Se indlæg|
Need some assistance !
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 12/06-2010 20:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
donis5. Har i snakket om hvad sinsoten (medgift) skulle ligge på hvis i gifter jer.Skulle være sjovt at høre moreren og papfaren hvor meget de vil malke dig for. Min mening er dog at der skal betales ifølge thai tradition. Jeg betalte selv 600000bath ialt.Universitetudd,ingen børn,ingen prostition.3år yngre end mig og hele familien arbejder. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 12/06-2010 20:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Thongthai skrev: donis5. Har i snakket om hvad sinsoten (medgift) skulle ligge på hvis i gifter jer.Skulle være sjovt at høre moreren og papfaren hvor meget de vil malke dig for. Min mening er dog at der skal betales ifølge thai tradition. Jeg betalte selv 600000bath ialt.Universitetudd,ingen børn,ingen prostition.3år yngre end mig og hele familien arbejder. Hmm du er da ikke blevet malket!.. Ren nysgerrighed, hvor mødte du din kone? Med hendes udd. og den fine familie må hun og familien virkelig have tabt ansigt! Men dejligt at høre disse historier hvor kærligheden bare vinder.. Stort tillykke herfra.. Ps. Hvad skal betales ifølge thai tradition? 1/3 guld og resten penge?? Mvh K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 12/06-2010 21:52
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja det er jo meget spændende læsning. Sinsot på 600000 baht- total vanvittig at betale! Min hustrus moms forlangte 4 mio. baht, den gik ikke. Mit visakort blev efter nogentid accepteret til at ligge til skue i sølvskålen under hele ceremonien, samtidig med at vi fortalte om en investering i et stort stykke jord på 1o HA, så frafaldt moderen kravet til sinsot! |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/06-2010 23:26
|
|
Thongthai Billigt sluppet, men May og hendes mor har tidligere sagt, og senere bekræftet at de ikke ønsker sinsot, eller, rettere, de ønsker kun et beløb "for show" fks 40.000, som jeg har ejerskab over når vi går hjem igen. desværre ser jeg 117 scenarier hvor jeg får at vide jeg har misforstået noget, og selvfølgelig skal jeg ikke have de 40 igen hehe jeg har et billede i hovedet hvor jeg sidder med en kæde i hånden som er lænket til pengene. De skaber selv mistilleden. OBS May holder ikke med paphovede faderen. søsteren holder ikke med ham og tanten siger han er en idiot. (ding dong) personligt er han bare en intet sigende person der pludselig skal vise han er i live. |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/06-2010 23:34
|
|
med hensyn til Sinsot. Jeg er ikke Thai expert...men når jeg har spurgt May Hvorfor jeg ikke skal betale, siger hun, Jamen du har bevist at du er en god mand, som har et hjerte. Da jeg mødte hende blev hun syg med feber dagen efter og jeg endte med at passe hende i 4 dage, hun påstår at den handling har betydet meget for hende og hendes famillie. Jeg ved ikke om et er en søforklaring, men jeg kan ikke helt se hvad missionen går ud på nu hvor de bare kunne kræve af få pengene. Det undre mig gevaldigt at Papfaderen ikke har sagt noget til det sinsot dims. ( endnu ) men som med alt andet. så kan det jo være de ændre det når vi har besluttet osv :-] |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 13/06-2010 02:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
donis5 skrev: med hensyn til Sinsot. Jeg er ikke Thai expert...men når jeg har spurgt May Hvorfor jeg ikke skal betale, siger hun, Jamen du har bevist at du er en god mand, som har et hjerte. Da jeg mødte hende blev hun syg med feber dagen efter og jeg endte med at passe hende i 4 dage, hun påstår at den handling har betydet meget for hende og hendes famillie. Jeg ved ikke om et er en søforklaring, men jeg kan ikke helt se hvad missionen går ud på nu hvor de bare kunne kræve af få pengene. Det undre mig gevaldigt at Papfaderen ikke har sagt noget til det sinsot dims. ( endnu ) men som med alt andet. så kan det jo være de ændre det når vi har besluttet osv :-] Nu har sin sod ikke noget med papfaren at gøre.!! Det er hendes mor der afgøre dette , han er jo kun papfar. ![]() Jeg syntes nu ikke May lyder til at være en så slem pige. Og du har jo sat en stopper for at spendere penge på dem. Så hvorfor ikke give det en chance , give det tid. Det er den eneste måde du kan finde ud af om det er den rigtige pige eller ej. Ikke sidde her på DTW og få alle mulige skrækhistorier for hvad der kan ske!! Tag det stille og roligt , se tiden an. Papfaren lad ham passe sig selv. Jeg er sikker på det nok skal gå.. Bare du lader fornuften råde og ikke drager forhastede beslutninger. Det er trods alt kun penge.. Redigeret af Saendaeng d. 13/06-2010 02:04 Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 13/06-2010 03:11
|
|
Saendaeng jeg forstillede mig blot paphatten ville køre lidt psykisk terror på moderen for at straffe falangen lidt. Nej May er ikke så slem, selvfølgelig har jeg taget hende i nødløgne osv. men det lå primært i starten af forholdet. idag er de sværre at opdage hahahaha |
|
|
|
| Kent27 |
Lagt på d. 13/06-2010 04:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 107 |
Du er røget ind i en dårlig familie. Familien vil påvirke ægteskabet i negativ retning. Båndene i thai-familier er så stærke, at hun vil få svært ved at tage dit parti i tiden, der kommer. Hendes familie er udelukkende interesseret i dine penge. Se at komme væk og se dig ikke tilbage! |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/06-2010 04:17
|
|
Kent27 Er 90% af alle thaier i falang omgangskreds ikke det ? ude efter vores dineros ? det er måske en høj % men det er nok mere reglen end undtagelsen at de famillier der acceptere deres datter får en "falang" også er lidt mer eåben over for økonomisk udnyttelse. " får en falang " det lyder som om hun har fået et kæledyr i snor jeg mener, så er alternativet helt at forlade landet groft sagt, eller bare kun have kærester man ikke skal giftes med og kan være ligeglad med hvad svigerfamillien tænker.. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 13/06-2010 06:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Kent27 skrev: Du er røget ind i en dårlig familie. Familien vil påvirke ægteskabet i negativ retning. Båndene i thai-familier er så stærke, at hun vil få svært ved at tage dit parti i tiden, der kommer. Hendes familie er udelukkende interesseret i dine penge. Se at komme væk og se dig ikke tilbage! Kunne ikke have sagt det bedre selv. Dog ville jeg give det en chance, og prøve at få hende med til at flytte til et andet område. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 13/06-2010 07:09
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
Payanak skrev: Kent27 skrev: Du er røget ind i en dårlig familie. Familien vil påvirke ægteskabet i negativ retning. Båndene i thai-familier er så stærke, at hun vil få svært ved at tage dit parti i tiden, der kommer. Hendes familie er udelukkende interesseret i dine penge. Se at komme væk og se dig ikke tilbage! Kunne ikke have sagt det bedre selv. Dog ville jeg give det en chance, og prøve at få hende med til at flytte til et andet område. kan kun give jer...... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
|
Lagt på d. 13/06-2010 07:27
|
|
payanak Dutling68 Husk på forelskelse og kærlighed er ikke noget alle kan tænde og slukke for. Thaier har en stor evne til at skrue blusset højere op. Men det gør jo problemet vanskeligere, fordi man ikke bare sætter en streg og smutter, som hvis det bare var en legekammerat. Med en del kvinder bag mig, synes jeg May har nogle egenskaber som jeg har savnet hos andre. Og derfor skal hun ikke straffes for at have en tosset familie. Min gamle mor er sku da også skør. det håber jeg ikke May vrager mig for hehe Desværre er det med penge jo som altid, kan være alt ødelæggende, og det er også derfor denne "sag" skal klares Inden der er kommet Sexaffald, og ægteskab. Man kan ikke bare smide noget væk man holder af. Hunden der pisser på gulvet skiller man siger heller ikke af med. man må enten se om den kan opdrages, eller også må man få det bedste ud af det. Sidste udvej er skille sig af med den. |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 13/06-2010 07:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Godt skrevet Donis 5............
|
|
|
|
|
Lagt på d. 13/06-2010 07:35
|
|
Kent27 Jeg læste dit indlæg igen, Jeg tror du har ret, hvis jeg ikke understreger hvad jeg vil være med til på forhånd, så er de heller ikke indforstået med hvad jeg vil være med til. Som med Kunder i en forretning, handler det vel lidt om at give de rette forventninger så der ikke er nogen der bliver skuffet når tingene ikke bliver som de har forventet. ps tak for dit inlæg //J |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/06-2010 07:40
|
|
SUK Tak, det er fra hjertet jo ! Nogle af de indlæg jeg læser, minder mig om hvor let det er at fyre en medarbejder der har opført sig dumt, eller båret sig tosset ad. Men i et forhold er der kærlighed involveret, det gør det langt mere komplekst, skal man huske. Så det er lidt for let bare at sige, Find en ny, eller Flyt eller noget i den stil. Det er jo ikke en fil på computeren der skal flyttes eller slettes. Vupti :-} |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/06-2010 07:47
|
|
En lille Info update Nu har jeg til gengæld fundet ud af hvorfor papsvigerfar er Sur og kalder mig Nærig ! Da jeg kom tilbage Thailand d 23 April 1 uge senere end planlagt pga. askesky. virkede det som om at alle havde holdt vejret i den uge jeg var forsinket. for telefonen var ved at brænde sammen, og May var også ved at bryde sammen, Familie, venner og bekendte ringede for at låne/få penge, det resulterede i hun bare slukkede lortet. og det gav lidt luft. til presset blev for stort, så fik vi da bare gæster i stedet for :-} Der sagde jeg med meget få ord, at nu slutter festen ! og sagde at der ikke skulle komme gæster i huset før jeg ønskede det. Kombinationen af jeg ikke ønskede hendes familie hos os, OG jeg havde klappet kassen i. gjorde at papsvigerfaderen åbenbart synes jeg er en slem slem Narrefalang. Nu kan han jo ikke få nye fælge på motorcyklen, og nyt neglelak til hans lange lillefingernegl, eller hvad ved jeg. - Thats it, han er ude i kulden fra nu af. han er ikke en person jeg vil spilde min energi på længere. så behøver jeg heller ikke gå og være sur :-} Og hvis i ser ham giv ham lige et slag i nyrene og hils fra Narrefalangen. Jeg tror de har fattet budskabet der har ikke været problemer med folk der ønskede at låne/få $ siden da. Redigeret af d. 13/06-2010 07:48 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 13/06-2010 09:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Du har, som jeg læser dit indlæg, sat dig op imod familien. Det bliver kun sværere fra nu af... |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 13/06-2010 10:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
kylling skrev: Thai logik: Den sidste udvej for at skaffe penge er at tage arbejde' Alt hvad der ikke kan ædes skal ødelægges,især hvis falang har betalt jeg forstår sku ikke dette indlæg sorry prasat |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/06-2010 10:21
|
|
Payanak Jeg mener jeg har ret til at beskytte min egen pengepung. Fordi jeg er i Thailand skal jeg vel ikke per defination bare betale hvad svierfamillien finder rimeligt. Nu ser vi hvad de siger. :-} Men ud fra det jeg kan finde ud af når vi ser hendes mor er hun ikke sur det er kun papstedfaderen der er skør, og andre omkring os siger han er skør, og kun vil have penge. Men jeg kender ham jo ikke. han har aldrig deltaget i noget. da vi fik huset hjalp moderen med at male, gøre rent og flytte ind osv. paphovedet har kun været her 1 gang på de 8 mdr vi har haft huset, men ok de bor også 3 km væk. :-} Men det kan måske hænge sammen med jeg ikke ryger, og drikker, så der er aldrig øl og smøger. hos os, hehe Who knows. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 13/06-2010 10:25
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
jeg siger da ikke du skal droppe din pige men det ville være det bedste for jeres forhold at komme et godt stykke væk fra familien..
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.