Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk pension i Thailand.
Du har ret Robert jeg er ikke medlem af Chamber og den enkle årsag er, at jeg ikke er Erhversaktiv. Jeg skriver som jeg gør ud fra selvoplevelse. Havde en forhenværende "ven" som ville introducere mig, han fortalte mig hvad der foregik på de bonede gulve til møder og arrangementer, vi diskuterede også en mulig indflydelse fra Chamberet på pensionistproblemet, han sagde rent ud at det var noget man i hvert fald ikke ville blande sig i, da det ikke var en klub for fattigrøve, måtte jeg alene af den grund betakke mig for et medlemsskab. Jeg syntes til gengæld at det svenskerne lige nu har gang i, tegner godt for hele debatten om forskelsbehandlingen pensionister imellem i de nordiske lande, som vi jo ynder at sammenligne os med.

Også dejligt at læse responsen fra Socialdemokraterne - måske er det bare på grund af valgrygter - men hvis den holder vand så er vi jo på rette spor.

Den med de 31.000 var et svar jeg fik fra Pensionsstyrelsen, da jeg søgte om medicintilskud for år tilbage, på den tid havde jeg lige godt 50.000 indestående. det var i selvsamme svar at de skrev at jeg da kunne søge om varmetilskud, hvortil jeg svarede (måske lidt uforskammet) at jeg hellere vil have det vekslet til Air-con-tilskud i det jeg jo som fortalt boede i Thailand og ikke brugte fyringsolie. Måske af den årsag at Styrelsen ikke ligefrem overrender mig med svar på om de har modtaget mine leveattester.

Med hensyn til div. Expatklubber så har vi jo den Mr. Colov startede, hvor der vistnok kommer ganske få danskere, den er og bliver domineret af de engelsktalende lande og deres problemer. DebnSkandinaviske har så vidt jeg ved 1 eller 2 danske medlemmer. 3 eller 4 svenske og resten er nordmænd, så alt debat er om norske problemer, og deres evindelige kamp for at promovere dem selv.

Den eneste i hele denne debat gennem årene der har været - endda megt positiv - er Møller med sit gode tidskrift Scan-Asia.

Hvis man kunne ønske sig noget så var det sådanne som ham og vores Bjarne her på DTW der som journalister, kunne formå den samlede danske presse til at bringe div. indlæg, og på samme tid over hele landet, det ville skabe røre i andedammen og få fokus væk fra danske politikeres selvpromovering.

DTW havde førhen div. advokater (det kaldete de sig i hvert fald her) hvor er de i denne kamp, de må sku da sidde med nogle indgangsvinkler til div domstole. Ombudsmanden har jo svaret mig at han intet kan gøre før det bliver påvist at lovgivningen er forkert.

Der må alt andet lige også være nogle medlemmer/læsere der er nuværende eller forhv. sagsbehandlere eller andet i div. kommuner (feks. medlemmer af en vælgerforening, af en kommunalbestyrelse, (måske ville det være godt at tage kontakt med åndsvageforsorgen, de kender da lidt til Politikeres mentalitet og tænkemåde). Men de er alle tavse, hvad er årsagen til det??? FRYGT???????

Skeptikeren

lumbye
buster40 skrev:
lumbye skrev:
Hvis du er flyttet til Thailand og har registreret ægteskab i danmark, kan man blive grænsegænger. og kan derved få hustruens personfradrag ca. 16.000 jvis hun ingen indkomst har.
Det kræver samtidig ar minimum 75 procent af i indkomst er beskattet i i Danmark

Det med at man kan få hustruens personfradrag ca. 16.000 vil jeg da meget gerne høre mere om,
er det noget som står på skrift nogen steder i skatte lovgivningen ? eller er der andre der kender
noget mere konkret til dette ?

ak for din mail.

Vi kan oplyse, at du under visse omstændigheder kan få overført uudnyttet personfradrag mv. fra din ægtefælle.

Det forudsætter, at betingelserne for beskatning som grænsegænger efter kildeskattelovens § 5 A er opfyldt (bl.a. at 75 % af din indkomst kan beskattes i Danmark).

I givet fald vil vi bede dig udfylde SKATs blanket 04.031.

Du kan læse mere her: http://www.skat.d...2#i119303.

I øvrigt bemærker vi, at SKAT kun kan vejlede om skattelovgivningen.

Her min email fra skat

Jeg har uden problemer modtaget personfradraget de sidste 2 aar

hugoboerge
lumbye skrev:
buster40 skrev:
lumbye skrev:
Hvis du er flyttet til Thailand og har registreret ægteskab i danmark, kan man blive grænsegænger. og kan derved få hustruens personfradrag ca. 16.000 jvis hun ingen indkomst har.
Det kræver samtidig ar minimum 75 procent af i indkomst er beskattet i i Danmark

Det med at man kan få hustruens personfradrag ca. 16.000 vil jeg da meget gerne høre mere om,
er det noget som står på skrift nogen steder i skatte lovgivningen ? eller er der andre der kender

ak for din mail.

Vi kan oplyse, at du under visse omstændigheder kan få overført uudnyttet personfradrag mv. fra din ægtefælle.

Takker Lumbye, nu begynder det at ligne som vi kan bruge og komme i gang med.

Det forudsætter, at betingelserne for beskatning som grænsegænger efter kildeskattelovens § 5 A er opfyldt (bl.a. at 75 % af din indkomst kan beskattes i Danmark).

Her min email fra skat

buster40
lumbye skrev:
buster40 skrev:
lumbye skrev:

ak for din mail.

Her min email fra skat

Mange tak for svaret det lyder ydrest interasant, og jeg undre mig noget over da jeg for omkring et år siden ringede til skat og spurgte om det kunne lade sig gøre at jeg fik min kones fradrag, var svaret blankt nej, men der er måske nogle andre faktore der spille ind, jeg tænker på om ens kone har boet i Dk. eller er fra dk. eller sådan noget ??? For jeg er opført som Grænsegænger men min kone er Thai og har aldrig været i Dk. så jeg tænker at det måske er derfor jeg ikke kan få det eller hvad ???
Venlig hilsen
Boonta

Kim Ludvigsen
Hvis man kunne ønske sig noget så var det sådanne som ham og vores Bjarne her på DTW der som journalister, kunne formå den samlede danske presse til at bringe div. indlæg, og på samme tid over hele landet, det ville skabe røre i andedammen og få fokus væk fra danske politikeres selvpromovering.

Jeg tror, det er svært at få særlig meget i pressen. Journalisterne skal have noget at arbejde med, og der er ikke så meget at arbejde med her. Der mangler "den gode historie".

Den gode historie kunne fx være en førtidspensionist på de nye regler, der bliver folkepensionist, og som nu må flytte tilbage til Danmark, fordi han ikke kan leve for folkepensionens grundbeløb i Thailand. Og at dette er dyrt for Danmark, fordi han som pensionist i Danmark udelukkende er en byrde og ikke bidrager med noget. Han skal have mere i pension, kan få diverse tilskud, og han bliver bruger af sundhedssystemet. Og dette er meget dyrere end at give ham en ekstra pose penge i Thailand.

Sådan en historie er interessant for pressen, men det skal naturligvis være en sand historie og ikke bare noget, man digter til lejligheden, ellers falder det hele sammen.

DTW havde førhen div. advokater (det kaldete de sig i hvert fald her) hvor er de i denne kamp, de må sku da sidde med nogle indgangsvinkler til div domstole. Ombudsmanden har jo svaret mig at han intet kan gøre før det bliver påvist at lovgivningen er forkert.

Domstolene er ikke relevante. Det er et politisk spørgsmål, og det løses politisk, dvs. ved at overbevise politikerne om at lovene bør ændres. Vejen frem er flere seriøse breve til diverse partier og folketingsmedlemmer og/eller historier i pressen.

Der må alt andet lige også være nogle medlemmer/læsere der er nuværende eller forhv. sagsbehandlere eller andet i div. kommuner (feks. medlemmer af en vælgerforening, af en kommunalbestyrelse, (måske ville det være godt at tage kontakt med åndssvageforsorgen, de kender da lidt til Politikeres mentalitet og tænkemåde). Men de er alle tavse, hvad er årsagen til det??? FRYGT???????

Sagsbehandlere m.fl. skal overholde lovene. De kan ikke ændre dem. Dine kommentarer med åndssvageforsorgen og frygt er den slags, som er med til at underminere kampen. Den slags skal man ikke skrive i brevene til partier og folketingsmedlemmer.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
lumbye
buster40 skrev:
lumbye skrev:
buster40 skrev:
lumbye skrev:

ak for din mail.

Her min email fra skat

Mange tak for svaret det lyder ydrest interasant, og jeg undre mig noget over da jeg for omkring et år siden ringede til skat og spurgte om det kunne lade sig gøre at jeg fik min kones fradrag, var svaret blankt nej, men der er måske nogle andre faktore der spille ind, jeg tænker på om ens kone har boet i Dk. eller er fra dk. eller sådan noget ??? For jeg er opført som Grænsegænger men min kone er Thai og har aldrig været i Dk. så jeg tænker at det måske er derfor jeg ikke kan få det eller hvad ???

Min kone er også Thai, og har kun været i Dk på besøg, men vores ægteskab er blevet registreret i Dk, og hun har ingen indtægt her i Thailand.

buster40
lumbye skrev:
buster40 skrev:
lumbye skrev:
buster40 skrev:
lumbye skrev:

ak for din mail.

Tak for hurtig tilbage melling, når det forholder sig sådan burde jeg så også kunne få det,
da jeg narturligvis også har ladet vores ægteskab registreret på den danske ambassade som
jo så har vidre givet registreingen til Danmark, så mange tak for dit indput, det kan da måske
give lidt ekstra i kassen, så jeg vil da lige prøve at kontakte skat når de nu åbner og en halv
times tid, forsat god dag

Her min email fra skat

Min kone er også Thai, og har kun været i Dk på besøg, men vores ægteskab er blevet registreret i Dk, og hun har ingen indtægt her i Thailand.

Venlig hilsen
Boonta

karstenf
Det er normalt at der diskrimineres i Danmark med hensyn til folkepensions.

Mænd og kvinder har den samme folkepensions tidspunkt men ikke gennemsnitlig leve alder.
se
http://ekstrablad...562825.ece

Dette viser at kvinder i snit modtager folkepension 5 til 6 år mere i forhold til mænd.
Loven om folkepension regner med 161 måneders (13 år) pension i snit.
Kvinder lever gennemsnitlig 80 år, så de skal på pension som 67 årige.
Mænd lever gennemsnitlig 75 år, så de skal på pension som 62 årige.

Loven siger at vi tildeles folkepension ved samme alder. Er go snydes mænd for 5 års pension eller der kræves at vi skal arbejde 5 år mere i forhold til kvinderne.

Hvor længe vil vi finde os i diskrimination?

Så længe at vi ikke finder fakta og bringer dem til tovs på en så dan måde at det er til at forstå!

Det store spørgsmål er så, hvordan gør vi det?
Så længe vi ”bare” er en lille flok vælger der sker der ingen ting.

Der er lavet sociale aftale med Inden, for de man gerne vil have inder til Danmark og arbejde, før vi får erhvervs folk på banen kommer der ikke en sådan aftale med Thailand. Sørgeligt men sandt.

Med venlig hilsen
Karsten
Gift med jordens dejligste kone.

Min kone Noodaeng udføre Thaimassage i Odense Se
https://www.koonm...

https://www.koonmassage.dk/
Bjarne
Løb lige over den norske arbejds- og velfærdsetat NAV - det er den med pensioner til vore norske fætre. På hjemmesiden www.nav.no finder man blandt meget andet nedenstående, som klart viser, at man i sin tid burde have læst videre til nordmand:

Spørsmål og svar - Pensjonist i utlandet
Her er svar på ofte stilte spørsmål som du som pensjonist i utlandet har. Du finner også viktige skjema og mer informasjon.

Kan jeg ta med meg uførepensjon til Thailand?
Svar: Hvis du har bodd i Norge i 20 år etter at du fylte 16 år kan du som hovedregel ta med deg pensjonen. Dersom botiden er kortere enn 20 år, men du har tilleggspensjon fra folketrygden, får du med deg denne og grunnpensjon etter like mange år som du får tilleggspensjon etter. For enkelte grupper er det begrensninger i retten til å få utbetalt uførepensjon i utlandet. Dette gjelder de særlige fordelene i pensjonsberegningen for flyktninger og personer som er unge uføre. Uførepensjon som er gitt etter unntaksreglene om medlemstid før uføretidspunktet kan ikke utbetales dersom du flytter fra Norge.

Når du bestemmer deg for å flytte må du melde fra til ditt lokale NAV-kontor. NAV Internasjonalt fatter vedtak og utbetaler pensjonen i utlandet.

Jeg bor i Thailand og har alderspensjon. Hvor mye kan jeg tjene i tillegg til pensjonen?
Svar: Det er ikke lenger inntektsprøving av alderspensjon.Dette innebærer at alle alderspensjonister fra 2010 kan kombinere alderspensjon og arbeidsinntekt uten at pensjonen blir avkortet.

Mottar du forsørgingstillegg for ektefelle eller barn vil alle inntekter kunne påvirke størrelsen på tillegget.

Jeg har vært hos legen her i Thailand. Hvordan får jeg refundert utgiftene?
Svar: Du må fylle ut krav om ordinær stønad til helsetjenester, legge ved betalte originalkvitteringer og sende kravet til HELFO.

For god ordens skyld: Der er naturligvis også spørgsmål om andre skatte- og pensionsforhold end de Thailand-relaterede.
Bjarne

buster40
buster40 skrev:
lumbye skrev:
buster40 skrev:
lumbye skrev:
buster40 skrev:
lumbye skrev:

ak for din mail.

Tak for hurtig tilbage melling, når det forholder sig sådan burde jeg så også kunne få det,
da jeg narturligvis også har ladet vores ægteskab registreret på den danske ambassade som
jo så har vidre givet registreingen til Danmark, så mange tak for dit indput, det kan da måske
give lidt ekstra i kassen, så jeg vil da lige prøve at kontakte skat når de nu åbner og en halv
times tid, forsat god dag

Her min email fra skat

Jo sørme så du havde ret, skat.dk gav mig svaret at jeg skulle have noget officelt stemplet dokumentasion på at vi var gift og registreret iDk + samme slags dokumentasion for hvor længe vi havde boet sammen/hvor + at min kone ikke havde nogen indtjening og hvor længe det havde været sådan, men så skulle det også være det, SUPER for en gangs skyld en positiv overraskelse fra det danske skatte væsen Grin
Venlig hilsen
Boonta

milex
I må altså meget undskylde, Men som jeg læser de fleste indlæg her, så går det ud på at trække flest muligt penge ud af det danske velfærdsamfund. I er flyttet til Thailand hvor man kan leve på en sten. Alliigevel kræves der ind. I har selv valgt jeres liv. Tag jer dog sammen - I har selv valgt!
Og hvis valget efterfølgende ikke var godt nok skulle I måske have tænkt jer om. Hele denne tråd er et typisk udtryk for 'jeg har ret til' uden tanke på helheden. Derfor er den danske velfærd på vej i graven!!.

buster40
Ja og så er der dem der taler som de har forstand, men sådan nogen skal der jo også være plads til LOL LOL
Venlig hilsen
Boonta

milex
Det håber jeg da:-)

Robert Kronberg
Skeptikeren skrev:
Du har ret Robert jeg er ikke medlem af Chamber og den enkle årsag er, at jeg ikke er Erhversaktiv. Jeg skriver som jeg gør ud fra selvoplevelse. Havde en forhenværende "ven" som ville introducere mig, han fortalte mig hvad der foregik på de bonede gulve til møder og arrangementer, vi diskuterede også en mulig indflydelse fra Chamberet på pensionistproblemet, han sagde rent ud at det var noget man i hvert fald ikke ville blande sig i, da det ikke var en klub for fattigrøve, måtte jeg alene af den grund betakke mig for et medlemsskab. Jeg syntes til gengæld at det svenskerne lige nu har gang i, tegner godt for hele debatten om forskelsbehandlingen pensionister imellem i de nordiske lande, som vi jo ynder at sammenligne os med.

Også dejligt at læse responsen fra Socialdemokraterne - måske er det bare på grund af valgrygter - men hvis den holder vand så er vi jo på rette spor.

Den med de 31.000 var et svar jeg fik fra Pensionsstyrelsen, da jeg søgte om medicintilskud for år tilbage, på den tid havde jeg lige godt 50.000 indestående. det var i selvsamme svar at de skrev at jeg da kunne søge om varmetilskud, hvortil jeg svarede (måske lidt uforskammet) at jeg hellere vil have det vekslet til Air-con-tilskud i det jeg jo som fortalt boede i Thailand og ikke brugte fyringsolie. Måske af den årsag at Styrelsen ikke ligefrem overrender mig med svar på om de har modtaget mine leveattester.

Med hensyn til div. Expatklubber så har vi jo den Mr. Colov startede, hvor der vistnok kommer ganske få danskere, den er og bliver domineret af de engelsktalende lande og deres problemer. DebnSkandinaviske har så vidt jeg ved 1 eller 2 danske medlemmer. 3 eller 4 svenske og resten er nordmænd, så alt debat er om norske problemer, og deres evindelige kamp for at promovere dem selv.

Den eneste i hele denne debat gennem årene der har været - endda megt positiv - er Møller med sit gode tidskrift Scan-Asia.

Der må alt andet lige også være nogle medlemmer/læsere der er nuværende eller forhv. sagsbehandlere eller andet i div. kommuner (feks. medlemmer af en vælgerforening, af en kommunalbestyrelse, (måske ville det være godt at tage kontakt med åndsvageforsorgen, de kender da lidt til Politikeres mentalitet og tænkemåde). Men de er alle tavse, hvad er årsagen til det??? FRYGT???????

Skeptikeren

Hej Skeptikeren,

Det er korrekt, at expatklubben i Pattaya ikke er domineret af danskere, og at den skandinaviske counterpart ej heller er domineret af danskere...

Og ja, Gregers Møller og www.scandasia.com er godt, men er ikke en klub, ligesom Pattaya People, der også er godt, men heller ikke er en klub, men begge er nyhedsmedier, dog med forskelligt fokus.

Der er pensionister, der er medlem af handelkammeret, og jeg genkender slet ikke igennem alle de år, hvor jeg er kommet der, at der er tale om bonede gulve.

Alle er velkomne til netværksmøder mod en betaling på 300 baht per gang eller et kontinget på 5000 baht om året for private medlemmer, men handelskammerts fokus er jo, som navnet antyder, handel. Og det er en pæn rejse for dig hver gang, hvis du ønsker at deltage.

Jeg har ikke lige en løsning, eftersom det ser ud til, at danskerne i Pattaya holder sig for sig selv.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Robert Kronberg
brianmarinus skrev:
Ja Robert-du har ret i, at det ikke er handels kammerets målsætning,men nu udspringer hele forløbet omkring den aktivitet svenskerne og nordmændene har gang i der-idet man lover nye virksomheder lempeligere forhold vedrørende visa og ejerskabs forhold i forbindelse med byggeri af hus hernede.
Stifter af deres gruppe har tidligere arbejdet i handelskammeret i-tror det er sverige-og derfor har man nok valgt den vej-som en åbning til regeringen og de virklige beslutningstagere,idet toppen af handelskammeret jo rådgiver og samarbejder med dem og dermed jo må have en vis indflydelse.
Ihvertfald er det lykkedes dem, at nå,syntes jeg,et godt stykke på den besværlige vej og et eller andet sted skal man jo starte,hvis man vil opnå noget.
Men jeg syntes-til en vis grad også, at problemet herude ofte er os selv og den holdning-ja, men det nytter jo ikke noget-det kan ikke betale sig sig, for vi får alligevel ikke ændret nogen ting-nej nej, sådan har det været i 100 år og det kan/skal der ikke ændres på.
Med en sådan indstilling,ja så er man ihvertfald sikker på EN ting-stilstand og ingen fremskridt mulige.

Hej brianmarius,

Naturligvis skal man ikke tænke, at "sådan har det været i 100 år".

Dog tror jeg ikke, at svenskerne kommer til at udrette mirakler omkring jord i og visum til Thailand, men lad os se tiden an, om sådan et lille land kan ændre de thailandske myndigheders mening.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
lumbye
milex skrev:
I må altså meget undskylde, Men som jeg læser de fleste indlæg her, så går det ud på at trække flest muligt penge ud af det danske velfærdsamfund. I er flyttet til Thailand hvor man kan leve på en sten. Alliigevel kræves der ind. I har selv valgt jeres liv. Tag jer dog sammen - I har selv valgt!
Og hvis valget efterfølgende ikke var godt nok skulle I måske have tænkt jer om. Hele denne tråd er et typisk udtryk for 'jeg har ret til' uden tanke på helheden. Derfor er den danske velfærd på vej i graven!!.

ja vi har selv valgt, men betaler også vores skat i Dk , så er det vel rimeligt man får de fradrag, som man er berrettiget til iflg. skattelovgivningen

Men dem udnytter du vel så ikke selv i Dk

Bjarne
Må jeg foreslå Milex, at han/hun enten undlader at klikke ind på denne tråd, eller sætter sig ind i dens indhold og essens. Indlæggene fra Milex er de hidtil eneste med negativ tilgang i en ellers fornem tråd med plads til masser af synspunkter, udveksling af informationer og erfaringer og tilmed erkendelser af, at man har taget fejl. Det er ganske usædvanligt her på DTW, men absolut flot.
Uanset om tråden fører noget med sig eller ej, er det en fornøjelse at se debat-kultur på et højt plan.
Bjarne

natty
milex skrev:

Milex det kan da godt være du har ondt et vist sted hvor solen ikke skinner.
Vi kan diskutere rimeligheden i pensionssystemet, fair nok, men som jeg har skrevet før, jeg kan virkelig ikke se hvorfor det skulle være "kriminelt" at bosætte sig som pensionist i Thailand eller Brazilien, imodsætning til i Spanien eller Grækenland. Specielt når man sammenligner med hvordan vores nabolande forvalter pensionen på. Men deres velfærd er jo sikkert også på vej i graven,. ..or not?
Tråden har intet med "jeg har ret til", men handler om almindelig retfærdighed.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Bjarne, du har så evig ret, endelig en tråd med debatter der rækker langt ud over hvad vi er vant til her og andre steder, blot synd at der så kommer sådan een som Milex ind fra højre som intet har forstået af det hele. Han er tydelig en 14 dages turist som kommer nogle gange hvert år og så har sit på det tørre hjemme i slaraffenland med lommerne fyldt med guld/sygesikringskort/billig forsikring, og så måske det værste, fyldt med vrede og misundelse over at han har 45 år tilbage på arbejdsmarkedet før han kan tage den endelige beslutning om også at flytte herud.

Alene hans udtalelse om at man kan leve på en sten, viser jo at han intet aner om leveomkostninger herude, for slet ikke at tale om viden om forsikringer, læger, sygehuse, medicin. Nok om ham han er en såkaldt TROLL.

Robert, du misforstår hvad jeg skriver. Jeg ved da så udemærket godt at hverken Gregers Møllers blade eller Pattaya People er clubs men deciderede media, der som sådanne vile være steder der kunne skrives fra så nogen (måske) hjemme, der har lidt at skulle have sagt ville læse at alt ikke er så lyserødt. For nogel år siden var der en anden skribent på PP der prøvede at lave en artikelrække om pensionsproblemerne. Han brugte mine skriv her og til diverse medier hjemme, som udgangspunkt og bad andre om at komme frem og fortælle om deres oplevelser. Reaktionerne fra herboende, faste som turister, var næsten på grænsen til vold - han blev bedt om at holde snuden langt tilbage og ikke rode op i noget. Det viste for mig og for ham og andre, at der er mange her der helst ikke vil have myndighederne til at snuse for meget i deres liv. Måske derfor der er så lille et fremmøde i diverse foreninger, men stor samhørighed på danskerbarene.

Med hensyn til de bonede gulve så ved jeg ikke andet end hvad jeg blev fortalt af denne såkaldte herre, som jo viste sig på mange andre områder at være en pralrøv og løgnhals af den sædvanlige slags der kommer til TH og tror de er nogen fandens karle. At jeg ikke er medlem er bl.a. på grund af den rædselsfulde bustur til og fra BK og så at det vil koste mindst eet hotelophold hver gang. Nok om det, der er andre og alvorligere ting at tage fat på.

Ludvigsen! Prøv nu lige at tænke dig om, tror du ikke jeg ved at man ikke kan bruge Åndsvageforsorgen, (det var tænkt som en sædvanlig dansk dum vits, og intet andet). Gu fanden har de offentlig ansatte da tavshedpligt, men fortæl ikke mig at de ikke på deres interne møder, private sammenkomster og andre steder ikke diskurer dagligdagen i departementet. Kunne det tænkes at bare een ville rejse spørgsmålet i sin vælgerforening, sin kommnalbestyrelse, sin lokale ven på lokalavisen, etc. bare nogle nålestik hist og her og vejen kunne blive åbnet for større tiltag. Problemet er at der sidder danskere som Milex type der vil sabotere alt der skrives og tales om.

Karstenf, det var en interessant vinkel du kom op med der, især set i lyset af den megen diskussion om ligestilling. En anden vinkel som jeg har observeret er at Sikringsstyrelsen, måske bevist, men sikkert per diktat fra oven, først indsætter penge på vores konto den sidste dag i måneden, på trods af at der ligger en lovtekst (vedtaget for mange år siden) der klart siger at alt pension (og for den sags skyld og så alm. lønninger) skal indbetales senest den sidste fredag før den første, det vil sige i klar tale at min Junipension skulle have været indsat senest i fredags den 27. I går kl. 16.00 Thaitid var de endnu ikke bogført i min bank? Det vil sige at staten scorer rentepenge for mindst 4 dage. ER det mon lovligt??????

Skeptikeren

buster40
Bjarne skrev:
Må jeg foreslå Milex, at han/hun enten undlader at klikke ind på denne tråd, eller sætter sig ind i dens indhold og essens. Indlæggene fra Milex er de hidtil eneste med negativ tilgang i en ellers fornem tråd med plads til masser af synspunkter, udveksling af informationer og erfaringer og tilmed erkendelser af, at man har taget fejl. Det er ganske usædvanligt her på DTW, men absolut flot.
Uanset om tråden fører noget med sig eller ej, er det en fornøjelse at se debat-kultur på et højt plan.
Bjarne

Det kunne ikke siges bedre.
Venlig hilsen
Boonta

Spring til debat: