Se indlæg|
Penge til Thailand
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/06-2010 09:15
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
hiks skrev: Jeg har engang tastet kort nummer istedet for konto nr. min bank sendte en efterlysning til banken i thailand, men hørte intet. da jeg kom til thailand gik jeg i banken og forklarede problemet, og de ringede til hovedbanken, samme dag fik jeg mine penge. de vil prøve at holde på dine penge så længe som muligt for at udnytte renterne, det er helt normalt i thailand. Hm, det er også min erfaring, når vore kunder i fx Danmark skriver fx forkert firmanavn, at pengene havner på hold et eller andet sted i Thailand, men sjovt nok aldrig i min egen bank, men i den bank, der har aftalen med banken i Danmark. Der sker simpelthen intet, og banken i Danmark kan ikke gøre meget, men når jeg ringer til min egen bank, så fixer de det, dvs. enten lader de pengene komme igennem, eller også returnerer de dem til Danmark (alt efter hvor stor fejlen er i firmanavnet). Jeg mener ikke, at det koster et gebyr at returnere, men der skal jo betale endnu et overførelsesgebyr, når pengene atter skal sendes herud. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 30/06-2010 10:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
En normal overførsel tager gerne en 3-4 dage. Når der så går ged i den pga. forkerte oplysninger eller en taste fejl, så siger det sig selv at det mindst tager den samme tid for pengene at ryge den anden vej tilbage. Tiden det tager har meget at gøre med hvilke banker man benytter, og hvor mange clearings banker overførslen skal igennem. Er bare en af bankerne en lille bank og/eller er beløbet stort, så tager det også længere tid. Min erfaring er at selv store beløb normalt går gnidningsfrit ved overførsel til Thailand. Den anden vej er så noget helt andet... ![]() |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 30/06-2010 19:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
hiks skrev: Jeg har engang tastet kort nummer istedet for konto nr. min bank sendte en efterlysning til banken i thailand, men hørte intet. da jeg kom til thailand gik jeg i banken og forklarede problemet, og de ringede til hovedbanken, samme dag fik jeg mine penge. de vil prøve at holde på dine penge så længe som muligt for at udnytte renterne, det er helt normalt i thailand. Jeg kan kun anbefale man opretter en fast modtager hvis man ofte overfører penge til et andet land. Jeg tror det kan lade sig gøre med de flest netbanker. Herved undgås "dumme" tastefejl. Den eneste fejl der så kan laves er det bliver et forkert beløb eller dato ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.