Se indlæg|
Årsagen til demonstrationerne i Thailand
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 02/12-2013 12:22
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Lung Yao. Jeg ved ikke hvor du vil hen, men det jeg mener i dag mente jeg også i 2010. Med hvilken ret skriver du som om jeg havde skiftet mening? At brokke sig over at politiet skyder med gummikugler og andet er kun at forvente da det er en vej til sympati. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/12-2013 12:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
clydehaumann skrev: Lung Yao. Jeg ved ikke hvor du vil hen, men det jeg mener i dag mente jeg også i 2010. Med hvilken ret skriver du som om jeg havde skiftet mening? At brokke sig over at politiet skyder med gummikugler og andet er kun at forvente da det er en vej til sympati. Clyde. Så beklager jeg min udtalelse angående Din person , men du må give mig ret at i 2010 var der ikke mange som synes at det var OK at bruge "civil ulydighed" for at opnå sit "politisk mål". Sorry. At brokke sig over at politiet skyder med gummikugler ......... Nej det er ikke sjovt, og modsat mange (de fleste dansker) så har jeg selv prøvet det i min barndom, dog var der mile forskel fra når magthavende (militæret) brugte rigtige kugler. Og det gjorde man også i Thailand i 2010. . Redigeret af Lung Yao d. 02/12-2013 12:42 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/12-2013 12:51
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Thaksin var efter min mening en stærk leder og havde egentlig respekt hele vejen rundt pga. sin succes som forretningsmand... Success som forretningsmand ved hjaelp af korruption. Skattesnyd ifm salget af del af Shin Corp til Singapore ved at aendre skattelovgivningen foer salget fandt sted. Jeg har en bog der blot hedder "Thaksin" af Pasuk Phongpaichit og Chris Baker. 1. udgave daekker perioden op til 2004 og 2. udgave er udvidet til 2009. Thaksin havde ikke success i starten som forretningsmand. 1. Silk forretning i Trocadero Hotel - lukket efter 1 maaned 2. Rettigheder til distribution af thai film i provinserne. Gik ikke godt. 3. Koeb af gammel biograf i Bangkok - gik skidt - rev biografen ned. 4. Byggede condominium paa grunden - solgt med tab Efter disse fiaskoer havde han en gaeld paa THB 200m. Han maa have vaeret paa kursus i korruption for nu begynder det at bliver interessant. Han bliver distributoer for IBM, bliver gode venner med CAT/TOT og lejer udstyr ud til politiet og husk lige paa hvor han kommer fra. Nemlig - politiet. The rest is history som man siger. Han soergede for at de mindre bemidlede fik flere penge mellem haenderne. Hvad brugte de saa de penge til ? Mobiltelefoner fra hans firma som var laast saa man kun kunne bruge services fra hans firma. Han fik de penge som regeringen brugte tilbage i egne lommer og det kan man sige var dygtig gjort. Bogen er paa 422 sider og vil fylde noget mere hvis der var en opdatering til dags dato. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/12-2013 13:16
|
|
Gamba. Desvære er dine svar i # 69, noget som reflektere at Du ikke har meget overblik over hvad der sker rundt om i Verden udenfor Thailand. - Mange gøre det også m.h.t. at drive et land som deres EGET forretning/imperium. - M.h.t. det der sket i Syd Thailand er lidt dobbelt moralsk, for folk råber til himmelen når "muslimer" springer en bombe i Yala eller Pattani, og når den sidende regering gennemfører "gengældelsens togt, så er det uhørt.(hvilket er det i mine øjne). At det sker noget grusom ved siden af, kan du bare fx sammenligne med det der sker i Irak eller Afghanistan, når nogle allierede soldater går amok og udsletter en hele uskyldig familie som hævn af deres deling blev angrebet eller civile (inkl. gamle-kvinder og børn) der bliver slået ihjel ved et drone angreb. - Rekorden for korruption indehaves IKKE af Thailand. Mange lande rundt om i verden er være. - Den nuværende skrantende økonomi i Thailand skyldes delvis regeringens uduelighed, men er også gældende for de andre asiatiske lande (Japan inkl.) og var ikke blevet forbedret under den forrige "ulovlig" (ikke folkevalgt) regering. Så er det her sagt, og skal straks tilføje at JEG er enig med Dig på mange punkter, men med den forskel på at DET er ikke kun den nuværende regerings skyld helt alene. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/12-2013 13:19
|
|
HugoB. m.m., Kunne I gøre Os en tjeneste når I svarer/skriver et indlæg med "Citat" at markere det, og adskille det fra jeres eget svar (Web har lagt et redskab til formålet) . TAK. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/12-2013 13:23
|
|
Mobiltelefoner fra hans firma som var laast saa man kun kunne bruge services fra hans firma. Han fik de penge som regeringen brugte tilbage i egne lommer og det kan man sige var dygtig gjort. Samme forretnings metode har været effektueret i mange år i DK, til at der blev lovgivet at kunderne måtte kun bindes i max. 6 mnd. Men billige telefoner er stadig salgs objekt hos mange udbyder i DK, for at kapre nye kunder. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/12-2013 13:36
|
Lung Yao skrev: Mobiltelefoner fra hans firma som var laast saa man kun kunne bruge services fra hans firma. Han fik de penge som regeringen brugte tilbage i egne lommer og det kan man sige var dygtig gjort. Samme forretnings metode har været effektueret i mange år i DK, til at der blev lovgivet at kunderne måtte kun bindes i max. 6 mnd. Men billige telefoner er stadig salgs objekt hos mange udbyder i DK, for at kapre nye kunder. . Det er da muligt, men i det her tilfaelde var det skatteborgernes penge som blev brugt og som roeg retur til Thaksin, saadan var det vist ikke i DK ??? |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 02/12-2013 14:27
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Nu var det ikke kun mobiler fra 1-2 Call der kunne købes for de mikrolån man kunne få i landsbyerne, man kunne købe sin mobil hvor man ville hvis det var en telefon man ville have. At mange valgte at købe mobiler skyldes temmelig sikkert den helt urimeligt lange ventetid der var på fastnettelefoner. At vente flere år visse steder var ikke ualmindeligt. At binde kunderne til et selskab var nødvendigt for at få midler til udbygning af nettet. Nu drejer det sig om at tilbyde kvalitet og rimelige betalingsordninger for at få og bevare kunder. Mikrolånene som kunne gives i landsbyerne havde til formål at udvikle økonomien i nærsamfundet og var vel egentlig ikke tænkt som forbrugslån til køb af luxus ting som mobiler. Min personlige mening er at det at det blev mobiltelefoner nu ikke er så dumt da det helt sikkert har været med til at forbedre den økonomiske infrastruktur uden for byområderne. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 02/12-2013 14:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
hugoboerge skrev: Lung Yao skrev: Mobiltelefoner fra hans firma som var laast saa man kun kunne bruge services fra hans firma. Han fik de penge som regeringen brugte tilbage i egne lommer og det kan man sige var dygtig gjort. Samme forretnings metode har været effektueret i mange år i DK, til at der blev lovgivet at kunderne måtte kun bindes i max. 6 mnd. Men billige telefoner er stadig salgs objekt hos mange udbyder i DK, for at kapre nye kunder. . Det er da muligt, men i det her tilfaelde var det skatteborgernes penge som blev brugt og som roeg retur til Thaksin, saadan var det vist ikke i DK ??? Igen en af dine mange påstande, men der er vel intet bevis, vel ? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/12-2013 14:53
|
OleH skrev: hugoboerge skrev: Lung Yao skrev: Mobiltelefoner fra hans firma som var laast saa man kun kunne bruge services fra hans firma. Han fik de penge som regeringen brugte tilbage i egne lommer og det kan man sige var dygtig gjort. Samme forretnings metode har været effektueret i mange år i DK, til at der blev lovgivet at kunderne måtte kun bindes i max. 6 mnd. Men billige telefoner er stadig salgs objekt hos mange udbyder i DK, for at kapre nye kunder. . Det er da muligt, men i det her tilfaelde var det skatteborgernes penge som blev brugt og som roeg retur til Thaksin, saadan var det vist ikke i DK ??? Igen en af dine mange påstande, men der er vel intet bevis, vel ? Man har lov til at taenke sig om engang imellem for at forstaa hvordan tingene haenger sammen. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 02/12-2013 15:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
hugoboerge skrev: OleH skrev: hugoboerge skrev: Lung Yao skrev: Mobiltelefoner fra hans firma som var laast saa man kun kunne bruge services fra hans firma. Han fik de penge som regeringen brugte tilbage i egne lommer og det kan man sige var dygtig gjort. Samme forretnings metode har været effektueret i mange år i DK, til at der blev lovgivet at kunderne måtte kun bindes i max. 6 mnd. Men billige telefoner er stadig salgs objekt hos mange udbyder i DK, for at kapre nye kunder. . Det er da muligt, men i det her tilfaelde var det skatteborgernes penge som blev brugt og som roeg retur til Thaksin, saadan var det vist ikke i DK ??? Igen en af dine mange påstande, men der er vel intet bevis, vel ? Man har lov til at taenke sig om engang imellem for at forstaa hvordan tingene haenger sammen. Jeg kan forstå, at du giver mig ret, - der er intet bevis . |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 02/12-2013 15:40
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
der er mange kloge mennesker herinde...jeg er blot én af dem... |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/12-2013 16:00
|
OleH skrev: hugoboerge skrev: OleH skrev: hugoboerge skrev: Lung Yao skrev: Mobiltelefoner fra hans firma som var laast saa man kun kunne bruge services fra hans firma. Han fik de penge som regeringen brugte tilbage i egne lommer og det kan man sige var dygtig gjort. Samme forretnings metode har været effektueret i mange år i DK, til at der blev lovgivet at kunderne måtte kun bindes i max. 6 mnd. Men billige telefoner er stadig salgs objekt hos mange udbyder i DK, for at kapre nye kunder. . Det er da muligt, men i det her tilfaelde var det skatteborgernes penge som blev brugt og som roeg retur til Thaksin, saadan var det vist ikke i DK ??? Igen en af dine mange påstande, men der er vel intet bevis, vel ? Man har lov til at taenke sig om engang imellem for at forstaa hvordan tingene haenger sammen. Jeg kan forstå, at du giver mig ret, - der er intet bevis . Det er det der er det smarte ved den maade der opereres paa. Men som sagt det er ikke forbudt at taenke sig om og jeg giver dig ikke ret. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 02/12-2013 16:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
hugoboerge skrev: Her i khon kaen betaler de røde 1500 bath , til transporten til Bangkok- hvis der ikke er plads på deres busser, de render flittigt rundt hverver folk, må sige de har skillinger .
esanboy skrev: jydetampen skrev: hugoboerge skrev: For en gangs skyld hatten af for de roedes ledere at de sendte deres tilhaengere hjem. Det skulle de ogsaa have gjort i 2010. gad vide om de røde,så skulle betale de penge tilbage som de havde fået for at komme til bkk?????????? Er kommet frem at galningen Suthep har betalt penge for at dem fra hans egne kommer til Bangkok og leger Hooligans. Også så ved jeg at de "gule" ligesom de "røde" har betalt for stemmer til valget. Har set det med egne øjne. Hvor meget faar/fik de roede for at komme til Bangkok ? Koeb af stemmer er de to parter eller alle partier lige gode om. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 02/12-2013 16:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Betyder intet, Thaksin traekker blot muldvarpen op endnu engang, og deler lidt ud af de penge som han har svindlet sig til. Trist af se, naar Yingluck er i tv, saa skal hun ha' hvisket det det meste i oeret omkring hvad hun skal sige, hun er direkte pinlig !!! Mon ikke snart gassen gaar ud af den " Roede " ballon. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 02/12-2013 17:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Longway skrev: Ja du har desværre nok ret , han vil være en byld i røven , til han dør.
Betyder intet, Thaksin traekker blot muldvarpen op endnu engang, og deler lidt ud af de penge som han har svindlet sig til. Trist af se, naar Yingluck er i tv, saa skal hun ha' hvisket det det meste i oeret omkring hvad hun skal sige, hun er direkte pinlig !!! Mon ikke snart gassen gaar ud af den " Roede " ballon. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 02/12-2013 17:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
fckguld skrev: Longway skrev: Ja du har desværre nok ret , han vil være en byld i røven , til han dør.Betyder intet, Thaksin traekker blot muldvarpen op endnu engang, og deler lidt ud af de penge som han har svindlet sig til. Trist af se, naar Yingluck er i tv, saa skal hun ha' hvisket det det meste i oeret omkring hvad hun skal sige, hun er direkte pinlig !!! Mon ikke snart gassen gaar ud af den " Roede " ballon. Jo-giver jer ret i at sådan er det,men det I der bakker alt denne ballade op glemmer er i mine øjne - en/flere andre ulovligheder..uretfærdigheder retfærdiggør ikke nye. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 02/12-2013 17:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Jamen hvis ingen goer noget, saa saa sker der intet...Kig paa danmark, alle brokker sig inden for hjemmets 4 vaegge, samt kaefter op paa Facebook, der er ingen handling, og uden handling, ingen gevinst. Selvfoelgelig er folk noedt til at gaa over stregen. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 02/12-2013 18:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Problemet i det, er som jeg ser det bare,at de gule siger de vil bevare demokratiet...fint nok,men så må de da også spille efter demokratiske regler-ellers er det jo bare en gang øregas de lukker ud for at nå deres egne mål som de jo ikke engang tydelig-gør for omverdenen-det er jo dog yderst tydeligt at de ikke vil spille efter demokratiske regler - tværtimod! |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 02/12-2013 18:42
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Det ser ud til, at den ene fløj ikke har noget at lade den anden høre, ja det virker jo nærmest som om de nuværende demonstranter har haft nogle gode læremestre i "de røde" fra 2010. Måske er nogle af dem de samme, som skifter mening som vinden læser? Jeg skriver gerne min mening igen, i 2010 lod en stor befolkningsgruppe sig misbruge, nogle helt indtil døden, af en egoistisk person, med træk af storhedsvanvid, hvis eneste formål var at "hytte sit eget skind" og familiens formue. I dag ser vi nærmest det samme, bare med modsat fortegn. Folk lader sig forføre af en mand som inderst inde giver demokratiet fingeren, med hans tale om "people's council" og "et øverste råd". Hvem skal lige udpege de medlemmer? Befolkningen eller dem som er enige med Suthep? Fint med mig egentlig, men så vær lidt ærlig og sig som Thaksin engang gjorde i et anfald af ærlighed: "Democracy is not my goal" Nogen gange bør man vælge sine venner med omhu, og det gælder både dem som støtter op om Thaksin og Suthep. Redigeret af natty d. 02/12-2013 19:09 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.