Se indlæg
 Udskriv debat
Veksle i DK eller Thailand?
vandango
HansSAS skrev:
Angående omveksling.
Det er altid bedre over bankerne, og derfor er kontanter ikke godt.
Opret en konto i Thailand, det kræver ikke så meget, og det kan vist stadig lade sig gøre endnu, og så har du muligheden at sende dem fra din homebank, hvis du har en.
Ellers kan jeg kun anbefale Visa/Dankort, selvom du skal betale 30kr. hver gang får du flere penge hvis du hæve maxbeløbet pr. dag, vist stadig 2000kr ( uden de 30 i gebyr ) end du gør med kontanter.
HOLD DIG FRA MASTERCARD, de laver deres egne kurser og vil også tjene på det.

Tak skal du have, tager så kun visa/dankortet med som backup. Har alligevel ikke brug for masterkortet.

Jeg har også spekuleret lidt på, når dollaren falder under de 5 kroner, så spare op på kontoen i Thailand.
Dollaren skal jo nok komme op igen, og måske vil Kasikornbank give nogle renter. Vil da kigge forbi banken når jeg kommer til Thailand næste gang.
Redigeret af vandango d. 29/09-2009 18:27

jesperfrb
Du skal oplyse til skat hvis du udfører mere end ca 75000kr, eller 10000 euro!
http://www.skat.d...4#i1650590
Lige et link specefikt på Thailand
http://www.skat.d...0=Thailand
Redigeret af jesperfrb d. 30/09-2009 02:16
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Webmaster
JD skrev:
Webmaster skrev:
kkn3122 skrev:
Der er oplysningspligt på beløb som overstiger 100,000 DKK.
Så er historien ikke længere.

M.V.H.

Her for 2-3 måneder siden indfandt jeg mig på et posthus for at betale et giro-kort kontant. Jeps, normalt benytter jeg min netbank til at betaler regninger men lige det giro-kort betalte jeg på posthuset da jeg gerne ville have en kvittering som jeg kunne fremvise da jeg skulle afhente varene.

Nå, men giro-kortet var på et beløb over kr. 7400,- og jeg lægger pengene kontant. Straks spørger ekspedienten om billed-ID og jeg fatter selvfølgelig ingenting da det er kontanter jeg betaler med. Derfor siger jeg at det er kontakter og ikke check jeg betaler med og får slynget i hovedet at jeg bare skal vise ID når jeg betaler kontant. Samtidigt får jeg stukket en pjece fra Finansrådet i hånden, der hedder "Husk legitimation".

Viser så mit kørekort, hvor der er billede på. Ja det eneste billede-ID jeg havde på mig.
CPR-nr. kørekort-nummer og lignende bliver tastet ind på en computer og jeg får mit kørekort tilbage og kan få lov til at betale min regning kontant.

Pjecen jeg fik stukket i hånden kan læse her:
- Husk legitimation (PDF-fil)

Jeg ved ikke hvad I andre mener, men jeg følte mig sgu' trådt over tærene. Jeps, værre end nordkoreanske tilstande og tvivler endda på at Stasi var så ihærdige med at kontroller sit eget lands befolkning.

Det er bare begyndelsen, "you ain't seen nothing yet"!

Kan i øvrigt oplyse at onsdag den 23. september 2009 var der ikke alene fyldt op i gaten til Thai Airways afgang i Kastrup med rejsende, men også en ca. 10-15 stykker af disse tolder - som i øvrigt har været forhadt helt tilbage fra det gamle testamente. For disse toldersvin måtte man stå og redegøre for hvad man havde med af kontanter og tilmed måtte man hives gennem flokken af rejsende som en butikstyv over til en computer for at de kunne checke om man skyldte i skat.

Skyldte man så blev man rippet, skyldte man ikke - så fik man ikke engang en undskyldning eller et ønske om en god rejse ligesom alle de andre rejsende ikke blev videre klog på om man i virkeligheden var berettet til den ydmygelse som det er at blive hivet gennem hele flokken af rejsende.

Føj for nogle stasi-metoder.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
TG950
Webmaster skrev:
JD skrev:
Webmaster skrev:
kkn3122 skrev:

M.V.H.

Her for 2-3 måneder siden indfandt jeg mig på et posthus for at betale et giro-kort kontant. Jeps, normalt benytter jeg min netbank til at betaler regninger men lige det giro-kort betalte jeg på posthuset da jeg gerne ville have en kvittering som jeg kunne fremvise da jeg skulle afhente varene.

Nå, men giro-kortet var på et beløb over kr. 7400,- og jeg lægger pengene kontant. Straks spørger ekspedienten om billed-ID og jeg fatter selvfølgelig ingenting da det er kontanter jeg betaler med. Derfor siger jeg at det er kontakter og ikke check jeg betaler med og får slynget i hovedet at jeg bare skal vise ID når jeg betaler kontant. Samtidigt får jeg stukket en pjece fra Finansrådet i hånden, der hedder "Husk legitimation".

Viser så mit kørekort, hvor der er billede på. Ja det eneste billede-ID jeg havde på mig.
CPR-nr. kørekort-nummer og lignende bliver tastet ind på en computer og jeg får mit kørekort tilbage og kan få lov til at betale min regning kontant.

Jeg ved ikke hvad I andre mener, men jeg følte mig sgu' trådt over tærene. Jeps, værre end nordkoreanske tilstande og tvivler endda på at Stasi var så ihærdige med at kontroller sit eget lands befolkning.

Kan i øvrigt oplyse at onsdag den 23. september 2009 var der ikke alene fyldt op i gaten til Thai Airways afgang i Kastrup med rejsende, men også en ca. 10-15 stykker af disse tolder - som i øvrigt har været forhadt helt tilbage fra det gamle testamente. For disse toldersvin måtte man stå og redegøre for hvad man havde med af kontanter og tilmed måtte man hives gennem flokken af rejsende som en butikstyv over til en computer for at de kunne checke om man skyldte i skat.

Skyldte man så blev man rippet, skyldte man ikke - så fik man ikke engang en undskyldning eller et ønske om en god rejse ligesom alle de andre rejsende ikke blev videre klog på om man i virkeligheden var berettet til den ydmygelse som det er at blive hivet gennem hele flokken af rejsende.

gir dig helt ret i at disse metoder ikke er værdige for den almene dansker der har rent mel i posen, det gavner absolut ikke den generelle moral / tolerente holdning over for skat.

kunne også forestille mig at kontrollen havde til formål at checke om en person som rejste på ferie mens vedkommende er på dagpenge fra en A-kasse, for så er man jo ikke til rådighed for arbejdsmarket, også selv om der er stor arbejdsløshed her i DK.

men en lille bemærkning om undskyld for ulejlighed & fortsat god rejse vil Sgu' klæde de forhadte tolder.
Redigeret af TG950 d. 17/10-2009 11:03

goldwing
Webmaster skrev:
JD skrev:
Webmaster skrev:
kkn3122 skrev:

M.V.H.

Det er vel ok at told og skat indriver gæld...... syns jeg

Men når det er sagt, så er jeg modstander af metoden..... De kunne jo have gjort deres benarbejde først, ved at tjekke hvem som skyldte penge væk,
og så nøjes med at trække disse skyldnere tilside.

Der er sgu tjek nok man skal igennem på en flyrejse.Sad

FedeFinn
Jeg kan ikke tro, de fx tog småbeløb som fx 15.000dkr.
Det er lettere at holde sig på lastens brede landevej end på dydens smalle sti.

TG950
FedeFinn skrev:
Jeg kan ikke tro, de fx tog småbeløb som fx 15.000dkr.

det kan du lige tro at de gør, hvis de finder en person der skylder det offentlige uden en afdragsordning / eller skyldnerne har oplyst at vedkommende er fattig som en kirkerotte, så tager de ragel & krat af hvad personen har af kongens mønt & eller foto apparat > smykker > iphone o.s.v.

[img]http://www.torbengeist.dk/TG-Animationer-d/Penge-59/TG-Penge-4a.gif[/img] is not a valid Image.

Frankie-boy
Webmaster skrev:
kkn3122 skrev:

M.V.H.

Hej Admin m.v. så tænk lige på hver gang i bruger jeres dankort/kreditkort m.v. hvad myndighederne rent faktisk kan se om en, lige fra hvad du køber i netto til hvad du køber/bruger i hverdagen/ferien.

"Look out for big brother" vi bliver kontrolleret i hoved & r..Angry
Hilsen Frankie-boy.

"Do it my way"

Webmaster
Frankie-boy skrev:
Hej Admin m.v. så tænk lige på hver gang i bruger jeres dankort/kreditkort m.v. hvad myndighederne rent faktisk kan se om en, lige fra hvad du køber i netto til hvad du køber/bruger i hverdagen/ferien.

"Look out for big brother" vi bliver kontrolleret i hoved & r..Angry
Du har helt ret, desværre. Også derfor jeg personligt foretrækker kontanter både i det store og små.
Rager sådan set ingen hvad jeg æder og hvor ofte jeg tørrer mig bagi. Men du har helt ret.

Faktisk er det muligt at lave en profil udfra dit indkøbsmønster som kan bruges/misbruges til næsten hvad som helst. Livsforsikringsselskaberne ville uden tvivl helt sikkert være kunde til sådan profiler over forventet levetid at dømme udfra ens indkøb af chokolade, øl og grøntsager.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
hfb
Hi,hi.... Jeg tror jeres fantasi løber lidt af med jer Wink
Ja det er muligt rent teknisk at gemme detaljeret oplysninger om hvad der er købt på et bestemt kreditkort.
Men for at myndighederne, jeg gætter på i mener politiet el.lign., kan få adgang til de oplysninger vil det kræve en dommerkendelse.
Ud over dette har vi i Danmark en meget stram lovgivning om hvad og hvorlænge man må gemme oplysninger om personfølsomme ting.
Se evt. persondataloven
http://www.datati...spjece.pdf

JD
Bare vent til den dag hvor ogsaa privat gaeld kan krasses ind af Told og Skat!

Det er normal praksis i Norge og Sverige, og det er vel kun et spoergsmaal om tid inden det bliver lov i DK ogsaa...

http://www.mybank...et&id=1552

Cool

JD
Redigeret af JD d. 18/10-2009 16:20

FedeFinn
JD
Du kan ånde lettet op, det sker ikke med tilbageværende kraft.Pfft
Det er lettere at holde sig på lastens brede landevej end på dydens smalle sti.

JD
Lige et klip fra dagens Stickman-tekst, til de der vil undgå ATM gebyret på 150 THB:

"For those who refuse to be fleeced by the Thai banks 150 baht fxxx the farang fee, AeonThailand seems to be the best bet. They have 96 ATMs in Bangkok and do NOT charge the 150 baht fee."

- og et godt råd vedr. valutaveksling:

"When exchanging foreign currency into baht in Thailand, it's wise to check both the rate and more importantly, how much baht cash you are given. I regularly receive complaints from readers about how they were short-changed and there are two spots that keep coming up - and both can be found on Sukhumvit soi 4! The first is the small Bangkok Bank exchange booth next to Nana Plaza, the other the 24-hour money changer opposite the Dynasty Inn. Be careful on soi 4 when changing your money!"

JD

PS: Her er dagens tekst, det er jo søndag:
http://stickmanwe...ailand.htm
Redigeret af JD d. 01/11-2009 14:49

claus31130
Webmaster skrev:
kkn3122 skrev:

M.V.H.

Det med billed legitimation, kan da blive et problem for nogle mennesker, det er vel ikke alle der har billed legitimation i DK ? Kunne forstå de kunne forlange man skal vise billed legitimation, hvis det er noget staten udsteder til alle indbyggere... men nu har DK jo ikke noget billed ID...

Hvad mener i andre ?

http://www.cs-web.in.th/
L
hvad koster 1000 baht i Thailand lige nu ?
eller hvor mange får man for 100 kr ?

i bank og exchange butikkerne

John
Prøv at se her:

http://www.kasiko...hange.aspx
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
JD
Så for dæ'len, nu stiger den - altså Thaibaht, og Dollaren ligeså, æv!

JD

Fido
JD skrev:
Så for dæ'len, nu stiger den - altså Thaibaht, og Dollaren ligeså, æv!

JD

Markedet er extra volatilt idag. Alle venter på hvilke signaler der kommer fra Federal Reserve ang. ændringer i rentepolitikken senere i dag. Jeg kan næsten ikke få luft af bare spænding ..... Grin
One man's ceiling is another man's floor

JD
Ha' noget ren ilt, eller en pose du kan trække vejret i, hvis du nu sku' begynde at hyperventilere!Grin

Tjener du kassen på det der valutahalløj?

Ændringer i rentepolitikken i USA?

Kan man kalde det en "politik"? Renten er vel 0?

Justeringerne er kvarte point, det er jo helt ude i hampen, ikke?

JD

Spring til debat: