Se indlæg|
Om at finde kærligheden i Thailand...
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/09-2011 17:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hehe, Henrik. Noget tyder unægtelig på at du har ret. Tilsyneladende har jeg ikke udvist "rettidig omhu" i forbindelse med udøvelse af kildekritik ![]() Jeg er sikker dybt naiv, men for det første forekom historien mig såre plausibel og ikke spor utroværdig. Og jeg har den sikkert dybt naive tilbøjelighed til at tro på, hvad der forekommer mig plausibelt, ind til det modsatte er bevist ![]() Herre Gud, det drejer sig i al sin enkelhed om en fyr der møder "a lady of the night past her natural shelf life" på et Hi-So etablissement. De mødes og sød musik opstår. Det er jo i bund og grund en banal historie, som der findes mange tilsvarende af. Jeg behøves ikke at se længere væk end indenfor min direkte bekendtskabskreds. Blot er denne særdeles velskrevet. mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 02/09-2011 17:45 |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 02/09-2011 17:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Ja, jeg slugte den også råt,men syntes så,at uanset opdigtet eller ej-vi er nogen der har haft et par gode dage med denne tråd-det meste i en god og positiv stemning-så for mig at se,er den sådan set vaerdifuld uanset oprindelse. Det kan så til gengaeld undre mig,at man er så mistroisk en natur,at man saetter sig til at researche sådan en tråd-bruge en-kan jeg da regne ud,anseelig tid på det,istedetfor-hvis man ikke kan lide tråden eller ikke tror på den-lader den passerer uden kommentarer-da isaer når så mange tilsyneladende har vaeret/er glade for den. Det er igen,som om nogen personer bare sidder og venter på,at de kan finde et eller andet negativt, i så at sige enhver tråd-mistror,misforstår historien eller hensigten med et indlaeg,uagtet om den er lagt på i en ganske uskyldig mening. I må undskylde,men jeg fatter ikke den vaeremåde og tankegang-hvad glaede kan det vel bringe, at -havde jeg naer sagt-ødelaegge en så positiv tråd som denne-igen, opdigtet eller ej-og om det er Per eller poul, der har startet en sådan tråd-hans/hendes meritter på nettet iøvrigt,vedkommendes identitet-hvad kommer det vel egentlig vi andre ved-så laenge den giver nogen en glaede bare ved at vaere der. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 02/09-2011 18:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Henrik45 skrev: Igen , igen falder hele det dybt naive hylekor, på dette forum bagover ! Kun et par enkelte har rejst spørgsmål omkring profilen " patirak " og hans fantastiske historie .... Men hvem er han egentlig ? og hvad er den skjulte agenda ? ....patirak er professionel skribent og tidligere bosat i England, hvor han drev websitet ThaiFarang.co.uk ...patirak har været her på websitet i flere år, under mange forskellige brugernavne ! Bla. ... Henson ! ( Gæt selv resten eller søg ! ) Hvad årsagen er, til patirak's årelange og konstante bombardementer med falske " positive historier " omkring thaipiger,... på diverse Thaiforum's skyldes er ikke godt at vide... men mon ikke det skyldtes adskillige forliste forhold med Thailudere ? ... og et desperat forsøg på at retfærdiggøre sine egne tåbelige beslutninger og kærsteforhold med thailudere i England og Thailand ?? Her er bare et lille udpluk af patirak'ens,..aktiviteter !... Vågn op ! [img]http://www.dansk-thai.dk/images/avatars/3dflagsdotcom_uk_2fawm[849].gif[/img] is not a valid Image. Af : patirak / Henson..., aka Allan, aka ThaiFarang osv.... på DTW. Jeg har foer henvist medlemmer af dansk-thai til denne webside: http://thaifarang... fordi det er en non-kommerciel webside som har til hensigt at drage opmaerksomhed paa den positive side af Thai-Farang forhold.Der er nu kommet en ny webside med en tilsvarende hensigt: http://www.geoffa... Jeg vil anbefale denne webside til dette forums medlemmer. Websiden indeholder smaa lydspor og ogsaa et internationalt forum for Thai-Farang par. Begge websider er hobby-projekter, men nogle medlemmer af dansk-thai kan maaske drage udnytte af den information de indeholder. http://kfj.phpfus...