Se indlæg|
Træt af fordomme?
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 17/04-2008 12:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hvis man ikke lader sig paavirke af fordomm, saa er det kun et spoergsmaal om tid foer folk ikke gider at trampe mere rundt i det............ Os der har en Thai-kone, lad da de uvidene bare tro at det er en slave/luder vi har, men en direkte konfrontation med disse ord, vil udloese en kaempe roevfuld.......... Hvis jeg skulle gaa op i, hvad andre taenkte om mit forhold, saa kunne jeg jo ikke koncentrere mig om andet.........Saa lad taaberne taenke hvad de vil, hva' rager det mig. Mange af dem med fordomme skulle hellere ringe efter skadedyrbekaempelsen, der maa da vaere en ordentlig orm der gnaver.. ![]() Hilsen lykkelige SUK.... Ps. har aldrig haft et saadant har-sib-har-sib forhold, som jeg har nu........... Redigeret af Suk Rak Ning d. 17/04-2008 13:14 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 17/04-2008 13:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Kære Skeptikeren Hvor kan jeg kun give dig ret i dine betragtninger. Jeg har også mødt mange storskrudende faranger der siger de har 200.000 bath om måneden til forbrug, og når jeg så fortæller konen hvor heldig han er, ja så siger hun, at det dog er mærkeligt at konen lige har ringet for at låne 3000 bath. Min kone fortæller så, at den storskrydende farang kun giver hans kone 5000 bath om måneden til at købe mad, øl til manden ,og tøj og skole for sine 2 børn. Ja der er mange platugler til, men når man har været i udlandet mere end 30 år, så er det såmen ikke så svært at gennemskue. SUK jeg kan også kun give dig ret. kan i alle have en god dag, og jeg afventer med spænding på at se de unge menneskers opgave når den er færdig. Jeg håber Kim får mulighed for at fremvise den her. mange hilsener Glem ikke at positivitet breder sig som ringe i vandet, men desværre gør negativitet det samme ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 17/04-2008 16:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
Skeptikeren skrev: SITUATIONSRAPPORT (Et ord som går igen og igen i mange tråde er GOLDDIGGER - i virkeligheden et grimt amerikansk slangord. Men hvem er golddiggere?. Som suk skrev for kort tid siden, noget i retning af: Og når så selvsamme person sidder på værtshuset i sin 14-dages brandert og fører sig frem med løfter om guld og grønne skove, er der så noget at sige til at ladyen tager r.... på vedkommende? (undskyld suk jeg ved godt det ikke er korrekt citeret men det var det du mente) og jeg mener nøjagtig det samme og har aldrig lagt skjul på min væmmelse over disse farangtyper. Og så er det jeg siger - nej påstår - og læg nu mærke til hvad det er jeg skriver inden I ryger i harnisk for jeg kender ingen af jer, men jeg har mødt disse typer til hudløshed i levende live. Jeg er en gammel knark med et langt og spændende liv bag mig. Mødt, utallige menesker overalt i verden og af mange nationaliteter. De fleste udmærkede mennesker, mange af dem har jeg endda kontakt med den dag i dag, Jeg har også mødt mange platugler, storskrydere og løgnhalse i mit liv - MEN - aldrig i hele min omtumlede tilværelse har jeg mødt så mange som herude de sidste 5 år hvor jeg har været fastboende. Med overordentlig varme Thaihilsener (41.4) fra Skeptikeren i Pattaya hold da helt kæft vi kommer rigtig tæt på sandheden med det her indlæg jeg hved ikke hvorfor men thailand tiltrækker mange platugler de låner penge glemmer at betale tilbage de sælger dirv.former for stoffer de sægler ejendendomme og jord som de ingen ret har til de glemmer at leverer varer som kunden har købt og betalt de lokker penge fra folk, da de jo er fatige dansker i nød dettte er barer et lille udvalg af hvad der foregår |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 17/04-2008 16:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Ja man må sige at skeptikeren rammer rimelig plet der......men husk nu som thaierne tænker ...det er jo ikke den der snyder der er forkert på den .....næ det er ham der bliver snydt der er for dum....sådan har jeg ihvertfald hørt det formuleret hernede.....at så mange udlændinge "adopterer" den tankegang er jo bare trist.... Claus |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/04-2008 17:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Både Skeptiker og Yindee rammer plet der. Nogle gange får man det indtryk at nogle utilpassede og moralsk anløbne personer af farang oprindelse af uransagelige årsager ser et fristedi Thailand. Jeg har oplevet hvorledes nogle turister dropper paraderne når de møder en dansker bosat i Thailand: Jamen, han er jo en landsmand! Time share scamming på Samui var på et tidspunkt et varm emne i denne sammenhæng. Selv havde jeg fornøjelsen af at møde en strømlinet tysk bedrager i Samut Prakan: http://www.dansk-...ad_id=4699 Og han er godt nok ikke den eneste. Det vil simpelthen føre for vidt at komme ind på alle de farang klapugler jeg har mødt hernede. Så har vi jo også dette pragteksemplar af en farang tigger: http://www.dansk-...ad_id=2233 Dette skal selvfølgelig ikke forståes som om jeg generelt er ude med riven efter farang bosat i Thailand, kun de brådne kar. mvh rinpoche |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/04-2008 20:25
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg blev interviewet af de studerende fra Ålborg i lørdags, og jeg kan kun sige, at jeg er af den opfattelse at de helt åbent ønsker at analysere, om det virkelig kan stå så galt til som det bl.a blev fremstillet i udsendelsen fra Thailand til Thy og istedet beskrive en anden side af de thai/danske ægteskaber, som fungerer upåklageligt og uden de sædvanlige fordomsting, som ludomani, kun gift for pengenes skyld, underhold af familie i Thailand osv. osv. Jeg følte interviewet var udmærket og selvfølgelig var afsættet i de forskellige udsendelser og mange spørgsmål gik i retning af hvordan vi oplevede disse ting i vores ægteskab. Jeg glæder mig til at se rapporten, som alle der deltager vil få at se, hvis man ønsker det. |
|
|
|
| Novicen |
Lagt på d. 22/04-2008 08:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 143 |
Også jeg har nu været i gennem interview'et. Jeg har kun positivt, at sige om det! Det handler jo primært om, hvordan vi danske mænd opfatter vores ægteskaber med thaier, og jeg synes, at interviewerne var gode til, at "komme ud i krogene" i den forbindelse. Jeg vil også meget gerne læse den færdige rapport! Novicen Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.