Se indlæg
 Udskriv debat
Børn i barmiljøet
LEICESTER
Øh.

Hvorfor går admin ind og laver om på en overskrift?

Folk står vel ved hvad de skriver.

thaikurt1
Ezal
Vesterlænding kommer til thailand og se at børn og unge pige skal tjene penge til fanmillen og med det samme råber man op over hvor forfærdeligt det er og tale om moral men glemmer at når man taler moral så et det man har med hjem fra som er svært at overføre til thailand samfund

Her er der ingen sikkehedenet der gør at disse menneskerne ikke sulter så for at holde sulten for døren må alle i familien arbejder.
Redigeret af thaikurt1 d. 13/08-2010 10:54
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Webmaster
sonny skrev:
Allan73

hvis du giver de børn penge som render undt i barer og sælger ting og sager.
Så er det fordi du ikke klan li børnene eller fordi du godt kan li at kigge på dem.
Hvis du kan lide børn så skal du ikke støtte dem,når de render rundt,af tvang,hvis alle stoppede med at give dem noget,ja så ville deres forældre ikke sende dem rundt i barer

Jeg er meget enig i den holdning som du her giver udtryk for og også derfor jeg personligt aldrig giver noget til de unger som render rundt. Jeg er overbevist om at de ikke ville rende sådan rundt hvis det ikke kunne betale sig, men det kræver at alle stopper med at give dem penge.

Om deres tilværelse så ville blive bedre af at de ikke render sådan rundt, det ved jeg så ikke.

2 gange i løbet af de sidste 12 måneder har jeg givet penge til tiggere. Den ene gang var til en kvinde som altid sad samme sted i en kantsten med sit spædbarn. Tror faktisk ikke engang hun var thaier. Hende gav jeg den 24. december sidste år 1000 bath og ønskede hende god jul velvidende om hun ville skide julen et langt stykke og ganske rigtigt så sad hun der ikke de næste 6-7 dage. Det bekræfter lidt min idé om at hun kun sad der af nød og ikke som en levevej. Men måske tager jeg fejl. I dag sidder hun der ikke længere. Tror hun er blevet fjernet og deporteret af myndighederne.

Den anden jeg har givet til i det sidste års tid er en synlig handicappet mand på de ca. 50 år med synlige deformaliteter som personen umuligt har kunne påføre sig selv hverken bevist eller ved f.eks. en arbejdsulykke. Gav ham 20 bath efter jeg så hvordan de lokale thaier altid kom ud af deres butikker for at give ham når han slæbte sig forbi på en krykke.

Den værste form for tiggeri jeg har oplevet var en dag da jeg sad på en barstol og blev hivet i buksebenet af en mand uden ben. Ham gav jeg heldigvis ikke noget og da jeg havde sagt nej til ham rejste han sig op og gik sin vej.

Stadigvæk den dag idag undre jeg mig over hvordan i alverden denne helt tydeligt benløse mand som altid slæber sig afsted på sine rumpe på sin tiggerrunde kan gemme sine ben væk så man ikke kan så dem.

Ingen thaier giver nogensinde penge til denne tigger for som de siger så kører han rundt i sin nye store Honda mellem de forskellige steder hvor han tigger af turisterne og han mangler ingenting.

Principielt giver jeg aldrig penge til tiggere og tyggegummi-sælgende børn med videre. Og alligevel giver jeg sjældent lidt når jeg anser det som seriøst.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
LEICESTER skrev:
Øh.

Spørgsmålet i denne sag er ikke kun om folk står ved hvad de siger, men også at en uskyldig ikke bliver påhæftet en ækel betegnelse/mistanke som er usand og farlig.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Thjaa
mig og de par vender jeg gaar i byen sammen med vi gaar aldri ind i en bar hvor der er boern ind .. og skulle der komme boern ind i baren og de bliver der rejser vi os op og finder et nyt sted og paa en ordnlig maade skal vi nok forklar en af de barpiger som vil vaere ved os grunden til vorfor vi gaar da den info gerne maa kom ud i bar boern = vi er ik kunder i ders bar

andgaane tiggere saa bare fortel dem at de kan smutte hend i templet der er gratis mad efter at munken har spiest
i starten da jeg kom til thailand gav jeg da en heldmasse ind til jeg saa et hus til over 3 mill bath og fik forklaret at det hade damen og huns 2 boern tiggere sig til i bangkok sentrum paa 4 aar saa stoppet jeg med at give en bath vaek

Livet er forkort til store problemmer

LEICESTER
Webmaster skrev:
LEICESTER skrev:
Øh.

Spørgsmålet i denne sag er ikke kun om folk står ved hvad de siger, men også at en uskyldig ikke bliver påhæftet en ækel betegnelse/mistanke som er usand og farlig.

Det vi jeg give dig ret i, men en del af de førse indlæg vil være ude af kontekst.

Skal de så også laves om?
Redigeret af LEICESTER d. 13/08-2010 11:41

Kent27
Til Skeptikeren:

Er du ikke lidt af en drama-queen?
Ingen kendte manden på den video, før du satte bål og brand i gang. Nu kender vi nærmest navn, adresse og livsforløb.
Ret sikker på, at du har gjort ham en bjørnetjeneste; nu tror han vel, at han er hængt ud på hele internettet. Vreden (selvom den virker noget ubegrundet) bør vel rettes til ham der har filmet og lagt ham op på youtube (selvom man ikke kan se hans ansigt).
Du kan ikke bestemme, hvad folk tænker, og det ser sgu da ikke heldigt ud med en farang med en lille pige på luderbar uanset hvad.

Igen - helt klart en bjørnetjeneste og skudt langt over målet.

Kent27
Webmaster skrev:
LEICESTER skrev:
Øh.

Jeg ved ikke, hvad der er sandt eller usandt i det her. Jeg kender ikke Skeptikeren; han kan da også være fuld af løgn? Hvem ved?

Ved bare at det ser helt forkert ud med børn på luderbar.

Allan73
sonny skrev:
Allan73

hvis du giver de børn penge som render undt i barer og sælger ting og sager.
Så er det fordi du ikke klan li børnene eller fordi du godt kan li at kigge på dem.
Hvis du kan lide børn så skal du ikke støtte dem,når de render rundt,af tvang,hvis alle stoppede med at give dem noget,ja så ville deres forældre ikke sende dem rundt i barer

Hej Sonny

"Hvis alle stoppede med at give dem noget". Tror du så børnene blev hjemme med deres forældre I deres store huse. Og når de var færdige spise aftensmad så de fjernsyn og spillede playstation før blev de puttet i seng i hvert deres værelse.
Og hvis vi nu alle lukkede øjnene så var der ikke nogle børn der gik sultne i seng, eller nogle børn der arbejdede med at sy tøj 14 timer om dagen 7 dage om ugen. Eller endnu værre, blev lejet ud på time basis for at underholde voksne perverterede personer sexsuelt.

Og NEJ. Når jeg betaler rundhåndet for en pakke tyggegummi så er det IKKE fordi "Så er det fordi du ikke klan li børnene eller fordi du godt kan li at kigge på dem."!!
Jeg har tidligere selv haft den holdning at man ikke skulle købe ved børn eller handlende med medbringer deres børn. Jeg er udemærket klar over at pengene går til den voksne(forældre?) der tvinger barnet til at være sent ude om aftenen og arbejde.
Nu har jeg set lidt mere og har fået den holdning at det er naivt at tro børnene får bedre vilkår ved at man boykotter dem. Alternativet til at tigge kan nemt blive en endnu værre skæbne.
Jeg betaler netop overpris i håb om at der smitter noget af til barnet/børnene.

Jeg tror at alle raske forældre ønsker det bedste for deres børn, det er bare ikke alle der formår at yde de vilkår. Er man en af de svage i samfundet er der ikke meget hjælp at hente i Thailand.
Hvad der får voksne til at bruge børn på denne måde ved jeg ikke. Om det er misbrug/sygdom/uheld der skaber en sådan afmagt at det bliver nødvendigt eller det bare er "Den nemme løsning".
Børnene er altid hårdest ramt.

Så Sonny, Web-Kim og andre hvis i virkelig mener at børnene får bedre vilkår ved at man boykotter dem i barmiljøet så kan jeg godt forstå den holdning, jeg er bare ikke enig. Jeg tror alternativet ofte kan være endnu værre.

Er der nogen her der har kendskab til fagfolks analyse af dette problem i Thailand?.

Ha en god dag og Mvh Allan

MakMak
Der er forrykte forældre til i hele verden. IDK overhældes børn med ætsende afløbsrens, i Thailand sendes de ud og tigge eller sælge diverse.

I Pattaya rendte i mange år en rigtig sød pige 6 - 12 år rundt aften efter og solgte roser. De første år købte jeg altid af hende og lod hende beholde rosen. Den første gang købte jeg hele buketten i håb om hun så kunne trisse hjem til mor, men nææh der gik 5 min. så stod hun med en ny buket i hånden. Så fik det en ende fra min side. de sidste år bønfaldt hun mig om at beholde rosen jo før kunne hun komme hjem og sove.
Det er en umulighed for hver enkelt af os og redde hele verden. Så det må være op til hver enkelt af os at gøre som vi selv synes. At vi som danskere skal være fordømmende overfor en pige i barmiljøet i THAILAND er vel i bund og grund forkert.
Der er forskellige sociale kulturelle baggrunde mellem DK og Thailand, og vil man til Thailand, ja så må man tage hele pakken med, ellers bliv dog hjemme. eller køb en all-inclusive på Phuket hotel.
At skeptikeren kan slippe afsted med sin røverhistorie og trussler mod Vandango er ikke gangbar.

rinpoche
Jeg er i lighed med andre herinde af den holdning med at lade være med at give børn i dette miljø nogle penge overhovedet.
At tro at de går i seng uden mad er helt forfejlet.
Forældrene kan lige så vel være ugidelige, fribyttere, misbrugere osv.

Penge til børnene er en sikker garanti for at de aldrig kommer i skole.
Og hvilken fremtid kan de så se frem til?
Plat, svindel, prostitution you name it.

xxxx
Det kunne ikke have været sagt bedre Rinpoche.

Alt det pladder om de ikke har råd til skole osv er ikke andet end udenoms snak.
alle I thailand har råd til skole af den ene eller anden slags.

Går det helt galt kan de bruge den gratis tempel skole.

Når børnene kommer og sælger roser eller andet skrammel, så kik udenfor, der sidder far eller mor og venter, men de ved ungerne har større chance for at narre farang.
Det er kold kynisk bussines.

tam mai sanook.. det er en meget brugt sætning.

Og min klare holdning er..
Børn bør ikke have deres gang i det miljø.
De bør ligge i deres seng om aftenen så de kan lære dagen efter.
bar ejer eller ej. det er kun sløseri og mangel på ansver.
60 millioner andre Thaier klarer dagen og vejen uden at falde så dybt.
Redigeret af xxxx d. 13/08-2010 19:36

natty
Jeg vil spørge roligt, hvad med de steder, hvor barer og boliger, ligger op og ned af hinanden? Det er jo ikke alle barer der er lukkede og gogo's, men åbne beerbars. Alle ved da godt hvad der foregår, men det kan vel være lidt svært at holde ungerne inde, efter kl 18, når de nu godt vil ud og lege med naboens. Her skriver jeg ikke om alt det plat med roser osv. Men helt almindelige borgere, som nu bor i det område hvor der også er hookeraktivitet.

xxxx
det har du ret I natty.
Men det er jo et fåtal der bor der og de fleste gør det vel pga den bussiness der følger med luder barerne.
Det er meget samlet I Thailand.. Pånær ude på landet, men de åbner ikke før ungerne bør ligge i deres seng.
helt undgå det nej, det er jeg ikke så naiv at tro.

vandango
Jeg har gået og skumlet her de senere dage, har været vred over at folk ikke har været enige med mig.

Men jeg er godt klar over at jeg har fejlet, skulle dog for fanden i min brandert have skrevet som det blev, børn i det pattayske barmiljø.

Da der i det åndsvage klip fra Youtube blev hældt en uskyldig dansker ud, vil jeg gerne have hans navn og telefonnummer på PB, så vil jeg selv ringe og give han en personlig undskyldning.

Der er ikke mere at sige, min holdning er jo kendt, men nogen gange når man træder ud over en grænse, må man også tage konsekvenserne.

Men giv mig lige navn og telefonnummer, så vil jeg ringe og forklare og give en undskyldning...........

Vandango!

Hvad med om du lod ELEFANTERNE blive i zoologisk have!

Hvorfor roder du rundt på nettet i en kæmpebrandert?

Hvad leder du efter?

Det ser lidt mystisk ud med den opførsel du lægger for dagen.

Tror du, at du kan falde til ro i UDON og lade elefanterne blive i elefancampen?

vandango
girobank skrev:
Vandango!

Hvad med om du lod ELEFANTERNE blive i zoologisk have!

