Se indlæg
 Udskriv debat
rejs hjem farang !
JackH
bangkoknielsen skrev:
JackH - er det snart ikke på tide, at du stiger ned fra din hytte på 16.sal i Bangkok - tag så blot din røde skjorte på og bland dig med pøblen og lyt så sammen med dem til super-demagogen, Thailands svar på Hitler, Thaksin, der nu opfordrer til egentlig revolution. Han selv sidder i beskyttet eksil, men har "mistet sit ansigt" - det er det han vil have tilbage - uanset om det koster hans naive tilhængere livet! - Kæmp så sammen med dem så Thaksin og hele familien igen får fri adgang til at tømme Thailands køle- og frysebokse, mod at smide de afgnavede ben til det uvidende rak...
"De gules" demonstrationer foregik med nogenlunde værdighed - dette gør nuværende absolut ikke... - Det er lang tid siden, jeg oplevet så store ødelæggelser på såvel statslig som privatejet ejendomme som nu...
JackH skev, at oprøret allerede nu har kostet masser af menneskeliv samt at pressen har"mundkurv på" - Jeg kan kun sige, at dette på nuværende tidspunkt er fuldstændigt usandt! - Igen JackH, stig ned fra dit tårn og lad være med at lytte til din politisvoger - eller endu bedre prøv at lære thailandsk...

Jeg synes det er fint du afslører din næsten skræmmende uvidenhed om de faktiske forhold, om du forstår sproget thai eller ej.

"Afgnavede ben til det uvidende rak" - WOW! Der er gang i maleriet!?

Ved du hvad? Jeg tror faktisk du boet for længe i LOS, du er ikke en "wannabe" længere..Forvandlingen er fuldbyrdet, fra at være en kritisk, logisk/rationel tænkende FRI vesterlænding, til en typisk dagdrømmende (fan kan wang) - robotnik-thai!

Tillykke...Wink

JackH
Redigeret af JackH d. 13/04-2009 17:51

Frank
JackH skrev:
Har Professor Suk da ikke en selvstændig mening?

Kniber det lidt med at få den logiske evne til at fungere?

Når du nu ønsker at deltage i en debat hvor det virkelig gælder om at ku' skelne mellem skidt, kanel og det der er værre, så havde det måske været en fordel med lidt mere skolegang, lidt mindre sne i næsen, og endnu mindre alkohol i de indre rørsystemer!

Ellers synes jeg bare du sku' holde dig til dit sædvanlige overskuelige tidsfordriv ovre i "ordlegs-tråden" - eller en anden "gul stue"!

JackH

Hvad er årsagen til, at du nu skal nedgøre dem som har bidraget til "ordlegs-tråden"?

Du kunne fint bidrage med et par billeder fra den 16. etage, hvorfra du betragter Verden.

JackH
Åh, er man ikke lige sart nok, hva', hva'??????

Jeg synes det er fuldstændig og aldeles spild af tid, der er sgu' andet vigtigere at foretage sig, som at downloade sidste Windows 7 Ulmitate - build 7077... Ska' du ha et link?Wink

Til dagens emne, Thailand:

Læs her og bliv klogere Nielsen

http://72.14.235....clnk&gl=dk

Citat fra bogen:

"The major forces behind the 19th September coup were anti-democratic groups in the military and civilian elite, disgruntled business leaders and neo-liberal intellectuals and politicians. The coup was also supported by the Monarchy. What all these groups have in common is contempt and hatred for the poor. For them, “too much democracy” gives “too much” power to the poor electorate and encourages governments to “over-spend” on welfare. For them, Thailand is divided between the “enlightened middle-classes who understand democracy” and the “ignorant rural and urban poor".

In fact, the reverse is the case. It is the poor who understand and are committed to democracy while the so-called middle classes are determined to hang on to their privileges by any means possible"

"A coup for the rich" - af Giles Ungpakorn, tidligere professor på Chulalongkorn.

LÆS! - I uvidende ignoranter...

