Se indlæg|
Polyglot
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 14/04-2010 01:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 316 |
For lige at fjerne opmærksomheden en lille smule fra det politiske, har nogen så nogensinde hørt om ham her? Han hedder Stuart Jay Raj og taler omtrent 15 sprog - videoen indeholder klip med en række af hans sprog, inkl. Dansk (trods hans udtale måske ikke er den bedste her).. Han er amerikaner/australier og medvirker angiveligt i en række TV-shows i Thailand og er bl.a. kommentator for Thailand ved Miss Universe siden 2005. Havde aldrig selv hørt om ham, men havde så æren af at træffe ham ved en Networking Event i Sukhumvit. Han henvendte sig på Dansk og spurgte hvor jeg var fra i Danmark, hvortil jeg svarede "Aalborg". Han fortsatte så "Aalborg? Så taler du jysk? Jeg har studeret alle dialekter fra Sønderjylland til Nord-Norge og jeg kan forstå det meste" - jeg synes det var MEGET imponerende, trods han vist nok aldrig har været i Danmark. Han har vist ydermere afholdt kurser i Thai for udlændinge - men det er der måske andre der har prøvet?! Anyway - synes lige jeg ville dele det med jer, for hans evner er da utrolige! One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/04-2010 12:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Hanuman, Ja, jeg har tidligere linket til the Language Guy. http://www.dansk-...ad_id=6419 Jeg har aldrig selv mødt ham, men har læst om ham og set en udsendelse hvor han bliver interviewet af thailandsk tv. Han er virkelig bemærkelsesværdig. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 14/04-2010 12:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Pudsigt, jeg kæmper stadigt med at finpudse mit danske Nogen har bare sprogøre, og ham her har vidst nogle ret store øre!
|
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 14/04-2010 13:50
|
Det er helt utroligt.. Spurgte ham i øvrigt hvilken uddannelse han havde, hvortil han blot svarede "ikke alt for meget, faktisk.." - det er vist nok hans bedstefar der gav ham "guldkornene" til at lære sprog, men jeg fatter ikke hvordan han gør det.. Er der mon nogen i forum'et der har prøvet hans kurser, "Cracking Thai Fundamentals"?
One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 26/08-2010 02:17
|
For folk der evt. måtte være interesserede, vendte jeg lige et par ord forleden med manden selv, Stuart Jay Raj, som sagde at han muligvis ville afholde nogle foredrag i Europa i slutningen af året. Jeg vil holde jer opdateret herfra hvis jeg hører mere til disse planer og hvis nogen er interesserede
One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.