Se indlæg|
Årsagen til demonstrationerne i Thailand
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 01/12-2013 12:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
hugoboerge skrev: For en gangs skyld hatten af for de roedes ledere at de sendte deres tilhaengere hjem. Det skulle de ogsaa have gjort i 2010. gad vide om de røde,så skulle betale de penge tilbage som de havde fået for at komme til bkk?????????? |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 01/12-2013 13:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Man kan godt have sine bange anelser om hvor galt det igen kan gå, nu 4 dræbte Ting har det jo med at udvikle sig ret hurtigt i Thailand. Høj sol over Vestegnen
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 01/12-2013 17:55
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Tror i at det er utænkeligt at Kongen på torsdag på sin fødselsdag samtidigt både benåder Thaksin og "dømmer" Thaksin og familie ude af politik og dermed løser det aktuelle problem på den måde ? En løsning ingen gul som rød kan og bør protestere mod. Og så undgår man militær indgriben mod en folkevalgt premierminister og regering som blot vil afstedkomme endnu værre ballade. Eneste problem er så hvem der så skal tage over og hvordan man vil sikre sig mod at dem som tager over ikke er marionetter. Bare en tanke..... Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/12-2013 21:21
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Problemet er netop, at der ikke findes en nem løsning længere. En fanatisk gul eller en fanatisk rød kan naturligvis komme med et lynhurtigt svar, men det er ikke en løsning, men blot et svar. Mit simple svar fra de kloge ågerske tåger er at stoppe blokpolitik. Hilsen, Robert Webmaster skrev:
Tror i at det er utænkeligt at Kongen på torsdag på sin fødselsdag samtidigt både benåder Thaksin og "dømmer" Thaksin og familie ude af politik og dermed løser det aktuelle problem på den måde ? En løsning ingen gul som rød kan og bør protestere mod. Og så undgår man militær indgriben mod en folkevalgt premierminister og regering som blot vil afstedkomme endnu værre ballade. Eneste problem er så hvem der så skal tage over og hvordan man vil sikre sig mod at dem som tager over ikke er marionetter. Bare en tanke..... Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 01/12-2013 21:47
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Det ville være dejligt, hvis det var en måde at løse den gordiske knude op, men jeg tvivler på det Web. Hvordan skulle det i praksis gøres? Selvom jeg personligt absolut ikke har noget til overs for Thaksin-klanen, er problemet jo, at regeringen er legitimt valgt og udpeget. Det glemmer både Suthep og mange debattører. Derfor tror jeg ikke, at Kongen/Hoffet direkte vil gå ind og intervenere, han fremstår jo som Konge for hele folket, men til gengæld tror jeg, at der er mange følere ude, bag kulisserne om hvordan dette gentagne vanvid kan stoppes og for at skabe nye alliancer. Det er utroligt trist. at befolkningen er så splittet igen igen, og bliver brugt af vanvittige magtliderlige mænd og deres respektive eliter. Kommer der et nyt militærkup? Jeg vil sgu ikke afvise det længere hvis situationen eskalerer, men det er jo, som jeg læser situationen, egentligt hvad Suthep inderst inde ønsker. Hvis Suthep og Thaksin ønsker det godt for deres land, burde de tage hinanden i hånden, og erklære at deres indflydelse i landets politik er fortid, og overlade fremtiden til andre mennesker, som kan se ud over deres egen næsetip. Redigeret af natty d. 01/12-2013 22:03 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/12-2013 21:49
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
med tankerne på Thailand's situation, så mener jeg at Thailand har brug for en stærk leder der kan samle folket. Men findes han? Ja, i form af kongen...ellers er det svært at se en potentiel kandidat... Thaksin var efter min mening en stærk leder og havde egentlig respekt hele vejen rundt pga. sin succes som forretningsmand... Han slog afsindigt hårdt ned på kriminalitet og narkotika m.m. hvilket jeg havde utrolig sympati for og han førte samtidig en liberal økonomisk politik til gavn for alle. Thailand havde gode vækst år under ham. Det er utopi at tro på en Thailandsk regering uden en form for korruption på nuværende tidspunkt så det kort er ugyldigt. Rød, Gul el. grøn skjorte er fuldstændig ligegyldigt...og ingen af parterne har patent på kærligheden til kongen, da begge sider elsker ham. når det så er sagt er det svært at se en ende for de nuværende uroligheder....Thailand skal videre og hvis Yingluck overlever denne turbulens så er næste stop det kommende valg...så kan kampen gentages...desværre har konflikten allerede skabt en splittelse i samfundet. Ikke lige hvad Thailand har brug for. Men som altid overlever Thailand alt....turisterne flokkes stadig til i stigende mængder og økonomien viser stadig flotte vækstrater...intet synes at kunne slå elefanten ud på nuværende tidspunkt...uanset hvilke billede medierne gerne vil tegne..... |
|
|
|
| pethan |
Lagt på d. 01/12-2013 22:40
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 88 |
Hitler var en stærk leder. Sådan en type måske? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/12-2013 00:43
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Det maa man ikke haabe. Her er en 6 timers dokumentar omkring personen. http://thegreates...ertold.tv/ |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 02/12-2013 05:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
JS skrev: med tankerne på Thailand's situation, så mener jeg at Thailand har brug for en stærk leder der kan samle folket. Men findes han? Ja, i form af kongen...ellers er det svært at se en potentiel kandidat... Thaksin var efter min mening en stærk leder og havde egentlig respekt hele vejen rundt pga. sin succes som forretningsmand... Han slog afsindigt hårdt ned på kriminalitet og narkotika m.m. hvilket jeg havde utrolig sympati for og han førte samtidig en liberal økonomisk politik til gavn for alle. Thailand havde gode vækst år under ham. Det er utopi at tro på en Thailandsk regering uden en form for korruption på nuværende tidspunkt så det kort er ugyldigt. .. Rød, Gul el. grøn skjorte er fuldstændig ligegyldigt...og ingen af parterne har patent på kærligheden til kongen, da begge sider elsker ham. når det så er sagt er det svært at se en ende for de nuværende uroligheder....Thailand skal videre og hvis Yingluck overlever denne turbulens så er næste stop det kommende valg...så kan kampen gentages...desværre har konflikten allerede skabt en splittelse i samfundet. Ikke lige hvad Thailand har brug for. Men som altid overlever Thailand alt....turisterne flokkes stadig til i stigende mængder og økonomien viser stadig flotte vækstrater...intet synes at kunne slå elefanten ud på nuværende tidspunkt...uanset hvilke billede medierne gerne vil tegne..... Thaksin var efter min mening en stærk leder og havde egentlig respekt hele vejen rundt pga. sin succes som forretningsmand... Ja. men Han kørte Thailand som sin egen lille forretning og beholdt pengene selv. Han slog afsindigt hårdt ned på kriminalitet og narkotika m.m. hvilket jeg havde utrolig sympati for Rigtig. Han dræbte utallige med sin special enhed i syd. Deriblandt en del politiske modstandere der gik samme vej. Bla. 80 mennesker blev lukket ind i en container og led kvælnings døden ved et "uheld". Det er utopi at tro på en Thailandsk regering uden en form for korruption på nuværende tidspunkt så det kort er ugyldigt. Rigtig. Men denne har rekorden. Rød, Gul el. grøn skjorte er fuldstændig ligegyldigt...og ingen af parterne har patent på kærligheden til kongen, da begge sider elsker ham. Ikke helt, Rød afdeling har ved tidliger lejlighed tydeligt vist de ikke ønsker en konge men Thaksin som præsident. Tror bare mange af de "betalte" røde ikke er helt klar over det. Thailand havde gode vækst år under ham. Jo. men det have andre lande også på den tid. Som det er nu er landet på ned i økonomisk kaos hvis de fortsætter deres politik. Jo han er en stærk leder og han styre er lidt som den kære leder "Il" |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 02/12-2013 06:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Det er bare lige som om de gule glemmer hvad deres egne har gjort i fortiden og kun foluserer på hvad mr.T gjorde og der ud over-uanset hvor gul man er,så skal man altså have skyklapperne på for at sige at alt det skidt der laves nu ikke er ulovligt og ikke er til gavn for nogen andre end dem selv. Hvilken regering i verden havde stået model til alt det her-jeg tror ikke at der er nogen der ville og nu har medierne da også fået nok og har anmeldt dem for at lukke div. tv stationer osv. og kun villet tillade dem at sende deres egen propaganda. Jeg er hverken rød,gul eller grøn-siger bare at midlerne de bruger i deres protest mod regeringen er forkerte og ulovlige...de må sgu hvis de vil demokratiet som de påstår gå den lange trælse vej med valg af ny regering og derefter kan man så hvis man mener det lave om på tingene.Men ganske rigtigt svært at se hvem der i så fald skulle erstatte dem hvis det skal blive bedre eller anderledes. Pointen her er bare-alt det ballade og skidt her er ulovligt og gavner bestemt ingen. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 02/12-2013 07:19
|
|
Yonok skrev: de må sgu hvis de vil demokratiet som de påstår gå den lange trælse vej med valg af ny regering og derefter kan man så hvis man mener det lave om på tingene. Den løsning er der jo kræfter blandt de gule som har meldt ud med at de er modstandere af allerede for år tilbage. De ønsker at afskaffe det repræsentative demokrati. Og et eller andet sted uanset hvor korrupt Shinawatra-familien end er, så er den stadigvæk valgt legitimt. Det respekteres hellere ikke af de gule. Og ham Suthep Thaugsuban er da også lige til at lukke op og skide i. Allerede tilbage i april 1995 opildnede han og marcherede med store folkemængder mod Bangkok. Dengang pga. beskyldninger om korruption mod hans person (nuppe land fra fattige og give til rige). Så de gule er absolut ikke en værdig afløser for Shinawatra-familien i mine øjne. Dermed ikke sagt at Shinawatra-familien er den rette løsning, men den er i det mindste legitimt valgt. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 02/12-2013 07:21
|
|
Der står lidt om Suthep Thaugsuban her: - Thai protest leader Suthep a son of the elite with an axe to grind Med venlig hilsen
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 02/12-2013 08:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
En forskel fra tidligere demonstrationer, er det den alm. bred befolkning som nu demonstrerer og kan nu ikke sige det er kun de gule. Masser er uden farve og ex. røde.
|
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 02/12-2013 09:34
|
Jeg syntes at det er ganske uden betydning hvilken farve demonstranterne påberåber sig idet det er hamrende ulovligt det de laver og fatter ikke en meter af at de angriber regerings institutioner,politi og civile og når politiet tager til genmæle,så hyler og skriger de og eneste argumentation man hører fra dem er hvad mr.T har gjort for flere år siden eller tumulterne i 2010 og intet af det retfærdiggør da nogen former for ulovligheder som disse. |
|
|
|
| esanboy |
Lagt på d. 02/12-2013 09:46
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 74 |
jydetampen skrev: hugoboerge skrev: For en gangs skyld hatten af for de roedes ledere at de sendte deres tilhaengere hjem. Det skulle de ogsaa have gjort i 2010. gad vide om de røde,så skulle betale de penge tilbage som de havde fået for at komme til bkk?????????? Er kommet frem at galningen Suthep har betalt penge for at dem fra hans egne kommer til Bangkok og leger Hooligans. Også så ved jeg at de "gule" ligesom de "røde" har betalt for stemmer til valget. Har set det med egne øjne. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 02/12-2013 09:50
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Yonok, hvad der er lovligt eller ikke lovligt afgøres til enhver tid af den siddende regering og den kunne så kvæle enhver modstand ved at gøre det ulovligt. Jeg kan godt som du synes at man nogle gange træder over den usynlige linie, men overdreven retorik og lovbrud er sometider nødvendigt for at opnå det man vil. Jeg er hverken på den ene eller den anden side. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 02/12-2013 10:01
|
Så vidt jeg ved har den siddende regering ikke lavet ændringer i loven efter disse demonstranter begyndte deres raid og ja-vil man lave en form for kup som de jo prøver,så må man jo da bryde loven...men skal så bare ikke i mine øjne komme hylende bagefter når politi osv. svarer igen på deres angreb...åh,nu skyder de med tåregas og gummikugler-ja, hvad pokker forventer de når de kaster med sten,smider små bomber osv. efter politiet.Havde det været alle andre steder var det somend sket-og måske meget værre for længe siden. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/12-2013 11:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
<< Jeg kan godt som du synes at man nogle gange træder over den usynlige linie, men overdreven retorik og lovbrud er sometider nødvendigt for at opnå det man vil. >> Clyde m.m. , Pudsigt at denne udtalelse ikke gjalde i 2010, da de Røde fik : "knippel & bly" suppe. Jeg gruer ved tanken om det der vil ske, hvis det var de "røde" som havde besat regerings bygninger og især de militære og politiets . . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/12-2013 12:01
|
esanboy skrev: jydetampen skrev: hugoboerge skrev: For en gangs skyld hatten af for de roedes ledere at de sendte deres tilhaengere hjem. Det skulle de ogsaa have gjort i 2010. gad vide om de røde,så skulle betale de penge tilbage som de havde fået for at komme til bkk?????????? Er kommet frem at galningen Suthep har betalt penge for at dem fra hans egne kommer til Bangkok og leger Hooligans. Også så ved jeg at de "gule" ligesom de "røde" har betalt for stemmer til valget. Har set det med egne øjne. Hvor meget faar/fik de roede for at komme til Bangkok ? Koeb af stemmer er de to parter eller alle partier lige gode om. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/12-2013 12:08
|
Dermed ikke sagt at Shinawatra-familien er den rette løsning, men den er i det mindste legitimt valgt.[/quote] Det er ikke Shinawatra-familien men partiet PT som er Legitimt valgt pga stemmekoeb og nogen utrolige populist policies som er ved at koere landet i saenk oekonomisk. Det er aarsagen. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.