Se indlæg|
Invitation til orienteringsmøde omkring investerings mulighed
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 08/07-2011 17:57
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
hugoboerge skrev: Preben26 skrev: "Mit projekt er en lang direkte linje fra fabrik i Kina, transport til Europa, betaling via Dankort, levering af Post Danmark til en kunde." Nu kan jeg ikke foelge med mere. Preben26 skriver hvis man bestiller varen foer kl. .... har man varen naeste dag med post danmark. Dvs lageret skal ligge i Danmark. Hvor meget skal der investeres i lager ? Jeg har vaeret inde paa det foer. Dvs der er leje af lagerbygning, ansatte der holde styr paa lageret, arrangere forsendelse osv osv. Det med lager, forsendelse har Preben26 aldrig svaret paa. Ifoelge ham virker det hele saa nemt saa nemt. Men som han selv var inde paa saa var hensigten ikke at lokke penge ud af folk men for at modtage kritik og det har han saa faaet, saa nu er det op til ham og nu har han saa besluttet sig for selv at finansiere projektet. Siger han. Gad vide om han har henvendt sig til handelskammeret her i Bangkok ? 1. Alt er på lager i Danmark. Intet blvier sat til salg før varen er ankommet, indfortoldet, og klar til levering. 2. Lager er udliciteret i Danmark. jeg betaler en firma en stk pris for hver handling, altså ingen omkostnringer til lager, forsikring, ansatte, sygepenge, feriepenge, telefonservice osv osv. Altså intet salg = ingen omkostninger. 3 "siger han"....?????? 4. Hvad skulle jeg på Handelskammeret ?? I min verden er det en gren af Udenrigsministeriet, hvor de assisterer danske firmaer med at vinde fodfœste i thailand, ellers hvis et thailandske firma har en interesse i et dansk produkt, kan de henvende sig her. Er jeg forkert på den ?? mvh Preben |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 08/07-2011 17:59
|
Wittaya skrev: Preben er da bare en klovn ! At i gider at ofre saa mange indlaeg paa ham er da soergeligt ! Nu er jeg en klovn, så jeg forstår ikke meningen med dit indlœg. Hvad er det som du vil opnå med dette kommentar...?? Preben |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/07-2011 18:52
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
preben26 skrev: hugoboerge skrev: Preben26 skrev: "Mit projekt er en lang direkte linje fra fabrik i Kina, transport til Europa, betaling via Dankort, levering af Post Danmark til en kunde." Nu kan jeg ikke foelge med mere. Preben26 skriver hvis man bestiller varen foer kl. .... har man varen naeste dag med post danmark. Dvs lageret skal ligge i Danmark. Hvor meget skal der investeres i lager ? Jeg har vaeret inde paa det foer. Dvs der er leje af lagerbygning, ansatte der holde styr paa lageret, arrangere forsendelse osv osv. Det med lager, forsendelse har Preben26 aldrig svaret paa. Ifoelge ham virker det hele saa nemt saa nemt. Men som han selv var inde paa saa var hensigten ikke at lokke penge ud af folk men for at modtage kritik og det har han saa faaet, saa nu er det op til ham og nu har han saa besluttet sig for selv at finansiere projektet. Siger han. Gad vide om han har henvendt sig til handelskammeret her i Bangkok ? 1. Alt er på lager i Danmark. Intet blvier sat til salg før varen er ankommet, indfortoldet, og klar til levering. 2. Lager er udliciteret i Danmark. jeg betaler en firma en stk pris for hver handling, altså ingen omkostnringer til lager, forsikring, ansatte, sygepenge, feriepenge, telefonservice osv osv. Altså intet salg = ingen omkostninger. 3 "siger han"....?????? 4. Hvad skulle jeg på Handelskammeret ?? I min verden er det en gren af Udenrigsministeriet, hvor de assisterer danske firmaer med at vinde fodfœste i thailand, ellers hvis et thailandske firma har en interesse i et dansk produkt, kan de henvende sig her. Er jeg forkert på den ?? mvh Preben Med hensyn til lager hvordan ved du saa hvad kunderne vil have ? Du skal have et lager foerst og det koster penge, saa det med ingen omkostninger tll lager forstaar jeg ikke. Der er vel ingen firmaer der vil have dine varer liggende og vente paa at du faar det solgt Mht handelskammeret hvor der trods alt er hvad jeg formoder nogle dygtige mennesker saa kunne du maaske have spurgt nogen af dem til raads eftersom du oensker at have base i Thailand. Er det ikke fodfaeste ? Du oensker kritik og det faar du ogsaa. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/07-2011 19:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Jeg kan se du bliver meget stødt over at jeg siger dette ligner et pyramide spil. Men jeg er ked af det for det er det jeg får ud af din tekst. Det kan du så tage til dig eller ej men du burde nok tage højde for det når du skal fremlægge dit projekt for folk at det ikke kan tolkes som pyramide. Men lad mig blot komme med udtræk af punkter der får mig til at tænke dette. orienteringsmøde omkring investerings mulighed PROJEKTET ER 100% LOVLIGT I ETHVERT LAND I HELE VERDEN Jeg har skrevet en “Bibel” med lidt over 20 nøglepunkter disse punkter SKAL overholdes fuldstœndigt Budgetter er nemme at producere, og man kan få det resultat på bundlinjen, som man nu ønsker at se I vœrste fald kommer vi efter år 1 ud med et positivt resultat med et driftsoverskud på 2.8 mio kr Dette et punkter som jeg lige hæfter mig ved 1. stor scam allert når man skal til orienteringsmøde, 2. når man har brug for at sige at det er lovligt bliver jeg bange 3. her tænker jeg køb min bog for xxxx kr og bliv rig scams 4. jep det underbygger mine tanker 5. ok tjen lige så meget du vil 6. sikre penge finde ikke. Jeg har selv fulgt rimeligt godt med i diverse get rich scemes siden en kammerat blev lokket med i noget og feks Henrik Bruun reklamerede for sine bibler på diverse netfora. Din tekst indeholder mange af de samme elementer og det skal du passe på hvis du rent faktisk har et reelt koncept. Men jeg vil da ønske dig alt muligt held og lykke men for at være ærlig så har jeg svært ved at tro på projektet. For som jeg ser et har du glemt at regne rissici ind i dit firma eller også er du bare ekstra positiv omkring dine ideer. Men der er mulighed for tab på alt og den med alternative afsætningskanaler lyder også for god til at være sandt. Men jeg vil da ønske dig held og lykke men jeg er altså bange for at du får rigtigt meget brug for det, for selv hvis dit afsætningskoncept er super så vil det næppe tage konkurrenter lang tid at kopiere den og så skal du kunne konkurrere med dem |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 08/07-2011 19:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Preben, jeg er helt med på hvad du er i gang med. Du har med dine indlæg indikeret et kendskab til det du vil starte op.. Jeg er en 'gammel rotte' i faget og har selv handlet med både Bilka og Føtex...også TV, som du har. Du kender sikkert Carsten hos Bilka og Søren Bach hos Føtex, som nu er direktør i El-something. Er du med? Jeg syntes at dit oplæg er spændende, men også svævende. Mit liv i branchen har lært mig hvor dyrt det er, at ha' lager. Det kan kvæle et hvert firma. Og i Dk... Vil du lægge det ind som T-1 lager i frihavnen, eller som privat lager? Måske, kan vi finde hinanden, jeg har kapitalen....men jeg er også proffesional. Og kaster mig ikke ud i eventyr, men gerne spændende projekter. Så hvis du er interesseret, får du modspil. Lad mig høre mere. Jeg bor i Thailand----og DK Redigeret af VIP d. 08/07-2011 19:41 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 08/07-2011 21:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
preben26 skrev: ... Hej Tom, ... "kapital". Behovet for dette møde var ikke at finde investorere (min fejl at dette er inkluderet, for jeg havde for lœngst besluttet at dette skulle jeg starte op selv, og gjorde meget tidligt opmœrksom på dette), men ... mvh Preben Hej Preben, Her svigter din hukommelse vistnok. Hvis du genlæser dit eget indlæg #18, vil du se, at beslutningen om selv at bære hele investeringen først blev taget i mandags efter 3 kopper kaffe. Peter
|
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 09/07-2011 11:27
|
paulsenp skrev: preben26 skrev: ... Hej Tom, ... "kapital". Behovet for dette møde var ikke at finde investorere (min fejl at dette er inkluderet, for jeg havde for lœngst besluttet at dette skulle jeg starte op selv, og gjorde meget tidligt opmœrksom på dette), men ... mvh Preben Hej Preben, Her svigter din hukommelse vistnok. Hvis du genlæser dit eget indlæg #18, vil du se, at beslutningen om selv at bære hele investeringen først blev taget i mandags efter 3 kopper kaffe. Hej igen, jeg lagde tråden på sidste søndag, og mandag eftermiddag lavede jeg indlœg nr 18, som du selv henviser til, og det er dette tidsinterval på en dag, som jeg henviser til, "at jeg hurtigt tog beslutningen om selv at finansiere 100%", da jeg ellers ville vœre et nemt offer at skyde ned mht at forsøge at stjœle naive folks penge, og den diskussion kunne jeg nemt undvœre. Beklager misforståelsen omkring dette punkt, mvh Preben |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 09/07-2011 11:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Ok, Preben, Jeg opfattede dit "forlængst" som "langt tidligere i projektets levetid", og det har jo allerede været lang tid undervejs. Peter
|
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 09/07-2011 12:18
|
TomDK skrev: Jeg kan se du bliver meget stødt over at jeg siger dette ligner et pyramide spil. Men jeg er ked af det for det er det jeg får ud af din tekst. Det kan du så tage til dig eller ej men du burde nok tage højde for det når du skal fremlægge dit projekt for folk at det ikke kan tolkes som pyramide. Men lad mig blot komme med udtræk af punkter der får mig til at tænke dette. orienteringsmøde omkring investerings mulighed PROJEKTET ER 100% LOVLIGT I ETHVERT LAND I HELE VERDEN Jeg har skrevet en “Bibel” med lidt over 20 nøglepunkter disse punkter SKAL overholdes fuldstœndigt Budgetter er nemme at producere, og man kan få det resultat på bundlinjen, som man nu ønsker at se I vœrste fald kommer vi efter år 1 ud med et positivt resultat med et driftsoverskud på 2.8 mio kr Dette et punkter som jeg lige hæfter mig ved 1. stor scam allert når man skal til orienteringsmøde, 2. når man har brug for at sige at det er lovligt bliver jeg bange 3. her tænker jeg køb min bog for xxxx kr og bliv rig scams 4. jep det underbygger mine tanker 5. ok tjen lige så meget du vil 6. sikre penge finde ikke. Jeg har selv fulgt rimeligt godt med i diverse get rich scemes siden en kammerat blev lokket med i noget og feks Henrik Bruun reklamerede for sine bibler på diverse netfora. Din tekst indeholder mange af de samme elementer og det skal du passe på hvis du rent faktisk har et reelt koncept. Men jeg vil da ønske dig alt muligt held og lykke men for at være ærlig så har jeg svært ved at tro på projektet. For som jeg ser et har du glemt at regne rissici ind i dit firma eller også er du bare ekstra positiv omkring dine ideer. Men der er mulighed for tab på alt og den med alternative afsætningskanaler lyder også for god til at være sandt. Men jeg vil da ønske dig held og lykke men jeg er altså bange for at du får rigtigt meget brug for det, for selv hvis dit afsætningskoncept er super så vil det næppe tage konkurrenter lang tid at kopiere den og så skal du kunne konkurrere med dem Hej Tom, og tak for dit svar. Det har vœret svœrt for mig at beskrive projektet kort og klart i dette forum. For det første kan jeg selvfølgelig ikke beskrive hele projektet i alle detaljer, da jeg så tager chancen for at skulle konkurrere mod mit eget produkt senere, så en vis "hemmelighedskrœmmeri" var jeg desvœrre tvunget ud i, og i dette forum bliver man hurtigt stemplet som platugle, hvis alt ikke bliver hugget ud i sten. For det andet er projektet meget detaljeret med en masse små brikker, men som i det store puslespil er vigtige dele. Jo flere af disse brikker jeg åbner op for, jo flere gœtterier har det vœret genstand for, så det er en svœr balancegang. Ganske kort til dine 6 punkter : 1. Et møde face to face med interesserede folk er den eneste måde jeg kan forklare dette projekt, så folk har en reel chance for at kunne vurdere det. 2. Det er ganske relevant, da der netop findes utallige oplœg på internettet som er scams, og jeg syntes at det er relevant at fortœlle folk at dette projekt er lovligt 3./4. Er ikke relevante for mit projekt. 5. Jeg siger ikke at du kan tjene lige så mange penge, som du vil, men jeg er realist omkring at producere et budget (som er en fremtids analyse af min egen vurdering af hvordan det kommer til at gå det første år), for jeg kan sœtte en ligeså stor omsœtning ind, som jeg nu finder passende, og en avance efter min egen smag, men det har intet hold i virkeligheden. Det har altid undret mig, at danske banker, (som nogle af de få i verden, altid baserer kreditter til deres kunder på budgetter udarbejdet af kunderne/deres revisorere. Det er kun det papir vœrd, som det er skrevet på). 6. uanset om projektet bliver prœsenteret af A.P. Møller, Flemming Østergård eller Preben er der ikke nogen penge skudt i et nyt og uafprøvet projekt som er sikre. Det tror jeg at alle er klar over, men man skal vœgte denne usikkerhedsfaktor op imod det potentiale der ligger i projektet, og så vurderer man SELV om dette er interessant. Risiko opvejet mod mulig fortjeneste er vigtigste overvejelse man skal tage ved investering i ethvert projekt. Man kunne under bankkrisen lœse om danske banker, at de solgte vœrdipapirer/investeringsprodukter til deres egne trofaste kunder, som de selv solgte ud så hurtigt som muligt, da de havde indset at projekterne var kuldsejlede. Det er i min verden ikke en reel forretning, da man får folk til at investere i et produkt, man ikke selv tror på. Så "sikre penge", det tror jeg ikke på mere. "scams på nettet" Alt, som er skrevet, kan forstås med et positivt snit eller med en negativ synsvinkel. Fx min garanti om lovlighed kan forstås positivt, som "det var dejligt at høre, så kan jeg roligt lœse videre", eller "det har jeg hørt før i en scam beskrivelse, så dette er også en scam". Det kommer helt an på ens måde at lœse en tekst på. Det medgiver jeg dig. "for godt til at vœre sandt" Igen er de negative briller tager på. Jeg vil ikke spille fornœrmet eller virke højrøvet, men du har ikke tilstrœkkelig viden om projektet til at kunne sige : "svœrt ved at tro på projektet", det forlanger jeg heller ikke at du skal. Du skal hverken tage stilling til det, positivt eller negativt, før du kender alle detaljer af projektet "du mangler at medregne risici" jeg har medregnet enhver risici, som jeg er støw06;t på i over 20år i denne branche, og så fordoblet den. Det er mine egne penge, så dem har jeg heller ikke lyst til at smide vœk, "ekstra postiv" Hvis man skal beskrive sit eget nyopstartede projekt, er der vel kun en måde at beskrive det på, nemlig ud fra mulighedernes vinkel. Hvis jeg skrevet, at det var dybt useriøst og højrisikabelt, så spilder jeg min og din tid. Graden af positvitet omkring sit eget projekt kan altid diskuteres. Det er en svœr balance at finde, "ekstra afsœtningskanal lyder for godt til at vœre sandt". Hvis jeg nu har tilsagn fra mine eksisterende levende kunder, at de vil købe mine varer ved ankomst i Danmark fra Kina, så er dette vel ikke for godt til at vœre sandt. Det er det, som jeg har levet af i mange år nu. Det er meget simpelt : Før afskibning fra Kina produceres et komplet foto portfolie af alle varer, som sendes til ca 40-50 eksisterende grossistkunder/ krœmmere i Danmark, Sverige og Tyskland, og så har man 8 uger (produktionstid + forsendelsestid) til at afsœtte varen til anden side. Går det hurtigt, er det godt. Går det langsomt, justerer man sine salgspriser og betalingsbetingelser, så kommer der altid et resultat ud af det. Så kan man spille på flere heste, og sœlge på nettet eller levere til kunderne (du kan kun sœlge varen en gang - desvœrre, men du kan justere på antallet) 'konkurrence" Du skal aldrig vœre bange for konkurrence, for så skal du slet ikke starte noget nyt op. Hvis min ide er god, vil den meget hurtigt blive kopieret af andre webportaler. Du er tvunget at tro på egne evner, og at den hat af viden, som du har samlet i dit projekt, er bedre end det, som fleste vil kunne komme op med, og det er stadig min vurdering. Du har altid brug for en skefuld held, når du starter op med noget nyt, for du kender ikke modtagelsen af dit produkt, før det er en virkelighed. Du kan kun forsøge at tœnke på alt, negativt og positivt, og det er den proces, som jeg er i gang med. Ellers tak for indlœgget, mvh Preben |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 09/07-2011 12:31
|
paulsenp skrev: Ok, Preben, Jeg opfattede dit "forlængst" som "langt tidligere i projektets levetid", og det har jo allerede været lang tid undervejs. hej, du har ret i alt hvad du skriver - igen , så jeg beklager denne miskommunikation fra min side (det er IKKE ironi).Fødslen af mit projekt har vœret undervejs i lang tid, men jeg var ikke klar over den negativitet der ville omgive mit projekt starks jeg søgte at finde samarbejdspartnere/investorere, så jeg indså hurtigt at dette element af usikkerhed, skuille elimineres før det spredte mere negativitet omkring min ide. Igen - i dette forum er det nemt at misforstå. Det var ikke hensigten, kun et udtryk for min egen naivitet omkring modtagelsen her. Ellers tak for kommentaren mvh Preben |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/07-2011 12:51
|
hugoboerge skrev: preben26 skrev: hugoboerge skrev: Preben26 skrev: "Mit projekt er en lang direkte linje fra fabrik i Kina, transport til Europa, betaling via Dankort, levering af Post Danmark til en kunde." Nu kan jeg ikke foelge med mere. Preben26 skriver hvis man bestiller varen foer kl. .... har man varen naeste dag med post danmark. Dvs lageret skal ligge i Danmark. Hvor meget skal der investeres i lager ? Jeg har vaeret inde paa det foer. Dvs der er leje af lagerbygning, ansatte der holde styr paa lageret, arrangere forsendelse osv osv. Det med lager, forsendelse har Preben26 aldrig svaret paa. Ifoelge ham virker det hele saa nemt saa nemt. Men som han selv var inde paa saa var hensigten ikke at lokke penge ud af folk men for at modtage kritik og det har han saa faaet, saa nu er det op til ham og nu har han saa besluttet sig for selv at finansiere projektet. Siger han. Gad vide om han har henvendt sig til handelskammeret her i Bangkok ? 1. Alt er på lager i Danmark. Intet blvier sat til salg før varen er ankommet, indfortoldet, og klar til levering. 2. Lager er udliciteret i Danmark. jeg betaler en firma en stk pris for hver handling, altså ingen omkostnringer til lager, forsikring, ansatte, sygepenge, feriepenge, telefonservice osv osv. Altså intet salg = ingen omkostninger. 3 "siger han"....?????? 4. Hvad skulle jeg på Handelskammeret ?? I min verden er det en gren af Udenrigsministeriet, hvor de assisterer danske firmaer med at vinde fodfœste i thailand, ellers hvis et thailandske firma har en interesse i et dansk produkt, kan de henvende sig her. Er jeg forkert på den ?? mvh Preben Med hensyn til lager hvordan ved du saa hvad kunderne vil have ? Du skal have et lager foerst og det koster penge, saa det med ingen omkostninger tll lager forstaar jeg ikke. Der er vel ingen firmaer der vil have dine varer liggende og vente paa at du faar det solgt Mht handelskammeret hvor der trods alt er hvad jeg formoder nogle dygtige mennesker saa kunne du maaske have spurgt nogen af dem til raads eftersom du oensker at have base i Thailand. Er det ikke fodfaeste ? Du oensker kritik og det faar du ogsaa. Preben26 du har endnu ikke svaret paa spoergsmaalet ang lager og kundernes behov. |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 09/07-2011 16:37
|
hugoboerge skrev: preben26 skrev: hugoboerge skrev: Preben26 skrev: "Mit projekt er en lang direkte linje fra fabrik i Kina, transport til Europa, betaling via Dankort, levering af Post Danmark til en kunde." Nu kan jeg ikke foelge med mere. Preben26 skriver hvis man bestiller varen foer kl. .... har man varen naeste dag med post danmark. Dvs lageret skal ligge i Danmark. Hvor meget skal der investeres i lager ? Jeg har vaeret inde paa det foer. Dvs der er leje af lagerbygning, ansatte der holde styr paa lageret, arrangere forsendelse osv osv. Det med lager, forsendelse har Preben26 aldrig svaret paa. Ifoelge ham virker det hele saa nemt saa nemt. Men som han selv var inde paa saa var hensigten ikke at lokke penge ud af folk men for at modtage kritik og det har han saa faaet, saa nu er det op til ham og nu har han saa besluttet sig for selv at finansiere projektet. Siger han. Gad vide om han har henvendt sig til handelskammeret her i Bangkok ? 1. Alt er på lager i Danmark. Intet blvier sat til salg før varen er ankommet, indfortoldet, og klar til levering. 2. Lager er udliciteret i Danmark. jeg betaler en firma en stk pris for hver handling, altså ingen omkostnringer til lager, forsikring, ansatte, sygepenge, feriepenge, telefonservice osv osv. Altså intet salg = ingen omkostninger. 3 "siger han"....?????? 4. Hvad skulle jeg på Handelskammeret ?? I min verden er det en gren af Udenrigsministeriet, hvor de assisterer danske firmaer med at vinde fodfœste i thailand, ellers hvis et thailandske firma har en interesse i et dansk produkt, kan de henvende sig her. Er jeg forkert på den ?? mvh Preben Med hensyn til lager hvordan ved du saa hvad kunderne vil have ? Du skal have et lager foerst og det koster penge, saa det med ingen omkostninger tll lager forstaar jeg ikke. Der er vel ingen firmaer der vil have dine varer liggende og vente paa at du faar det solgt Mht handelskammeret hvor der trods alt er hvad jeg formoder nogle dygtige mennesker saa kunne du maaske have spurgt nogen af dem til raads eftersom du oensker at have base i Thailand. Er det ikke fodfaeste ? Du oensker kritik og det faar du ogsaa. Hej HugoBørge Sorry, jeg overså dit indlœg (det jo lørdag aften i Bangkok, hvad kan jeg sige...der er også andre ting som skal passes ... ), men det råder jeg hermed bod på :Lager. Jeg har ikke et lejet lagerlokale i Danmark, men jeg har et varelager til omgående leveringen. Jeg har så indgået en fast aftale med et stort dansk firma, som specialiserer sig i denne slags opgaver for en kostpris per handling. Dvs at (som eksempel) jeg betaler dem 2kr per pakke, som de pakker for mig, og giver videre til PostDanmark hver eftermiddag mellem kl 17 og kl 19. De har set mii oplœg, og de har lavet en vurdering af hvor mange pakker jeg vil sende gennemsnitlig per dag, og så er de kommet frem til en stykpris per pakke. Denne pris har et loft, og den skal genforhandles hvert 6. måned. Dette er en god løsning for mig, da jeg kan kalkulere med en fast pris på mine danske omkostninger : indfortoldning + told + moms + handling + forsendelse = telefonservice = danske omkostninger per stykke jeg sender ud. Det er muligvis en smule dyrere i lœngden, men jeg skal ikke bøvle med ansatte i Danmark, lagerleje, forsikring af varelager, svind på lager, osv. Kan du se det for dig nu ?? "Hvad kunderne vil have": Det kan jeg selvfølgelig ikke vide, men jeg vil ramme bredt, så mit sortiment rammer bredt i den danske befolkning. Der bliver ingen sprœlske modeller i mit sortiment, kun mere eller mindre standard varer, som jeg nemt kan omsœtte. Handelskammeret. Jeg vil forsøge at give dem en opringning