Se indlæg|
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
|
|
| Frank |
Lagt på d. 06/08-2014 20:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
sudsakhon skrev: Jeg skrev engang, i indlæg 127, hvor det allerede var løbet af sporet: Er hele problematikken ikke, at vi kun har en vred kundes udlægning af sagen? Og som tidligere skrevet: En masse indlæg med en hel anden dagsorden, idet et horn i siden på en bruger bringes op som trold af æske, uden at dette har det fjerneste relevans til nærværende konflikt. Dette er det virkelige problem! Jeg kan også læse datoer, men der mangler noget. Ikke ment på den måde, at den ene eller anden part har ret. Det kan sagtens være, at der er anledning til at udtale mere eller mindre omfattende kritik, men som sagen er fremstillet hidtil har ingen der skriver i dette forum tilstrækkelige oplysninger om forløbet til at konkludere noget som helst! En del argumenter går på, at hele, eller en del af aftalte betaling skal refunderes. Dette spørgsmål skal jeg ikke forholde mig til af ovenstående grunde. Men som jeg også kan læse af de af parterne afgivne oplysninger, er dette ikke målet med offentliggørelsen af tvisten. Derfor er målet måske et helt andet, og et forlig kan være svært at opnå. Det eneste man med sikkerhed kan konkludere, er at processen har været så uskøn af den ene eller anden grund, at der står to sårede parter, der har svært ved at komme videre. Læg især mærke til at jeg ikke har taget stilling til skyldsspørgsmålet. Det har jeg, igen af ovenstående årsager, ikke oplysninger nok til at konkludere. Så hvad skal der til at striden bilægges? Er denne sag sort og hvid, eller kan begge parter give indrømmelser om deres egne konfliktaccelererende adfærd? Og med det udgangspunkt nå frem til en løsning, hvor begge parter får og giver lidt. Indledningsvis ved jeg godt, at hver part (med deres respektive støtter) vil sætte sig i et retorisk hjørne og fornærmet hævde at være den eneste krænkede part. (Jeg behøver vel næppe at referere til den nuværende situation i Gaza.) Men det er vel på en eller anden måde en del af processen at få klarlagt, om der overhovedet er VILJE til en løsning, eller om dagsordenen er en anden. Opridsning, endnu en gang, af et fragmenteret sagsforløb, vil ikke hjælpe til klarlæggelsen. Det vil være partsindlæg til støtte for den ene eller anden part man har sympati for. Der er ikke meget ændret, andet end at tonen er skærpet bemærkelsesværdigt. På en måde forstår jeg begge parter, men situationen er låst. Der er INGEN vej ud i et offentligt forum. Der er til gengæld en masse, der har en tydelig interesse i at holde festen kørende for at få egne, fuldstændigt urelaterede dagsordner fremhævet. En ting kan jeg dog med sikkerhed påpege: De hjemmelavede argumenter omkring kontraktret og andre juridiske problemstillinger, der er mange som har brugt som endnu en gang kasteskyts mod hinanden, for at give diskussionen et skær af seriøsitet, gør ondt helt ned i tåneglene at læse. Det er kaldt en børnehave, og den betragtning kan jeg tilslutte mig. Du er velkommen i børnehaven ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 06/08-2014 21:07
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Nu har jeg fulgt denne debat igennem længere tid, og jeg synes der er en ubehagelig tendens. Bjarne t. Jensen starter tråden med et sprogbrug og beskyldninger, hvor jeg allerede var ved at stå af og som absolut ikke er fordrende for en dialog med anklagede RK. Fred være med det, vi kan alle føle os dårlige behandlede og føle vrede. Der så et par stykker som bakker op om trådstarteren, med fortælling om dårlig sagsbehandling, hvoraf ihvertfald den ene er beklaget af Robert. Der hvor jeg ser det grimme hoved stikke frem, er hos det ulvekobbel som lugter blod, med beskyldinger om forestående økonomisk konkurs, alkoholisme, depraveret kone, råddenskab i firmaet, tidligere udtalelser og et dårligt forsøg på at bevise at firmaet er ulovligt opbygget efter thailands lovgivning....ren smædekampagne. Alt det uden at de i realiten kender baggrunden for konflikten. Pudsigt at så mange ønsker at RK skal stå til ansvar overfor det samlede DTW. Det er ved at udvikle sig til ren heksejagt, og det skriver jeg kun ud fra de skrevne ord i denne tråd, fordi jeg kender ikke nogen af de involverede og har heller ikke har nogen interesse i det. Bare for at slå fast, jeg hverken er, kender eller arbejder for Frank, Clyde, Robert eller nogen anden, tro det eller lad vær. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/08-2014 21:18
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Nu flyder bægeret over igen! Undskyld mig! Jeg er enig med Sudsakhon mht. sofajuristerne, faktum er at det er både barnligt og totalt irrelevant for selve sagen. Alene det at nævne ordet 'injurie' på et dansk-thai webforum er dybt godnat. Det er også mærkeligt at folk skal blive uvenner på kryds og tværs over en sag som denne. Nogle er på kundens side og andre er på firmaets side. Lidt ligesom politik. Der kan aldrig opnås enighed! Forstå det nu! Selv vil jeg gerne prøve at være neutral i en sag som denne, dog har jeg tidl. mærket Robert og hans faste tilhængeres 'lune'. Og generelt er jeg overdrevet skeptisk overfor udlændinge der driver virksomhed i Thailand. Bl.a. fordi en del af dem er temmelig desperate i deres forsøg på at få noget der minder om et værdigt liv i Thailand. Nogle er så desperate at de gerne tager røven på folk fra deres eget folkeslag. Jeg siger ikke at Robert er en af dem, for jeg kender ikke manden. Jeg siger bare at de findes og at man skal være vågen. Netop derfor finder jeg en tråd som denne relevant og interessant. Vi har altså en utilfreds kunde som ytrer sine oplevelser i en til tider hård tone. Fair nok, når man føler sig uretfærdig behandlet er det sådan man reagerer. Hvis I føler at blive pisset på, er chancen for at i mister besindelsen også tilstede. Kom videre og lad være at fluekneppe retorikken, såsom "var det en trussel?" Omvendt har vi ejeren af firmaet, der afviser at have gjort noget galt, taler ned til kunden og samtidig underlader at svare på relevante spørgsmål. Det er vel også fair, hvis ejeren virkelig ikke mener at der er gjort noget galt, juridisk og moralsk, så skal han selvfølgelig heller ikke give sig. Dog kunne han vælge en mere sympatisk og mindre arrogant tone at formulere sig i, det ville klæde debatten, firmaet og ejeren (som flere gange nævnt af andre). På det punkt er ejeren ikke et hak bedre end den sure kunde og det bør man være i relation til sit videre omdømme. Mht. de relevante spørgsmål bør de to parter nok tage den i privat regi og ikke offentlig i et forum. Dette fungerer åbenbart heller ikke. Igen skulle man ikke tro at der er tale om voksne mennesker og slet ikke at den ene part lever af at drive virksomhed. Men det jeg ikke forstår er hvorfor flere medlemmer så ivrigt og konstant prøver at 'dække' over virksomhedsejeren. Om ikke 'dække', så i hvert fald forsvarer ham med næb og kløer. Jeg mener; hvis nu det pågældende firma rent faktisk har behandlet flere kunder så utilfredsstillende som det bliver beskrevet, er det så ikke godt at få frem i lyset? Så hvorfor dække over det? Hvorfor forsøge at neddrosle sagerne? Er det mon pga. venskaber el. fremprovokeret af kundens hårde tone? Igen, vær nu voksne og se udover den slags. Kunden svinger lidt i sin udtryksform, sommetider rolig og sommetider rasende, sommetider truende, sommetider undskyldende...Det er vel normalt nok, sådan har jeg det også selv når man ikke føler sig ordentlig behandlet og samtidig ikke får svar på sine spørgsmål. Det er noget møg når man føler sig magtesløs. Så prøv at sætte jer ind i kundens situation med samme engagement som i sætter jer ind i ejerens situation. Men allerbedst er det at forholde sig neutralt. Til syvende og sidst ønsker kunden jo bare at andre bliver opmærksomme på det pågældende firma og om muligt får de penge retur som han føler sig snydt for, han har tilbudt at pengene går til et børnehjem i stedet, blot for at få en eller anden form for retfærdighed igennem. Selve beløbet er jo ganske småt, men princippet kan jeg godt følge. Men lige lidt hjælper det og det bliver ikke bedre af det hylekor der konstant fortæller ham at han ikke er blevet uretfærdigt behandlet osv. Men hvem andre end kunden selv kan afgøre det? Hvad nogle kunder finder sig i, bliver andre kunder rasende over og ingen herinde er et hak bedre selv. Som jeg ser det er det til hver en tid firmaets problem. Firmaet har af uvisse årsager skabt en utilfreds kunde. Snyd, bedrag og dårlig moral, det ved kun firmaet selv. Men hvad alle ved er at der har været tale om dårlig kommunikation mellem kunde og firmaet, ellers ville det ikke være kommet så vidt. Så kom nu videre og lad sagen være hvad den er, en sag mellem to parter, en tydelig utilfreds kunde og et firma der holder fast ved sin uskyld. Forhold jer observerende og lad være med det personfnidder og flueknepperi. Redigeret af Anonym Bruger d. 06/08-2014 21:28 |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 06/08-2014 21:29
|
|
JS skrev: Nu flyder bægeret over igen! Undskyld mig! Jeg er enig med Sudsakhon mht. sofajuristerne, faktum er at det er både barnligt og totalt irrelevant for selve sagen. Alene det at nævne ordet 'injurie' på et dansk-thai webforum er dybt godnat. Det er også mærkeligt at folk skal blive uvenner på kryds og tværs over en sag som denne. Nogle er på kundens side og andre er på firmaets side. Lidt ligesom politik. Der kan aldrig opnås enighed! Forstå det nu! Selv vil jeg gerne prøve at være neutral i en sag som denne, dog har jeg tidl. mærket Robert og hans faste tilhængeres 'lune'. Og generelt er jeg overdrevet skeptisk overfor udlændinge der driver virksomhed i Thailand. Bl.a. fordi en del af dem er temmelig desperate i deres forsøg på at få noget der minder om et værdigt liv i Thailand. Nogle er så desperate at de gerne tager røven på folk fra deres eget folkeslag. Jeg siger ikke at Robert er en af dem, for jeg kender ikke manden. Jeg siger bare at de findes og at man skal være vågen. Netop derfor finder jeg en tråd som denne relevant og interessant. Vi har altså en utilfreds kunde som ytrer sine oplevelser i en til tider hård tone. Fair nok, når man føler sig uretfærdig behandlet er det sådan man reagerer. Hvis I føler at blive pisset på, er chancen for at i mister besindelsen også tilstede. Kom videre og lad være at fluekneppe retorikken, såsom "var det en trussel?" Omvendt har vi ejeren af firmaet, der afviser at have gjort noget galt, taler ned til kunden og samtidig underlader at svare på relevante spørgsmål. Det er vel også fair, hvis ejeren virkelig ikke mener at der er gjort noget galt, juridisk og moralsk, så skal han selvfølgelig heller ikke give sig. Dog kunne han vælge en mere sympatisk og mindre arrogant tone at formulere sig i, det ville klæde 'sagen' og firmaet, som flere gange nævnt. På det punkt er ejeren ikke et hak bedre end den sure kunde og det bør man være i relation til sit videre omdømme. Mht. de relevante spørgsmål bør de to parter nok tage den i privat regi og ikke offentlig i et forum. Dette fungerer åbenbart heller ikke. Igen skulle man ikke tro at der er tale om voksne mennesker og slet ikke at den ene part lever af at drive virksomhed. Men det jeg ikke forstår er hvorfor flere medlemmer så ivrigt og konstant prøver at 'dække' over virksomhedsejeren. Om ikke 'dække', så i hvert fald forsvarer ham med næb og kløer. Jeg mener; hvis nu det pågældende firma rent faktisk har behandlet flere kunder så utilfredsstillende som det bliver beskrevet, er det så ikke godt at få frem i lyset? Så hvorfor dække over det? Hvorfor forsøge at neddrosle sagerne? Er det mon pga. venskaber el. fremprovokeret af kundens hårde tone? Igen, hver nu voksen og se udover den slags. Kunden svinger lidt i sin udtryksform, sommetider rolig og sommetider rasende, sommetider truende, sommetider undskyldende...Det er vel normalt nok, sådan har jeg det også selv når man ikke føler sig ordentlig behandlet og samtidig ikke får svar på sine spørgsmål. Det er noget møg når man føler sig magtesløs. Så sær jer ind i kundens situation med samme engagement som i sætter jer ind i ejerens situation. Men allerbedst er det at forholde sig neutralt. Til syvende og sidst ønsker kunden jo bare at andre bliver opmærksomme på det pågældende firma og om muligt får de penge retur som han føler sig snydt for, han har tilbudt at pengene går til et børnehjem i stedet, blot for at få en eller anden form for retfærdighed igennem. Selve beløbet er jo ganske småt, men princippet kan jeg godt følge. Men lige lidt hjælper det og det bliver ikke bedre af det hylekor der konstant fortæller ham at han ikke er blevet uretfærdigt behandlet osv. Men hvem andre end kunden selv kan afgøre det? Hvad nogle kunder finder sig i, bliver andre kunder rasende over. Som jeg ser det er det til hver en tid firmaets problem. Firmaet har af uvisse årsager skabt en utilfreds kunde. Snyd, bedrag og dårlig moral, det ved kun firmaet selv. Men hvad alle ved er at der har været tale om dårlig kommunikation mellem kunde og firmaet, ellers ville det ikke være kommet så vidt. Så kom nu videre og lad sagen være hvad den er, en sag mellem to parter, en tydelig utilfreds kunde og et firma der holder fast ved sin uskyld. Forhold jer observerende og lad være med det personfnidder og flueknepperi. Hvis du virkelig mener det, hvad er så årsagen til dine indlæg? Vi er nogle som ser sagen anderledes end du - betyder det at vi dækker over noget?! |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/08-2014 21:36
|
Mine indlæg har især brugt kræfter på at lade en utilfreds kunde være utilfreds uden andre folk skal fortælle ham at han ikke må være utilfreds og sige slemme ord. Jeg siger ikke at I bevidst dækker over nogen, selvom det til tider kan virke sådan, men neutrale kan man ikke beskylde jer for at være. Hvorfor I reagerer sådan er mig stadig en gåde eftersom kun kunden selv kan afgøre om han føler sig uretfærdigt behandlet. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 06/08-2014 21:45
|
|
JS skrev: Mine indlæg har især brugt kræfter på at lade en utilfreds kunde være utilfreds uden andre folk skal fortælle ham at han ikke må være utilfreds og sige slemme ord. Jeg siger ikke at I bevidst dækker over nogen, selvom det til tider kan virke sådan, men neutrale kan man ikke beskylde jer for at være. Hvorfor I reagerer sådan er mig stadig en gåde eftersom kun kunden selv kan afgøre om han føler sig uretfærdigt behandlet. Aha- så hvis man ikke synes at trådstarter har ret, så dækker man over nogen? Så er man ikke neutral - modsat dem som mener trådstarter har ret - de er alle neutrale. Det er du for klog til at mene. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/08-2014 21:56
|
Nu flueknepper du igen et indlæg, og jeg synker hermed med. Jeg gentager lige mig selv, jeg siger ikke at du/I bevidst dækker over ejeren af firmaet. Men I er ikke neutrale. I sætter jer ikke ind i kundens problemstilling, men indikerer at han lyver. Samtidig 'glemmer' i helt at forholde jer tilsvarende kritisk mod den anden part. Desuden mener jeg ikke at man kan snakke om hvem der har ret og uret i denne sag, det er som at sige hvilken statsminister der er bedst for Danmark, umuligt. Derfor kan man heller ikke være enig el. uenig med parterne i en tråd som denne, kun observere og tage den derfra. Og det er sådan set bare mit budskab. |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 06/08-2014 21:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
@Frank. Måske hvis du argumenterede over hvorfor du mener trådstarter ikke har ret ? Hvis du ved noget om sagen som endnu ikke er belyst kunne du jo informere så man kunne tage dette med i sine overvejelser. Syntes JS skriv er sobert og belyser sagen fra begge sider og samtidig forholder sig kritisk til de ting andre har påpeget også. Parterne er for langt fra hinanden og havde der været en vilje fra dem til en løsning i mindelighed var det nok sket. Jeg har som andre herinde tilladt mig at forholde mig kritisk til måden at konflikt løse en situation som denne. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 06/08-2014 22:00
|
|
JS skrev: Nu flueknepper du igen et indlæg, og jeg synker hermed med. Jeg gentager lige mig selv, jeg siger ikke at du/I bevidst dækker over ejeren af firmaet. Men I er ikke neutrale. I sætter jer ikke ind i kundens problemstilling, men indikerer at han lyver, samtidig 'glemmer' i helt at forholde jer tilsvarende kritisk mod den anden part. Desuden mener jeg ikke at man kan snakke om hvem der har ret og uret i denne sag, det er som at sige hvilken statsminister der er bedst for Danmark, umuligt. Derfor kan man heller ikke være enig el. uenig med parterne i en tråd som denne, kun observere og tage den derfra. Jeg har ikke et sekund forsvaret Robert. Jeg har derimod sat spørgsmålstegn ved trådstarter fra post #1. Må man ikke det? |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 06/08-2014 22:07
|
|
savarden skrev: @Frank. Måske hvis du argumenterede over hvorfor du mener trådstarter ikke har ret ? Hvis du ved noget om sagen som endnu ikke er belyst kunne du jo informere så man kunne tage dette med i sine overvejelser. Syntes JS skriv er sobert og belyser sagen fra begge sider og samtidig forholder sig kritisk til de ting andre har påpeget også. Parterne er for langt fra hinanden og havde der været en vilje fra dem til en løsning i mindelighed var det nok sket. Jeg har som andre herinde tilladt mig at forholde mig kritisk til måden at konflikt løse en situation som denne. Jeg ved at det måske er for meget at forlange at du skal se tilbage, men jeg har fra post #121 givet meget klart udtryk for min holdning til trådstarter. |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 06/08-2014 22:11
|
Jeg har derimod sat spørgsmålstegn ved trådstarter fra post #1. Må man ikke det? @Frank Det må man hellere end gerne men ens argumenter må gerne bakkes op af en forklaring hvorfor man har den holdning man har.. At mangle evnen eller lysten til at sætte sig i andres sted gør man mister forståelsen af situationen. Jeg har selv forsøgt at se sagen fra begge sider men må erkende at trådens udvikling og manglende lyst fra Robert på at svare på kerne spørgsmål gør at jeg har meget svært ved ikke at forholde mig kritisk. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 06/08-2014 22:16
|
|
savarden skrev: Jeg har derimod sat spørgsmålstegn ved trådstarter fra post #1. Må man ikke det? @Frank Det må man hellere end gerne men ens argumenter må gerne bakkes op af en forklaring hvorfor man har den holdning man har.. At mangle evnen eller lysten til at sætte sig i andres sted gør man mister forståelsen af situationen. Jeg har selv forsøgt at se sagen fra begge sider men må erkende at trådens udvikling og manglende lyst fra Robert på at svare på kerne spørgsmål gør at jeg har meget svært ved ikke at forholde mig kritisk. Så hvis man fx. synes, at det er forkert at true, så mener du at jeg skal argumentere for, at det er forkert at true? |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 06/08-2014 22:25
|
@Frank Du kunne starte med at fortælle hvorfor du har sat spørgsmålstegn ved trådstarter fra post #1 ? Ved du da noget om denne sag før den startede her ? Dette kunne jo være relevant viden for at forstå din iver for at forsvare Robert og være forudindtaget i forhold til Bjarne ? Jeg tror ikke jeg kan berige denne tråd med flere indlæg andet en sige jeg ikke var farvet før denne tråd udviklede sig... Skrev flere PM til Robert og gav ham et godt råd mere end en gang for at afslutte denne sag hurtigt og i mindelighed... Gode råd og vejledning som jeg gav for en respekt til ham og for hans indlæg her på dansk thai igennem mange år.. og dette uden at jeg sendte en regning på 10000 bath for en samtale... ![]() Hvordan denne sag ender kan kun de 2 parter svare på. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 06/08-2014 22:30
|
|
savarden skrev: @Frank Du kunne starte med at fortælle hvorfor du har sat spørgsmålstegn ved trådstarter fra post #1 ? Ved du da noget om denne sag før den startede her ? Dette kunne jo være relevant viden for at forstå din iver for at forsvare Robert og være forudindtaget i forhold til Bjarne ? Jeg tror ikke jeg kan berige denne tråd med flere indlæg andet en sige jeg ikke var farvet før denne tråd udviklede sig... Skrev flere PM til Robert og gav ham et godt råd mere end en gang for at afslutte denne sag hurtigt og i mindelighed... Gode råd og vejledning som jeg gav for en respekt til ham for hans indlæg her... og dette uden at jeg sendte en regning på 10000 bath for en samtale... ![]() Hvordan denne sag ender kan kun de 2 parter svare på. Du er for doven til at tage seriøs. Jeg har ikke tænkt mig at gentage indlæg - dem må du selv gå tilbage og læse. Som mange andre tror du forkert, at jeg forsvarer Robert. Det gør jeg ikke, men jeg stiller spørgsmålstegn ved alle de grundløse beskyldninger, der er rettet mod Robert. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 06/08-2014 22:33
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
savarden skrev: At mangle evnen eller lysten til at sætte sig i andres sted gør man mister forståelsen af situationen. Netop, men det gælder vel begge veje, eller?? Henviser iøvrigt til mit indlæg i #542, som beskriver hvordan jeg opfatter hvordan denne tråd har udviklet sig... til et klart forsøg på et rent karaktermord. Og det i en tråd som nu er kommet op på næsten 600 indlæg, uden at vi er blevet en skid klogere, men med beskyldninger som beskrevet i mit tidligere indlæg. Redigeret af natty d. 06/08-2014 22:43 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 06/08-2014 22:45
|
@Natty Mener selv jeg har forsøgt at sætte mig i begges sted, Jeg har på PM haft samtaler med Robert hvor jeg har givet udtryk for min holdning om hans måde at behandle denne sag på og samtidig forsøgt at rådgive ham om hvordan denne kunne løses. Denne korspondance og de sporadiske indlæg fra Robert som er kommet herinde har ændret min holdning på hvem der er den forurettede i denne sag. Upartisk kunne man vel ikke undgå at stille sig selv det spørgsmål hvorfor Robert efter næsten 600 indlæg og private PM´s ikke vil svare på om han overhovedet har foretaget sig noget i sagen ? Enige skal kun de 2 parter blive og enige bliver vi vist aldrig alle herinde. Det må være op til de enkelte at læse mellem linjerne eller gå igennem de snart 600 indlæg. Personligt vil jeg ikke deltage mere og vil da som afslutningsbemærkning tilføjet at jeg håber de finder en løsning uden flere kampe ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/08-2014 22:49
|
Frank skrev: JS skrev: Nu flueknepper du igen et indlæg, og jeg synker hermed med. Jeg gentager lige mig selv, jeg siger ikke at du/I bevidst dækker over ejeren af firmaet. Men I er ikke neutrale. I sætter jer ikke ind i kundens problemstilling, men indikerer at han lyver, samtidig 'glemmer' i helt at forholde jer tilsvarende kritisk mod den anden part. Desuden mener jeg ikke at man kan snakke om hvem der har ret og uret i denne sag, det er som at sige hvilken statsminister der er bedst for Danmark, umuligt. Derfor kan man heller ikke være enig el. uenig med parterne i en tråd som denne, kun observere og tage den derfra. Jeg har ikke et sekund forsvaret Robert. Jeg har derimod sat spørgsmålstegn ved trådstarter fra post #1. Må man ikke det? Først og fremmest har jeg aldrig nævnt dig alene, men 'flokken' af folk der notorisk forsvarer ejeren af firmaet. Det er fint at forsvarer ejeren, men kun hvis du/I havde noget at forsvare denne med. Men jeres eneste forsvar er et angreb på kunden og jeres eneste skud i bøssen er at kunden har virket truende og i øvrigt taler grimt og derfor ødelagt alt for sig selv (selv ude om det). Der bliver nævnt at kunden formentlig taler usandt. Så du forsvarer altså ikke ejeren af firmaet? jo du gør, ved at angribe den utilfredse kunde...angreb er sommetider det bedste forsvar. Du kunne blive en god forsvarsadvokat. Du indikerer dermed i mine øjne at kunden ikke har ret til at være sur, idet han i sit raseri har skrevet noget du tolker som en trussel. Denne linje kører du i alle dine indlæg, hvor du også skriver at du godt kan forstår ejeren af virksomheden, det må man da kalde et forsvar. Du melder din ankomst på side 7 og på intet tidspunkt ser du kritisk på firmaets behandling af- og kommunikation med kunden. Du ser i øvrigt helt igennem fingrer med at andre har haft tilsvarende uheldige oplevelser. Men ellers flueknepper du dig igennem stort set hver eneste side derfra, med små spydige 3 linjers kommentarer til alt og alle, undtagen til ejeren af virksomheden. Som regel fedter dine stikpiller rundt i tolkninger om truslen og om det er lovligt at kalde ham for svindler el. ej osv...alt muligt ligegyldigt, som i sidste ende prøver at fjerne fokus på sagens kerne, nemlig kundens utilfredshed med den pågældende virksomhed og dennes service. På intet tidspunkt prøver du at sætte dig i kundens position. Senere kommer der så en del personfnidder med Gambit og nu flueknepperi som du har trukket mig ned i. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/08-2014 23:51
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
clydehaumann skrev: Jeg har i lang tid ikke været ret aktiv på denne side og udviklingen i denne tråd er en god forklaring på hvorfor. Jeg er fuld af beundring for Kims tålmodighed med langt de fleste af deltagerne i denne debat for magen til slyngen om sig med trusler og beskyldninger skal man lede meget efter. DTW, som jeg stadigt kalder siden til dagligt har betydet meget for os der holder af Thailand og har hjulpet mange med svar på spørgsmål om hvordan og hvorledes og det håber jeg den gennem sine medlemmer stadigt vil blive ved med. Men helt ærligt. Nye der kommer til og ser den børnehave agtige debatform der bruges i denne tråd vil løbe skrigende bort. Et halvoffentligt rum som dette er ikke stedet til at afklare private uoverensstemmelser, og slet ikke stedet til at fremkomme med udokumenterede brud på forretningsaftaler. At miskreditere en virksomhed eller person er ikke tilladt efter thailandsk lovgivning og kan føre til påstand om erstatningskrav. Snak dog sammen som voksne mennesker og kom til en eller anden form for forståelse. Clyde, flere firmaer har været bygget op om de kunder de blandt andet kunne skaffe sig vha. af sider som denne, og flere personer har gennem årene været beskæftiget med at servicer de mennesker som de har fået kontakt med gennem sider som denne, det være sig med oversættelser, legaliseringer, dansk-undervisning, udfyldelse og hjælp til papirer og så videre. Nogle af de ting har været gjort gratis udfra devisen om at hvad man måske sætter til på gyngerne tjener man måske ind på karrusellerne f.eks. i kraft af at man kan tilbyde en dansk-undervisning betalt af en dansk-ægtefælle såfremt der er udsigt til en familiesammenføring kunne gennemføres. Andre tjenester har der været sat et regulært beløb på. Ingen navne nævnt, ingen glemt. Det har alt sammen været fint og ok for alle. Og desto mere mudret debatterne blev på sider som denne desto mere usikre blev folk og søgte professionel hjælp hos de førnævnte firmaer. Så kan man så sidde og kalde det en børnehavne eller ej, hvilket vel et eller andet sted er en meget god betegnelse for nogle af debatterne herinde. Men den børnehave som også har været med til at lede kunder over til disse firmaer. Jeps, min tålmodighed har været stor og flere gange har jeg haft lyst til at smide håndklædet i ringen - men jeg har ikke gjort det på grund af min stædighed og på grund af de tilfælde med lykkelig udgang på folks problemer, tvivl og spørgsmål. Ligesåvel som de førnævnte firmaer har nydt godt af folks usikkerhed, folks behov og interesse i vellykket integration og udfyldelse af papirer og ønske om leven op til lovmæssige krav, ligesåvel må det være i selvsamme firmaers interesse at have tilfredse kunder. For det første er en tilfreds kunde én kunde som anbefaler andre at blive kunde, for det andet er en tilfreds kunde en kunde som ikke brokker sig og ytre sig om at kundens forventninger ikke blev indfriet. I denne aktuelle sag har vi en kunde hvis forventninger ikke blev indfriet. Dermed ikke sagt at kunden har hverken ret eller uret, men det er i hvert fald en kendsgerning at kundens forventninger ikke blev indfriet. Og er det så godt eller skidt at en kunde kan få lov til at ytre sig om dette herinde??? Nej, det er selvfølgelig ikke i førnævnte firmaers og personers interesse at sådanne sager kommer frem. Men det er til gengæld i mulige kunders interesse, for sådan en kritik og selve håndteringen af den viser meget tydeligt hvor en kunde ikke skal henvende sig hvis kunden har nogle forventninger som kunden gøre vil have indfriet. Og dermed har tingene en slags selvjusterende effekt. En selvjusterende effekt som de firmaer/personer som ernærer sig af at tilbyde diverse service til de mulige kunder må og skal leve op til hvis de ønsker en form for balance og et fortsat godt ry med muligheden for nye kunder og indtjening. Jeg er super-liberalist, og her ser vi så smukt markedskræfterne arbejde. Vil de firmaer/personer have et solidt kundegrundlag, så er det helt enkelt. Lev op til kundernes forventning og yd en god, kvalitets- og troværdige service til markedspris. Og ikke mindst, er der utilfredse kunder (det vil der altid være i en eller anden grad) så behandl selv de kunder seriøst og med respekt også selvom det ikke er dem man skal leve af. Alternativet til en god behandling som udståler seriøsitet og respekt, ser vi i denne tråd. Jeg ved ikke hvad Roberts bevæggrunde i denne sag er, for ligesom alle deltagende i denne tråd på nær trådstarter og Robert så aner ingen af os hvad som er aftalt og hvilken aftaler som er brudt. Det eneste vi ved er at en kundes forventninger ikke er blevet indfriet og at et eller andet er gået grueligt galt mellem kunde og udbyder. Det virker også (i hvert fald på mig) som om at udbyder har valgt at trække en streg i sandet uanset hvor meget rystelserne så når at vælte inden de ebber ud. Jeg har altid betragtet Robert som et intelligent menneske, så jeg stoler og håber på at han ved hvad han gør og at det der er sket mellem ham som udbyder og trådstarter som kunde gør det værd at fastholde den valgte politik i denne sag. Jeg har som sideejer af denne side ingen interesse i, selvom enkelte åbenbart tror jeg sidder og gnider mig i hænderne over de mange klik i denne tråd, over at en udbyder som Robert bliver jordet. Min interesse, både personligt og som sidejer, er at brugerne og de besøgende herinde har et sted at henvende sig og få dansk-talende hjælp til de opgaver som der nu engang findes for sådanne nogle som os herinde på siden. Så det jeg helt ærligt allerinderst inde håber på er at Robert og eventuelt andre serviceudbyder af lignende tjenester lærer lidt af denne sag og får rettet op på det som er gået galt i denne og lignende sager (som vi kan se andre har bidraget med i denne tråd). Jeg kan på ingen måde se og anerkende at thai-tosser (venligt ment) som os her på siden har nogen som helst interesse i at der ikke er firmaer/personer at henvende sig til i Thailand for at få løst nogle af de opgaver som trods alt forfindes. Selvfølgelig kan de fleste af os "gamle" være ligeglad, vi har fået løst vores problemer og har mere eller mindre vores på det tørre. Men der er stadig "nye" og der vil også komme flere til i fremtiden som kan blive hjulpet på rette vej af sådanne serviceudbydere som Robert med videre. Men igen, det kræver sgu' (ja jeg har sagt det før i denne tråd) at tingene spiller og at der ikke er slinger i valsen. Mulige kunder skal sgu' være sikker på at de får den bedst mulige behandling af deres sag. Og man skal ikke love det holder, man skal holde det man lover. Ligeledes kan og må man ikke som kunde have eller få forventninger om at der sker fremskridt i ens sager juleaften, helligdage, weekender osv. Der kan og sker kun fremskridt på arbejdsdage. Og hverken kunde eller udbyder er tjent med at kunde har eller får en urealistisk forventning om sagsbehandlingstiden i lige nøjagtig deres sag. Vær nu ærlig, selv et kedelig svar er et reelt og brugbart svar som man kan forholde sig til så længe svaret er ærligt. Salgsgas som man ikke kan leve op til og uærlig ævl om man kan det hele på den halve tid giver kun utilfredse kunder. En del af det jeg fornemmer at kunne læse mellem linierne fra trådstarter i denne sag er at det er sagsbehandlingstiden som har ødelagt tilliden til udbyder, Robert i dette tilfælde. Desuden har det ikke hjulpet på trådstarters tillid til udbyder/Robert at trådstarter har haft svært ved at få fat i udbyder/Robert. Som udbyder der som i disse sager behandler andre menneskers sager, så må de som udbyder ikke glemme at det ikke er Makrel på Dåse de stabler i et eller andet supermarked, men at det er levende mennesker de har med at gøre. Levende mennesker fulde af håb og drømme samt frygt og modløshed. Og mennesker er tilmed en underlige størrelse, nogle er iskolde bagi mens andre er ved at gå op limning af det mindste. Det må man som udbyder i de sager altså have og udvise lidt ekstra forståelse for at nogle kunder måske kræver lidt mere end andre. Noget er gået galt mellem trådstarter/kunde og udbyder/Robert i denne sag. Det er uden tvivl for sent at genoprette tilliden mellem de to parter i sagen. Men hvad i alverden med fremtiden???? Der skal uden tvivl sluges nogle kameler og ændres arbejdsgange af diverse udbydere, især hvis de ikke ønsker at fortsætte i samme selvdestruktive spor og ende i en lignende fremtidig tråd. Så Clyde, jeg er ikke enig med dig i at sider som denne ikke er stedet at udstille og ordne uoverensstemmelser. Det er lige akkurat sider som denne der skal holde Jer som udbydere på rette spor og fastholde tilliden til Jer som udbydere. Og kan I som udbyder ikke lide kritikken, så er der kun én løsning. Blev bedre. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| ho14 |
Lagt på d. 07/08-2014 05:04
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 74 |
Hej. Jeg takker for at der findes et sted som thailand portalen. Uden et sådan sted at poste om ens oplevelser ville der være frit spil for alle til at gøre lige hvad de ville. Der er dem som ville ønske der var frit spil og kun jungleloven at indrette sig efter. Men hvor skulle vi der så synes vi har oplevet noget rigtigt dårligt af en udbyder i thailand så gå hen med vores sag. Med mindre sagen drejer sig om meget alvorligt kritisable forhold hos en større rejse udbyder ville ingen interessere sig en millimeter for det. Thailand portalen er jo netop et medie som beskæftiger sig med forhold og sager inden for et afgrænset område nemlig thailand og alle de forskellige ting som knytter sig til dette pragtfulde land. Så der ville være et tomrum og vakuum uden et sted hvor alle os almindelige mennesker kunne udbasunere vores utilfredshed. så en stor tak til de mennesker som bruger deres tid og energi på at drive et site som dette på nettet. Nu lidt til min egen lille tråd på dette site. Jeg har måske nok truet Robert Kronberg med følgende ting: 1. At poste på dette forum. At poste om ens oplevlser er jeg i min gode ret til. 2 . at afklare vores mellemværende med lokale metoder. Det var barnligt og unødvendigt gjort at skrive den slags på mail 3. At opsøge ham i Bangkok når jeg kommer dertil. Jeg er i min gode ret til at fortælle ham min menig personligt Ikke mere til min sag i kan mene hvad i vil. Stakkels dem som bruger Robert Kronberg. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 07/08-2014 06:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Nu kender jeg ikke Robert personligt, men har læst flere af hans indlæg her og har stor respekt for de indlæg og hjælp han har ydet her gennem tiden. Faktisk ønsker jeg kun det bedste for Robert, hans familie og hans virksomhed. Det efterfølgende er derfor ikke personlig ment, men set udfra et rent forretningsmæssigt synspunkt. Alle virksomheder oplever såkaldte "dårlige kunder", som er utilfredse med den ydelse de har modtaget. Det er dog håndteringen af disse komplicerede sager, der viser virksomhedens serviceniveau samt evne/lyst til at yde kunderne en tilfredstillende service og ikke mindst evne til krisehåndtering.Det handler om, at udvise en professionel attitude, god forretningsmoral og signalere at man er en seriøs virksomhed (også når der er utilfredse kunder og tingene brænder på). Som jeg kan forstå det, så er virksomheden i dette tilfælde blevet rådet til at forholde sig tavs, hvilket efter min opfattelse er det dårligste råd man kan give. Det er faktisk direkte dumt. Når først en sag er offentligt, som denne, så er den bedste løsning, at vise vilje til at få sagen lukket så hurtigt som muligt. Jeg mener derfor, at man fra virksomhedens side har handlet totalt forkert i denne sag. Denne sag kan sammenlignes lidt de virksomheder, der nogle gange ender i TV-programmet “Kontant”. I de situationer har seriøse virksomhederne 2 muligheder. Enten stiller de op til interview, eller også sender de som minimum en mail, hvor de forholder sig konkret til sagen. Nogle refunderer endda kunderne fuldt ud og får på den måde sagen ud af verden. Det absolut dummeste og utroværdige man kan gøre er at undlade kommunikation, gemme sig eller lade være med at kommentere konkret på sagen. I denne sag, burde virksomheden kort sagt blot have refunderet alle pengene eller dele heraf, udfra dokumentation over hvad arbejde der var udført, før sagen gik i hårdknude. Dermed ville sagen være lukket og man ville som virksomhed have signaleret evne til professionel krisehåndtering og god kundepleje. Virksomheden ville være styrket ved at have udvist evne og vilje til også at kunne håndtere utilfredse kunder. Istedet er det modsatte sket, hvilket kun skader virksomheden på sigt. Og for sølle THB 17.200 virker det som en meget lidt gennemtænkt og useriøs beslutning. Jeg kunne udfra et forretningsmæssigt synspunkt virkelig godt tænke mig at vide, hvorfor man som virksomhed har valgt denne strategi? For det er nemlig efter min mening en rigtig dårlig forretningsmæssig strategi som ikke styrker, men i stedet skader virksomheden. Alle mennesker kan nemlig sagtens forstå, at man som virksomhed kan opleve utilfredse kunder. Det der bare er svært at forstå, er hvorfor man ikke udviser vilje til at få sagen lukket på en god måde, for virksomhedens egen skyld. Om kunden egentlig har ret eller ikke er urelevant. Situationen er at sagen er endt i et offentligt rum og man bør derfor som virksomhed reagere derefter. En simple tilbagebetaling (hel eller delvis) og sagen ville være endt, uden nogen kunne stille yderligere spørgsmålstegn ved virksomheden. Jeg forstår det ikke, set fra et forretningsmæssigt synspunkt. Synes det er en meget uprofessionel måde, at håndtere en sådan sag på. Hvis jeg var ansvarlig for virksomheden så ville jeg have skrevet noget lignende: "Uden at kommentere yderligere på personsagen, så skal det understreges at vores virksomhed ikke er interesseret i at have utilfredse kunder af nogen art. Vi betragter os selv som en seriøs virksomhed, der kun yder professionel og god service til vores mange glade og tilfredse kunder. Selv om vi ikke er enige med kunden i denne sag, så beklager vi at kunden i denne sag ikke føler, at han har fået den forventede service. Vi har derfor refunderet kunden det fulde indbetalte beløb, for at der ikke skal forekomme yderligere misforståelser eller mistolkninger. Vi anser derfor sagen som afsluttet og ønsker ikke at kommentere yderligere på personsagen." Slut, Prut, Finale! Redigeret af patirak d. 07/08-2014 07:08 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.