Se indlæg|
Brugsanvisning til retirement/marriage visa
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 18/06-2013 13:56
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Bjarke85 skrev: PS. lad os droppe det personlige det er så kedeligt når webmaster skal låse en tråd.Webmaster smider bare folk ud eller giver karantaene og hvis jeg husker rigtigt saa fik Bjarke85 en maaneds karantaene. Nok om det. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 18/06-2013 14:11
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Bjarke85 skrev: Hugo, der står intet om gennemsnits lønnen i thailand?? Så nej.. Og PeterS, nej jeg kan ikke familiesammenføre, før om halvandet år, fordi jeg var så uheldig at blive ramt af finanskrisen og miste retten til dagpenge helt tilbage i 2009, så arbejdede jeg lidt igen, men ikke nok til at genoptjene. Så stod jeg uden job i 3 sølle måneder, og derved har jeg været på social ydelse inden for de sidste 3 år, og kan ikke familie sammenføre, og det er så kun 1½ år siden. Er der nogen skam i det ? Jeg kan fortælle jeg tjener cirka det du har om måneden, på en uge, og faktisk mere til den mulighed for du ikke i resten af dit liv og tro mig, når jeg er på din alder, så lever jeg ikke kun af det staten giver mig.Her taler vi ikke om gennemsnitsloennen i Thailand, men om Isaan omraadet som i nogle traade er blevet kritiseret soender og sammen fordi der er nogle faranger som har fundet sig en kone fra omraadet. Nu er det lige pludselig blevet til et "boom" omraade og loenninger og levestandarden gaar vaesentlig op, derfor bliver der aabnet store shopping malls og en forbedret infrastruktur. Laes artiklen og proev at forstaa den (hvis du kan) Mvh. |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 18/06-2013 14:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Bjarke85 skrev: Hugo, der står intet om gennemsnits lønnen i thailand?? Så nej.. Og PeterS, nej jeg kan ikke familiesammenføre, før om halvandet år, fordi jeg var så uheldig at blive ramt af finanskrisen og miste retten til dagpenge helt tilbage i 2009, så arbejdede jeg lidt igen, men ikke nok til at genoptjene. Så stod jeg uden job i 3 sølle måneder, og derved har jeg været på social ydelse inden for de sidste 3 år, og kan ikke familie sammenføre, og det er så kun 1½ år siden. Er der nogen skam i det ? Jeg kan fortælle jeg tjener cirka det du har om måneden, på en uge, og faktisk mere til den mulighed for du ikke i resten af dit liv og tro mig, når jeg er på din alder, så lever jeg ikke kun af det staten giver mig.Der ser du Bjarke, forskeller på dig og mig, da mit firma gik på røven, betalte jeg enhver sit og det kostede selvfølgelig også mine pensionsopsparinger. Men på bistanden, nej så lavt ville jeg ikke synke. Så derfor har jeg ingen pensionsopsparing. Men jeg kan se alle mine gamle kreditorer i øjnene, jeg tog bare noget rengøring for ikke, at nedværdige mig på bistanden. Men min million gæld blev betalt. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 18/06-2013 14:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
PeterS skrev: Bjarke85 skrev: Hugo, der står intet om gennemsnits lønnen i thailand?? Så nej.. Og PeterS, nej jeg kan ikke familiesammenføre, før om halvandet år, fordi jeg var så uheldig at blive ramt af finanskrisen og miste retten til dagpenge helt tilbage i 2009, så arbejdede jeg lidt igen, men ikke nok til at genoptjene. Så stod jeg uden job i 3 sølle måneder, og derved har jeg været på social ydelse inden for de sidste 3 år, og kan ikke familie sammenføre, og det er så kun 1½ år siden. Er der nogen skam i det ? Jeg kan fortælle jeg tjener cirka det du har om måneden, på en uge, og faktisk mere til den mulighed for du ikke i resten af dit liv og tro mig, når jeg er på din alder, så lever jeg ikke kun af det staten giver mig.Der ser du Bjarke, forskeller på dig og mig, da mit firma gik på røven, betalte jeg enhver sit og det kostede selvfølgelig også mine pensionsopsparinger. Men på bistanden, nej så lavt ville jeg ikke synke. Så derfor har jeg ingen pensionsopsparing. Men jeg kan se alle mine gamle kreditorer i øjnene, jeg tog bare noget rengøring for ikke, at nedværdige mig på bistanden. Men min million gæld blev betalt. Okay så med den udtalelse, kritisere du så hundrede tusindvis af mennesker, godt klaret PeterS ![]() Og det handler ikke om hvor lavt man vil synke, jeg kunne ikke finde job i 3 mdr, ergo blev jeg nød til det, da mine dagpenge var sluppet op. Det har sku ikke noget at gøre med hvor lavt man vil synke eller ej. Men jeg er da glad for du kan kigge kreditorene i øjnene og bo fattigt i Thailand så vil jeg leve rigt og hygge mig.Desuden, så kan du heller ikke flytte til Danmark jo, det koster 50.000kr i garanti, og du kan jo ikke engang spare op til en flybillet med din økonomi, så 2 biletter, indskud til lejlighed og garanti.. Jeg tror du drømmer om dengang dit firma gik godt ![]() Skal vi fortsætte det personlige ? Fordi den vinder du ikke, jeg er kun 27 år, og tjener mere om ugen end du gør om måneden. Så tag det roligt bessefar og lad os droppe det ![]() PS. godt klaret at stable en milliongæld på benene! ![]() |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 18/06-2013 14:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
hugoboerge skrev: Bjarke85 skrev: Hugo, der står intet om gennemsnits lønnen i thailand?? Så nej.. Og PeterS, nej jeg kan ikke familiesammenføre, før om halvandet år, fordi jeg var så uheldig at blive ramt af finanskrisen og miste retten til dagpenge helt tilbage i 2009, så arbejdede jeg lidt igen, men ikke nok til at genoptjene. Så stod jeg uden job i 3 sølle måneder, og derved har jeg været på social ydelse inden for de sidste 3 år, og kan ikke familie sammenføre, og det er så kun 1½ år siden. Er der nogen skam i det ? Jeg kan fortælle jeg tjener cirka det du har om måneden, på en uge, og faktisk mere til den mulighed for du ikke i resten af dit liv og tro mig, når jeg er på din alder, så lever jeg ikke kun af det staten giver mig.Her taler vi ikke om gennemsnitsloennen i Thailand, men om Isaan omraadet som i nogle traade er blevet kritiseret soender og sammen fordi der er nogle faranger som har fundet sig en kone fra omraadet. Nu er det lige pludselig blevet til et "boom" omraade og loenninger og levestandarden gaar vaesentlig op, derfor bliver der aabnet store shopping malls og en forbedret infrastruktur. Laes artiklen og proev at forstaa den (hvis du kan) Mvh.Hugo, skal du nu også begynde at være flabet ? Det er der næsten ingen grund til er der ? Ja, det går generelt bedre i isaan, og Thailand. Ingen tvivl om det har jeg sagt det ikke gør det? Men gennemsnits lønnen er stadig omkring 8000 baht, og nu har jeg gennemsøgt nettet omkring emnet, og næsten alle har samme konklusion, at den ligger i det lag. Lønningerne 3500-10.000 er for hotel, barer, resturant, håndværkere, fabrik, farmning, fiskeri, butikker og socialt arbejde. Så ved jeg godt at folk ved Thai airways, banker, advokater osv. Tjener 20-50.000. Men udgør de flertallet ? Nej. Det gør de hverken i Thailand, eller i Danmark eller andre lande. Og som du selv siger, så har mange en kone/kæreste fra Isaan området. Og deroppe, er det slet ikke normalt, med 20-50.000 om måneden i løn. Men jeg vil da gerne høre hvad du/i så mener gennemsnitslønnen er i Thailand ? Og gerne med nogle links til kilder, tak. Så kan vi da komme til bunds i det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 18/06-2013 15:03
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Tråden er hermed låst. Debatten er simpelthen kommet for langt væk fra trådens første indlæg. Husk lige hvordan der debatteres i andre tråde, for det skal ikke ligne måde som der er debatteret på i denne tråd. Jeg er ligeglad om folk er unge eller gamle, og om de er rige eller fattige, og langhåret eller ej osv., der skal debatteres ordenligt herinde uanset hvem der debatteres med og ligemeget hvad der debatteres om. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

det er så kedeligt når webmaster skal låse en tråd.