Se indlæg|
Julefrokost for medlemmer i Thailand.
|
|
| rolan |
Lagt på d. 15/11-2005 15:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej lesi det lyder enormt spændene pral hva så den oplevelse er dig vel ondt men husk nu et nyt emne ![]() |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 15/11-2005 16:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Hej clydehaumann![]() Hvad er du ude paa ![]() Du foreslaar en dansk julefrokost ![]() Jeg vil foreslaa at du finder en god restaurant og en dag ![]() Saa kan alle moedes op til en drink og senere saette sig til bordet sammen med dem de har fundet sammen med ![]() Nu er du jo blevet administrator, hvorfor ved jeg ikke men der er nu saa mange saa hvorfor ikke ![]() Sidst i januar 2005 koerte jeg til Bangkok i bil for at besoege den danske ambasade og immigrationsmyndighederne Jeg ringede til dig og spurgte om nogle danske restaurenter i Bangkok![]() Du kendte ingen men skulle paa tur med dine boern hvilket er forstaaeligt Jeg haaber at du husker samtalen![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 15/11-2005 17:02
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
MisterM. Hvad jeg er ude paa burde fremgaa meget tydeligt at det allerfoerste indlaeg i denne traad, saa hvis du laeser dette faar du svaret. Og det ville da ogsaa vaere rart med en fynbo ved festen saa du er da mere end velkommen. Du har helt ret i at mit kendskab til Danske restauranter her i Thailand er mere ende begrenset, da jeg aldrig kommer der, men det betyder da ikke at vi ikke her kan faa en fest for medlemmer her i Thailand op at staa. Haaber du kommer. Flyveren er da til at overkomme. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/11-2005 17:17
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Der er tre rigtige danske restauranter i Bangkok: Admirals Pub. Stable Lodge. Kong Hans (ny, tidl. medejer af Stable). Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/11-2005 18:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Robert, Har lige læst dit indlæg og jeg må sige at jeg kender udmærket situationen og tror at meget af polemikken afledt heraf bunder i at vi som danskere opfatter alle som lige - og gudskelov for det - men sådan er situationen dæleme ikke i Thailand, tværtimod.Som turist kan det måske være svært eller at forstå og affinde sig hermed, men sådan spiller orglet altså, hvad enten nogle kan lide det eller ej. Den omvendte situation kan også tænkes, landsby-pigen fra fx. issan har ofte intet ønske om at tage til en sammenkomst med en velstillet hi-so familie fra BKK. Thailand er meget klasseopdelt, som du også har været inde på og det må vi bare acceptere, for vi kan ikke lave om herpå! Og dette kan også meget vel komme til udtryk til noget så banalt som en dansk julefrokost. Nu kan man så måske indvende: Jamen det er en dansk julefrokost! Jow, men det er immervæk i Thailand. Helt privat vil jeg sige, at denne klasseopdeling gider jeg slet ikke at høre på, hvis vi taler Danmark, der er vi fanemegale lige (ja, danmark er syg end-of-quote) men i thailand for mit vedkommende, der er det skik følge eller land fly.mvh rinpoche |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 15/11-2005 19:49
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Du har da fuldstændig ret i: Thailand er meget klasseopdelt Jeg mener ikke du har ikke ret i: og det må vi bare acceptere, for vi kan ikke lave om herpå! hvis du kigger bare 10 år tilbage på hvad der er sket i Thailand så er de blevet betydligt mere vestligt orienteret, så selvfølgelig er det til at ændre, men Rom blev jo heller ikke bygget på !! Og jeg mener du er helt forkert på den med denne kommentar: Nu kan man så måske indvende: Jamen det er en dansk julefrokost! Jow, men det er immervæk i Thailand. Du har selvfølgelig ret i at det afholdes i Thailand, men det er privat og under danske forudsætninger (de fleste Thaier er Buddhister og holder ikke jul), og der tales om respekt for vores Thailandske ægtefæller (den skal selvfølgelig også være der) men hvad med den anden vej. De Thaier der kommer til denne julefrokost har kun en ting tilfælles, nemlig at deres mand kommer fra Danmark, skulle de så ikke kunne være i samme stue, det skulle undre mig meget, jeg tror noget af problematikken er at vi medvirker til at holde klasseskellet i live på denne måde. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/11-2005 03:03
|
Hej Rinpoche, rinpoche skrev: Hej Robert, Har lige læst dit indlæg og jeg må sige at jeg kender udmærket situationen og tror at meget af polemikken afledt heraf bunder i at vi som danskere opfatter alle som lige - og gudskelov for det - men sådan er situationen dæleme ikke i Thailand, tværtimod.Som turist kan det måske være svært eller at forstå og affinde sig hermed, men sådan spiller orglet altså, hvad enten nogle kan lide det eller ej. Den omvendte situation kan også tænkes, landsby-pigen fra fx. issan har ofte intet ønske om at tage til en sammenkomst med en velstillet hi-so familie fra BKK. Thailand er meget klasseopdelt, som du også har været inde på og det må vi bare acceptere, for vi kan ikke lave om herpå! Og dette kan også meget vel komme til udtryk til noget så banalt som en dansk julefrokost. Nu kan man så måske indvende: Jamen det er en dansk julefrokost! Jow, men det er immervæk i Thailand. Helt privat vil jeg sige, at denne klasseopdeling gider jeg slet ikke at høre på, hvis vi taler Danmark, der er vi fanemegale lige (ja, danmark er syg end-of-quote) men i thailand for mit vedkommende, der er det skik følge eller land fly.mvh rinpoche Der sagde du noget meget klogt. Tak for det. Hvis man vil have dansk julefrokost på dansk maner, så må man flytte til Danmark. Og hvis Danmark er så sygt, hvorfor skal man da følge dansk maner? Og som svigerfar siger, hvis farang vil have Thai [girl], må han følge Thai-traditon. |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/11-2005 03:38
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Clyde Det lyder ikke af så mange endnu , måske var det en ide at sætte en dato på hvornar det er sidste friest for tilmelding. Og en dag hvor hvor sådan et arragement skal afholdes , ja det skulle være at hvis vi skal holde os lidt til det danske system , være den 25/12 det er jo den dag hvor de fleste danske familier samles omkring bordet. Stedet kunne måske være admiralen , de laver en ganske god mad der , måske lidt dyrt men det kunne være man kunne få lavet et godt tilbud hvis vi ved hvor mange der er tilsluttet alle inclusiv bedre halvdel Og til alle andre i debatten her skulle vi nu ikke se at få stoppet alle de vanvittige indlæg der er kommet , skal ikke gøre mig selv bedre har også medvirket , men vi skulle stoppe nu og se at komme igang med emnet som Clyde lagde op til , jeg er 100 % sikker på at vi vil have en rigtig god dag hvor vi kan sludre på kryds og tværs , vi mangler lidt sammenhold imellem os og dette skulle gerne ændres mvh jeppe |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/11-2005 03:54
|
|
Hej Igen ![]() Manglede lige at fortælle , skulle der komme nogen udefra som det hedder og gerne vil overnatte, kunne være nogle blev trætte i ansigtet så har ve plads til 4 personer her i huset.mvh jeppe |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/11-2005 05:22
|
Hej, Admiralen har faktisk givet en god nettopris til Handelskammeret, der holder de fleste møder der, incl. sin årlige julefrokost. Nu kommer der nok ikke 100 fra D-T-W, men mon ikke Bent vil give en fair pris alligevel? Alternativet er Kong Hans, der er helt ny. Det er den tidligere medejer fra Stalden, Buddha-Erik, der lige har åbnet i november. Og han er kendt for sin gode mad. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/11-2005 05:35
|
|
hej Kronborg Har prøvet at spise på stable , foretrækker nu admidralen langt bedre mad , hvad angående kong Hans skal jeg ikke skulle kunne sige , har aldrig været der jeppe |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/11-2005 07:02
|
Hej Jeppe, Jeppe skrev: hej Kronborg Har prøvet at spise på stable , foretrækker nu admidralen langt bedre mad , hvad angående kong Hans skal jeg ikke skulle kunne sige , har aldrig været der jeppe Stalden er kendt for sine gode mad, men rygtet siger, at maden er blevet dårligere, fordi Buddha-Erik har forladt stedet. Hvor om alting er, foretrækker jeg også Admiralen. Jeg har heller ikke været på Kong Hans endnu. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 16/11-2005 07:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Jeg har ikke prøvet Admiralen, men vil da gerne besøge stedet, er der en eller anden, der vil gi' mig adressen.
På forhånd tak :-) Mvh.Suk.................. ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/11-2005 07:50
|
|
Hejsa Ja jeg håber da de af jer som mødes til en lille frokost Vil ha en rigtig god dag/aften og hygge og få lidt sammenhold og evt.gode venskaber. Det mangler der her i DTW at folk mødes og hygge snakker ![]() bamsen |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 16/11-2005 08:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
rinpoche skrev: Hej Robert, Har lige læst dit indlæg og jeg må sige at jeg kender udmærket situationen og tror at meget af polemikken afledt heraf bunder i at vi som danskere opfatter alle som lige - og gudskelov for det - men sådan er situationen dæleme ikke i Thailand, tværtimod.Som turist kan det måske være svært eller at forstå og affinde sig hermed, men sådan spiller orglet altså, hvad enten nogle kan lide det eller ej. Den omvendte situation kan også tænkes, landsby-pigen fra fx. issan har ofte intet ønske om at tage til en sammenkomst med en velstillet hi-so familie fra BKK.Thailand er meget klasseopdelt, som du også har været inde på og det må vi bare acceptere, for vi kan ikke lave om herpå! Og dette kan også meget vel komme til udtryk til noget så banalt som en dansk julefrokost. Nu kan man så måske indvende: Jamen det er en dansk julefrokost! Jow, men det er immervæk i Thailand. Helt privat vil jeg sige, at denne klasseopdeling gider jeg slet ikke at høre på, hvis vi taler Danmark, der er vi fanemegale lige (ja, danmark er syg end-of-quote) men i thailand for mit vedkommende, der er det skik følge eller land fly.mvh rinpoche Hej rinpoche og andre her Jeg er enige i det meste men er danskerne herude saa lige? Og jeg mener godt at mange landsbypiger fra Isaan kan begaaa sig i en sammenkomst med en velstillet hi-so familie fra BKK. ![]() Herude i Ubon synes jeg at klasseopdelinger er respekten for hvordan man lever og opfoerer sig Du kan vaere thai eller farang og have mange penge men hvis du ikke opfoerer dig ordentlig viser thaierne dig ryggen Saa er sporten at traekke saa mange penge ud af vedkommende Under mit foerste besoeg i Pattaya besoegte jeg (mener jeg) restaurant Kronborg og Bjarne? Der var kun danskere og jeg fik serveret ved bordet hvor jeg sad sammen med de andre danske Men min lille soede unge ledsager/maid blev straks placeret ved et det fjerneste bord maaske fordi hun bestilte isaan food Desuden troede jeg at der var nogle af pigerne som ville tale thai med hende![]() Da hun fik serveret sin mad sad hun alene og spiste. ![]() Da vi forlod restauranten spurgte hun mig om det var danish style at henvise thai piger til det billigste hjoerne Hun havde vaeret for genert til at stille krav![]() Jeg var meget overrasket og nu siger jeg altid til mine ledsagere om at sige hvad de oensker. ![]() Desuden hoerer jeg at mange thai piger foeler sig meget daarligt behandlet ombord paa Thai Airways Saa foretraekker de ofte et andet luftfartsselskab
Redigeret af MisterM d. 16/11-2005 08:31 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/11-2005 08:49
|
Hej MisterM, MisterM skrev: Desuden hoerer jeg at mange thai piger foeler sig meget daarligt behandlet ombord paa Thai Airways Saa foretraekker de ofte et andet luftfartsselskab![]() Ja, det hører jeg også mange Thai-kvinder sige, incl. min kone, som er fra en Thai Airways-familie. Den ene side af sagen er nok, at Thai-stewadesser, især de internationalle er snobber af rang, og at thai-kvinder generelt også er gode til at se ned på hinanden og behandlige hinanden dårligt. Altså et kvindeligt hakkeordensystem. Den anden side af sagen er måske, at Thai Airways er statsejet, og at Thai Airways derfor betragter udlændinge som gæster i landet allerede i flyet. Thai-kvinder er derimod ikke gæster, men her har Thai Airways så tabt tråden, for billetten koster det sammen og er temmelig dyr. Nå, det var vist et sidespring af rang... |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/11-2005 08:56
|
|
Hejsa Ja tråden er vist løbet lidt væk fra julefrokosten som jo var det som var meningen her Så drenge meld jer til og hyg jer bamsen |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/11-2005 10:27
|
Hej, Man kan bestille færdig steg forskellige steder i Bangkok, og så kunne man jo holde festen privat. Jeg er jo træt af mange ting, som man kan se i denne tråd , og jeg er også træt af de evindelige restauranter. Jeg savner en privat fest, men det er der ikke tradition for i Bangkok.Så mon der er nogen, der har plads til være vært for en julefrokost? Det kunne være sjovt. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 16/11-2005 10:35
|
|
Det kunne jo muligvis også være, at nogen Thaikvinder, som er en tur i luften, føler at de er noget, så den melding med at personalet ser ned på Thai'er den tror jeg ikke holder.
Suk ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 16/11-2005 10:38
|
|
Næ Kronberg, men det kunne der måske blive, det var da et godt forslag :-)
Suk............. ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

men skulle paa tur med dine boern hvilket er forstaaeligt

end-of-quote) men i thailand for mit vedkommende, der er det skik følge eller land fly.