Se indlæg|
OVERLEVELSES ERKLÆRING
|
|
| OleH |
Lagt på d. 14/01-2015 17:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Jeg ved snart ikke, om jeg skal le eller græde over det ærede medlem hugoboerge ![]() Uanset, hvad man mener om medlemmet, må man konstatere, at han er ihærdig ! respekt for det ! Hvis jeg må give et råd: Stop nu, hvis du ikke vil gøre dig selv totalt og ubehjælpeligt til grin. (hvis det da ikke er for sent ?) |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 14/01-2015 18:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Jeg tager initiativet til at kontakte UD, men straks er der nogle personer som mener at svaret fra UD ikke er fyldestgoerende (Kim Ludvigsen og hvad belaeg har du at have det i ?) Det fremgik ret så tydeligt af mit indlæg: Der er nogle som har praktiske erfaringer med en anden løsning. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 14/01-2015 20:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
HugoB Det samme gaelder for saa vidt Sudskakhon som naevnte et eller andet om "fuldemandssnak" fra min side. Men i din iver over at gentage adressen får du rodet dig ud i noget fordrukkent sludder. En undskyldning her vil vaere paa sin plads. Tak. Hvis jeg skriver noget, der er fejlagtigt, så undskylder jeg gerne. Men trods et meget stort antal indlæg, hvor det nærmest BØJES I NEON for dig, at : Det beskrevne ændres vel ikke ved at du gentager adressen for returnering. Det er nok ved at sive ind hos selv den søvnigste. og sørme om næste trin ikke også er skrevet før: Men i din iver over at gentage adressen får du rodet dig ud i noget fordrukkent sludder. Det er det, jeg har citeret. ... når du nu så detaljeret oplyser om restriktioner for offentlig forvaltning, kan du så ikke svare på hvilken hjemmel der skulle være til at tilsidesætte Forvaltningsloven i nævnte forhold? Jeg må indrømme, at jeg er ved at være udgået for pædagogiske virkemidler.. Men jeg vil helst ikke ud i en forklaring om dumstædighed... 1. Du har fået ros for din oplysning om korrekt fremsendelsesmetode. Flot gået. (sidder lige i skabet) 2. Du har fået en forklaring (faktisk flere) på hvorfor alternative fremgangsmåder tilsyneladende også accepteres Det overgår min fantasi hvorfor du forestiller dig, at argumenterne i 2. afskærer de fine resultater i 1. Men dette kan der svares ganske kort på, hugobørge gentagelse, men det er en vigtig pointe: når du nu så detaljeret oplyser om restriktioner for offentlig forvaltning, kan du så ikke svare på hvilken hjemmel der skulle være til at tilsidesætte Forvaltningsloven i nævnte forhold? |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 19/01-2015 13:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Bare lige for at slå fast, har jeg efter mindre en uge fået følgende svar per e.mail fra udbetaling danmark på denne leveattest: Leveattest bliver sendt ud som almindelig brevpost og den vedlagte svarkuvert skal bruges. udbetaling Danmark henstiller til, at denne svarkuvert bruges, men hvis der er problemer med fremsendelsen af den almindelige post, er der dog stadig mulighed for at sende den per mail. Så er denne sag vel afsluttet nu. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 19/01-2015 14:15
|
Mukke skrev: Bare lige for at slå fast, har jeg efter mindre en uge fået følgende svar per e.mail fra udbetaling danmark på denne leveattest: Leveattest bliver sendt ud som almindelig brevpost og den vedlagte svarkuvert skal bruges. udbetaling Danmark henstiller til, at denne svarkuvert bruges, men hvis der er problemer med fremsendelsen af den almindelige post, er der dog stadig mulighed for at sende den per mail. Så er denne sag vel afsluttet nu. Så med andre ord: Man kan selv bestemme, om man sende leveattesten med brevpost eller med E-post ! Fordelen med at sende den per E-Boks-mail er så, at man 100% sikkert kan bevise, at man har sendt leveattesten, og i rette tid. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 19/01-2015 14:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Prøv nu at læse og forstå hvad der bliver skrevet.. Der står man får den tilsendt og skal sende den tilbage i vedlagte svarkuvert, men har man problemer kan man sende per e.mail... så jeg vil scanne min ind inden jeg sender den i kuverten og så samtidig sende den per e.mail,, Mener faktisk det er ret tydeligt. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/01-2015 14:46
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Mukke skrev: Prøv nu at læse og forstå hvad der bliver skrevet.. Der står man får den tilsendt og skal sende den tilbage i vedlagte svarkuvert, men har man problemer kan man sende per e.mail... så jeg vil scanne min ind inden jeg sender den i kuverten og så samtidig sende den perSa e.mail,, Mener faktisk det er ret tydeligt. Samme spoergsmaal som jeg stillede men nu med 2 forskellige svar. Svaret er nu blevet udvidet med at "hvis der er problemer" kan man fremsende per mail, nu skrives der per mail, men mon ikke der menes e-mail. Kim Ludvigsen vil sikkert komme paa banen igen og naevne at nu staar ikke noget omkring at man kan sende per brevdue. Det er blot en lille spydighed. |
|
|
|
| Hymmer |
Lagt på d. 19/01-2015 14:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Ikke for at være en flueknepper.... Men du siger de skriver at svarkuvert skal bruges, dog må email bruges ved problemer med alm post. UD kan jo ikke vide om du lige netop har problemer med alm. post eller hvem der har. Så derfor står det enhver frit for at benytte det man nu lyster. Det er ikke et krav UD. stiller men en henstilling. Og derfor er email helt okay.(De anfører jo selv at email er en mulighed) Ved igen godt det er flueknepperi, men det munder igen ud i det konklusionen har været i tråden...enhver vælger det man har det bedst med. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 19/01-2015 15:05
|
|
Nej, hugoboerge Der ikke udvidet noget som helst ;-) Tilbage står samme spørgsmål, som du fik fedtet dig så meget ind i at dine svar var noget fordrukkent sludder. Det er det stadig hugoboerge?? Gør det fysisk ondt på dig, hvis du tager fejl? Hvis det forholder sig sådan, kan man kun undre sig over hvorfor du stritter så meget imod at lære noget nyt. Det kunne jo forhindre meget smerte og sludder, når du svømmer hvor det er svært at bunde |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/01-2015 15:59
|
sudsakhon skrev: Nej, hugoboerge Der ikke udvidet noget som helst ;-) Tilbage står samme spørgsmål, som du fik fedtet dig så meget ind i at dine svar var noget fordrukkent sludder. Det er det stadig hugoboerge?? Gør det fysisk ondt på dig, hvis du tager fejl? Hvis det forholder sig sådan, kan man kun undre sig over hvorfor du stritter så meget imod at lære noget nyt. Det kunne jo forhindre meget smerte og sludder, når du svømmer hvor det er svært at bunde Svaret er blevet udvidet i forhold til det svar jeg fik. Jeg skrev det svar jeg fik og det er anderledes end svar nr. 2 som er blevet udvidet osv osv. For oevrigt jeg foelger de regler der gaelder men det har du maaske lidt svaert ved at forstaa og desuden er du heller ikke medlem af vores eksklusive klub. Det har intet med at goere om at laere noget nyt. Der er intet jeg hellere vil end at sende per e-mail istedet for at bruge min tid paa at rende ud til et postkontor. Jeg stritter overhovedet ikke imod noget som helst. Hvad er det for noget vroevl omkring "smerte og sludder" og "svoemme hvor det er svaert at bunde". Godnat og sov godt. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 19/01-2015 16:04
|
|
Jamen hugoboerge, hvorfor kan du så ikke svare på det helt simple spørgsmål, der er stillet 3-4 gange nu? Du har en påstand, mod bedre vidende..Som du krampagtigt og dumstædigt fastholder. Den påstand må du da kunne redegøre for, og det gøres såre simpelt: når du nu så detaljeret oplyser om restriktioner for offentlig forvaltning, kan du så ikke svare på hvilken hjemmel der skulle være til at tilsidesætte Forvaltningsloven i nævnte forhold? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/01-2015 16:05
|
Svaret jeg fik: Leveattest og pensionsmeddelelse bliver udsendt med almindelig brevpost. Leveattesterne bliver i år sendt ud den 27.1.2015. Attesten har ændret udseende og der bliver vedlagt en svarkuvert som skal benyttes. Svaret som Mukke fik: Leveattest bliver sendt ud som almindelig brevpost og den vedlagte svarkuvert skal bruges. udbetaling Danmark henstiller til, at denne svarkuvert bruges, men hvis der er problemer med fremsendelsen af den almindelige post, er der dog stadig mulighed for at sende den per mail. Ikke helt samme svar efter min mening, men Sudsakhon mener noget helt andet. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 19/01-2015 16:12
|
|
Hugo har du allerede glemt dine egne indlæg? Men jeg skal gerne citere mit tidligere spørgsmål, som du stadig ikke bare dumstædigt, men mod bedre vidende ikke formår at redegøre for: Med tanke til mine nu helt udtømte pædagogiske virkemidler, er jeg ikke helt sikker på om du ikke KAN forstå eller ikke VIL forstå. Det virker i al fald gammelmandsstædigt (kan ikke vide det, jeg er jo ikke medlem af klubben, som du rigtigt anfører). Det var derfor, at jeg spekulerede om det gjorde fysisk ondt på dig, hvis du skulle indrømme at have taget fejl, og lære noget nyt fordi du var kommet ind i et emne, du ikke havde forstand på. 1. Du har fået ros for din oplysning om korrekt fremsendelsesmetode. Flot gået. (sidder lige i skabet) 2. Du har fået en forklaring (faktisk flere) på hvorfor alternative fremgangsmåder tilsyneladende også accepteres Det overgår min fantasi hvorfor du forestiller dig, at argumenterne i 2. afskærer de fine resultater i 1. Men dette kan der svares ganske kort på, hugobørge gentagelse, men det er en vigtig pointe: når du nu så detaljeret oplyser om restriktioner for offentlig forvaltning, kan du så ikke svare på hvilken hjemmel der skulle være til at tilsidesætte Forvaltningsloven i nævnte forhold? Redigeret af sudsakhon d. 19/01-2015 16:19 |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 26/01-2015 03:43
|
hugoboerge skrev: Svaret jeg fik: Leveattest og pensionsmeddelelse bliver udsendt med almindelig brevpost. Leveattesterne bliver i år sendt ud den 27.1.2015. Attesten har ændret udseende og der bliver vedlagt en svarkuvert som skal benyttes. Svaret som Mukke fik: Leveattest bliver sendt ud som almindelig brevpost og den vedlagte svarkuvert skal bruges. udbetaling Danmark henstiller til, at denne svarkuvert bruges, men hvis der er problemer med fremsendelsen af den almindelige post, er der dog stadig mulighed for at sende den per mail. Ikke helt samme svar efter min mening, men Sudsakhon mener noget helt andet. Nå, nu tror jeg, vi har svaret på, hvorfor Udbetaling Danmark (UD) prøver at begrænse vores muligheder med hensyn til indsendelse af leveattest ! Jeg har hele tiden tænkt, at det var af rent administrative grunde. F.eks. har jeg på fornemmelsen, at digital post via E-boks muligvis ikke er særlig fleksibelt og enkelt at bruge, for hvordan får man f.eks. en leveattest fra en E-boks meddelelse over i UD-s system ? Svaret kender vi ikke, men når man nu læser, hvad UD har skrevet på borger.dk, er det vist et godt gæt, at UD har fundet en enkel måde at få alle leveattesterne ind i systemet: Fra borger.dk: ""Det er meget vigtigt, du bruger den attest, du får tilsendt, for den har en stregkode med dine personlige oplysninger. "" Så nu kan UD nøjes med at scanne en stregkode, så er leveattesten godkendt i systemet. Med andre ord, det her er i virkeligheden en spareøvelse for UD. Der er penge at spare ved at foregive overfor pensionisterne, at de kun kan bruge den leveattest, der bliver sendt til dem ! Svarkuverterne er sikkert mærket med "Leveattest", så de kan frasorteres den almindelige post, derefter kan man så have nogle medarbejdere til på samlebånd at åbne kuverter, tage et hurtigt blik på attesten for kontrol af underskrift m.m., scanne stregkoden, - slut ! Men samtidig har man vel nødtvunget måttet skrive, at man kan bruge en attest, hentet på borger.dk, hvis man ikke modtager en med posten. Det er paradoksalt, at folketinget har vedtaget en lov om digital kommunikation, som UD, formentlig af sparegrunde, nærmest forsøger at ignorere ! Link til borger.dk: https://www.borge...cbd06ca210 hvad mener du, sudsakhon, om dette her ? |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 26/01-2015 04:29
|
|
Brug af E-boks vil være endnu nemmere end at skanne en stregkode. De ville slippe for manuelt at skulle åbne kuverter og skanne stregkoder, i stedet vil systemet helt automatisk kunne håndtere leveattesterne, og blot give Udbetaling Danmark besked om manglende leveattester, når fristen er overskredet. De kan så vælge, at det automatisk udløser en rykker, eller at det automatisk stopper udbetalingen. En ekstra fordel vil være, at de slipper for gnavne gamle mænd (og damer), der standhaftigt påstår, at de skam har sendt attesten, så den må være gået tabt i posten. Når de ikke tilbyder en E-boks-løsning, så skyldes det nok, at det ikke har fået sat systemet op til det - endnu. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 26/01-2015 05:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
En ekstra fordel vil være, at de slipper for gnavne gamle mænd (og damer), der standhaftigt påstår, at de skam har sendt attesten, så den må være gået tabt i post Har det været et problem ?? Jeg tro det ikke selv, Da de anbefaler man sender det F.eks med EMS. Bruger slev "ส่งจดหมาย ลงทะเบียน ราคา" når jeg skal sende brev til Danmark som sikkerhed for jeg har afsendt det, og kan følge det hele vejen, Da de er meget billiger end EMS. Så personen der sender det har et BEVIS for at man har sendt "et brev" til Udbetaling Danmark. Og man som person kan se om en fra Udbetaling Danmark har kvitteret for ens brev. Dette blev jeg anbefalet at gøre ved mit borgerservice før jeg flytte her ned, Selv om den der udbetalte min pension hed noget andet den gang. At vente på post fra Udbetaling Danmark, Så er det jo ikke sikker man kan sende det tilbage inden fristen udløber. ![]() Jeg laver om ved Udbetaling Danmark da jeg blev gift, og derfor fik konen fradrag, De lavet om med det sammen, og lovet at sende en brev til mig med min nye Pension udbetaling, he he Den kom med posten 9 måned senere. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 26/01-2015 05:28
|
Kim Ludvigsen skrev: Brug af E-boks vil være endnu nemmere end at skanne en stregkode. De ville slippe for manuelt at skulle åbne kuverter og skanne stregkoder, i stedet vil systemet helt automatisk kunne håndtere leveattesterne, og blot give Udbetaling Danmark besked om manglende leveattester, når fristen er overskredet. De kan så vælge, at det automatisk udløser en rykker, eller at det automatisk stopper udbetalingen. En ekstra fordel vil være, at de slipper for gnavne gamle mænd (og damer), der standhaftigt påstår, at de skam har sendt attesten, så den må være gået tabt i posten. Når de ikke tilbyder en E-boks-løsning, så skyldes det nok, at det ikke har fået sat systemet op til det - endnu. Det er da fantastisk, Kim Ludvigsen har løsningen ! Har du været på besøg hos Udbetaling Danmark, Kim, og er blevet præsenteret for deres EDB-systemer, herunder deres bruger-interface til E-boks, siden du så sikkert kan fortælle, hvor nem en løsning E-Boks vil være ? Og fortalte de dig også om de gamle gnavne mænd og damer ? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/01-2015 05:49
|
OleH skrev: Jhugoboerge skrev: Svaret jeg fik: Leveattest og pensionsmeddelelse bliver udsendt med almindelig brevpost. Leveattesterne bliver i år sendt ud den 27.1.2015. Attesten har ændret udseende og der bliver vedlagt en svarkuvert som skal benyttes. Svaret som Mukke fik: Leveattest bliver sendt ud som almindelig brevpost og den vedlagte svarkuvert skal bruges. udbetaling Danmark henstiller til, at denne svarkuvert bruges, men hvis der er problemer med fremsendelsen af den almindelige post, er der dog stadig mulighed for at sende den per mail. Ikke helt samme svar efter min mening, men Sudsakhon mener noget helt andet. Nå, nu tror jeg, vi har svaret på, hvorfor Udbetaling Danmark (UD) prøver at begrænse vores muligheder med hensyn til indsendelse af leveattest ! Jeg har hele tiden tænkt, at det var af rent administrative grunde. F.eks. har jeg på fornemmelsen, at digital post via E-boks muligvis ikke er særlig fleksibelt og enkelt at bruge, for hvordan får man f.eks. en leveattest fra en E-boks meddelelse over i UD-s system ? Svaret kender vi ikke, men når man nu læser, hvad UD har skrevet på borger.dk, er det vist et godt gæt, at UD har fundet en enkel måde at få alle leveattesterne ind i systemet: Fra borger.dk: ""Det er meget vigtigt, du bruger den attest, du får tilsendt, for den har en stregkode med dine personlige oplysninger. "" Så nu kan UD nøjes med at scanne en stregkode, så er leveattesten godkendt i systemet. Med andre ord, det her er i virkeligheden en spareøvelse for UD. Der er penge at spare ved at foregive overfor pensionisterne, at de kun kan bruge den leveattest, der bliver sendt til dem ! Svarkuverterne er sikkert mærket med "Leveattest", så de kan frasorteres den almindelige post, derefter kan man så have nogle medarbejdere til på samlebånd at åbne kuverter, tage et hurtigt blik på attesten for kontrol af underskrift m.m., scanne stregkoden, - slut ! Men samtidig har man vel nødtvunget måttet skrive, at man kan bruge en attest, hentet på borger.dk, hvis man ikke modtager en med posten. Det er paradoksalt, at folketinget har vedtaget en lov om digital kommunikation, som UD, formentlig af sparegrunde, nærmest forsøger at ignorere ! Link til borger.dk: https://www.borge...cbd06ca210 hvad mener du, sudsakhon, om dette her ? OleH - jeg ved ikke hvem der er til grin her, men det er ihvertfald ikke mig, saa du kan baade le og graede det er op til dig selv. For oevrigt saa er stregkoderne ikke noget nyt. Med venlig hilsen. OleH skrev: Jeg ved snart ikke, om jeg skal le eller græde over det ærede medlem hugoboerge Cool Uanset, hvad man mener om medlemmet, må man konstatere, at han er ihærdig ! respekt for det ! Hvis jeg må give et råd: Stop nu, hvis du ikke vil gøre dig selv totalt og ubehjælpeligt til grin. (hvis det da ikke er for sent ?) |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 26/01-2015 06:17
|
|
Bade-Dyr skrev: En ekstra fordel vil være, at de slipper for gnavne gamle mænd (og damer), der standhaftigt påstår, at de skam har sendt attesten, så den må være gået tabt i post Har det været et problem ?? Indrømmet, det er et gæt. Men mon ikke det er den undskyldning, alle der har glemt at sende attesten, benytter? Og det sker vel også nogle gange, at posten laver fejl. Løsningen med at sende anbefalet kan sikre afsenderen, og det er en ganske god ide, når nu der står pænt meget på spil. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 26/01-2015 06:22
|
|
OleH skrev: Kim Ludvigsen skrev: Når de ikke tilbyder en E-boks-løsning, så skyldes det nok, at det ikke har fået sat systemet op til det - endnu. Det er da fantastisk, Kim Ludvigsen har løsningen ! Den kan jeg desværre ikke tage æren for. OleH skrev:Har du været på besøg hos Udbetaling Danmark, Kim, og er blevet præsenteret for deres EDB-systemer, herunder deres bruger-interface til E-boks, siden du så sikkert kan fortælle, hvor nem en løsning E-Boks vil være ? Det er ganske indlysende for alle, der har bare lidt forstand på computere, og som ved, hvad E-boks betyder for identifikation og sikker afsendelse af elektronisk kommunikation. OleH skrev:Og fortalte de dig også om de gamle gnavne mænd og damer ? Nej, dem har jeg selv erfaring med ... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.