Se indlæg
 Udskriv debat
Need some assistance !
Dutling68

Tak for forslaget, jeg tager det i overvejelse hvis der sker uforudsete ændringer.

prasat
du skal bare blive boende og gøre som du gør nu, det er bare et spørgsmål om hvornår de acceptere din "nærrighed".
de kan jo ikke tage pengene ud af din ATM selv vel og det lyder som om din kæreste også har accepteret din ændring.
problemet er lidt lige som i danmark når du er selvstændig ringer alle handicapforeninger til dig og beder dig om at annoncere i deres blade, hvis man siger ja 1 gang for man ikke fred for dem det løber som en løbeild og du har dem alle i røret og de har meget svært ved at acceptere et nej når du nu har støttet soreasisforeningens gokartløb. men det ender med ro til sidst

sinsoten tror jeg ikke du for igen prut den ned hvis du ikke vil miste pengene. jeg fik også at vide jeg ville få sinsoten igen og de ville have jeg skulle lægge 500.000 men den stolede jeg ikke på så jeg ville kun give 30.000 og kunne sikkert have nøjedes med 10.000 hvis jeg havde ment det var fair. hun var jo ikke jomfru og de skulle da være glad for jeg ville giftes med en så beskidt og uuddannet pige.

til dig suk nej jeg tager det ikke personligt og forstår godt dit indlæg. jeg ved sku ikke om hvad det var der gjorde at jeg har sponsorerede så meget i starten, om det er fordi jeg har mange penge eller er fissefikseret er et godt spørgsmål, men jeg havde meget ondt af hendes mor og far da jeg var i deres hjem første gang, de boede i en sillekasse med bliktag og ejede så lidt jord at de ikke engang kunne dyrke nok til at forsørge sig selv. der var ingen der spurgte om jeg ville bygge et hus til dem, det var af egen fri vilje, det var en gave jeg selv foreslog at give dem. jorden er også noget min kone og jeg har købt uden om pres fra familien. det er nok lidt anderledes for dig suk da din kæreste og hendes familie ikke mangler noget så behøver du jo heller ikke at give nogethverken af lyst eller fordi du kommer under pres. det er nemt at sidde og kommentere som om man har en masse erfaring, det har du også da du har været i thailand i lang tid men vores svigerfamilier er ikke ret ens så din erfaring er derfor lig nul på dette område. men hvis nings mor og far mistede alt i morgen ville du så ikke hjælpe dem alt det du kunne for at få dem på fode igen??

prasat

Suk
Kaere Prasat.

Jeg er glad for at du ikke tager det personligt, det var heler ikke meningen at du skulle det, men der maa vaere mening med " galskaben "

Men naar jeg hoere om disse forhold, ja. daa bliver jeg baade ked og harm.......

Den aegte kaerlighed er gratis !....naesten :-)

Som mange sikkert ved, saa forsoerger jeg min kone, ikke at hun ikke vil arbejde, men at passe mig, 3 vovser og et hus er jo ogsaa et job.

Maaske jeg har arver den indstilling fra min far, han gjorde det samme ovver for min mor :-)
Redigeret af Suk d. 13/06-2010 11:22
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
thaikurt1
min kones fanmille har et stykke jord hvor de kan dyrke ris så fanmillen ikke skal købe ris.

Så har vi lave en dam med fisk så de kan få fisk eller vil jeg nok sige de er farttig.(med glad )

Jeg synes at det er synd for dem men hvad gjorde de før jeg kom ind i fanmillen de leve at de penge de kunne tjene ved at arbejde og sådan skal det blive ved med at være.

http://nej
Payanak
donis5 skrev:
Der sagde jeg med meget få ord, at nu slutter festen ! og sagde at der ikke skulle komme gæster i huset før jeg ønskede det.

Kombinationen af jeg ikke ønskede hendes familie hos os, OG jeg havde klappet kassen i. gjorde at papsvigerfaderen åbenbart synes jeg er en slem slem Narrefalang.

Payanak skrev:
Du har, som jeg læser dit indlæg, sat dig op imod familien.
Det bliver kun sværere fra nu af...

donis5 skrev:
Payanak

Jeg mener jeg har ret til at beskytte min egen pengepung.

Fordi jeg er i Thailand skal jeg vel ikke per defination bare betale hvad svierfamillien finder rimeligt.

Nu ser vi hvad de siger. :-}

Men ud fra det jeg kan finde ud af når vi ser hendes mor er hun ikke sur det er kun papstedfaderen der er skør, og andre omkring os siger han er skør, og kun vil have penge.

Men jeg kender ham jo ikke. han har aldrig deltaget i noget. da vi fik huset hjalp moderen med at male, gøre rent og flytte ind osv. paphovedet har kun været her 1 gang på de 8 mdr vi har haft huset, men ok de bor også 3 km væk. :-}

Men det kan måske hænge sammen med jeg ikke ryger, og drikker, så der er aldrig øl og smøger. hos os, hehe

Who knows.

Jeg er enig i at du bare skal lukke for kasse 1, men at du ogsaa forbyder familien at komme i dit hus er en meget stor fejl.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at din kaereste paa et tidspunkt vil vende sig vaek fra dig, og "vende tilbage til familien".
Naar det er sagt saa forstaar jeg dig udemaerket. Jeg har selv tidligere haft en svigerfamilie fra helvede, og kender alt til problemer i den retning.
Held og lykke fremover!

Payanak

det var med henvisning til at de kun kom for at tigge penge, ikke for at sige hej.

det kan godt være det startede med Hej, men det sluttede med, kan jeg få 2,3 4,500 bath. konsekvent.

Men du har da helt ret, det er ikke optimalt, for nogle parter.

Vi havde faktisk besøg af bedstemoderen den anden dag, og jeg tænkte hvor hyggeligt det var længesiden jo. og jeg fornemmede hun oprigtigt gerne ville se os. men da hun gik manglede hun lige 300.......så dem bad jge May finde i hendes egen pung :-}

Suk
Man kan ogsaa vaere haard, selvom det kan goere ondt...luk for THB totalt i langt tid og se hvad der sker, elsker konen en, saa bliver hun uanset fam..

Livet er som en karusel, nogle heste er bedre at sidde paa end andre.........Pibe

Dette er skrevet hvis det tager overhaand, ellers mener jeg da godt man kan forsoede fam. tilvaerelse....ENGANG IMELLEM !!!

Maaske det er nemt for mig at plapler loes om, da jeg valgte den rigtige " hest " fra starten, hvor ogsaa folden var iorden.
Redigeret af Suk d. 13/06-2010 12:07
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
Suk

Det må oprigtig være dejligt ikke at være i den sitation. det under jeg dig !

PS jeg kilder ikke din hund. men det kan være jeg giver elefanterne din adresse.

Det jeg kan sige er, da jeg lukkede for ATMen gik der 2 uger så havde moderen fået arbejde, og søster havde sørme også.... søsteren har der ikke været meget ballade med, hun har bare boet hos os, og fået mad os, hun har ikke tigget, hun er en sød pige og vi har det sjovt.

Moderen har der heller ikke været problemer med efter hun fik arbejde, jeg gav hende penge så hun kunne få uniform og forsikring. det mener jeg er en udemærket invistering, men det er jo hendes MAND som hun BOR sammen med som skulle betale det !!!

Men ATM, er lukket og der bliver ikke lavet nogle større invisteringer i andre end mit navn PT, til vi kan se hvilken retning hunden snuser.

Jeg vil lige sige, jeg er ganske gavmild over for May, og dem som ikke snylter. May mangler ikke noget, og hun går ikke sulten iseng, hun er endda blevet fed, tsk...........

/J

Donis

jeg har fulgt dine indlæg om penge til familien.

Som jeg ser det har du en meget vattet holdning, og vil gerne have andre til at komme med forslag, men du fortsætter jo alligevel, som du plejer-nemlig at fodre familien med penge.

Luk nu denne kasse i en gang for alvor!

Er du bange for at miste madammen?Tuttelu Tralla

Husk der finde mange andre høns i hønsegården, ellers blive du ruineret!Hammer

Girobank
jamen mit mål er ikke at miste kvinden, og jeg leder ikke efter en anden. Jeg har blot søgt råd fra folk der har prøvet det samme, som mange har, der er ikke en facit liste til denne slags ting. Og alle omstændigheder kan heller ikke beskrives i nøjagtige detaljer så det giver mening for alle. Men dem der har været i samme situation ved hvad jeg mener, anyway.

Jeg synes jeg har fået fornufte forslag og har fåe bekræftet mange tanker også ud over dette emne :0)

jeg har det fint med at betale for ting jeg synes er en god invistering. Jeg hjælper gerne, men jeg vil ikke kaldes nærig når jeg lige har købt eller betalt noget moderens mand burde havde sørget for !!!

Jeg har fået mange råd fra erfaringsrige folk det takker jeg for!!!!

Jay
giv hvad du har råd til og lyst til....ingen grund til at være så konsekvent og falang macho.....

snak med din kæreste...hvem er hende nær og kær osv..sådanne ting plejer at løse sig med sund fornuft.

ingen grund til at spille den stakkels rige falang i fattigland...det bliver hurtigt primadonna agtigt at høre på...ligesom fotomodellen der ikke kan magte at alle salver over hende i byen...

Jay

enig.