JackH
Redigeret af JackH d. 13/04-2009 18:34

Jackh...

Jeg forstår ikke med den iq du har, stadig sidder på 16 etage og ikke er kommet videre i verdenGrin

lindy

Webmaster
Hey hallo allesammen,

Skal vi ikke lige prøve at snakke ordentlig til hinanden i stedet for det fis der. Det burde være muligt at holde med hver sin part og argumentere på normal vis for sine synspunkter uden at fare i flæsket på hinanden.

Har ikke lyst til at begynde at dele røde prikker ud i tonsvis igen.
Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Frank
JackH skrev:
Åh, er man ikke lige sart nok, hva', hva'??????

Jeg synes det er fuldstændig og aldeles spild af tid, der er sgu' andet vigtigere at foretage sig, som at downloade sidste Windows 7 Ulmitate - build 7077... Ska' du ha et link?Wink

Til dagens emne, Thailand:

Læs her og bliv klogere Nielsen

http://72.14.235....clnk&gl=dk

Citat fra bogen:

"The major forces behind the 19th September coup were anti-democratic groups in the military and civilian elite, disgruntled business leaders and neo-liberal intellectuals and politicians. The coup was also supported by the Monarchy. What all these groups have in common is contempt and hatred for the poor. For them, “too much democracy” gives “too much” power to the poor electorate and encourages governments to “over-spend” on welfare. For them, Thailand is divided between the “enlightened middle-classes who understand democracy” and the “ignorant rural and urban poor".

In fact, the reverse is the case. It is the poor who understand and are committed to democracy while the so-called middle classes are determined to hang on to their privileges by any means possible"

"A coup for the rich" - af Giles Ungpakorn, tidligere professor på Chulalongkorn.

LÆS! - I uvidende ignoranter...

JackH

Når du nu selv synes, at tråden er er spild af tid, så forundres jeg over at du bruger af tiden til at læse, kommentere og genere andre med den?!

Det er fint og underholdende, at du har en mening. Men det er kedeligt, at du samtidig er nødt til genere andre i mellem dine argumenter.

JackH
lindyras skrev:
Jackh...

Jeg forstår ikke med den iq du har, stadig sidder på 16 etage og ikke er kommet videre i verdenGrin

lindy

Halløjsa...

Der er da noget du fuldstændig har misforstået tror jeg.

1. Jeg er på vej UD af denne verden, især med de kost- og drikkevaner jeg har!

2. Har prøvet og set lidt af hvert i livet, og har kun hovedrysten tilovers for den hærgende idioti som verden åbenbart er inficeret med.

3. Den omtalte 16. etage er da fup og fidus, jeg bor i en bræddehytte nede i Klong Toye, hvor konen og jeg kører rundt på motosai med sidevogn og sælger "moo ping"! - Har prøvet at lave danske hot-dogs, men ingen gider æde dem, hvad jeg egentlig godt forstår...

Så hvis du en dag kommer forbi, så kig efter den gale dansker på en Honda Wave med sidevogn...Grin

JackH

JackH
lindyras skrev:
Jackh...

lindy

Halløjsa...

Der er da noget du fuldstændig har misforstået tror jeg.

1. Jeg er på vej UD af denne verden, især med de kost- og drikkevaner jeg har!

2. Har prøvet og set lidt af hvert i livet, og har kun hovedrysten tilovers for den hærgende idioti som verden åbenbart er inficeret med.

3. Den omtalte 16. etage er da fup og fidus, jeg bor i en bræddehytte nede i Klong Toye, hvor konen og jeg kører rundt på motosai med sidevogn og sælger "moo ping"! - Har prøvet at lave danske hot-dogs, men ingen gider æde dem, hvad jeg egentlig godt forstår...

Så hvis du en dag kommer forbi, så kig efter den gale dansker på en Honda Wave med sidevogn...Grin

JackH

Django
Æv JackD nu ødelagde du illusionen om dig siddende på 16 etage.

ANALYSIS
Urban-terrorism tactics alienating the public
By Thanong Khanthong
The Nation
Published on April 14, 2009

Thaksin Shinawatra's tactic of using urban terrorism, aimed at creating widespread rioting in Bangkok and paving the way for his return, is facing a setback. Ads by Google
Luxury Hotel Thailand
Voted “Best Leisure Hotel in the World" by Conde Naste!
Puravarna.com

Chiang mai Luxury Homes
Buy a luxury home/villa/house in beautiful Chiangmai
www.thelagunahome...

Krabi Garden Resort
Villor och lägenheter i Thailand med magnifik havsutsikt.
www.krabigardenre...

His strategy is simple. After torpedoing the Asean Summit in Pattaya, the red-shirt anti-government protesters stage urban-style terrorism around key points in Bangkok so that Abhisit is forced to declare a state of emergency. Then the military has to be brought in to quash the red-shirt protesters. When the military suppresses the protests, there will be bloodshed and the situation will spill out of control, creating a state of anarchy.

Finally, the strategy goes, Thaksin's supporters petition His Majesty the King for a royal intervention to end the crisis.

Under this plan, Thaksin is seeking to hold Thailand hostage as he bargains for his amnesty. When the worst came to the worst, a military coup would be launched to bring down the Abhisit Vejjajiva government.

But Thaksin's game plan is not working. First, the red-shirt protesters' urban-terrorism tactics have spiralled out of control to create an effective state of civil war inside the capital. Second, they have failed to mobilise enough critical mass support. Third, the Thai public - appalled by the violence and the protesters' clashes with the security forces - does not support the red shirts.

Yet the most important factor is that Prime Minsiter Abhisit has managed to consolidate his power. He is now being advised by a specially assembled unit consisting of old veterans and retired generals.

Army chief General Anupong Paochinda, General Prawit Wongsuwan and Police chief Patcharawat Wongsuwan have been left out in the cold. They were conspicuously absent during the red shirts' ambush of the Asean Summit venue in Pattaya, at which the police and security forces turned a blind eye to the red-shirt protesters' ambushing the Royal Cliff Beach Resort.

Anupong wore a tense face when he appeared on television last night with Abhisit, who was trying to assure the public he would be able to bring the crisis situation under control. Anupong is believed to have been kept out of any top-level decisions to manage the crisis in Bangkok.

The situation in Bangkok was tense all day, with many department stores closed and several roads blocked. The red-shirt protesters employed urban-terrorism tactics to ravage the capital in different locations, ranging from Din Daeng, Ayutthaya Road, Victory Monument and Phan Fah, to Yommarat and the Royal Plaza.

They used public buses to block the streets, installed three gas trucks at Din Daeng, Ayutthaya Road and Soi Rangnam near Victory Monument and threw petrol bombs, sticks and bricks at the security forces.

The tactics are similar to those employed by the Krathing Daeng Group, which during the October 1976 crisis played a catalytic role in suppressing students at Thammasat University.

An ex-general by the abbreviated name of PP is believed to be the mastermind behind the current use of these terrorist tactics.

As for the three gas trucks, authorities identified them as coming from Siam Gas, at which General Chaiyasith Shinawatra serves as chairman. Chaiyasith, a cousin of Thaksin, denied he had anything to do with the trucks being used for this purpose.

Suchon Chaleekrua, a former Senate speaker, led a group of Thaksin's supporters, including Police General Salang Bunnag, to submit a petition to His Majesty the King. The language of the petition was vague, requesting that the King make a royal intervention to end the crisis.

General Somjet Boonthanom, a September 2006 coup-maker, came out to question the motive behind the royal petition, as Suchon and other petitioners all have close ties with Thaksin.

Military personnel from Lop Buri, Prachin Buri and Nakhon Ratchasima have been brought into the capital to reinforce the security forces. The authorities will be using both soft and harsh measures to disperse the protesters, who have used the areas surrounding Government House as their headquarters.

Abhisit is now determined to quash the red-shirt protesters rather than allow them to prolong the crisis further.

Ads by Google
Security Risk Management
Independent consultancy expert in mitigating terrorism risks
www.6alpha.com

4 Star Bangkok Hotel
Discount rates. Close to subway, shopping, attractions, nightlife.
www.a-onehotel.com

Bangkok DowntownApartment
Fully furnished -Long stay Thailand Daily/Monthly/Yearly+ Pool &Fitness
www.maplehouseapa...

Thailand Politics News Update , Hot Politics Issues , Politics Analysis : Free Delivery

Enter your email address:
Top Stories
1.PM lifts state of emergency
2.PM escaps with minor injuries
3.Anti-government protesters retreat
4.PM: reds 'public enemies'
5.PM: Govt, security forces are united and ready
6.PM declares national holiday after traffic turmoil in Bangkok
7.Government ready to take severe action on protesters : PM
8.Red-shirted shooed away from Sathorn
9.Cambodia warned on ex-PM Thaksin
10.Army major held for allegedly masterminding assassination plot

Politics Blog
Sonthi VS Sondhi
Junta chief Gen Sonthi Boonyaratglin is still optimistic about his ally Sondhi Limthongkul.
Who is the Client? Temasek or Thaksin
Surin Upatkoon, the main shareholder in the controversial Kularb Kaew Co, was yesterday charged with a criminal offence for alleged illegal representation of a foreign company under the Foreign Business Act 1999. VideoMore Video

Kenneth Wang, president of US Summit accompanies Kan Kluay’s kids mascots to sho..Fumiaki Yamada, NEC Coporation (Thailand)'s president presented the overall busi..Interview with Dr.Wim Botermans, president and chief executive officer of iSOFT ..

VIP
JackH skrev:
[quote]lindyras skrev:
Jackh...

JackH

He' He'

Hvis du sælger "ud af huset",,, så gi' mig lige dit hotline nummer...
Vi må jo se, at få gang i butikkenGrin
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

VIP skrev:
JackH skrev:
[quote]lindyras skrev:
Jackh...

JackH

He' He'

Hvis du sælger "ud af huset",,, så gi' mig lige dit hotline nummer...
Vi må jo se, at få gang i butikkenGrin

Hvad mon der er sket med den tidligere Thai Airways ansatte dansker, der kørte rundt på noget med sidevogn i Pattaya, og solgte CD copier.

Jeg har glemt hvad han hed. Han kom en del på Kongens Bar, hvor han meget behændigt førte alle samtaler over mod hans musik tilbud. :-D

JackH: ... jeg bor i en bræddehytte nede i Klong Toye, hvor konen og jeg kører rundt på motosai med sidevogn og sælger "moo ping"! - Har prøvet at lave danske hot-dogs, men ingen gider æde dem, hvad jeg egentlig godt forstår...

Kommer lige i tanker om en rigtig pølsekvinde, endda måske i dobbelt forstand:-D

Fra en kilde som var særdeles tæt på pølserne fik jeg denne historie om en bestemt "dansk" pølsesælger, som jeg endda selv var blevet serviceret af.

Det var en høj ret flot kvinde, hendes ansigt var dog lidt præget af en stor mørk plamage på den ene kind.

Manden som indførte de danske pølsevogne fortalte mig, at hun, p gr a, hendes utroligt gode engelsk var enormt god til, i en sen pølsetime, at snakke mænd over på hendes "bankkonto".

Min kilde forklarede undrende lille mig, at hun oftest havde fra 6- til 8 mænd, mest danskere, som hver måned satte penge ind på hendes konto. Og at det var lige før end hun tjente mere på hendes sidegevinster, end ejeren tjente på alle de pølsevogne som han havde investeret i :-((((((

Oops, ja det er sgu da en fantastisk historie at tage med i livets sidevogn.

Jeg giver i øvrigt en Hotdogs med "det hele" til alle ofre som melder sig her :-D

Redigeret af d. 14/04-2009 07:52

Spring til debat: