 16:18
|
|
Kære moerk5002. Der er så abselut INGEN der har bedt netop dig om at slå op i mit indlæg så spar mig venligst for dit spøjse svar TAK. ( du ville kunne sparer mig 2 min af min tid ved ikke at skule læse dit indlæg) Hvad vil jeg så med mit indlæg ??? GANSKE SIMPELT. Minde andre om at skulle tjekke deres stempler ved ankomst så de ikke havner i samme tidspres ved tjek inn. Tak til paulsenp for du har netop ret. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/05-2010 16:49
|
Hanuman skrev: Robert Kronberg skrev: Præcis, man kan jo næsten ikke forvente, at den stakkels betjent skal lede alle siderne igennem på hver turist, for at se, om der nu skulle være et visum et eller andet sted i passet... Han kan jo bare kigge på ankomstkortet, hvor den snedige turist allerede har noteret sit visumnr. i den tilegnede boks ![]() Tja, du har du forresten ret, men de har en hel skranke på immigration til at rette fejl, så noget må ofte gå galt? Dog har jeg aldrig selv været udsat for fejl. Måske er det, fordi nogen glemmer at udfylde denne boks? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| total |
Lagt på d. 09/05-2010 16:52
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 79 |
Amagerdreng skrev: Kære moerk5002. Der er så abselut INGEN der har bedt netop dig om at slå op i mit indlæg så spar mig venligst for dit spøjse svar TAK. ( du ville kunne sparer mig 2 min af min tid ved ikke at skule læse dit indlæg) Hvad vil jeg så med mit indlæg ??? GANSKE SIMPELT. Minde andre om at skulle tjekke deres stempler ved ankomst så de ikke havner i samme tidspres ved tjek inn. Tak til paulsenp for du har netop ret. Tak Tak - vi er nogen (mig f.eks.) der tager dit indlæg seriøst og lægger oplysninger/erfraringer i "depot" så vi kan nyde godt af andres erfaringer. Venlig hilsen fra mig ![]() |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 10/05-2010 01:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
OVERSTAY:!!!!!!!!!!! sidste gang en her prøvede det, var "the Fin" THB500.. Hvad den er nu og hvad ellers det koster rager en her en "hønseskid"... Pay or stay......![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 10/05-2010 07:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
De tre P'er (Pas, Penge og Pilletter) som man bør checke når man rejser bør nok udvides med et D for datoer. Vi stod selv i Kastrup i starten af april, hvor den flinke betjent efter at have gransket konens pas i lang tid kunne oplyse, at det var udløbet for to måneder siden. Det er et at de øjeblikke, hvor Verden opleves i slow-motion. Han forventede ikke at vi kunne komme ombord, men når hun nu var Thai og vi føj med med Thai Airways, så kunne vi jo tage chancen. Og i gaten granskede personalet hendes pas yderligere. En ordveksling mellem personalet afslørede, at Thai Airways åbenbart lader Thaier med udløbet pas rejse til Bangkok. Jeg har sjældent haft mere lyst til at drikke en kold øl. ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/05-2010 08:49
|
Frank skrev: De tre P'er (Pas, Penge og Pilletter) som man bør checke når man rejser bør nok udvides med et D for datoer. Vi stod selv i Kastrup i starten af april, hvor den flinke betjent efter at have gransket konens pas i lang tid kunne oplyse, at det var udløbet for to måneder siden. Det er et at de øjeblikke, hvor Verden opleves i slow-motion. Han forventede ikke at vi kunne komme ombord, men når hun nu var Thai og vi føj med med Thai Airways, så kunne vi jo tage chancen. Og i gaten granskede personalet hendes pas yderligere. En ordveksling mellem personalet afslørede, at Thai Airways åbenbart lader Thaier med udløbet pas rejse til Bangkok. Jeg har sjældent haft mere lyst til at drikke en kold øl. ![]() De fire P'er (Pas, Penge, Pilletter og Politi)... Politi for datoer o tolden. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 10/05-2010 09:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Nu må vi jo ikke glemme de 4 B'er ! Brain , Baht , Balls , Backbone.
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| Mc laren |
Lagt på d. 10/05-2010 09:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 120 |
tak fint seriøst indlæg tak sådan indlæg er med til at dtw er super og man har lyst til at se med hver dag![]() |
|
|
|
| swedmark |
Lagt på d. 10/05-2010 10:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Mc laren skrev: tak fint seriøst indlæg tak sådan indlæg er med til at dtw er super og man har lyst til at se med hver dag ![]() Istemmer til fulde. Må indrømme jeg har da heller aldrig tænkt over at tjekke dette. Men efter denne gode information vil jeg fremover altid tjekke det. Takker for info'en ![]() |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 10/05-2010 12:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Jeg har også oplevet at kun få 30 dage selv om jeg hade 1 års visum ( 3 måneder afgangen ) dette blev opdaget på immigration i Jomtien ( Pattaya ) da jeg skulle have lavet mine Resident papire til fornyelse af kørekort osv. den flinke dame spurte mig om jeg kun skulle være her 1 måned hvilket jeg svaret nej til. Så hun rettet i det stempel der var lavet i passet, ingen problemer ved Udrejse af Thailand her d. 8 Maj. så for fremtiden husker Jeg altid at kikke efter i passet at det er som jeg forventer at det skal være. René kanont indlæg
![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 10/05-2010 20:04
|
|
Jamen mange tak for de flotte ord (trods alt) Og jeg håber at nogle har kunne bruge mit indlæg (trods nogle vist ikke ved at dette er et forum hvor vi kan hjælpe hinnanden) Det var så bare det . |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/05-2010 07:52
|
Naturligvis er det godt med indlæg fra andre medlemmer, omkring de ting og faldgrupper, som man selv har oplevet, så vi andre kan lære af dem. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.