Og derfor betaler jeg gerne når jeg synes det er en god ide, som nu hvor jeg sidder på en 120bath buffet med may og 3 fra skolen, søde piger alle sammen, og respektere mig i mit hus, de spurgte om vi skulle ud og spise og de skulle nok betale selv, De ved det ikke endnu men når regningen kommer senere, så vil jeg 100x hellere betale, end når nogen har platter sig til at komme ud at spise så falangen kan betale, og køber alt det de ikke ville have råd til selv!

/j

Jay

enig.

Og derfor betaler jeg gerne når jeg synes det er en god ide, som nu hvor jeg sidder på en 120bath buffet med may og 3 fra skolen, søde piger alle sammen, og respektere mig i mit hus, de spurgte om vi skulle ud og spise og de skulle nok betale selv, De ved det ikke endnu men når regningen kommer senere, så vil jeg 100x hellere betale, end når nogen har platter sig til at komme ud at spise så falangen kan betale, og køber alt det de ikke ville have råd til selv!

/j

PL
girobank skrev:
Donis

jeg har fulgt dine indlæg om penge til familien.

Som jeg ser det har du en meget vattet holdning, og vil gerne have andre til at komme med forslag, men du fortsætter jo alligevel, som du plejer-nemlig at fodre familien med penge.

Luk nu denne kasse i en gang for alvor!

Er du bange for at miste madammen?Tuttelu Tralla

Husk der finde mange andre høns i hønsegården, ellers blive du ruineret!Hammer

Enig!

Jeg forstår heller ikke denne endeløse palaver...

Flyt væk fra den rådne familie, punktum.Angry

Fruen og jeg bor i Bangkok, og familien i Nakhon Sawan = fred og ro.

Kun den tåbelige søster bor 5 min. fra os, og har sin shop i en Soi i Huamark.

Først fornylig har jeg fundet ud af hvor godt hun tjener, ca. 60-70.000 THB netto pr. måned!

Alligevel spørger hun om penge til nye dæk, ny aircon, små hurtige lån på 3-4-5 tusinde etc.

PL
Redigeret af PL d. 13/06-2010 15:35

Pl

sødt hjælp hende så godt i kan.

Hvis i synes det er en god ide, hehe

PL
Jeg hjælper hende gang på gang ved at fortælle hende hvilket forbandet fjols hun er, at hun ikke engang kan få sit liv på skinner ved at ha´ en indtægt af den størrelse...

Endvidere hjalp jeg hende med en profil på TLL, hvor hun fandt en dum svensker der var handicappet og syg i roen, hvilket resulterede i et 6 mdrs. drama, hvor det endte med at HAN spurgte HENDE om penge, hvortil jeg rådede hende til at glemme ham, pronto, og komme igang med at finde en ordentlig mand, hvilket endnu ikke er lykkedes.

Hun har en "giik" (en yngre Thaimand) - måske det er ham der snupper kassen!

Hun er for dum, ærgerligt, men hun kan dæl´me tjene penge ved at sælge udskåret frugt i poser, bare trist at pengene fosser ud til alt muligt, måske kortspil eller hvad ved jeg...

PL
Redigeret af PL d. 13/06-2010 15:49

kiml
Jeg har lige siddet og gnavet mig igenem alle indlæggene, jeg kan genkende alt hvad der skrives lappen er fremme hele tiden. smækkede kassen i for et års tid siden der var igen ende på hvad der skal bruges i Thai fam. Nu har min kone selv fået job og tjener sine egne penge, men hun har også lukket kassen i for de er uden hæmninger sidste uge var det hendes bror der ville (låne) 20,000 bath til en motor sav for så kunne han få arbejde. Hun spurgte mig til råds, sagde han kun tage de penge fra dem 25,000 bath som han lånte inden han skulle ind som soldat, som skulle bruges til bryllup ( havde gjort en pige gravid i nabo byen) nå dem havde vi lige glemt i skøningen LOL LOL

Kimi

hehe sorry sidder og griner lidt, damn nogle mande snakke man kunne få om det her emne hehe.

Men ja de er sku nogle røvere. Mays søster låner af mig, men der er renter på, så gider hun nemlig ikke låne ret meget og kun sjældent, beløb over 1000 bath ved jeg hun ikke kan betale for så tager det overhånd Smile

dutling68
tager du renter af din kones søster. der skuffer du mig
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Du misforstår nok konceptet.

Pointen er det ikke skal være mig de tænker på når de mangler penge til overforbrug.

for 500 bath idag. men om 6 mdr måske 25.000 bath eller mere. der har jeg det HELT ok med, at jeg ike bliver sat i en grim situation fordi at jeg ikke vil låne pengene ud til et eller andet vanvittigt projekt.

Der er det HELT fint at de går ned i banken i stedet for. fordi det er for dyrt hos os.

Projekter jeg synes er en god ide støtter jeg gerne. som fks nye briller til svigermor. det synes jeg er en glimrende ting. at hun kan se hvad hun laver.

//J

Spring til debat: