Se indlæg|
thai piger
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/12-2011 09:30
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Det, jeg ikke forstår ved tråde om disse emner, er, at folk kan blive så gale. Generaliseringer eller ikke-generaliseringer, relevant eller irrelevnt, så er emnet da interessant for dem, der interesserer sig for krydskulturelle relationer mellem ægtepar og kærester, og i dette forum DK vs. TH. Meningen med et debatforrum er vel at skabe en debat, og det kan man jo ikke, hvis man er enige, og en debat behøver jo ikke at ende med, at man bliver enige. Den behøver slet ikke at ende med, at man sviner hinanden til. Folk har så forskellige tilgange til emnet. En har set noget, en har hørt noget og atter en har læst noget. Men det kan være vanskeligt at sige, hvad der sker, eller hvad der ikke sker i visse kredse, for det kan kun den, som kommer eller er kommet i disse kredse, hvad enten det er som forsker, journalist, besøgende eller medlem (af kredsen). Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 16/12-2011 10:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
juj skrev: esanboy skrev: Handler at nogle enkelte herinde skal vise hvor kloge de er. Eller måske det modsatte. Maget til ævl i nogle af svarende skal man lede længe efter. Nu skal jeg jo passe på, for nogle af disse har jo Universitets uddannelse. Maa give dig ret esanboy, traadene har en kedelig tendens med at koere af sporet her paa Sitet. Ja, det drejer sig jo mange gange om at disse højtlærde "ordforvandskere" absolut skal vende og dreje alt, så de til sidst får ret i egne øjne. Så pyt med at vi andre ikke forstår en skid undtagen at vi sidder med en ordbog over det lærde sprog. Fagskade?-Ja. |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 16/12-2011 13:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Robert Kronberg skrev: Det, jeg ikke forstår ved tråde om disse emner, er, at folk kan blive så gale. Generaliseringer eller ikke-generaliseringer, relevant eller irrelevnt, så er emnet da interessant for dem, der interesserer sig for krydskulturelle relationer mellem ægtepar og kærester, og i dette forum DK vs. TH. Meningen med et debatforrum er vel at skabe en debat, og det kan man jo ikke, hvis man er enige, og en debat behøver jo ikke at ende med, at man bliver enige. Den behøver slet ikke at ende med, at man sviner hinanden til. Folk har så forskellige tilgange til emnet. En har set noget, en har hørt noget og atter en har læst noget. Men det kan være vanskeligt at sige, hvad der sker, eller hvad der ikke sker i visse kredse, for det kan kun den, som kommer eller er kommet i disse kredse, hvad enten det er som forsker, journalist, besøgende eller medlem (af kredsen). Hilsen, Robert Man skaber altså ikke debat ved at bruge "kloge-åge" udtryk som fx. krydskulturelle relationer eller ved at skrive alenlange, opstyltede indlæg, som bedre egner sig til en studiekreds på Københavns Universitet end et debatforum om Thailand. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 16/12-2011 13:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
[quote]zetor4718 skrev: hej .ved nogle hvor måske i danmrk man kan møde en sød thai pige/kvinde eller er det nødvendigt at rejse ud for finde kærligheden , jeg oplever for mange falske piger/kvinder på date sider , er der nogle som ved det eller evt kender steder[/quote] Nu håber vi så at spørgeren har fået svar på sit meget enkle spørgsmål. Han burde i alle tilfælde have fundet ud af at der findes en flok stridslystne hanhunde på DTW. Måtte julefreden sænke sig.... og håber herfra at spørgeren får held i sin søgen. God weekend Boes "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 16/12-2011 13:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
sudsakhon skrev: @Frank Selv empiriske slutninger skal dog baseres på noget troværdigt. Ellers giver det jo ingen mening. Og netop denne troværdighed vil jeg stille stort spørgsmålstegn ved, når der er tale om fraskilte kvinder beskrivelse af deres tidligere mænd. At bygge beskrivelsen af mænd på deres udsagn danner ikke grundlag for noget redeligt eller troværdigt - uanset hvilken metode man så end anvender. Signe Plambech og co. baserer forhåbentligt heller ikke deres undersøgelser på forhold, som de tvivler på er sande. Vi kan så diskutere opskaleringen af deres erhvervede indsigt til genereller beskrivelser, som jeg altid vil forholde mig kritisk til. Kildekritik er altid en væsentlig egenskab at have med i sine overvejelser, når man konkluderer på forskning i ethvert emne. Jeg har ikke kunnet finde anledning til at påstå videnskabelig uredelighed (som det ville være, såfremt du har ret) ved de omtalte forskeres arbejde. Dem jeg har nævnt er: Signe Plambech Anders Lisborg Erik Cohen Mikkel Bang Fossum Fordi deres arbejde omfatter thailandske forhold direkte. Udover det link jeg sendte, der også beskriver den metode, som du ikke mener er brugbar, findes en del anden litteratur, som jeg ikke har henvist til. Det er muligt, at en "Frank fra DTW" besidder en faktuel viden, som den professionelle forskning indenfor området endnu ikke har bemærket. En forskning, som stort set alle, der har med sociologi og antropologi at gøre i ders virke refererer til.. I så fald, vil jeg, med din tilladelse, henvise til dig ved næste konference der afholdes. Der er nok nogen, der bliver overraskede ![]() Nu har jeg ikke forholdt mig til metoder generelt, men til grundlaget for den specifikke påstand. Ej heller har jeg her betvivlet Signe Plambech, Anders Lisborg, Erik Cohen eller Mikkel Bang Fossum arbejder. Jeg har faktisk kun hørt om den første. Så al det sludder må stå for din egen regning. Men når du så møder dem, så kan du jo samtidig få deres bekræftelse på, om de i deres arbejde selv ville basere en generel konklusion om thailandske mænd på, hvad ti fraskilte kvinder fra et hardcore ludermiljø har at sige om deres tidligere thailandske mænd . Det er jo bare et ja eller nej. Det er det jeg har diskuteret, og ikke alt muligt andet. Det vil jeg så se frem til. Derudover vil jeg fraholde mig fra yderligere kommentarer i den anledning. Til dem som er lidt trætte af vores indlæg vil jeg sige, at jeg også helst havde nøjedes med det første og måske andet indlæg. Men omvendt vil jeg også gerne give svar, når jeg bliver tiltalt. Med hensyn til generaliseringer anerkender jeg, at vi alle bruger det i flæng baseret på vores erhvervede viden fra alle mulige steder. Det er ikke det samme som at de ikke ind i mellem skal udfordres. Især den slags generaliseringer. Det er muligt at jeg husker forkert, men jeg tror vores Dronning en gang kaldte den slags bemærkninger for dumsmarte. Det synes jeg er en god beskrivelse. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 16/12-2011 13:51
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Mon skrev: Hej allesammen! For mig er det begyndt at være lidt for svært at forstå hvad tråden handler om? Så jeg vil gerne prøve at give mit bud i forhold til Thai ægteskab og troskab!!! Jeg er gift på 7 år, vi har 3 børn sammen. Jeg bor sammen med min kone i Thailand og har derfor indtil nu ikke haft nogen problemer. Men!!! Jeg har indtil dato ikke mødt en Thaikvinde ung/gammel/gift eller ugift, der ikke har villet forente et lån på 4-5000 Bath med renter a naturalie. Men jeg tror sku ikke det kun eksisterer i Thailand. Jeg tror mere det drejer sig om!! i hvad situation man har bragt kvinden i. Så til dem der ønsker sig en kvinde fra Thailand og samtidig ønsker sig troskab!!! Opbyg respekt, Du mand, hun kvinde. Sørg for hende på samme måde hun sørger fo dig. Mvh HJ Opbyg respekt, Du mand, hun kvinde. Sørg for hende på samme måde hun sørger fo dig. Det er nemlig helt rigtigt. Og derudover holde sig til hvad man har lovet ved indgangen af forholdet/aegteskab. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 16/12-2011 14:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
mon, du er vel nok en heldig mand eller bor du et sted hvor du højest møder en anden kvinde hver 3, år jeg har sammenlagt over 14 år været her lige så længe som dig og har ALDRIG oplevet det. men ok jeg er heller så ,,hansom" som du er![]() ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 16/12-2011 14:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Man må jo forvente at blive svaret i en debat. Det er jo det, som skaber debatten. Hvis debatten er holdningsmæssig, kommer der næppe nogen fuldstændig enighed. Det ligger i holdningers natur. Faktuelle oplysninger kan dokumenteres. Og at man vil/kan dokumentere disse givne oplysninger er vel også en hel naturlig del af normal kommunikation. En bruger skrev: Man skaber altså ikke debat ved at bruge "kloge-åge" udtryk som fx. krydskulturelle relationer....... Der mener jeg du tager grueligt fejl. For HVEM fastsætter grænsen for hvad der er "kloge-åge"og hvad der er "tilladt" i skurvognen. Er det sådan, at alt dybere end et billede med tekst under i Ekstrabladet er bandlyst.. Fordi der er nogen der ikke gider læse det? Er det sådan, at man skal afholde sig fra at stave korrekt, fordi der er brugere her på DTW, som har svært ved at stave og formulere sig? (Og som jeg synes deltager STÆRKT og godt gået på DTW, uanset om jeg er enig eller uenig i hvad der bliver skrevet) Det kunne være rart at høre fra de "røvhuller, der tramper på andre".. Som er nævt, |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 16/12-2011 16:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Jamen, du skal da meget gerne få svar fra det her "røvhul". Nej, man skaber altså ikke nogen debat hvis man skriver alenlange, akademiske indlæg, som ingen fatter en bjælde af eller er faldet i søvn halvvejs igennem indlægget.... Men selvfølgelig, hvis målet er at kede os andre ihjel, så kan jeg kun sige: mission accomplished |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 16/12-2011 16:28
|
sudsakhon skrev: For HVEM fastsætter grænsen for hvad der er "kloge-åge"og hvad der er "tilladt" i skurvognen. - Jamen tak for sammenligningen med skurvognen.-Nu kom dit sande væsen frem. Og her: Det kunne være rart at høre fra de "røvhuller, der tramper på andre".. Som er nævt, - Så skal du jo til at tale med dig selv, og det kan du jo nok lige så lidt holde ud at høre på, som vi andre kan. Fald ned fra piedestalen, mand. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 16/12-2011 17:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Jeg håber snart julefreden kommer ind i denne tråd. Jeg fatter ikke disse personangreb.... ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 16/12-2011 18:25
|
|
Ok.. Hvis det er konstateret, at jeg er en af de "røvhuller", der holder af at stå på andre, er jeg skam meget overrasket. Hvis man mener, at det at diskutere emner der er kedelige, og bruge vendinger, som "vi" ikke bruger. Hvem er det så, der udelukker andre? Igen, Hvis man er en "kloge-Åge" så er man ikke en af "os".. Og man må ikke skrive sådan som "I" gør. Skal man accepteres i fællesskabet, skal man skrive som "os". Jamen, hvem er "os"? Hvad må man skrive om og hvordan skal det skrives, så man kan komme "tilbage" og blive en del af "os" igen.? Må man stave rigtigt? Jeg fatter ikke hvad det er for en piedestal folk taler om! At påstå, at nogen, som ikke formulerer sig som "os" og skriver om hvad "vi" intresserer os for skulle skamme sig, er da virkelig at sætte sig op på egen piedestal .. Nu er det konstateret, at der er flere Kloge-Åger. Jeg har fået oplyst, at jeg er en af dem. Hvor lidt klog må man så være? Hvem skal sætte grænsen sættes ved? |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 16/12-2011 20:34
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Det er lidt en tåbelig debat, meeeen som jeg tidligere har sagt det, jeg vil selvfølgelig udtrykke og forklare mig forskelligt om jeg er invitereret, ikke sandsynligt, til et cocktail party på Amalienborg eller mere sandsynligt er nede og rundt om hjørnet på den lokale bodega. Jeg mener hermed ikke at medlemmer af DTW bruger deres levende tid på den nærmeste bodega, jeg mener bare, at vi her på DTW har mange forskellig baggrunde, men med interesse i Thailand, på hver vores måde, og at ingen er bedre end den anden. Derfor skal vi kunne diskutere sammen, og gør man det ved af bruge akademiske udtryk i en samtale/diskussion?, Det mener jeg ikke, det skaber nemlig bare afstand. Jeg mener selv at jeg har en rimelig høj uddannelse, og hvis jeg ønsker at diskutere som en "Erasmus Montanus" gør jeg det med andre af slagsen. Man kan sagtens være akademiker, uden at skulle bruge akademiske udtryk i en diskussion. Man kan faktisk godt bruge andre udtryk og ord, som giver samme mening, hvis man tænker sig lidt om. Jeg vil kalde det sproglig intelligens (og det er ikke et oplæg til en diskussion om hvad intelligens er) Selvom mange måske vil synes jeg opfører med bedrevidende, sarkastisk og ting der er meget værre, her på DTW, prøver jeg at udtrykke mig så ligetil som muligt. Hvis jeg ønsker at diskutere på en akademisk måde, gør jeg det i akademiske kredse. Det var bare mine 10 cents, og konkluder I bare hvad I vil
Redigeret af natty d. 16/12-2011 20:44 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/12-2011 20:36
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Peder1968 skrev: Jeg håber snart julefreden kommer ind i denne tråd. Jeg fatter ikke disse personangreb.... ![]() Jeg må give Peder ret, hvis i ikke kan debattere og være uenige, uden at blive personlige, så er det ikke dette forum i skal være i. Og så tilbage til det første indlæg. Admin. zetor4718 skrev:
hej .ved nogle hvor måske i danmrk man kan møde en sød thai pige/kvinde eller er det nødvendigt at rejse ud for finde kærligheden , jeg oplever for mange falske piger/kvinder på date sider , er der nogle som ved det eller evt kender steder john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 16/12-2011 20:55
|
|
John har ret. Men med Nattys gode indlæg som inspiration vil jeg vove at oprette en tråd, hvor vi kan få afstemt disse forventninger om debatkultur på DTW. Personangreb er ikke velkomne, men gerne ærlige inlæg |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 16/12-2011 21:06
|
sudsakhon skrev: John har ret. Men med Nattys gode indlæg som inspiration vil jeg vove at oprette en tråd, hvor vi kan få afstemt disse forventninger om debatkultur på DTW. Personangreb er ikke velkomne, men gerne ærlige inlæg Selvom både du og jeg ved at vi ser meget forskelligt på mange ting, og derfor kan have, måske til tider, kraftige meningsudvekslinger, vil jeg da gerne takke for din anerkendelse.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 17/12-2011 01:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hvor var det lige thai piger/kvinder forsvandt i denne tråd?
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 17/12-2011 01:52
|
jesperfrb skrev: Hvor var det lige thai piger/kvinder forsvandt i denne tråd? ![]() Du har helt ret, den gik op i sociolilistek undersøgelser, statistikker, og andet ordøvl. og ikke mindst diskussioner om nævnte og andre emner Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 17/12-2011 06:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
Stakkels mand der der viille have råd og vejledning.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 17/12-2011 09:47
|
natty skrev: Det er lidt en tåbelig debat, meeeen som jeg tidligere har sagt det, jeg vil selvfølgelig udtrykke og forklare mig forskelligt om jeg er invitereret, ikke sandsynligt, til et cocktail party på Amalienborg eller mere sandsynligt er nede og rundt om hjørnet på den lokale bodega. Jeg mener hermed ikke at medlemmer af DTW bruger deres levende tid på den nærmeste bodega, jeg mener bare, at vi her på DTW har mange forskellig baggrunde, men med interesse i Thailand, på hver vores måde, og at ingen er bedre end den anden. Derfor skal vi kunne diskutere sammen, og gør man det ved af bruge akademiske udtryk i en samtale/diskussion?, Det mener jeg ikke, det skaber nemlig bare afstand. Jeg mener selv at jeg har en rimelig høj uddannelse, og hvis jeg ønsker at diskutere som en "Erasmus Montanus" gør jeg det med andre af slagsen. Man kan sagtens være akademiker, uden at skulle bruge akademiske udtryk i en diskussion. Man kan faktisk godt bruge andre udtryk og ord, som giver samme mening, hvis man tænker sig lidt om. Jeg vil kalde det sproglig intelligens (og det er ikke et oplæg til en diskussion om hvad intelligens er) Selvom mange måske vil synes jeg opfører med bedrevidende, sarkastisk og ting der er meget værre, her på DTW, prøver jeg at udtrykke mig så ligetil som muligt. Hvis jeg ønsker at diskutere på en akademisk måde, gør jeg det i akademiske kredse. Det var bare mine 10 cents, og konkluder I bare hvad I vil ![]() Godt indlæg,- der rammer du ikke helt ved siden af. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.