Se indlæg|
Hvorlænge venter i på bankoverførsel
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/09-2012 05:15
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
DK skrev: Almindelig standard overførsel fra dansk bank... Regn med 3 bankdage. Express: 1 dag. Betaler selv dkr 40,00 for en normal overførsel, men har dog set flere af mine venner betale dkr. 100,00 for en standard overførsel. Aner ikke hvorfor denne forskel. Men måske forskellen er, om man selv klarer overførslen på netbank. Eller modsat, at man beder banken om at lave transaktionen. Torsdag aften (Thai tid) overfoerte jeg via Netbank til min konto i Bangkok Bank. Overfoerslen er gaaet ind paa kontoen her til morgen (Thai tid). Kald det 2 - 3 bank dage. Gebyr DKK 40.- |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 11/09-2012 06:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
natty skrev: Jeg kan ikke rigtigt forstå hvad i skriver, jeg fik engang ved en fejl sat 10.000 kr ind på min konto, de var da trukket tilbage 5 dage efter uden at jeg var blevet kontaktet af min bank. PS jeg opdagede først transaktionen, frem og tilbage efter det var sket. Ved overførelser fra danske konti til udenlandske er det normalt banken tjekker om der er overensstemmelse mellem kontonr og navn som du angiver ved overførelsen. Hvis ikke der er overensstemmelse mellem kontonr og navn er det normale at pengene kommer retur (minus bankens gebyr)... |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 11/09-2012 13:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Vil lige tillade mig at følge op på de gode svar og råd jeg har fået på mit lille bidrag til denne tråd. Som jeg tidligere skrev i tråden overførte jeg penge via SparNords netbank mandag eftermiddag DK tid i sidste uge, og i dag tisdag, altså 8 dage senere er pengene endelig gået ind på min konto i SCB. Jeg skrev en klage til min bankrådgiver som blev anbefalet herinde og fik blot et dumt nedgørende svar tilbage, og dermed er denne sag mellem banken og mig langt fra slut. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/09-2012 14:03
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
bentmj skrev: Vil lige tillade mig at følge op på de gode svar og råd jeg har fået på mit lille bidrag til denne tråd. Som jeg tidligere skrev i tråden overførte jeg penge via SparNords netbank mandag eftermiddag DK tid i sidste uge, og i dag tisdag, altså 8 dage senere er pengene endelig gået ind på min konto i SCB. Jeg skrev en klage til min bankrådgiver som blev anbefalet herinde og fik blot et dumt nedgørende svar tilbage, og dermed er denne sag mellem banken og mig langt fra slut. Det vil sige banken overfoerer saa foerst om tirsdagen og saa er det eftermiddag her. Saa onsdag, torsdag, fredag og saa i gaar det er saa 4 bankdage. Jeg bestilte min overfoersel hos Nordea torsdag eftermiddag og pengene gik ind paa kontoen her til morgen dvs 2 - 3 bankdage. Saa om jeg ville klage ved jeg ikke, men du kan da naevne at andre banker er lidt hurtigere. Mvh. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 11/09-2012 14:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
bentmj skrev: Vil lige tillade mig at følge op på de gode svar og råd jeg har fået på mit lille bidrag til denne tråd. Som jeg tidligere skrev i tråden overførte jeg penge via SparNords netbank mandag eftermiddag DK tid i sidste uge, og i dag tisdag, altså 8 dage senere er pengene endelig gået ind på min konto i SCB. Jeg skrev en klage til min bankrådgiver som blev anbefalet herinde og fik blot et dumt nedgørende svar tilbage, og dermed er denne sag mellem banken og mig langt fra slut. Om det har noget med dine "kvaler" vedr. overførsler, ved jeg ikke: http://www.euroin...did=257825 http://finans.bor...etten.html http://finans.bor...ng_op.html http://finans.bor..._nord.html Har du overvejet at skifte bank? Prøv lige at antyde det overfor dine bank "rod"giver, næste gang du taler med vedkommende. Alle banker ønsker ikke at miste kunder, kun de "besværlige" og dårlige betalere, Dig skal nok gøre alt for at overtale om at blive. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/09-2012 15:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg bestilte en overførsel mandag i Danske Bank, de er gået ind i Kasikorn Bank i dag, altså to dage. Jeg er ny med Danske Bank, så jeg har eksperimenteret for at se, om det bedst kan betale sig at overføre i kroner eller i baht. I Lån og & Spar er billigst at overføre i kroner, men der har været flere debatter herinde, der viser, at det måske kan være anderledes i andre banker. For nylig overførte jeg cirka 5.000 kroner i baht, det kostede 205 kroner i alt: 40 kroner i gebyr til Danske Bank, 75 kroner i overkurs og 90 kroner til Kasikorn. Denne gang overførte jeg 25.000 kroner, hvilket kostede i alt 305 kroner: 40 kroner til Danske Bank og resten til Kasikorn. Skulle jeg have betalt samme overkurs som sidste gang, ville den have udgjort 375 kroner plus 40 kroner i gebyr til Danske Bank plus gebyret til Kasikorn (min. 90 kroner). I dette tilfælde har det altså været klart billigst at overføre i danske kroner. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 12/09-2012 16:00
|
Kim Ludvigsen skrev: Jeg bestilte en overførsel mandag i Danske Bank, de er gået ind i Kasikorn Bank i dag, altså to dage. Jeg er ny med Danske Bank, så jeg har eksperimenteret for at se, om det bedst kan betale sig at overføre i kroner eller i baht. I Lån og & Spar er billigst at overføre i kroner, men der har været flere debatter herinde, der viser, at det måske kan være anderledes i andre banker. For nylig overførte jeg cirka 5.000 kroner i baht, det kostede 205 kroner i alt: 40 kroner i gebyr til Danske Bank, 75 kroner i overkurs og 90 kroner til Kasikorn. Denne gang overførte jeg 25.000 kroner, hvilket kostede i alt 305 kroner: 40 kroner til Danske Bank og resten til Kasikorn. Skulle jeg have betalt samme overkurs som sidste gang, ville den have udgjort 375 kroner plus 40 kroner i gebyr til Danske Bank plus gebyret til Kasikorn (min. 90 kroner). I dette tilfælde har det altså været klart billigst at overføre i danske kroner. Jeg har lavet nogenlunde samme test den gang hvor der ikke var særlig store kursændringer fra den ene dag til den anden. Min konklusion var det nærmest ligegyldig om det var i kr. eller baht ved mindre beløb. Problemet ved at overfører i kr. er du risikere at kursen ændre sig i forkert retning den dag hvor omregningen sker. Ved at overfører i baht kender du 100% kursen. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 12/09-2012 16:48
|
|
Peder1968 skrev: ................................................................ ...................................................................... Jeg har lavet nogenlunde samme test den gang hvor der ikke var særlig store kursændringer fra den ene dag til den anden. Min konklusion var det nærmest ligegyldig om det var i kr. eller baht ved mindre beløb. .................................Ved at overfører i baht kender du 100% kursen . Ja, rigtigt at du kender kursen den dag du lavede overførselen, men som du selv skriver : Problemet ved at overfører i kr. er du risikere at kursen ændre sig i forkert retning den dag hvor omregningen sker Kunne sagtengs være højere end den dag du sendt, samt at du bliver ikke flået for veksel Overkursen som er højere i DK. Men det hele er bare : Gynger og Karrusellerne, og "The winner take it all" = bankerne med deres gebyrer. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 12/09-2012 20:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Kim Ludvigsen skrev: Jeg bestilte en overførsel mandag i Danske Bank, de er gået ind i Kasikorn Bank i dag, altså to dage. Jeg er ny med Danske Bank, så jeg har eksperimenteret for at se, om det bedst kan betale sig at overføre i kroner eller i baht. I Lån og & Spar er billigst at overføre i kroner, men der har været flere debatter herinde, der viser, at det måske kan være anderledes i andre banker. For nylig overførte jeg cirka 5.000 kroner i baht, det kostede 205 kroner i alt: 40 kroner i gebyr til Danske Bank, 75 kroner i overkurs og 90 kroner til Kasikorn. Denne gang overførte jeg 25.000 kroner, hvilket kostede i alt 305 kroner: 40 kroner til Danske Bank og resten til Kasikorn. Skulle jeg have betalt samme overkurs som sidste gang, ville den have udgjort 375 kroner plus 40 kroner i gebyr til Danske Bank plus gebyret til Kasikorn (min. 90 kroner). I dette tilfælde har det altså været klart billigst at overføre i danske kroner. Jeg forstår ikke hvad du mener med overkurs jeg har ikke oplevet at Kursen i den Thailandske bank har været bedre end Danskebank siden Thaibahten var subsideret for et par år siden. Idag er kursen i Kasikorn 5,32375, det er den der hedder telex transfer der bruges ved overførsel http://www.kasiko...hange.aspx I Danskebank er den 18,77=5,32765, dvs jeg får 3,9 baht mere for 1000kr ved at lade Danskebank veksle http://danskebank...rser.aspx# Og Bangkokbank som vi har giver endda kun 5,3075 så havde jeg tjent 20 baht istedet. Og da jeg sidst overførte 30000baht i Juni tog Bangkokbank 200baht i gebyr og Danskebank 40kr dvs ca 80kr ialt i gebyr. Så indtil der er nogen der kan Linke til en bedre kurs i Thailand end Danskebank så fortsætter jeg med at overføre baht. Og vi taler vekselkurs ved overførsel, jeg kan godt se superrich giver lidt mere. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/09-2012 21:50
|
|
Jeg har ikke nøjes med at se på kurser på en liste. Jeg har tjekket, hvad jeg har overført i danske kroner/baht, og hvad der er indsat på kontoen i Kasikorn. Er du sikker på, at kursen på listerne er inklusive overkurs? Da jeg overførte i baht, kunne jeg se, at der blev lagt 1,5 procent på i overkurs i forhold til Nationalbankens kurs samme dag. Og eftersom jeg kendte baht-beløbet, kunne jeg også se, hvad Kasikorn helt præcist tog for at tage mod pengene. Da jeg overførte i kroner kunne jeg desværre ikke opdele beløbene på helt samme måde, eftersom Kasikorn ikke udspecificerer, hvad der er overkurs, og hvad der er gebyr. Men hvis jeg sammenligner med Nationalbankens kurs, kan jeg se, hvor meget jeg har betalt samlet. Og det er mindre end hvis jeg skulle have betalt 1,5 procent i overkurs til Danske Bank. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 12/09-2012 22:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Ja det er jeg 100% sikker på, hvis du kigger på danskebank's kurstabel står der jo også "Betaling til udlandet" ved den kurs du får ved overførsel og ved siden af står nationalbankens Middelkurs og når jeg regner på det tager de ca 0,5% i overkurs . Er du sikker på at du ikke syntes du har fået mere denne gang er pga kursen er steget temmelig meget den seneste uge. Men næste gang jeg overfører vil jeg tjekke at de har brugt den kurs der står i tabellen. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/09-2012 23:35
|
|
Nej, jeg tjekker med dagens kurs fra Nationalbanken. Den du også kan finde her på siden.
|
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/09-2012 23:50
|
|
Jeg må erkende, at jeg har lavet en regnefejl et sted. Jeg kan ikke længere se, hvordan jeg har regnet det ud i sin tid, da jeg overførte i baht, men det ser ud som om, du har ret med hensyn til de cirka 0,5 procent, når jeg sammenligner med den kurs, jeg gav (19,11) i henhold til bankens bilag og den historiske kurs, som valutakurser.dk viser for den pågældende dag (19,01). |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/09-2012 23:59
|
|
Jeg tror, jeg har regnet med kursen den dag, jeg bestilte overførslen, og at forskellen så skyldes, at kursen faldt inden pengene blev overført. To dage før var kursen 18,81, og den forskel passer temmelig præcis med cirka 1 procents forskel i "overkurs", altså fra de cirka 0,5 til 1,5 som jeg havde regnet ud.
|
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 13/09-2012 07:15
|
Bemærk Baht'en er faldet en del her i går... Måske det var nu man skulle overvege at lave en bankoverførsel ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/09-2012 05:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Du kan også vælge at vente, der er jo kommet nogle pakker i EU, som meget gerne skulle få Bath'en tilbage til en bedre kurs ift kr, som vi har oplevet før! |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 26/10-2012 08:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Ved det er en aeldre traad, men vel stadigvaek nogle der taenker i disse baner. Overfoerte fra BankNordik ( fhv Amagerbanken ) tirsdag 23 / 10 kl 15.00 ( lokal tid ) i filial i Lyngby Og pengene var paa kontoen i SCB torsdag 25 / 10 kl 09.00 ( lokal tid ) i filial i Chom Thong Pris i gebyrer : 125 d.kr i ekspeditionsgebyr og 200 d.kr i oevrige omkostninger Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 26/10-2012 10:15
|
|
taxidriver990 skrev: Ved det er en aeldre traad, men vel stadigvaek nogle der taenker i disse baner. 1) Overfoerte fra BankNordik ( fhv Amagerbanken ) tirsdag 23 / 10 kl 15.00 ( lokal tid ) i filial i Lyngby Og pengene var paa kontoen i SCB torsdag 25 / 10 kl 09.00 ( lokal tid ) i filial i Chom Thong 2) Pris i gebyrer : 125 d.kr i ekspeditionsgebyr og 200 d.kr i oevrige omkostninger 1) Virkeligt flot, med tanke på at du overførte pengene efter kl. 11, mange har måtte vente 4-5 dage for at modtage deres penge forudsat , ingen weekend eller helligdage i mellem. 2) Bankene skal jo tjene penge til aktionærene. I går var der en artikel i medierne om at "Vi" skulle ikke forvente yderligere rentestigninger p.g.a. den anden lave rente. Med de priser du nævner, synes at det ligner at Du ikke har Netbanking og at Du får banken til at overføre pengene for dig (og det koster) og m..h.t. øvrige omkostninger lyder det på at Du betaler Alle omkostninger på trods at det har været omtalte flere gange her på Dansk Thai Website og at selv bankerne nu modsat før skriver på deres hjemmesider : Afsender og modtager deler omkostningerne (anbefaldes) Selv om både Afsender og Modtager er Dig selv. De fleste af os der benytter Netbanking har omkostninger på ca. : 40kr Netbanking + 2-400 B til den Thailandske bank. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| bitten |
Lagt på d. 26/10-2012 10:57
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
Din pris på 125 kr + 200 kr . tyder på, at du sender en hurtig overførsel. Det koster 40 kr. at sende normal overførsel det tager så 4-5 dage og 150 - 200 baht . |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 26/10-2012 11:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Hej overførte med debitering i Danske Bank den 22. oktober var på svogerens konto i Bangkok bank den 24. oktober. Standardoverførsel pris 40 kr. samt 200-250 B i Bangkokbank. Kurs: 520 B Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.