på mandag, og jeg skal nok give besked (ellers minder du mig nok om det ).Kritik. Jeg ønsker ikke nødvendigvis kun kritik, men gerne en diskussion omkring mit oplœg. Jeg er også åben for positive tilkendegivelser ![]() mvh Preben |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/07-2011 17:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Hvis lageret har indgået en aftale med dig om, at de kun skal have penge for solgte varer, så må de godt nok være sultne. Og endnu mere, hvis prisen er i det niveau, du nævner. Du har det forhåbentligt på skrift. Jeg erkender, at jeg slet ikke har tjek på den slags, men jeg har svært ved at forestille mig andet end, at de ville kræve betaling for modtagelse af varer, sortering af varer, opbevaring af varer og så selvfølgelig håndtering af varer i forbindelse med et salg. Og 2 kr. for sidstnævnte lyder ekstremt billigt - også selvom det er uden emballage. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 09/07-2011 17:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Hopla skrev: TG950 mangler du ikke at komme med en begrundelse for at syntes det er tåbeligt ?? utroligt så mange kloge-åger. en kloge-åge behøver ikke at begrunde sine indlæg, det er han for klog til, fatter du det. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 09/07-2011 17:44
|
Kim Ludvigsen skrev: Hvis lageret har indgået en aftale med dig om, at de kun skal have penge for solgte varer, så må de godt nok være sultne. Og endnu mere, hvis prisen er i det niveau, du nævner. Du har det forhåbentligt på skrift. Jeg erkender, at jeg slet ikke har tjek på den slags, men jeg har svært ved at forestille mig andet end, at de ville kræve betaling for modtagelse af varer, sortering af varer, opbevaring af varer og så selvfølgelig håndtering af varer i forbindelse med et salg. Og 2 kr. for sidstnævnte lyder ekstremt billigt - også selvom det er uden emballage. Hej Kim, bare lige kort : Der er dårlige tider over det meste af verden, og du vil korse dig over de ydelser, man kan få for nœsten ingen penge. Folk HAR investeret i lagerbygninger osv, og nu mangler de business. Hvis du kender noget til lagerhoteller, så er dette den samme funktion mere eller mindre. På et lagerhotel betaler du ca 1kr per dag per palle, og det alt inklusivt. Ingen ekstra regning for noget som helst. De lever på mœngden, og de ser et stort potentiale i stykmœngden i mit projekt, da jeg lover mine kunder at levere fra dag til dag. De krœver kun at alt er pakket til omgående forsendelse med PostDanmark, når varen ankommer fra Kina, så de bare skal smide en adressemœrkat på. Du kan iøvrigt ikke forestille hvilke astronomiske tal jeg sparer ved at købe postpakker, bobleposer, bølgepap, brun pakke tape og adresse klisterkort osv i Kina. Det alene bliver til at besparelse, som kan ses på resultatoversigten/budgettet. Og ja - jeg har en skriftlig aftale med dem, og ja - prisen er i det niveau. Det samme gœlder iøvrigt på fabrikkerne i Kina, som mangler ordrer hele tiden. Hvis du har 30.000 ansatte på en fabrik, så skal der altså fyldes godt op i ordrebogen hele tiden, og jeg kan få dem til udføre funktioner, som de ville have grint af mig for 4 år siden. Men de har ogå mœrket finanskrisen. Fx er en pris for en 20 fods container fra en fabrik i Guangzhou frit leveret til mit lager i Kbh kun godt 5000kr + indfortoldning. For denne pris kan jeg ikke levere 10 paller fra København til Arhus. Håber at det er afklarer noget af din tvivl... mvh Preben |
|
|
|
| randle |
Lagt på d. 10/07-2011 05:40
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 25 |
preben26 skrev: hugoboerge skrev: preben26 skrev: hugoboerge skrev: Preben26 skrev: "Mit projekt er en lang direkte linje fra fabrik i Kina, transport til Europa, betaling via Dankort, levering af Post Danmark til en kunde." Nu kan jeg ikke foelge med mere. Preben26 skriver hvis man bestiller varen foer kl. .... har man varen naeste dag med post danmark. Dvs lageret skal ligge i Danmark. Hvor meget skal der investeres i lager ? Jeg har vaeret inde paa det foer. Dvs der er leje af lagerbygning, ansatte der holde styr paa lageret, arrangere forsendelse osv osv. Det med lager, forsendelse har Preben26 aldrig svaret paa. Ifoelge ham virker det hele saa nemt saa nemt. Men som han selv var inde paa saa var hensigten ikke at lokke penge ud af folk men for at modtage kritik og det har han saa faaet, saa nu er det op til ham og nu har han saa besluttet sig for selv at finansiere projektet. Siger han. Gad vide om han har henvendt sig til handelskammeret her i Bangkok ? 1. Alt er på lager i Danmark. Intet blvier sat til salg før varen er ankommet, indfortoldet, og klar til levering. 2. Lager er udliciteret i Danmark. jeg betaler en firma en stk pris for hver handling, altså ingen omkostnringer til lager, forsikring, ansatte, sygepenge, feriepenge, telefonservice osv osv. Altså intet salg = ingen omkostninger. 3 "siger han"....?????? 4. Hvad skulle jeg på Handelskammeret ?? I min verden er det en gren af Udenrigsministeriet, hvor de assisterer danske firmaer med at vinde fodfœste i thailand, ellers hvis et thailandske firma har en interesse i et dansk produkt, kan de henvende sig her. Er jeg forkert på den ?? mvh Preben Med hensyn til lager hvordan ved du saa hvad kunderne vil have ? Du skal have et lager foerst og det koster penge, saa det med ingen omkostninger tll lager forstaar jeg ikke. Der er vel ingen firmaer der vil have dine varer liggende og vente paa at du faar det solgt Mht handelskammeret hvor der trods alt er hvad jeg formoder nogle dygtige mennesker saa kunne du maaske have spurgt nogen af dem til raads eftersom du oensker at have base i Thailand. Er det ikke fodfaeste ? Du oensker kritik og det faar du ogsaa. Hej HugoBørge Sorry, jeg overså dit indlœg (det jo lørdag aften i Bangkok, hvad kan jeg sige...der er også andre ting som skal passes ... ), men det råder jeg hermed bod på :Lager. Jeg har ikke et lejet lagerlokale i Danmark, men jeg har et varelager til omgående leveringen. Jeg har så indgået en fast aftale med et stort dansk firma, som specialiserer sig i denne slags opgaver for en kostpris per handling. Dvs at (som eksempel) jeg betaler dem 2kr per pakke, som de pakker for mig, og giver videre til PostDanmark hver eftermiddag mellem kl 17 og kl 19. De har set mii oplœg, og de har lavet en vurdering af hvor mange pakker jeg vil sende gennemsnitlig per dag, og så er de kommet frem til en stykpris per pakke. Denne pris har et loft, og den skal genforhandles hvert 6. måned. Dette er en god løsning for mig, da jeg kan kalkulere med en fast pris på mine danske omkostninger : indfortoldning + told + moms + handling + forsendelse = telefonservice = danske omkostninger per stykke jeg sender ud. Det er muligvis en smule dyrere i lœngden, men jeg skal ikke bøvle med ansatte i Danmark, lagerleje, forsikring af varelager, svind på lager, osv. Kan du se det for dig nu ?? "Hvad kunderne vil have": Det kan jeg selvfølgelig ikke vide, men jeg vil ramme bredt, så mit sortiment rammer bredt i den danske befolkning. Der bliver ingen sprœlske modeller i mit sortiment, kun mere eller mindre standard varer, som jeg nemt kan omsœtte. Handelskammeret. Jeg vil forsøge at give dem en opringning på mandag, og jeg skal nok give besked (ellers minder du mig nok om det ).Kritik. Jeg ønsker ikke nødvendigvis kun kritik, men gerne en diskussion omkring mit oplœg. Jeg er også åben for positive tilkendegivelser ![]() mvh Preben Saa laenge du er i Thailand er der nok ikke meget svind andet end i statskassen i form af manglende moms & skat!!! ![]() |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 10/07-2011 10:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Det er muligvis en smule dyrere i lœngden, men jeg skal ikke bøvle med ansatte i Danmark, lagerleje, forsikring af varelager Øøøh venligst vær opmærksom på at DU skal tegne en forsikring på lager gods !!!!!!! Hvis lagret brænder/bliver oversvømmet eller lign. er det DIN forsikring der skal dække ikke dem der har lagret !!!! |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/07-2011 12:30
|
randle skrev: preben26 skrev: hugoboerge skrev: preben26 skrev: hugoboerge skrev: Preben26 skrev: "Mit projekt er en lang direkte linje fra fabrik i Kina, transport til Europa, betaling via Dankort, levering af Post Danmark til en kunde." Nu kan jeg ikke foelge med mere. Preben26 skriver hvis man bestiller varen foer kl. .... har man varen naeste dag med post danmark. Dvs lageret skal ligge i Danmark. Hvor meget skal der investeres i lager ? Jeg har vaeret inde paa det foer. Dvs der er leje af lagerbygning, ansatte der holde styr paa lageret, arrangere forsendelse osv osv. Det med lager, forsendelse har Preben26 aldrig svaret paa. Ifoelge ham virker det hele saa nemt saa nemt. Men som han selv var inde paa saa var hensigten ikke at lokke penge ud af folk men for at modtage kritik og det har han saa faaet, saa nu er det op til ham og nu har han saa besluttet sig for selv at finansiere projektet. Siger han. Gad vide om han har henvendt sig til handelskammeret her i Bangkok ? 1. Alt er på lager i Danmark. Intet blvier sat til salg før varen er ankommet, indfortoldet, og klar til levering. 2. Lager er udliciteret i Danmark. jeg betaler en firma en stk pris for hver handling, altså ingen omkostnringer til lager, forsikring, ansatte, sygepenge, feriepenge, telefonservice osv osv. Altså intet salg = ingen omkostninger. 3 "siger han"....?????? 4. Hvad skulle jeg på Handelskammeret ?? I min verden er det en gren af Udenrigsministeriet, hvor de assisterer danske firmaer med at vinde fodfœste i thailand, ellers hvis et thailandske firma har en interesse i et dansk produkt, kan de henvende sig her. Er jeg forkert på den ?? mvh Preben Med hensyn til lager hvordan ved du saa hvad kunderne vil have ? Du skal have et lager foerst og det koster penge, saa det med ingen omkostninger tll lager forstaar jeg ikke. Der er vel ingen firmaer der vil have dine varer liggende og vente paa at du faar det solgt Mht handelskammeret hvor der trods alt er hvad jeg formoder nogle dygtige mennesker saa kunne du maaske have spurgt nogen af dem til raads eftersom du oensker at have base i Thailand. Er det ikke fodfaeste ? Du oensker kritik og det faar du ogsaa. Hej HugoBørge Sorry, jeg overså dit indlœg (det jo lørdag aften i Bangkok, hvad kan jeg sige...der er også andre ting som skal passes ... ), men det råder jeg hermed bod på :Lager. Jeg har ikke et lejet lagerlokale i Danmark, men jeg har et varelager til omgående leveringen. Jeg har så indgået en fast aftale med et stort dansk firma, som specialiserer sig i denne slags opgaver for en kostpris per handling. Dvs at (som eksempel) jeg betaler dem 2kr per pakke, som de pakker for mig, og giver videre til PostDanmark hver eftermiddag mellem kl 17 og kl 19. De har set mii oplœg, og de har lavet en vurdering af hvor mange pakker jeg vil sende gennemsnitlig per dag, og så er de kommet frem til en stykpris per pakke. Denne pris har et loft, og den skal genforhandles hvert 6. måned. Dette er en god løsning for mig, da jeg kan kalkulere med en fast pris på mine danske omkostninger : indfortoldning + told + moms + handling + forsendelse = telefonservice = danske omkostninger per stykke jeg sender ud. Det er muligvis en smule dyrere i lœngden, men jeg skal ikke bøvle med ansatte i Danmark, lagerleje, forsikring af varelager, svind på lager, osv. Kan du se det for dig nu ?? "Hvad kunderne vil have": Det kan jeg selvfølgelig ikke vide, men jeg vil ramme bredt, så mit sortiment rammer bredt i den danske befolkning. Der bliver ingen sprœlske modeller i mit sortiment, kun mere eller mindre standard varer, som jeg nemt kan omsœtte. Handelskammeret. Jeg vil forsøge at give dem en opringning på mandag, og jeg skal nok give besked (ellers minder du mig nok om det ).Kritik. Jeg ønsker ikke nødvendigvis kun kritik, men gerne en diskussion omkring mit oplœg. Jeg er også åben for positive tilkendegivelser ![]() mvh Preben Saa laenge du er i Thailand er der nok ikke meget svind andet end i statskassen i form af manglende moms & skat!!! ![]() Det var en helt ny vinkel. Hvem skal koeberne betale til ? Et kreditkort i udlandet ? Preben skriver Dankort, Hvor er Prebens firma indregistret ? Formoder at firmaet der arrangerer forsendelser, lager osv betaler moms af ydelserne som det firma leverer ? Hvad med told af varer der importeres til Danmark ? Det begynder at blive broget men det har det vaeret et paent stykke tid, men underholdende er det. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 10/07-2011 12:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Det var en helt ny vinkel. Hvem skal koeberne betale til ? Et kreditkort i udlandet ? Preben skriver Dankort, Hvor er Prebens firma indregistret ? Formoder at firmaet der arrangerer forsendelser, lager osv betaler moms af ydelserne som det firma leverer ? Hvad med told af varer der importeres til Danmark ? Det er fuldstændig ligegyldigt, hvor firmaet er registreret. Det gør ingen forskel mht. told, moms osv. Dankort bruges i Danmark. hugoboerge skrev:Det begynder at blive broget men det har det vaeret et paent stykke tid, men underholdende er det. Det er indlæg som dit, der er med til at gøre det hele mere broget. Og vil du - og andre - ikke nok lære at bruge Delete-tasten? Der er ingen grund til at citere en hel række indlæg for at tilføje et par linjer i bunden. Det er fint nok at citere, hvis man svarer på noget konkret, men alt for ofte citeres der helt bevidstløst. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/07-2011 13:03
|
Kim Ludvigsen, tak for tipset. Bortset fra at det bliver mere og mere broget hvad er det saa manden vil saelge ? Foerst skal man vide kundernes behov. Har han lavet en markedsundersoegelse ? Bortset fra det saa tror jeg ikke at der er nogen her paa DTW der har lyst til at investere i dette oensketaenknings projekt. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, så jeg beklager denne miskommunikation fra min side (det er IKKE ironi).