&pid=30826 http://www.dansk-...post_82168 http://www.dansk-...post_25615 http://www.dansk-...post_28912 http://www.dansk-...post_31127 http://www.dansk-...post_55377 Af :.. patirak / Henson / Allan / Thaifarang/ osv.... på Engelsk forum . [url] http://www.thaila...-3109.html [/url] This is a documentary that examines the background and motivations of many of the women who marry western men. I think it is an excellent documentary. It shows both the western men and the Thai women in a positive light and tries to dispel certain myths and stereotypes. Despite this the documentary has proved controversial as some believe that it yet again portrays Thai women as potential "prostitutes", and does not show the aspect of more middleclass Thai women marrying western men. Af : patirak / Henson / Allan / Thaifarang... osv.... på Teakdoor. Læg mærke til kommentarene på Teakdoor,.. Bla. denne ! Sounds like your typical stereotypical rehashed story ! http://teakdoor.c...id=6286216 Documentary on why Thai girls turn into sex workers This documentary can be found on youtube. It really begins in its second part when a young girl goes to see an older Thai lady to get her help in finding a Western husband. She eventually gets the blunt advice to go seek her fortune in Pattaya which she then does. The documentary interweaves other stories about Thai-Western couples seeking visas or custody of children. The language spoken is Thai/Lao and Danish but there are English subtitles throughout. Af : patirak / Henson / Allan / ThaiFarang .. osv .. med egen kanal og tekstning på Youtube. Det var dog den værste gang sludder jeg endnu har hørt. Jeg er aldeles ikke den sammen person. Hvis jeg var, hvorfor pokker skulle jeg så bruge min tid på at skrive et indlæg herind. Med hvad formål? Reklame? - for hvad? Fortæl mig lige hvornår jeg har reklameret for noget som helst herinde. Jeg har fortalt en postiv historie om hvad der er sket i mit liv - og pludselig er jeg professionel skribent og jeg ved ikke hvad. Er det nu også forbudt at være god til at formulere sig? Som brugere her er I yderst velkommen til at tro på hvad I vil. Jeg hedder hverken Henson, Allan eller ThaiFarang. jeg har måske samme brugernavn som ham den anden, men I kan jo f.eks. spørge administratoren her, hvornår min profil er oprettet her og han kan jo tjekke min IP, som igår ville have vist Vietnam og i dag viser at jeg sidder i Thailand. Systemet her siger lige nu at min IP er 27.130.146.183 Hold kæft en gang pis... bare fordi man har en postiv histore at komme med.... Tro hvad I vil, jeg er ligeglad. I vil jo åbenbart ikke høre de gode historier.... |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 02/09-2011 18:46
|
|
rinpoche skrev: Hehe, Henrik. Noget tyder unægtelig på at du har ret. Tilsyneladende har jeg ikke udvist "rettidig omhu" i forbindelse med udøvelse af kildekritik ![]() Jeg er sikker dybt naiv, men for det første forekom historien mig såre plausibel og ikke spor utroværdig. Og jeg har den sikkert dybt naive tilbøjelighed til at tro på, hvad der forekommer mig plausibelt, ind til det modsatte er bevist ![]() Herre Gud, det drejer sig i al sin enkelhed om en fyr der møder "a lady of the night past her natural shelf life" på et Hi-So etablissement. De mødes og sød musik opstår. Det er jo i bund og grund en banal historie, som der findes mange tilsvarende af. Jeg behøves ikke at se længere væk end indenfor min direkte bekendtskabskreds. Blot er denne særdeles velskrevet. mvh rinpoche Fortæl mig lige rinpoche HVAD udover samme brugernavn, det beviser for dig at jeg skulle være den samme person som han den anden?? Hvad skulle mit formål være med at skrive her? HVAD??? Jeg spørger bare...Hvad formål skulle jeg have som åbenbart professionel skribent. (Nu er det åbenbart også et problem man har hørt efter i skolen og kan formulere sig) |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/09-2011 18:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Beklager Patirak. Du har ret. Jeg holder min store mund lukket nu ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 02/09-2011 19:35
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Henrik45 har absolut ikke bevist noget som helst med alle hans links, hvoraf halvdelen ikke virker. At gide at researche over et uskyldigt indlæg er sgu underligt. men det er da mere mærkeligt at gide publicere det, når man nu ikke har fundet ud af noget brugeligt. Har Henrik45 mon selv et eller andet i klemme? Hans indllæg må være for at gøre sig selv interessant. Paranoiaen længe leve. Hvad er der iøvrigt galt med OPs indlæg, prøver han at snyde nogen? har han links i indlægget som han tjener penge på,? prøver han at få nogen til at sende penge inden de har modtaget varen? Ja jeg spørger bare. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 03/09-2011 00:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Hej Patirak! Jeg er fløjtende ligeglad med hvem du er og hvad du laver.Du er kommet med et indlaeg,som har givet ihvertfald mig, et mere positivt syn og jeg har vaeret/er glad for at følge tråden her-indtil dette kedelige indlaeg. Men tag dig ikke af det-vi er mange andre-tror jeg godt jeg tør sige, der som sagt er glade for dine indlaeg. Det aergrer mig meget, at jeg ikke kan finde et gammelt link jeg havde og at siden nu er nedlagt-ensurgammelmand,hed det og var en side,hvor folk kunne gå ind og skrive om alt muligt brok og negative ting-den ville jeg gerne have lagt herind. Håber at du,trods alt dette vil fortsaette med dine indlaeg-god vind fremover. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 03/09-2011 03:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Patirak! Takker igen for dine indlæg! Forstår ikke at folk skal være så negative! Jeg ved godt at dette er debat forum, men at søge oplysninger på nettet for at nedgøre andre forstår jeg ikke! Din fortælling lyder plausible/sand, så jeg vil ønske jer alt held og lykke i fremtiden! Og håber at du fremover kommer med flere positive indlæg her på siden! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 03/09-2011 03:08
|
|
Kan desværre ikke komme med min egen historie, da for mange her på siden kender mig personligt! Den indholder masser af positive ting om Thaier, men også negative ting! Sådan er det når man er kommet der siden 1976, og har haft flere forhold til Thai kvinder! Men den kommer en dag! Redigeret af jesperfrb d. 03/09-2011 03:15 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 03/09-2011 04:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
patirak skrev: Da jeg ofte hører skræmmehistorier og om folk der har haft dårlige oplevelser med Thai piger (især barpiger, freelancere o.s.v.), så synes jeg det er på sin plads at komme med mine erfaringer indtil nu. Jeg er 41 år og har de seneste 14 år jævnligt besøgt Thailand - og har de sidste 5 år boet kun en kort flyvetur derfra. Jeg laver i dag forretning i Thailand og kommer derfor til Bangkok 2-3 gange om måneden. Jeg er der dermed ca. halvdelen af min tid. Jeg vil personligt mene, at jeg på den baggrund har fået et ret godt kendskab til Thai kultur, tankemåde etc. For 1,5 år siden var jeg i byen med nogle lokale forretningsforbindelser. Vi besøgte en high-class natklub/bar i Bangkok og i løbet af aftenen mødte jeg min nuværende kæreste. Min kæreste er 39 år og arbejdede der som freelancer. Vores forhold startede som de fleste andre forhold mellem Farang mænd og Thai piger i Bangkok. De første gange vi var sammen, betalte jeg hende og vi endte hjemme på mit hotel. Efter omkring en måned, blev forholdet anderledes og vi begyndte at bruge mere og mere tid sammen – også om dagen. Efterhånden som tiden gik, endte vi med at være sammen hele tiden – undtagen når jeg var arbejde. I dag er bor vi sammen med hendes teenagesøn i en lejet lejlighed i Bangkok. Og vi har det super godt sammen! Når man møder og ender med at blive forelsket i en tidligere prostitueret, så stiller man sig selv ofte en hel del spørgsmål. Min situation har været den samme. Først og fremmest var jeg ret chokeret over, at jeg kunne komme i den situation. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg kunne blive forelsket i en prostitueret. Om ikke andet, så er det sket og jeg fortryder intet. Herunder finder I nogle af de spørgsmål, som jeg stillede mig selv og som jeg tror alle der forelsker sig i en tidligere freelancer eller barpige også stiller sig selv. Alle mennesker er forskellige og svarene er baseret på mine egne erfaringer – alligevel kan andre måske have glæde af dem. Handler det altid og kun om penge? Nej, hvis man forelsker sig i den rigtige pige, så handler det ikke kun om penge. Penge er vigtige for alle mennesker i en eller anden form. Vi skal jo have husly, mad osv. Men for at et forhold skal kunne fungere, så skal der også være andre faktorer end penge involveret. Min kæreste har tidligere tjent rigtig mange penge i forhold til en standard Thai løn. I dag har hun langt mindre til sig selv. Men hun er alligevel glad og lykkelig. Jeg dækker de fleste af vores udgifter, som jeg også gjorde med min tidligere danske kone. Den store forskel er, at min Thai kæreste gør alt for at vi kan spare penge og hun har altid ekstra penge til overs i slutningen af måneden. Hun er langt mere sparsommelig end jeg nogensinde har været og samtidig langt mere realistisk end min tidligere danske kone var. Min kæreste har fra sit tidligere arbejde sparet en del penge op. Jeg har sagt til hende at hun skulle beholde dem og ikke bruge dem på os, selv om hun gerne vil. Jeg tjener penge nok og synes det er vigtigt at hun har sine egne penge, hvis nu tingene mellem os alligevel ikke skulle gå. Alligevel kommer hun indimellem hjem med ting til mig, som jeg ved hun har købt for penge fra hendes opsparing. Grundlæggende vil jeg sige at penge betyder noget i de fleste forhold, da det er en vigtig del for at kunne få enhver dagligdag til at fungere. Men min kæreste har flere gange bevist, at penge ikke betyder alt for hende. Så længe vi kan leve og betale vores regninger og er lykkelige sammen - så er hun glad og det samme er jeg. Jeg tror det allervigtigste i et forhold til en tidligere prostitueret, er at vise hende at hun kan stole 100% på en. Hun er flere gange blevet fyldt op med løgn og det kræver at man er ærligt og viser at man holder ord. Det samme gælder den anden vej. Man skal altså ikke spille smart, men i stedet vise hvem man virkelig er og også fortælle hvilke forventninger og grænser man har. Så vil man opleve at man får meget mere end forventet igen og at penge får en anden betydning i forholdet. Jeg kan godt forstå de mænd der kan tvivle på om deres kæreste elsker dem og om det er kærlighed eller penge der driver forholdet. Der er ingen tvivl om at penge var det der bragte min kæreste og jeg sammen. Penge er da også en vigtig ting i vores begges dagligdag – hvis det ikke var, så fik vi ikke noget at spise eller et sted at sove. Dog vil jeg også påstå at min kæreste til enhver tid sagtens vil kunne klare sig selv, som hun har gjort før hun mødte mig. Derfor er vores forhold også baseret på andet end penge – nemlig det at vi elsker hinanden. Kan man leve med viden om, at hun har solgt sig selv til andre mænd? I forhold til hendes fortid, så ville det jo være optimalt, hvis hun havde været jomfru og aldrig havde talt med andre mænd ;-) Vi vil som mænd helst have uskylden og at vores kærester ikke har været sammen med andre eller har haft følelser for andre. Sådan er livet bare ikke og det må man jo så leve med. For mit vedkommende ser jeg et nyt forhold til en kvinde, på den måde at man ”trækker en streg i sandet”. Fortiden kan man alligevel ikke ændre på og det handler i stedet og nuet og fremtiden. En fremtid der bl.a. indebærer, at vi skal være hinanden tro og støtte hinanden. Min kæreste har det på samme måde. Jeg bærer på ingen måde nag til min kæreste for hendes fortid. Hvis jeg var kvinde, så ud som hende og havde været i hendes situation, så ville jeg med stor sandsynlighed have truffet de samme valg. Vil jeg præsentere hende for min familie og venner? Ja, og jeg vil være stolt af det. Hun har allerede mødt en del af mine venner i Asien, så jeg er ikke bange for at vise mig sammen med hende – tværtimod. Jeg elsker hende og jeg er totalt ligeglad med, hvad folk tror om hende eller mig. Indtil videre har jeg dog kun fået positive respons. Mine mandlige venner gik med hagesmæk hele dagen, mens mine kvindelige venner dog formåede også at se hendes andre kvaliteter. Kan man tage ”pigen ud af baren”? I mit tilfælde var det egentlig ret nemt, for min kæreste stoppede selv – uden min viden og uden jeg havde bedt hende om det. Da vi en dag for længe siden var i byen sammen endte vi op på den natklub, som hun tidligere havde arbejdet på fandt jeg tilfældigt ud af, at hun ikke havde været der igennem længere tid og at hun var stoppet. Hun havde i den tid levet af hendes opsparing. Det var på det tidspunkt, at jeg fandt ud af at vores forhold var mere seriøst end antaget. Jeg var dengang skeptisk og tilbageholdende – kendte jo alle historierne og var bange for ikke at blive alt for involveret. Godt nok havde jeg fået flere hints, der tydede på at min kæreste var lidt mere end ”normalt” og ”barpige” glad for mig, men jeg var virkelig overrasket over, at hun reelt var stoppet. Kort forinden havde hun også inviteret mig ud og spise sammen med hendes søn. Noget som jeg på daværende tidspunkt var meget overrasket over, fordi hun ikke tidligere ville have at jeg skulle møde ham. Vi kendte ikke hinanden godt nok mente hun. På daværende tidspunkt havde vi også været sammen gennem længere tid og hun nægtede altid at modtage penge fra mig, inden jeg rejse. Når jeg var i Bangkok, så var vi sammen dag og nat. Vi var dengang også begyndt at ringe/sms dagligt sammen, når jeg var på forretningsrejse. Dagen efter vores tur i byen og efter at jeg havde fundet ud af at hun ikke havde arbejdet i baren i lang tid, så inviterede jeg hende ud at spise. Her tog vi os så en seriøs og meget ærlig snak om vores forventninger til hinanden. Resultatet blev at vi en uge efter lejede en lejlighed sammen. Kan man tage ”baren ud af pigen”? Der er folk der påstår, at man godt kan ”tage pigen ud af baren” men aldrig får ”baren ud af pigen”. I rigtig mange tilfælde vil jeg være enig i denne påstand. Min kæreste fik i starten af vores forhold et utal af opkald fra hendes veninder og det tog lang tid for dem at fatte at hun ikke længere ville i byen med dem. Nogle få kommer nogle gange på besøg hos os, men min kæreste har helt droppet nattelivet. (udover hvis vi tager sammen af sted) I forhold til at tage ”baren ud af pigen” så tror jeg der er flere faktorer der spiller ind for at dette kan lade sig gøre. Men vigtigst er at pigen er klar til det. Hun skal selv ville det, for det er umuligt at ændre andre mennesker end sig selv. Forskellig i kultur, sprog og tankemåde… kan det fungere? Min kæreste og jeg er på mange måder vidt forskellige – og så alligevel ikke. Vi har forskellig kultur, hovedsprog og tankemåde. Jeg har en lang uddannelse og hun har en kort o.s.v. Alligevel er vi på mange måder ens, for vi har begge måtte klare os selv uden noget økonomisk grundlag fra vores forældre eller andre mennesker. Vi har begge prøvet at have lidt at gøre godt med og har måtte finde løsninger selv. Jeg har langt mere respekt for min kæreste end jeg har for mange andre jeg kender. Hun har altid klaret sig selv og hun har taget sig enormt godt af sin søn. Hendes valg i livet har været baseret på overlevelse og på at hun skulle klare sig selv. Hun piver eller klager aldrig og gør alt for at hjælpe til med at min hverdag bliver så let som muligt. Alligevel siger hun klart fra, så snart der er noget hun ikke vil. Så hun er altså ikke en lille og ydmyg kvinde, der bare hopper rundt på tungen for mig. Tværtimod er hun langt stærkere og mere selvstændig end de fleste vestlige kvinder (og mænd) som jeg kender. Hun kan klare sig selv, hvis hun vil og hun er ikke afhængig af hverken mig eller mine penge. Min kæreste og jeg kan navigere sammen overalt og i alle sammenhænge. Hun er ikke bange for nogen og jeg er ikke flov over at have hende med – tværtimod nyder jeg hendes selskab. Hun forstår at klæde sig til enhver lejlighed og hun er vellidt og respekteret alle de steder vi kommer. Så på mange måder, så føler jeg ikke vi er forskellige og der hvor vi er, ser jeg kun som en fordel. En stor fordel er dog at hun er god til engelsk, så vi kan kommunikere om selv komplicerende ting. Kan man stole på en barpige? Ja, det kan man godt – for prostituerede er også mennesker. Og som alle andre mennesker, så findes også i det miljø nogle man kan stole på og andre som man ikke kan stole på. For mit vedkommende havde jeg f.eks. i første omgang svært ved at tro på at min kæreste virkelig var stoppet. Det var først da flere som jeg kender godt (og som hun ikke kender) sagde at de ikke havde set hende i byen i lang tid, at jeg rigtig troede på det. Jeg havde også svært ved at tro på, at hun ikke kunne lokkes i byen af hendes veninder - indtil de begyndte at ringe til mig og spurgte om jeg ikke kom i byen, så de kunne mødes med hende. I starten tog jeg mig selv i flere gange at teste og endda tjekke hende, simpelthen fordi jeg var på vagt og kendte alle skrækhistorierne. Jeg var også bange – for jeg kunne mærke at jeg var blevet forelsket i hende og var bange for at skulle miste hende. Jeg har aldrig på noget tidspunkt tage hende i at lyve, men hun har derimod altid været hudløs ærlig (nogle gange lidt for meget synes jeg). Så jeg har simpelthen opgivet at lade skrækhistorierne påvirke mig længere og har valgt i stedet at nyde livet med hende fuldt ud. For jeg elsker hende og jeg ved hun elsker mig. Ikke kun fordi hun siger det, men pga. hendes daglige handlinger – og fordi at hun gang på gang overrasker mig positivt. Så jeg skyder hermed en hvid pil efter andres fordomme om Thai kvinder. Folk må tro og gøre som de vil. Jeg ved at man kan finde kærligheden – også på en natklub og sammen med en prostitueret. Tror bare det kræver, at man ikke leder efter den – den kommer af sig selv. Dejligt at høre en positiv historie for en gangs skyld, jeg lever også selv i et fantastisk forhold med min Thai kone, men nogen ting har været noget anderledes for mig ind det har været for dig i din beretning, min kone var/er for det første den af os der har en lang/høj uddannelse, og hun var 34 år da jeg mødte hende men af meget gammeldaws thai kultur, så derfor var hun både jomfru og aldrig kysset (andet ind på kinden) hvilket faktisk var det eneste der var ved at sætte grå hår i hoved på mig, nu har jeg aldrig været interaseret i at finde en eller anden ung pige og jomfru for den sags skyld, jeg vil gerne have en voksen kvinde jeg kan tale med og føler mig på bølgelængde med, hvilket jeg gør med min kone, men det med at skulle til at lære hende alt fra at kysse + alt det sexuelle var derfor for mit vedkommende et minus og gjore mig meget forlegen, men den tid er forlængst overstået og vi lever lykkeligt i et vidunderligt parforhold, jeg har intet jeg ønsker at ændre og stoler 120% på min kone/ven, og det rager også mig en høstak hvad andre måtte tro og mene om Thailandske kvinder, selvfølgelig er der de dårlige slags men det er der jo altså også i Dk. det er sku ikke noget der er specielt forbeholdt for Thailand, og jeg kan kun sige jeg har fået alt hvad jeg har søgt i en kvinde, forsat god dag..... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 03/09-2011 10:05
|
|
jesperfrb skrev: Hej Patirak! Takker igen for dine indlæg! Forstår ikke at folk skal være så negative! Jeg ved godt at dette er debat forum, men at søge oplysninger på nettet for at nedgøre andre forstår jeg ikke! Din fortælling lyder plausible/sand, så jeg vil ønske jer alt held og lykke i fremtiden! Og håber at du fremover kommer med flere positive indlæg her på siden! Kære jesperfrb, Grunden til at jeg valgte at skrive min historie her, var fordi jeg også kendte de dårlige historier. Jeg var derfor også yderst skeptisk og på vagt i starten. Min kærestes levevej gjorde naturligvis ikke tingene nemmere… tværtimod. Fakta er dog, at jeg blev forelsket i hende, men samtidig havde jeg også skræmmehistorierne og alle advarslerne i baghovedet. Jeg var hele tiden klar og vågen… ventede blot på at historierne som skulle lede ud i at jeg skulle betale penge. Det var jo det alle historierne handlede om. Synde den godhjertede og godtroende Farang for så meget som muligt. Da hun først fortalte mig at hendes forældre var døde, så tænkte