Hvorfor roder du rundt på nettet i en kæmpebrandert?

Hvad leder du efter?

Det ser lidt mystisk ud med den opførsel du lægger for dagen.

Tror du, at du kan falde til ro i UDON og lade elefanterne blive i elefancampen?

girobank det er svært at lade elefanterne blive i Zoo, jeg holder jo så meget af dem. Wink , men glæden til mine firbenede venner, kan nogen gange afstedkomme nogen knubs, det tager jeg så med.

Det med at rode rundt på internettet i en kæmpebrandert, handler jo om at man altid savner LOS, og det dejlige liv jeg har, når jeg er i Thailand. Jeg keder mig så gevaldigt når jeg er hjemme for at tjene penge, omvendt nyder jeg det, når jeg er sammen med mine venner i Pattaya.

Jeg nyder samværet med vennerne i Pattaya, som mange sikkert kan nikke genkendende til, så er det en fri og ufordomsfuld atmosfære vi har derude. Et fristed hvor vi kan slappe af, og lægge mange ting bagud, og lade skuldrene falde ned.

Nogen er sure på mig i Pattaya, det er sikkert personer som i forvejen ikke kan lide mig, og disse personer interesserer mig ikke en fløjt, de syntes at jeg skulle have tæv, de kan få det samme herfra, så er den ikke længere.
Blot fordi vi er Danskere er vi absolut ikke en homogen gruppe i Thailand, og fred være med det.

Du spørger hvad jeg søger herude? først og fremmest kærlighed og et eventyr.
Snart skal jeg gifte mig med jordens dejligste kvinde, vi skal også bygge en masse business op, mest hende jeg er ikke så interesseret i penge, men det vil betyde for mig, at jeg snart kan sige farvel til Danmark.

Ja mit fremtidige liv vil være i Udon Thani, kæresten har en lille datter som jeg skal tage mig af, og samtidig skal jeg integreres i hendes store familie.
Derfor vil jeg ikke være så meget mere i Pattaya, idet vi har vurderet, at byen ikke fremmer vores kærlighed.

Vi vil dog komme forbi fra tid til anden, idet vi har hus og forretning i Pattaya, som ikke er til salg mere, måske lejer vi huset ud, hvis der er nogen der er interesseret.
Mens Pattaya tingene kører, har vi har nye projekter kørende i Bangkok og Udon Thani.

Men girobank du spørger sådanne lidt ind til min status i Thailand, jeg har mødt jordens dejligste kvinde, som jeg vil bygge en solid fremtid op med.

Og til dig Skeptiker i Pattaya, fortsæt du bare med at hyle op, jeg ved at du har læst mit indlæg, og du er en nobody i mine øjne, håber aldrig at jeg møder dig mere.

MakMak
Ja skeptikeren kommer jeg nu heller ikke på julekort med.
Held og lykke til dig vandango.

lung
idet vi har vurderet, at byen ikke fremmer vores kærlighed.

ha ha vandango, den der sad jeg sku godt nok lige og funderede lidt over...
ville ellers gerne møde dig i patty...

lung

vandango
lung skrev:
idet vi har vurderet, at byen ikke fremmer vores kærlighed.

ha ha vandango, den der sad jeg sku godt nok lige og funderede lidt over...
ville ellers gerne møde dig i patty...

lung

Det kommer du ikke til lung, jeg er papfar til en lille pige på 8 år, som enhver ansvarlig person, er prostitutionslivet og det frække Pattayaliv, forbudt for en lille pige. Hun skal have de bedste betingelser der findes, og holdes langt væk fra faranger.

Hvis jeg bare kan holde hende væk fra Faranger, og give hende en god uddannelse, hvor hun finder sig en god thailandsk man, vil hendes liv blive godt.

Så nej - jeg vil opføre mig ansvarligt, og passe godt på min lille pige, hun vil aldrig få lov til at sætte sine fødder i pattaya.

Og nu hvor hun vokser op, har hun forbud mod at være sammen med nogen udlændinge. Det er et forbud jeg sætter både i vores lille familie men også i den store familie, hun får ikke lov til at have nogen kontakt med udlændinge............

Hvad du gør med din lille pige i Pattaya, må være op til dig selv.
Men jeg kan love dig for lung her, hersker der andre spilleregler.
Redigeret af vandango d. 22/08-2010 03:17

Spring til debat: