Se indlæg|
fiske / Dykker Kniv.
|
|
| MM |
Lagt på d. 01/04-2010 20:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Hvad er jeres erfaringer, at medbringe en fiske / dykker kniv, self. ikke i håndbagagen? rejser fra sverige til krabi.
|
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 01/04-2010 20:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Har ikke prøvet. Men hvorfor kontakter du ikke dit fly/rejselskab for at være sikker? Det ville nok være det bedste råd. God tur Ole Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 01/04-2010 22:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
"Spidse/skarpe våben og genstande Alle genstande, der er skarpe, spidse eller har en klinge, der kan forårsage personskade, inkl. hobbyknive, knive, sakse, skalpeller, sabler, sværd, kårdestokke, macheter, flækkeknive, isbrodder, isøkser, issyle, skøjter, harpuner og spyd o.lign. Ja Barberknivlignende klinger, f.eks. hobbyknive, barberknive og barberblade (bortset fra barberknive, hvor bladene er monteret i et sikkerhedshoved) Ja" Taget fra http://www.cimber...agage.html Jeg tror godt at du må have det med i din baggage. Men om du må have det med igennem tolden ved jeg ikke...... |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 01/04-2010 23:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
MM, Her er svaret fra: http://www.cph.dk...bagage.htm Indskrevet bagage (kuffert) << ............................... I indskrevet bagage pakkes: ■*Væsker med et indhold af mere end 100 ml ■Toiletartikler, hvis indhold er ugiftigt og ikke-brændbart (max. 2 kg) ■Værktøj ■Alle former for knive ■Skarpe/spidse genstande, barberblade m.m. ■Våben i lovlig besiddelse (skal meddeles ved check-in) ■Ammunition i lovlig besiddelse (skal meddeles ved check-in) ■Legetøjsvåben af enhver art NB. Vær opmærksom på, at der i visse lande kan være andre gældende regler for at medbringe ovennævnte genstande.>> Redigeret af Lung Yao d. 01/04-2010 23:47 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| MM |
Lagt på d. 02/04-2010 11:36
|
|
Takker for svar, jeg vil tage kontakt til flyselskab.
|
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 02/04-2010 15:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
jeg har igennem mange mange år, altid haft komplet bestik med mig''' såsom kniv,gafler, kartoffelskraeller og en stor og lang franskbroed kniv..der er aldrig en, der har sagt en skid, og vi snakkker om ca. 50 rejser |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/04-2010 16:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Tiderne har ændret sig, kvindemin. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 02/04-2010 16:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
For ikke så længe siden havde jeg en lille saks med i håndbagagen. Det var ikke meningen jeg skulle have den med men jeg havde i farten glemt det. Jeg nåede igennem alle sikkerhedskontroller i Bangkok og K.L. Først i London blev den opdaget i scanneren... Der skete ikke andet end jeg fik at vide at det må man ikke og så blev saksen smidt ud. Gad vide hvad andre har med ind i kabinen ![]() |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 02/04-2010 16:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Payanak skrev.. Gad vide hvad andre har med ind i kabinen .................. Fra medicin tråden på Huahinafterdark.. ![]() I know an Irish fella who goes twice a year to Koh Samui. He fills his suitcase with steriods, pills, injectables, all sorts, takes them back to Ireland & sells them in his local gyms. This payes for his trips to Thailand, he has been stopped at customs, but simply said they're for personal use, & they let him go. http://www.huahin...24&t=14630 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 02/04-2010 17:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
ABEKATTEN skrev: Tiderne har ændret sig, kvindemin. hehe abekat, det er 8 dage siden jeg kom hjem,, men må da for god ordens skyld lige sige, at det naturligvis ikke er i min håndbaggage apropos vædske, jeg havde for 2 år siden 12 liter papvin i min store kuffert, SAS muggede noget i kbh. men jeg fik da skidtet med. i bangkok sagde de ingenting, men måtte slippe en tusse til kaffekassen i phuket lufthavn |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 03/04-2010 12:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
det kan jeg sgu da godt forstå, hvad kunne de ikke lave af ravage hvis der gik hul på dem. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/04-2010 15:48
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
MM skrev: Hvad er jeres erfaringer, at medbringe en fiske / dykker kniv, self. ikke i håndbagagen? rejser fra sverige til krabi. For 7 år siden, da jeg skulle til Danmark (fra Thailand), havde jeg en lillebitte saks i min toilettaske i håndbagagen (jeg har typisk toilettasken i min håndbagage, hvis kufferten forsvinder, eller andre uregelmæssigheder opstår). Denne saks blev taget i kontrollen i Bangkok og derpå obevaret af kaptainen, hvorpå jeg skulle hente den et bestemt sted i lufthavnen i Danmark. For 5 år siden skulle jeg til Samui og ved en fejl havde jeg en lille (og lovlig) lommekniv i min taske. Den blev også fundet og taget. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| MM |
Lagt på d. 22/04-2010 16:43
|
|
Jeg kan forstå på Thai Air's hjemmeside, at der ikke skulle være nogle problemer, bare jeg har min fiske/dykker kniv i baggagen, sidste år, var jeg ude for et uheld, og havde mit første hjælp's udstyr i håndbagagen, deri var en lille saks, som blev taget i bkk lufthavn, men okay, det havde jeg ikke tænkt på, skulle bare bruge den til at skifte forbinding.
|
|
|
|
| crh |
Lagt på d. 22/04-2010 18:11
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
En kuglepen eller en blyant. Ved man hvordan de skal bruges er de langt farligere end en dum saks elle fiskekniv i ukyndige hænder. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 22/04-2010 18:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
MM skrev: Jeg kan forstå på Thai Air's hjemmeside, at der ikke skulle være nogle problemer, bare jeg har min fiske/dykker kniv i baggagen, sidste år, var jeg ude for et uheld, og havde mit første hjælp's udstyr i håndbagagen, deri var en lille saks, som blev taget i bkk lufthavn, men okay, det havde jeg ikke tænkt på, skulle bare bruge den til at skifte forbinding. Set fra luftfartsselskabets synspunkt er der intet problem i at medbringe kniv(e) i den ind-chekkede bagage. Du skal så bare lige sikre dig at det ikke er i strid med våbenloven i det land du rejser til, ellers kan du få problemer i tolden. p.s. Hvad er ideen med at slæbe en kniv med til Thailand ? One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| MM |
Lagt på d. 23/04-2010 07:49
|
|
Jeg skal dykke, og fiske omkring Ao nang.
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.