jeg "Ok… historien om de syge forældre er altså udelukket". Tænkte så på vandbøffel-historien, som ligesom heller ikke kunne lade sig gøre, da familien kommer fra Bangkok og alle bor der. Da jeg hørte at hun havde en søster tænke jeg straks "Aha… Det er altså søsteren der bliver syg og kommer ud for et trafikuheld"… Problemet var bare at historierne aldrig kom… Hendes søster lever i bedste velgående og hun har indtil nu ikke haft problemer i trafikken. Hendes børn har det også godt og fejler ikke spor. Hun ringer heller aldrig efter penge. Broderen har hus, bil osv. for han løb med alt hvad familien ejede da forældrene døde. De har ingen kontakt med ham og vil heller ikke have det. Så chancen for at han dukker op efter penge er også ret lille. Damn… Det må sgu da være et eller andet galt… Hvorfor spørger hun mig aldrig om penge?… Hvorfor prøver hun altid at spare på alt (mad, ting til vores lejlighed o.s.v.)? Hun ved at jeg ikke mangler penge og tjener godt. Hun ved, at jeg er vild med hende og det ville være en smal sag at få nogle ekstra penge ud af mig. Hvorfor udnytter hun ikke det? Hvorfor nævner hun eller snakker hun aldrig om ægteskab? - og hvorfor er hun så skide hudløs ærlig hele tiden. Når jeg f.eks. har spurgt ind til hendes fortid, så sidder jeg ofte tilbage og tænker "Det kunne hun da godt have pakket lidt bedre ind eller undladt at fortælle"… Hvorfor har hun aldrig kastet med ting og råbt op, når vi indimellem har været uenige?… Hvorfor sidder hun aldrig og tuder og fortæller sørgelige historier - i stedet for hele tiden at være postiv, glad og smilende? Måske er hendes svindlerplan, at leve med mig de næste par år hvorefter vi så måske bliver gift. Herefter snupper hun så kassen og løber sin vej. Det kan også være at søsterens trafikuheld er lige på trapperne og hun er ved at gøre klar til det. Hvem ved? Eller måske så er hun blot en kvinde som er blevet taget i røven af hendes tidligere thai mand og senere hendes egen bror og så har stået tilbage alene med ansvaret for hendes søn. Måske er hun blot et godt menneske uden planer om at svindle og bedrage den Farang fyr, som gentagende gange har bevist overfor hende, at han ikke svigter hende. Alt er muligt…. det er det der gør livet spændende at leve…. Når jeg så som nu sidder i soveværelset ved computeren og skriver dette - og samtidig ser hende i gang med at prøve outfits til aftenens bytur, så fortryder jeg på intet tidspunkt at jeg greb chancen og ikke lod mig skræmme af de dårlige historier. Hendes smil og humor er simplethen det hele værd. |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 03/09-2011 10:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Patirak håber sgu der findes sådan en pige til mig også ;-) |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 03/09-2011 10:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Nu er vi vel nået til dette historiske klimaks, at nu kan historien snart ikke bære mere Patriak. Din start var eminent og din fortæller evne som Rins, så den sad bare, hvor den skulle sidde. Jeg har med glæde læst dit indlæg, derom skal der overhovedet ikke herske tvivl, men ikke som rødvin, mange gange blive bedre med årene, så taber dette her jo nok lidt af pusten nu. Tag en pause og lad os få facitlisten, når du nu er kommet længere i dit forhold. Dette vil da være yderst spændende. Som sagt før, så håber jeg du har en rigtig positiv og god weekend med din elskede i Bangkok. ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/09-2011 10:32
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
sune skrev: Nu er vi vel nået til dette historiske klimaks, at nu kan historien snart ikke bære mere Patriak. Din start var eminent og din fortæller evne som Rins, så den sad bare, hvor den skulle sidde. Jeg har med glæde læst dit indlæg, derom skal der overhovedet ikke herske tvivl, men ikke som rødvin, mange gange blive bedre med årene, så taber dette her jo nok lidt af pusten nu. Tag en pause og lad os få facitlisten, når du nu er kommet længere i dit forhold. Dette vil da være yderst spændende. Som sagt før, så håber jeg du har en rigtig positiv og god weekend med din elskede i Bangkok. ![]() HØRT...! Vi venter spændt på fortsættelsen af 'Pretty Woman Story' Redigeret af Anonym Bruger d. 03/09-2011 11:02 |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 03/09-2011 12:41
|
|
sune skrev: Nu er vi vel nået til dette historiske klimaks, at nu kan historien snart ikke bære mere Patriak. Din start var eminent og din fortæller evne som Rins, så den sad bare, hvor den skulle sidde. Jeg har med glæde læst dit indlæg, derom skal der overhovedet ikke herske tvivl, men ikke som rødvin, mange gange blive bedre med årene, så taber dette her jo nok lidt af pusten nu. Tag en pause og lad os få facitlisten, når du nu er kommet længere i dit forhold. Dette vil da være yderst spændende. Som sagt før, så håber jeg du har en rigtig positiv og god weekend med din elskede i Bangkok. ![]() Enig Sune, Jeg vender tilbage engang senere med fortsættelsen Take care og held og lykke! |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 03/09-2011 13:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Jeg har som rinpoche været tæt på at få salte tåer i tastaturet.... Men det er pga. stor latter over den mistroiske sjæle der gør hvad de kan for at spolere en så super tråd som denne. Har en selv lidt pga. forskellige omstændigheder så skal de andre sgu også lide, hvorfor skulle andre have det bedre end "mig"? Har I hørt om janteloven??? Nåh ikke så læs endelig nogle flere tråde her på DTW! Ned med nakken du!! @ patirak jeg syntes det er en dejlig beretning du kom med, det er skønt med nogen som dig der bare kaster "svedsken på disken" så kan alle se hvad det handler om! @ rinporche, skønt at se at du er mand for at trække følehorne til dig når du tager fejl.... Det vidste jeg godt du ville, jeg føler næsten jeg kender dig efter at havde læst mange af dine beretninger fra det "virkelige liv" @ chris70, citat: "Han forklare os at min skraldespand er bedere end din og ingen siger noget." Må jeg spørge.... Hvad bilder du dig ind? God weekend til jer alle og jeres "verdens dejligste kone" Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 04/09-2011 00:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
Ud af 100 historier om ægteskaber med en luder, så er 99 negative og ulykkelige. Så held og lykke til trådstarter. Vær nu ærlige: Ville I gifte jer med en luder, dansk eller thai? De er mennesker, ja, men sgu da ikke kone-materiale. Come on, lyv ikke for jer selv. |
|
|
|
| sula |
Lagt på d. 04/09-2011 01:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 222 |
Djan skrev: Ud af 100 historier om ægteskaber med en luder, så er 99 negative og ulykkelige. Så held og lykke til trådstarter. Vær nu ærlige: Ville I gifte jer med en luder, dansk eller thai? De er mennesker, ja, men sgu da ikke kone-materiale. Come on, lyv ikke for jer selv. Hvis jeg nu ikke var gift i forvejen og jeg kunne være lige så heldig som de 7 par jeg kender så tror jeg at jeg ville sige jo det ville jeg gerne. For dem jeg kender har et godt ægteskab og liv sammen så det ville sige der er 93 dårlige tilbage istedet for 99 sgu da trist for dig du er mellem de 93. Forsat god week-end til dig og jer andre |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 04/09-2011 02:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Djan skrev: Ud af 100 historier om ægteskaber med en luder, så er 99 negative og ulykkelige. Så held og lykke til trådstarter. Vær nu ærlige: Ville I gifte jer med en luder, dansk eller thai? De er mennesker, ja, men sgu da ikke kone-materiale. Come on, lyv ikke for jer selv. Kan vi lige få linket til den undersøgelse
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 04/09-2011 02:12
|
|
Djan skrev: Ud af 100 historier om ægteskaber med en luder, så er 99 negative og ulykkelige. Så held og lykke til trådstarter. Vær nu ærlige: Ville I gifte jer med en luder, dansk eller thai? De er mennesker, ja, men sgu da ikke kone-materiale. Come on, lyv ikke for jer selv. Ja, til hver en tid! Har været gift med en, og det var ikke hendes baggrund der har gjort at vi ikke er sammen længere!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.