Se indlæg
 Udskriv debat
OVERLEVELSES ERKLÆRING
hugoboerge
sudsakhon skrev:

@HugoB

Du har helt ret, jeg er ikke nået en alder, hvor man med medlemskab af en eksklusiv klub har en pligt til at sende en leveattest.

Der kommer også til at gå mange år endnu, og det er ikke sikkert, at der er flere penge til min generation, når den tid kommer.

Heldigvis har man været lidt forudseende og valgt en branche, der kan supplere egenpensionen, selv i en høj alder.

Men med henvisning til at mit indlæg ikke kan bruges til noget som helst, afhænger det vel om hvor stædig man er.

Eller nærmere hvad formålet med ens egne indlæg er.

Du kunne f.eks. lære lidt om offentlig administration.

Du sender uden tvivl til korrekte adresse, der er der vel ingen tvivl om.
Det fremgår desuden ganske tydeligt i al info materiale.

Men det kan nogen måske ikke finde ud af, eller de følger en anden metode, som har vist sig at blive godtaget af myndighederne.

Så, ja HugoB. Du har og får ganske ret. Og anerkendelsen for en korrekt adresse er der også ros for.

Men konklusionen af mit ubrugelige indlæg fik du vist også overset:

Har alle fået pensionen udbetalt, uanset valgte svarform?

Hvis ja, er spørgsmålet, og dermed hele diskussionen vel lukket?

Konklusion: Om alle har faaet pension udbetalt vides ikke, det ved kun Udbetaling Danmark.

Men de lover jo brand og baal og andet godt naar de sender en rykkerskrivelse.

Med hensyn til om diskussionen er lukket eller ej, saa afventer jeg stadigvaek svar fra UD, det er kun tirsdag i dag, saa de har kun haft een arbejdsdag til at behandle et par simple spoergsmaal.

I mellemtiden er OleH kommet paa banen og har bedt mig PLB, det goer jeg da gerne.

hugoboerge
OleH skrev:

hugoboerge skrev:

Mukke skrev:

Undre mig lidt over at borger.dk siger at leveattesten ikke er klar til udskrift førend 1. februar, for den nye findes på udbetaling Danmarks hjemmeside..

Tror ikke rigtigt de taler sammen..

Kan se at mange taler om, at de sender leveattesten per brev... Det har jeg aldrig gjort alle de mange år jeg har været i Thailand... Jeg har altid modtaget en accept på modtagelsen af min indscannede attest... Så det kan alle vel gøre..

Der er et mylder af modstridende oplysninger. I de breve jeg har modtaget fra Pensionsstyrelsen/Udbetaling Danmark staar der klart og tydeligt at formularerne skal fremsendes PER POST til adressen i Alleroed.

For god ordens skyld sender jeg ogsaa en e-mail med scan af formularerne plus en scan af kvittering fra posthuset eftersom jeg sender per anbefalet brev.

Helt ærligt, hugoboerge, så tror jeg, du skal have pudset dine briller, så du bedre kan læse brevet fra Udbetaling Danmark (UD).
Jeg er ret sikker på, at UD sender standardskrivelser ud til pensionister, der skal afgive leveattest m.m.
Og jeg har netop læst brevet fra UD til mig fra 2014, og der står intet om, at leveattest m.m. skal sendes "PER POST" !

PLB !

(PLB= puds lige brillerne)

@OleH - "Du skal SENDE attesten til Udbetaling Danmark, International Pension, Sortemosevej 2, DK-3450 Alleroed".

Det formoder jeg ogsaa staar i det foelgebrev du har faaet. Ergo kan det kun vaere PER POST.

PFA skriver "Vi har derfor vedlagt en leveattest, som vi beder dig om at udfylde og sende til os MED BREV inden den ....................

Jeg har ingen grund til at PLB for det staar helt klart og tydeligt i de breve jeg modtager.

Laeg maerke til at til UD staar der SENDE til en postadresse og der staar intet om alternativ mulighed f.eks. til en e-mail adresse.

Leveattesten er et officielt dokument og derfor vil myndighederne have et dokument med original underskrift.

Mukke
Huggoboerge mener Ole har ret briller vil være en god ting, men du ved åbenbart bedre end alle andre... men for at det ikke skal være løwn kan du jo selv gå ind på hjemmesiden fra styrelsen og finde det jeg har kopieret, som da ganske vist er fra dem selv og ikke fra dig..

Om at sende

Send leveattesten og civilstandserklæringen med post til os. Mærk venligst kuverten "LEVEATTEST". Kurerpost modtages kun, hvis den er sendt til vores nye adresse.

Hvis du scanner dokumenterne ind, kan du sende dem til os per e-mail til . Du vil modtage et automatisk svar om, at vi har modtaget din e-mail. Du kan læse om digital signatur i højre side.

Jeg er bare en dum dansker i Thailand der gør det hele så enkelt som muligt...

Conrad
Mukke skrev:

Huggoboerge mener Ole har ret briller vil være en god ting, men du ved åbenbart bedre end alle andre... men for at det ikke skal være løwn kan du jo selv gå ind på hjemmesiden fra styrelsen og finde det jeg har kopieret, som da ganske vist er fra dem selv og ikke fra dig..

Om at sende

Send leveattesten og civilstandserklæringen med post til os. Mærk venligst kuverten "LEVEATTEST". Kurerpost modtages kun, hvis den er sendt til vores nye adresse.

Hvis du scanner dokumenterne ind, kan du sende dem til os per e-mail til . Du vil modtage et automatisk svar om, at vi har modtaget din e-mail. Du kan læse om digital signatur i højre side.

@Mukke,

Den hjemmeside du henviser til er ikke aktiv, maaske har du ikke laest det foerste afsnit i mit indlaeg #53? saa hvad der staar paa den hjemmeside du henviser til kan ikke bruges til noget, Udbetaling Danmark/IPOS henviser til ATP og borger.dk.

e-mail adressen har Udbetaling Danmark/IPOS meddelt for mange maaneder siden, ikke kan bruges mere. Nu skal vi bruge e-mail adressen

Men det er maaske undgaaet din opmaerksomhed, fordi du aldrig modtager breve fra Udbetaling Danmark, da du formodentlig ikke har oplyst dem din adresse, da de jo sender pensionsmeddelelser, leveattester mm til alle os andre pensionister her.

hugoboerge
Mukke skrev:

Om at sende

Jeg er bare en dum dansker i Thailand der gør det hele så enkelt som muligt.

og som sender til en e-mail adresse som ikke eksisterer mere.

e-mail til Smile

Laeg maerke til der staar ogsaa noget omkring DIGITAL SIGNATUR. Det kan jo kun betyde een ting og det er at myndighederne har ens digitale signatur.

I vor verden er der ingen og det vaere banker, myndigheder osv som bare vil akceptere en scan af et dokument. De vil se originalen med mindre man har en DIGITAL signatur.

Som jeg har naevnt tidligere saa er der et gevaldigt rod i diverse hjemmesider angaaende emnet og det gaelder borger.dk som opgiver en forkert postadresse og de traenger til at rydde op i rodet.

Mukke du faar din pension og du er glad. Du faar ikke din pensionsmeddelelse per post og det kunne vaere du ikke har opgivet en postadresse ?

hugoboerge
Her er svaret saa og saa kan OleH og Mukke skrive hvad de vil.

Vi har modtaget din e-mail af 10.1.2015.
Leveattest og pensionsmeddelelse bliver udsendt med almindelig brevpost.
Leveattesterne bliver i år sendt ud den 27.1.2015. Attesten har ændret udseende og der bliver vedlagt en svarkuvert som skal benyttes.

Bade-Dyr
Selv om de har ens adresse, jeg ringe altid til Udbetaling Danmark, Pensionstyrelsen og hvad de nu har heddet, om de er blevet update efter jeg har retten min nye adresse ved mit borgerservice. Det betyder dog ikke at jeg får mine papir hvert år.

De år jeg har været her nede i Thailand er en kopi af de attest som er scan ind og mail direkte til dem, udenom nem id, digital signatur, Er de altid blevet godtaget, Så NEJ de skal / vil ikke havde originalen.

Første år sendt jeg godt nok både i brevform og mail, Men efter jeg ringer hjem og tjekke op på alt var okay, fik jeg at vide at mail var mere end nok.

Der er nok bare flere måde at gøre det her på, hvilket jo er fint.

hugoboerge
Det svar som er modtaget er helt klart og saa kan det ikke gaa helt galt (hvem ved ?)

Conrad
@hugoboerge,

Hvis hvad du skriver at IPOS meddeler dig er hvad de sender ud pr. post, saa kan det da godt gaa galt for Mukke, da han aldrig modtager brev fra Udbetaling Danmark Read the rules

Det ser ud til at IPOS har aendret forretningsgang, saa hurtigt du fik svar paa din e-mail.

hugoboerge
Conrad skrev:

@hugoboerge,

Hvis hvad du skriver at IPOS meddeler dig er hvad de sender ud pr. post, saa kan det da godt gaa galt for Mukke, da han aldrig modtager brev fra Udbetaling Danmark Read the rules

Det ser ud til at IPOS har aendret forretningsgang, saa hurtigt du fik svar paa din e-mail.

Maaske har Mukke ikke en post adresse ?

OleH
hugoboerge skrev:

Leveattesterne bliver i år sendt ud den 27.1.2015. Attesten har ændret udseende og der bliver vedlagt en svarkuvert som skal benyttes.

Nu skal jeg ikke svare for mukke, men for mit eget vedkommende skriver jeg, hvad jeg vil, og det ord, jeg tænker på, når jeg læser dine indlæg, er:

Flueknepperi !

Det er det, du bedriver i denne tråd.
Kan du ikke finde nogle fluer i din hjemlige soi i stedet for ?

Jeg har tænkt mig at scanne leveattesten ind og sende den via E-boks, ligesom sidste år, det fungerer !

sudsakhon
HugoB

Ergo kan det kun vaere PER POST

I vor verden er der ingen og det vaere banker, myndigheder osv som bare vil akceptere en scan af et dokument. De vil se originalen med mindre man har en DIGITAL signatur.

Jeg forstår, at du meget gerne vil have ret. Og som skrevet flere gange, det har du som udgangspunkt skam også.

Men det virker som om at du udover at vil have ret i den officielle måde at returnere et svar til myndighederne, også vil afskære at andre måder konkret bliver accepteret.

Hvorfor bliver de accepteret? Det har jeg forklaret dig mange indlæg tilbage, uden det har haft effekt på din imponerende standhaftighed og skrivelyst.

Det beskrevne ændres vel ikke ved at du gentager adressen for returnering. Det er nok ved at sive ind hos selv den søvnigste.

Men i din iver over at gentage adressen får du rodet dig ud i noget fordrukkent sludder.

Det er det, jeg har citeret.

Huhugoboerge, når du nu så detaljeret oplyser om restriktioner for offentlig forvaltning, kan du så ikke svare på hvilken hjemmel der skulle være til at tilsidesætte Forvaltningsloven i nævnte forhold?

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Dalton
Lige for ikke at forvirre begreberne yderligere så er Digital signatur
i dag det samme som NemID

Fra NemIDs hjemmeside:

NemID er anden generation af digital signatur og din adgang til både offentlige og private tjenester på nettet.

https://www.nemid..._signatur/

Dalton

hugoboerge
For lige at gentage svaret fra Udbetaling Danmark:

Leveattesterne bliver i år sendt ud den 27.1.2015. Attesten har ændret udseende og der bliver vedlagt en [b]svarkuvert som skal benyttes.
[/b]

Det kan vist ikke siges meget tydligere.

UD sender per brev og attesten skal ilaeegges den vedlagte svarkuvert og sendes per post.

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:
Leveattesterne bliver i år sendt ud den 27.1.2015. Attesten har ændret udseende og der bliver vedlagt en svarkuvert som skal benyttes. [/b]

UD sender per brev og attesten skal ilaeegges den vedlagte svarkuvert og sendes per post.

Svaret udelukker ikke andre løsninger. Hvilket også klart understreges af, at andre herinde har brugt andre løsninger, og at de stadig modtager deres pension.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:
Leveattesterne bliver i år sendt ud den 27.1.2015. Attesten har ændret udseende og der bliver vedlagt en svarkuvert som skal benyttes. [/b]

Svaret udelukker ikke andre løsninger. Hvilket også klart understreges af, at andre herinde har brugt andre løsninger, og at de stadig modtager deres pension.

@Kim Ludvigsen - som en service for medlemmerne af leveatttest klubben kan jeg da godt spoerge igen.

Mon ikke UD ville have naevnt andre muligheder i deres svar, hvis der var andre muligheder ?

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

@Kim Ludvigsen - som en service for medlemmerne af leveatttest klubben kan jeg da godt spoerge igen.

Mon ikke UD ville have naevnt andre muligheder i deres svar, hvis der var andre muligheder ?

Du kan spørge alt det du vil, men vi har jo reelt allerede fået svar fra et par stykker herinde, som har erfaring fra den virkelige verden. Så medmindre du ikke tror på dem, eller hvis du tror reglerne/praksis er blevet ændret siden, de sidst udfyldte en erklæring, så er der ingen grund til at spørge mere.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Conrad
hugoboerge skrev:

@Kim Ludvigsen,

Med mindre du tror at hugoboerge lyver, fejlciterer IPOS eller at samme ikke ved hvad de skriver samt at du maaske ikke har laest hvad hogoboerge skrev, saa ser det da ud til at IPOS har aendret forretningsgang for 2015 og saa kan svar fra medlemmer der i tidligere aar har brugt at scanne og maile leveattesten ikke bruges til meget i 2015.

Naar vi modtager den "nye" leveattest for 2015 med posten eller den maaske bliver offentliggjort paa nettet og vi saa maaske kan se hvordan IPOS vil have vi returnerer attesten til dem, saa vil vi vaere bedre oplyst.

Maaske vil vi ogsaa vaere vidende om hvordan vi kan sende i 2015, naar hugoboerge faar svar paa sin 2. henvendelse, men det betinger selvfoelgelig at man tror paa hvad hugoboerge refererer IPOS for.

OleH
Conrad skrev:

hugoboerge skrev:

@Kim Ludvigsen,

Med mindre du tror at hugoboerge lyver, fejlciterer IPOS eller at samme ikke ved hvad de skriver samt at du maaske ikke har laest hvad hogoboerge skrev, saa ser det da ud til at IPOS har aendret forretningsgang for 2015 og saa kan svar fra medlemmer der i tidligere aar har brugt at scanne og maile leveattesten ikke bruges til meget i 2015.

Naar vi modtager den "nye" leveattest for 2015 med posten eller den maaske bliver offentliggjort paa nettet og vi saa maaske kan se hvordan IPOS vil have vi returnerer attesten til dem, saa vil vi vaere bedre oplyst.

Maaske vil vi ogsaa vaere vidende om hvordan vi kan sende i 2015, naar hugoboerge faar svar paa sin 2. henvendelse, men det betinger selvfoelgelig at man tror paa hvad hugoboerge refererer IPOS for.

Nu gætter jeg lidt, Conrad: Ang. at fejlcitere IPOS så tror jeg, at det er hugoboerge ( hb ), der har fremhævet dele af svaret, ikke IPOS.
Men det kan hb jo selv svare på.

Jeg kan referere, hvad Udbetaling Danmark (UD) skrev sidste år, da de sendte leveattesten til mig:

""Du skal sende erklæringerne til Udbetaling Danmark, International Pension,
Sortemosevej 2, DK-3450 Allerød.""

Ikke et ord om, at man kan skanne dokumenterne og sende dem via E-Boks, men det betød jo ikke, at man ikke kunne bruge den metode.

hugoboerge
OleH skrev:

Conrad skrev:

hugoboerge skrev:

@Kim Ludvigsen,

Nu gætter jeg lidt, Conrad: Ang. at fejlcitere IPOS så tror jeg, at det er hugoboerge ( hb ), der har fremhævet dele af svaret, ikke IPOS.
Men det kan hb jo selv svare på.

Jeg kan referere, hvad Udbetaling Danmark (UD) skrev sidste år, da de sendte leveattesten til mig:

""Du skal sende erklæringerne til Udbetaling Danmark, International Pension,
Sortemosevej 2, DK-3450 Allerød.""

Ikke et ord om, at man kan skanne dokumenterne og sende dem via E-Boks, men det betød jo ikke, at man ikke kunne bruge den metode.

OleH - laes hvad du selv skriver og hvad gjorde du saa ? Fulgte instruktionerne? som er helt klare og det er at sende per post til Alleroed.?

Der staar INTET om en alternativ fremsendelse eller er det mig som ikke kan laese ?

@Kim Ludvigsen - hvis du faar et brev med instruktioner, foelger du saa disse ?

Du er mig bekendt heller ikke medlem af vores eksklusive klub saa du ved ikke hvad du snakker om.

Det samme gaelder for saa vidt Sudskakhon som naevnte et eller andet om "fuldemandssnak" fra min side.

Men i din iver over at gentage adressen får du rodet dig ud i noget fordrukkent sludder.

En undskyldning her vil vaere paa sin plads. Tak.

Jeg finder det utroligt at der er saa mange mistroiske personer paa TP.

Der er et serioest spoergsmaal som er blevet stillet oprindeligt som Boes rigtigt naevner. Jeg tager initiativet til at kontakte UD, men straks er der nogle personer som mener at svaret fra UD ikke er fyldestgoerende (Kim Ludvigsen og hvad belaeg har du at have det i ?)

Nogle medlemmer her har udtrykt at de "plejer" at goere saadan og saadan, men der er ogsaa et udtryk som siger "plejer er doed" og det er maaske det som UD er i gang med med hensyn til ny formular.

Spring til debat: