Se indlæg
 Udskriv debat
Dit budget i Thailand?
Longway
Her fra er der ogsaa lukket for post.
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
hugoboerge
Conrad skrev:

Jonas22

http://www.xe.com...B&view=10Y

Her har du et link til udsving i kursen mellem DKK og THB over de sidste 10 aar, du elsker jo link, du ikke selv kan finde.

Med dine udgydelser i #53 saa er jeg ked af at der ikke er en knap her paa siden, der bevirker at man kan blokere for dig.

Du skriver saa utilstedeligt at Webmaster skulle give dig en pause.

Jeg kan kun give Conrad 1000% ret.

I den tidligere traad startet af Jonas22 mener jeg at konklusionen var at han er en troll.

I den tidligere traad mener jeg at kunne huske at han fik ALLE de relevante oplysninger som han bad om med links og hele molevitten og nu starter han forfra igen.

Links til boliger er ikke den helt store udfordring, det er blot at Google:

"Houses/apartments for rent in ......................" svaerere er det ikke.

Mvh.

Jonas22
Til alle de søde søde mennesker herinde, så ville jeg bare lige pointere, at med en timeløn på 122,85 og en fuldtidsstilling, så har man som minimum 12.000 udbetalt efter skat hver måned.
Der fra kan der uden problemer sættes 8000 til side hver måned, så jeg ialt har et rådighedsbeløb på 4000 kr.
Nej, jeg er ikke udeboende under opsparingen, men med 5 værelser, 3 stuer, 2 toiletter, 1 køkken, 1 gang, 1 bryggers og for og baghave, og plads til min bil i indkørslen, og kun min far værende boende, så der heller ikke de store behov for og finde mit eget, da det kun gør at det tager længere tid og spare op.

4000 kroner pr måned er uden tvivl nok til min bil, forsikring, grøn ejerafgift og forbrug.

Når der er sat 8000 til side hver måned i 24 måneder, så er der totalt sparet 96.000 op pr år, og det beløb ganger i med 2 =192.000.
Derudover har jeg en bil som skal sælges, og som også indbringer mig nogle penge.

Det de kloge så kan komme frem til, er at HVIS jeg først tager afsted når højsæsonen er afsluttet, så tager jeg da i hvert fald ikke afsted om 1 år og 3-4 måneder, da pengene ikke er sparet op der. Nej, jeg er nød til og vente ydeligere 1 år så, så jeg ialt har kunne spare op i 2 år og 3-4 måneder, når vi engang rammer slutningen af April måned 2016.

Ja, valutaen kan uden tvivl have ændret sig over den tid, men lad os nu bare håbe at jeg som minimum kan få vekslet de 200.000 til en million. Får jeg kun 800.000, ja så må jeg revurdere om det er Thailand som jeg rejser til.

HUSK, at mit regnestykke KUN er sat op med en arbejdsuge på 37 timer, uden overarbejde og andre diverse tillæg, og med en timesats på 122,85.

Se mig som en troll, se mig som et fjols. I don't care. Jeg har udtrykkeligt fået bevist, at siden her er fyldt med gamle tosser, som ikke har andet og give sig til end og pive.

JA, jeg kunne have benyttet mig af google. Men til hvilken verdens nytte? Her er gamle tosser, hvor flere er kommet i Thailand i flere årtier. Så hvad virker som den bedste ide? At jeg benytter mig af google, eller jeg spørger andre til råds, omkring hvilke sider DE SELV benytter sig af, og som de kan anbefale. For jeg kan finde sider, hvorpå der er 2 værelses lejligheder som ikke er min smag, men som ligger i det dobbelte prisleje end jeg ønsker, hvor jeg kan finde noget tilsvarende til halvdelen af prisen. Så ja, jeg kan søge såå og så meget, men jeg får stadigvæk ikke andres råd og erfaringer til hjælp, som jeg ønsker.

God dag ( aften til folk i Thailand) til jer alle Smile

Kim Ludvigsen
En ting er, hvad du sagtens kan spare op i dit eget hovede. Virkeligheden er måske en anden.

Det er mere end to måneder siden, du første gang fortalte, hvor nemt det er at spare en masse penge op. I henhold til det, skulle du nu have godt 10.000 kroner stående på opsparingen. Jeg tolker dit manglende svar på de to gange, jeg har spurgt, som at det har du ikke.

Jeg opfatter dig ikke som troll. Jeg opfatter dig som en umoden fantast. Spar op, og bevis, at jeg tager fejl. Men lad være med at genere os med dine detaljerede fantasier.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Amagerdreng
Kære GAMLE TOSSER her på DTW. Smid nu lige en pose is på og lad os vente på næste nye tråd fra Jonas22. (Det kan jo være han bliver klogere som os GAMLE TOSSER)
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

hugoboerge
Amagerdreng skrev:

Kære GAMLE TOSSER her på DTW. Smid nu lige en pose is på og lad os vente på næste nye tråd fra Jonas22. (Det kan jo være han bliver klogere som os GAMLE TOSSER)

Luk traaden vil vaere det nemmeste. Hvad siger web ?

Jonas22
Kim Ludvigsen skrev:

En ting er, hvad du sagtens kan spare op i dit eget hovede. Virkeligheden er måske en anden.

Det er mere end to måneder siden, du første gang fortalte, hvor nemt det er at spare en masse penge op. I henhold til det, skulle du nu have godt 10.000 kroner stående på opsparingen. Jeg tolker dit manglende svar på de to gange, jeg har spurgt, som at det har du ikke.

Jeg opfatter dig ikke som troll. Jeg opfatter dig som en umoden fantast. Spar op, og bevis, at jeg tager fejl. Men lad være med at genere os med dine detaljerede fantasier.

Skal jeg plusse pengene der er smidt i min bil med i regnestykket, eftersom den er købt for nyligt, eller skal jeg kun regne de penge sammen som jeg har stående på kontoen? Hvis bilen medregnet (som næsten lige er købt) så HAR jeg over de 10.000 Wink

MED pengene på kontoen så nærmer vi os mere de 20.000.
Men hvad har min økonomi med sagen og gøre?
Jeg har i 2012 været afsted 3 gange og spenderet (godt nok December 2011 første gang, men whatever) hvor jeg ialt brugte 45.000.

2x10.000 kr på 2 rejser (30.000 baht til 14 dage - hotel og forbrug + flybillet) og 25.000 til 2 måneder. Den rejse på 2 måneder var IKKE planlagt på forhånd, og det var fra MÅNED TIL MÅNED at jeg rejste afsted. Dertil kan jeg hilse og sige, at jeg var studerende uden job da de penge blev skrabet sammen (til de 2 måneder jeg var afsted)

Så hvis jeg ialt, henover 1 år har været afsted 3 gange, som ialt har kostet 45.000. Hvorfor skulle jeg så ikke, MED EN INDSATS, kunne skrabe endnu flere penge, hen over længere tid? Jesus christ, gamle tosser Smile

hugoboerge
Jonas22 skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Skal jeg plusse pengene der er smidt i min bil med i regnestykket, eftersom den er købt for nyligt, eller skal jeg kun regne de penge sammen som jeg har stående på kontoen? Hvis bilen medregnet (som næsten lige er købt) så HAR jeg over de 10.000 Wink

Jeg har i 2012 været afsted 3 gange og spenderet (godt nok December 2011 første gang, men whatever) hvor jeg ialt brugte 45.000.

2x10.000 kr på 2 rejser (30.000 baht til 14 dage - hotel og forbrug + flybillet) og 25.000 til 2 måneder. Den rejse på 2 måneder var IKKE planlagt på forhånd, og det var fra MÅNED TIL MÅNED at jeg rejste afsted. Dertil kan jeg hilse og sige, at jeg var studerende uden job da de penge blev skrabet sammen (til de 2 måneder jeg var afsted)

Så hvis jeg ialt, henover 1 år har været afsted 3 gange, som ialt har kostet 45.000. Hvorfor skulle jeg så ikke, MED EN INDSATS, kunne skrabe endnu flere penge, hen over længere tid? Jesus christ, gamle tosser Smile

Maaske er vi nogle gamle tosser og bare den kommentar burde give dig en pause. Husk paa vi er ikke din bankraadgiver og vi er heller ikke interesseret i din private oekonom og om du skal inkludere bil, bogreol osv. Du har faaet svar paa dine spoergsmaal i din tidligere traad og alligevel bliver du ved og ved.

Det var en kommentar fra en "gammel tosse" med en masse erfaring dog ikke i "tosserier".

Jonas22
hugoboerge skrev:

Jonas22 skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Maaske er vi nogle gamle tosser og bare den kommentar burde give dig en pause. Husk paa vi er ikke din bankraadgiver og vi er heller ikke interesseret i din private oekonom og om du skal inkludere bil, bogreol osv. Du har faaet svar paa dine spoergsmaal i din tidligere traad og alligevel bliver du ved og ved.

Det var en kommentar fra en "gammel tosse" med en masse erfaring dog ikke i "tosserier".

En herre (længere oppe) ønskede svar, og ved nærmere undersøgelse finder du også ud af at beskeden var rettet mod ham. Om jeg så kan sætte 15.000 til side hver måned lige nu, eller kun kan sætte 500 til side, er i bund og grund lige meget. Manden ønskede svar, og manden fik svar.

Om visse tosser mener jeg er en troll og aldrig kommer afsted, er op til dem om de vil tro det.
Så længe jeg selv er indstillet på og komme afsted, og ved at jeg kommer afsted, så er der ikke andre jeg skal overbevise. Vi alle er skabt med en hjerne, men få herinde ser ikke meningen bag tråden. Ærgerligt, men heldigvis har få stykker formået og komme med den ønskede hjælp. Tak til dem.

hugoboerge
Jonas22 skrev:

hugoboerge skrev:

Jonas22 skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

En herre (længere oppe) ønskede svar, og ved nærmere undersøgelse finder du også ud af at beskeden var rettet mod ham. Om jeg så kan sætte 15.000 til side hver måned lige nu, eller kun kan sætte 500 til side, er i bund og grund lige meget. Manden ønskede svar, og manden fik svar.

Om visse tosser mener jeg er en troll og aldrig kommer afsted, er op til dem om de vil tro det.
Så længe jeg selv er indstillet på og komme afsted, og ved at jeg kommer afsted, så er der ikke andre jeg skal overbevise. Vi alle er skabt med en hjerne, men få herinde ser ikke meningen bag tråden. Ærgerligt, men heldigvis har få stykker formået og komme med den ønskede hjælp. Tak til dem.

Tag nu en ispose paa hovedet og slap af og spar saa sammen til din tur om ca. 2 aar. Naar tiden saa naermer sig ville det vaere en god ide at bringe alle dine spoergsmaal op igen. Tiderne skifter og der kan ske mange aendringer paa 2 aar.

Papa
Tror det gælder os alle herinde!

§11 - Ingen personangreb.
Personangreb hører ikke hjemme i en seriøs diskussion. Du må gerne være uenig med andre, men gå efter bolden ikke spilleren.

§12 - Følg normale normer for god opførelse.
Selv om debatterne ikke foregår ansigt til ansigt, så husk venligst på at det er mennesker af kød og blod du diskutere med. Hvis du overvejer om indlægget er over grænsen for det acceptable, så spørg dig selv: Ville folk blive sure, skuffet eller kede af at jeg sagde dette ansigt til ansigt ? Hvis svaret er ja, så lad være med at poste det, eller skriv noget andet i stedet.

Forsat god aften/nat til alle Kick you

THansen
Jonas22 skrev:

Jeg ved at mine lokale ''venner'' har en arbejdsdag på 10 timer om dagen, og en månedlig indkomst på 15.000. Når jeg så kommer derned og har 3 gange mere om måneden og leve for end de har, så kan jeg jo ikke rigtig bruge deres råd til noget. De lever af mad jeg ikke rigtig spiser, og lever i boliger som ikke ligger centralt, hvor jeg ønsker og være.

Derudover skal de heller ikke lave visa-runs og have fornyet visum osv...

Jeg undrer mig lidt over det markerede?

Skal det forstås sådan at du ikke kan lide thailandsk mad og at du derfor regner med kun at spise turistmad og fastfood på din lange rejse?

Jonas22
THansen skrev:

Jeg ved at mine lokale ''venner'' har en arbejdsdag på 10 timer om dagen, og en månedlig indkomst på 15.000. Når jeg så kommer derned og har 3 gange mere om måneden og leve for end de har, så kan jeg jo ikke rigtig bruge deres råd til noget. De lever af mad jeg ikke rigtig spiser, og lever i boliger som ikke ligger centralt, hvor jeg ønsker og være.

Derudover skal de heller ikke lave visa-runs og have fornyet visum osv...

Jeg undrer mig lidt over det markerede?

Skal det forstås sådan at du ikke kan lide thailandsk mad og at du derfor regner med kun at spise turistmad og fastfood på din lange rejse?

Ærligt har jeg ikke smagt så meget af det thailandske køkken, men også mest fordi at man havde durums lige ude foran sin dør, hver gang man var ude. Så jeg tog hvad der var i nærheden, og det var hvad der var i nærheden.
Når det så kommer til stykket, så kunne jeg da smadder godt tænke mig og smage noget fra det thailandske køkken. Der er dog visse ting jeg ikke vil smage, og det er det som jeg ikke synes ser lækkert ud. Så ting fra supper osv... hvis det ser ud til og kunne spises, så smager jeg det da hellere end gerne. Jeg har en pæn figur som skal holdes, og det derfor et fitness er et must for mig, når opholdet i thailand nu engang skal ske. Jeg ved godt at byture osv... ikke er med til at jeg holder formen, men det er der hvor træningsrummet kommer ind i billedet henne. Udover det skulle thailandsk mad også være så kaloriefrit, så derfor er det da også helt sikkert noget jeg må smage, og se om det er noget jeg kan leve af. Jeg holder dog selv af og lave mad, og derfor vil det også forekomme at jeg tilbringer noget tid i køkkenet.

Men ting som blæksprutter og diverse ting som de servere på transportable grille, er ting som jeg aldrig nogensinde vil smage. Bare lugten af det og sådan som det ser ud, er nok at jeg kan konstatere dette.

Kim Ludvigsen
Jonas22 skrev:

Du skal selvfølgelig kun regne pengene på kontoen med. Du kan ikke rejse for de penge, du har brugt til bil, biograf, mad og drikke.

Jonas22 skrev:

Stort set alt, for det er det, som du bliver ved og ved og ved med at skrive om. Dine 200.000 kroner, og hvordan du vil bruge dem.

Spar dem op, og glem dine konen med æggene-tendenser. Tag dig sammen og bevis, at jeg tager fejl, når jeg siger, at du ikke kan spare op. Jeg prøver ikke at få dig til at glemme Thailand - jeg prøver at få dig at handle stedet for at fantasere.

Og kom så tilbage med alle dine spørgsmål, når du er ved at have nok til at føre dine planer ud i livet. I øjeblikket er det spild af tid at svare dig, for det meste er forældet, inden du kommer af sted - hvis du nogensinde kommer af sted.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Jonas22
Kim Ludvigsen skrev:

Jonas22 skrev:

Du skal selvfølgelig kun regne pengene på kontoen med. Du kan ikke rejse for de penge, du har brugt til bil, biograf, mad og drikke.

Jonas22 skrev:

Stort set alt, for det er det, som du bliver ved og ved og ved med at skrive om. Dine 200.000 kroner, og hvordan du vil bruge dem.

Spar dem op, og glem dine konen med æggene-tendenser. Tag dig sammen og bevis, at jeg tager fejl, når jeg siger, at du ikke kan spare op. Jeg prøver ikke at få dig til at glemme Thailand - jeg prøver at få dig at handle stedet for at fantasere.

Og kom så tilbage med alle dine spørgsmål, når du er ved at have nok til at føre dine planer ud i livet. I øjeblikket er det spild af tid at svare dig, for det meste er forældet, inden du kommer af sted - hvis du nogensinde kommer af sted.

Så hvis jeg i starten af 2015 har sparet mere end 50% af summen op, så ville jeg kunne forvente en hvis seriøsitet fra din side af, hvis jeg til den tid opretter endnu et indlæg, omkring forskellige ting? Er det sådan jeg skal forstå det?

Kim Ludvigsen
Jonas22 skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Så hvis jeg i starten af 2015 har sparet mere end 50% af summen op, så ville jeg kunne forvente en hvis seriøsitet fra din side af, hvis jeg til den tid opretter endnu et indlæg, omkring forskellige ting? Er det sådan jeg skal forstå det?

Absolut!

Men du er nok bedst tjent med at stille de fleste af dine meget detaljerede spørgsmål om priser osv. lidt nærmere afrejsen, sådan cirka 3-6 måneder før. Ellers vil mange af svarene være forældede, inden du kommer af sted.

Har du spørgsmål af mere generel karakter, det være sig omkring mad, den thailandske kultur eller interessante steder, så forældes de ikke så hurtigt, så der kan du bare spørge løs. Også allerede nu.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Jonas22
Kim Ludvigsen skrev:

Jonas22 skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Absolut!

Men du er nok bedst tjent med at stille de fleste af dine meget detaljerede spørgsmål om priser osv. lidt nærmere afrejsen, sådan cirka 3-6 måneder før. Ellers vil mange af svarene være forældede, inden du kommer af sted.

Har du spørgsmål af mere generel karakter, det være sig omkring mad, den thailandske kultur eller interessante steder, så forældes de ikke så hurtigt, så der kan du bare spørge løs. Også allerede nu.

Jeg kan godt se fidusen i og vente til jeg er nærmere afrejse dag, da flere ting kan ændre sig.
Men formålet ved dette indlæg var og få nogle hjemmesider og kigge på, med bl.a boliger i phuket, Hua Hin, Bangkok, Krabi, Chiang Mai og mange andre. Jo billigere boliger jeg kan finde (med en hvis standard altså) og jo mere lækkert boligen ser ud, og stedet boligen ligger, jo mere er jeg motiveret. På den måde holder jeg mig selv motiveret til og spare denne store sum penge op.

Da jeg eksempelvis for næsten 2 år siden var afsted første gang, der kom jeg ikke ud og se Phi Phi Island, men da jeg kom hjem så gik jeg på youtube og så hvor lækkert det så ud, og fortrød at jeg ikke var ude og besøge stedet. Så jeg besluttede mig for allerede og skulle afsted 2 måneder senere, IGEN.
Det var endnu 10.000 kroner til en rejse, og mærkeligt nok så besøger jeg ikke engang Phi Phi Island under den næste tur. Da jeg så kommer hjem i Marts, der tænker jeg ''Nu må der gå noget tid før jeg skal afsted igen'' Men da vi nærmer os September - Oktober, der tænker jeg ''Nej, nu må jeg sørme afsted igen'' og så rejser jeg i slutningen af Oktober 2012, og tager afsted i 60 dage. Intet har været planlagt mere end i en måneds tid, før det var at jeg sad på flyveren og var på vej til Thailand.

De 2 måneder var ikke nok. Så derfor er min næste tur ikke på 2 måneder / 60 dage, men derimod 24 måneder / 720 dage.

Jeg ER motiveret til og spare pengene op, men jeg har ikke set andet end Patong Beach, Kamala Beach, Kata Beach, Karon Beach, Hua Hin, Bangkok og Pattaya. Det er de steder som jeg KUN har set.
Og jeg VED at der er mange andre spændende (og smukke) steder som jeg på min næste rejse, har tænkt mig og besøge. Og derfor ville jeg på forhånd (via hjemmesiden her) se i hvilket prisleje lejligheder og huse ligger i, vis det er at man skal leje dem. Når jeg så har fået nogle hjemmesider og har siddet og drømt lidt, tjekket priser osv... så derefter går jeg på youtube, googler stederne, og ser så om stederne ser ud til og være et sted for mig.

Igen, jeg er ung, jeg vil gerne være hvor der sker noget, så jeg skal ikke et sted hen hvor der er stille efter 22:00 og intet liv. Og derfor er pattaya så perfekt, selvom ikke er særlig interesseret i al den prostitution og gogo barer, men det er selve stemningen i byen jeg kan lide og nattelivet.

Men når det så er sagt, vil jeg så også andre steder hen hvor der måske er gearet 20% ned, men hvor der stadigvæk er unge mennesker på min egen alder, og hvor der også er et godt byliv om natten? Ja, selvfølgelig vil jeg da det. Denne tråd var for få nogle hjemmesider som folk SELV har erfaringer med, så jeg selv kunne tage et kig på dem, tjekke priserne, og se hvad man får for pengene de forskellige steder.

Nu HAR der været personer som er kommet med nogle links, men det skal da stadigvæk ikke forhindre folk i og komme med nogle flere, for uanset hvad, så vil priserne være vidt forskellige på de forskellige hjemmesider. I Chiang Mai kan jeg få et 220kvm hus som ser pænt ud udenpå, for 10.000 baht + forbrug. Det da himmelsk, men er Chiang Mai noget for mig? Det ved jeg endnu ikke, men ud fra videoer på youtube så ser stedet da ud til og være et besøg værd, så jeg der ud fra kan konkludere om det er et sted jeg ønsker og slå mig ned, i hvert fald for en 3-6 måneders tid.

Kim Ludvigsen
Du kan ikke bruge huspriserne til noget. De kan nemt være steget 20-50 procent, inden du kommer af sted, og kursen kan nemt være stedet 10-20% eller mere. Det er rent tidsspilde at sidde og tjekke boligpriser nu. Det har du fået at vide flere gange af mange forskellige herinde.

Hvis du vil have fest hele natten, så er der ikke så meget at vælge mellem: Pattaya, Bangkok og Patong. Ellers lukkes der tidligt, måske ikke kl. 22:00, men du skal ikke langt over midnat, før der lukkes og slukkes.

Om Chiang Mai er noget for dig - jeg har lige lagt en artikel op på min hjemmeside tidligere i dag. Den kan måske besvare dit spørgsmål:
http://rejse-til-...chiang-mai
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Bjarke85
Jonas22 skrev:

Amagerdreng

Det fint nok at du fyrer 40.000 / 200.000 baht af på 30 dage, men sådan skal mit budget ikke være i 720 dage. Jeg klarer mig ganske glimrende med det budget som jeg har sammensat, og som er et budget hvor jeg ved at jeg ikke kommer til og mangle noget. Det er ikke en ferie men et længerevarende ophold hvor der ikke nødvendigvis skal fyres masser af penge af hver eneste dag, som hvis det var en ferie.

Jeg ser mit ophold som noget der skal prøves, men uden og leve rigt og i luksus. som det vidst må være med 200.000 baht til 30 dage, eller et dagligt budget på 6777 baht.

Hvis du ved de ting, hvorfor spørger du så os ? :-)

kro90
Jonas
Hjælp ønskes.
Hvordan kan man bo et sådant sted for 4.000 pr. måned og så have råd til Bil, forsikringer, bio og en tur med vennerne i byen.

Citat "5 værelser, 3 stuer, 2 toiletter, 1 køkken, 1 gang, 1 bryggers og for og baghave, og plads til min bil i indkørslen, og kun min far værende boende, så der heller ikke de store behov for og finde mit eget, da det kun gør at det tager længere tid og spare op.
4000 kroner pr måned er uden tvivl nok til min bil, forsikring, grøn ejerafgift og forbrug.
" Citat slut
Kender et par unge mennesker der absolut er interesseret i dette.
For at svare dig på nogle af dine spørgsmål, så er vi kommet i Thailand i år, og priserne er steget år efter år. kursen er hoppet op og ned fra 4 Baht til næsten 6 Baht pr. kr. i den periode. Vores hoteller på uge basis er skiftet fra 600 til 1200+ også op og ned afhængig af årstid, men på nogen lunde samme standard. Det at betale forud i Thailand (husleje) kan være risikabelt, og jeg ville ikke gøre det, så hellere en kontrakt, hvor du tilkende giver at du lejer lejligheden i 6 mdr.og f.eks betaler 15.000 pr. måned, incl .vand og strøm og hvis du opsiger den før tid skal du betale 7.500 i bod. Så kender du lejen forud, og også en evt. bod hvis du opgiver undervejs. Ellers kunne udlejer med pengene forud, pludselig komme i tanke om, at det var uden el, strøm, trappevask osv...... så vil du få en ny regning, og kan intet gører udover at betale.
En anden tig, vent med at søge efter alle de ting du gør nu. prøv at slå koldt vand i blodet, vent 1,5 år, start så op igen, forhåbentlig er Thailand stadig et aktivt land at holde ferie i til den tid, men meget kan ændre sig, også til det dårligere, der tales lige nu om en turist afgift på 500 Thb. hvis du kommer med fly, eller 30 Thb pr opholds dag hvis du kommer over land, dette kan meget nemt blive til lov, Der tales også om en lovpligtig sundheds forsikring for alle udlændinge der opholder sig i Thailand. Hvem ved hvad der kommer, kan forøvrigt ikke se at du har omtalt forsikring af nogen art i dit budget. Hospitals ophold er DYRT i Thailand, uanset om det er din eller andres skyld du havner der. Vi lejer en knallert 120 kubik for 150 thb i Krabi pr dag.
Andre lande som udgør en stor konkurent til Thailand og også kunne være en ide for dig er Vietnam, Laos, Cambodia og Myanmar (Burma), hvor sidstnævnte spåes en stor fremtid, ja der tales om det nye Thailand.

Håber at du trods alt får styr på din opsparing som jeg pt. ser som 2 år og 5 måneder, så er du klar til at tage af sted i marts 2016. så du får en opsparing på 29x8.000 = 232.000 kr. vel en ganske anselig sum penge.
Hvem skal forøvrigt betale for lejligheden mens du er væk? Nå det kommer ikke mig ved.
Held og lykke.
Kim

Spring til debat: