Se indlæg|
Aflyste fly og nye flytider
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 30/11-2008 17:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Kan jo osse være at fordi de stadig siger at lufthavnen åbner imorgen der fra officiel side...... Der står "Utapao Airport is close by Pataya city." hvilket betyder at utapao ligger tæt ved pattaya og ikke at den er lukket Claus |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 30/11-2008 17:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
soi7 skrev: Jeg synes det er ringe af Jydsk Rejsebero som jeg har købt billet ved bare henviser til at man selv skal tage kontakt til sit flyselskab og høre hvad status er....de burde da kontakte kunder , men ok det er nok også en svær situation for dem, soi7 Jeg kan godt fölge dig, men du skal tänke på, at de bare har formidlet en flyvebillet til dig--- og tjent et par hundrede kr---og resten er mellem dig og flyveselskabet. Sidst jeg flög, var med FINNAIR, og jeg betalede med kort, og fik kvitering fra FINNAIR---nu har jeg köbt hos SWISS, gennem TRAVELLINK.SE, og betalet med kort, og fået en kvitering fra SWISS. De andre er bare mellemhänder, og tjäner lidt på det---du har handlet med flyveselskaberne. Ingolf PS! om du skal bo i soi 7, ses vi måske hos Rene!! Redigeret af ingolf d. 30/11-2008 17:47 |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/11-2008 17:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Til Ingolf: Ja det er rigtigt de er bare en mellemhandler, og jeg har brugt dem mange gange, og håber på en fin løsning her, ellers flyver jeg med THAI AIR fra nu af, Men der er jo lidt tid til torsdag så mon ikke CHINA AIR også finder en løsning for deres kunder. Det er jo også træls for flyselskaberne, men det er jo klart man som kunde bliver stresset over denne situation i BKK. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 30/11-2008 19:27
|
|
soi 7 Jeg skal selv afsted den 4/12 med SWISS, og i öjeblikket flyver SWISS forbi TH til Singapore, så jeg er lidt på herrens mark, men den födte optimist, så det löser seg vel de näste par dage ![]() Ingolf |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/11-2008 19:51
|
|
Ingolf : Hvem er eller hvad er Rene ??? Jeg er ofte i soi7 men kender ikke Rene, er det en restaurant el bar ? måske jeg bare husker dårligt, men hvor er det ?? vi ses evt. der , jeg skal være der i 6 uger håber jeg...hvis flyet letter.... |
|
|
|
| leo_jensen |
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
ingolf skrev: soi 7 Jeg skal selv afsted den 4/12 med SWISS, og i öjeblikket flyver SWISS forbi TH til Singapore, så jeg er lidt på herrens mark, men den födte optimist, så det löser seg vel de näste par dage ![]() Ingolf Hej allesammen. Nu har jeg kigget med et stykke tid og syntes at det var tid for mit første indlæg: Lidt optimist akal man nok være. Jeg har 4 billetter til familien til Turkish Airlines 2 december CPH-IST + IST-BKK. Turkish Airlines hjemmeside er nede i dag, men tidligere har de skrevet, at det tyrkiske udenrigsministerium fraråder at man rejser til Thailand, så mon de gør specielt meget for at finde alternative løsninger... ? Jeg har købt via Mr Jet, som (på svensk) har svaret følgende på mit spørgsmål om hvor vi står hvis der ikke flyves: Om flygplatsen inte öppnar och att flyg inte går så får man boka om eller få full återbetalning om man inte rest ut. Nu er jeg ikke specielt god til svenska, men pengene er da vist ikke tabt... Jeg har på mail spurgt THY's kontor i Bangkok om de forventer at der flyves, hvis lufthavnen åbner, men det har de foreløbig ikke svaret på. Kontoret i Kastrup tog ikke telefonen i dag, så jeg kommer nok til at bruge 'lidt tid' i telefonen i morgen for at finde ud af om vi skal tage toget tirsdag morgen eller ej... MVH Leo |
|
|
|
| Ken |
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Vi skal også flyve med Emirates d. 8.12 fra Hamborg over Dubai til Bangkok. Bjarne fra indlæg 36, hvilken e-mail til Emirates har du benyttet? Jeg har flere spørgsmål som jeg mangler svar på fra Emirates, idet som det ser ud lige nu, bliver chancerne større og større for at vores fly bliver aflyst. Desvære. Særligt, hvis Suvarnabhumi lufthavn ikke genåbnes om et par dage som annonceret. Jeg håber virkeligt, at det her ender godt for Thailand og alle thai'er. Selvom det ser meget umuligt ud lige nu. ![]() Hvis jeg får svar fra Emirates, bliver de videregivet i dette forum. ![]() Hilsen Ken |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 30/11-2008 20:59
|
|
leo_jensen skrev: ingolf skrev: soi 7 Jeg skal selv afsted den 4/12 med SWISS, og i öjeblikket flyver SWISS forbi TH til Singapore, så jeg er lidt på herrens mark, men den födte optimist, så det löser seg vel de näste par dage ![]() Ingolf Hej allesammen. Nu har jeg kigget med et stykke tid og syntes at det var tid for mit første indlæg: Lidt optimist akal man nok være. Jeg har 4 billetter til familien til Turkish Airlines 2 december CPH-IST + IST-BKK. Turkish Airlines hjemmeside er nede i dag, men tidligere har de skrevet, at det tyrkiske udenrigsministerium fraråder at man rejser til Thailand, så mon de gør specielt meget for at finde alternative løsninger... ? Jeg har købt via Mr Jet, som (på svensk) har svaret følgende på mit spørgsmål om hvor vi står hvis der ikke flyves: Om flygplatsen inte öppnar och att flyg inte går så får man boka om eller få full återbetalning om man inte rest ut. Nu er jeg ikke specielt god til svenska, men pengene er da vist ikke tabt... Jeg har på mail spurgt THY's kontor i Bangkok om de forventer at der flyves, hvis lufthavnen åbner, men det har de foreløbig ikke svaret på. Kontoret i Kastrup tog ikke telefonen i dag, så jeg kommer nok til at bruge 'lidt tid' i telefonen i morgen for at finde ud af om vi skal tage toget tirsdag morgen eller ej... MVH Leo Hej Leo! Det de skriver på svensk er---om flyvepladsen ikke er åber, eller om flyet ikke går, kan du boke om, eller få dine penge tilbage-----MEN VÄR NU VÅGEN flyet går måske til en anden lufthavn, og så er der ingen penge tilbage---kun 12 timer i en bus til Bangkok---og möder i ikke op, er pengene tabt ![]() Ingolf |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 30/11-2008 21:09
|
|
soi7 skrev: Ingolf : Hvem er eller hvad er Rene ??? Jeg er ofte i soi7 men kender ikke Rene, er det en restaurant el bar ? måske jeg bare husker dårligt, men hvor er det ?? vi ses evt. der , jeg skal være der i 6 uger håber jeg...hvis flyet letter.... Hej. Vi er måske slet ikke i samme by---jeg snakker om Den Danske Kro i Soi 7 i Jomtien---ejeren hedder Rene. Jeg bliver til midten af februar, så er vi i närheder af hinanden kan vi ses Ingolf |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 30/11-2008 21:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Så har jeg netop modtaget sms fra Finnair. Afgang Helsinki til Bangkok i morgen aflyst....... s....s Gud ved hvad der så sker med mine billetter og andet..... Nå men jeg må prøve at se om det er muligt at komme igennem på deres telefon i morgen. Ja så sidder man her med en meget tom følelse, havde glædet mig til 2 mdr. i Tailand..... ja træls er det. |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 30/11-2008 21:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Hej Ken Jeg har skrevet til Emirates på Der kom svar i løbet af ca. 16 timer. Ganske godt i betragtning af lidt tidsforskel - de var vel på vej ud af kontoret, da jeg mailede fredag, og der er svaret fra morgenstunden lørdag. Giv endelig info videre, når du får den. Der er sikkert flere end os, der håber på Emirates. Bjarne |
|
|
|
| leo_jensen |
Lagt på d. 30/11-2008 21:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
ingolf skrev: leo_jensen skrev: ingolf skrev: soi 7 Jeg skal selv afsted den 4/12 med SWISS, og i öjeblikket flyver SWISS forbi TH til Singapore, så jeg er lidt på herrens mark, men den födte optimist, så det löser seg vel de näste par dage ![]() Ingolf Hej allesammen. Nu har jeg kigget med et stykke tid og syntes at det var tid for mit første indlæg: Lidt optimist akal man nok være. Jeg har 4 billetter til familien til Turkish Airlines 2 december CPH-IST + IST-BKK. Turkish Airlines hjemmeside er nede i dag, men tidligere har de skrevet, at det tyrkiske udenrigsministerium fraråder at man rejser til Thailand, så mon de gør specielt meget for at finde alternative løsninger... ? Jeg har købt via Mr Jet, som (på svensk) har svaret følgende på mit spørgsmål om hvor vi står hvis der ikke flyves: Om flygplatsen inte öppnar och att flyg inte går så får man boka om eller få full återbetalning om man inte rest ut. Nu er jeg ikke specielt god til svenska, men pengene er da vist ikke tabt... Jeg har på mail spurgt THY's kontor i Bangkok om de forventer at der flyves, hvis lufthavnen åbner, men det har de foreløbig ikke svaret på. Kontoret i Kastrup tog ikke telefonen i dag, så jeg kommer nok til at bruge 'lidt tid' i telefonen i morgen for at finde ud af om vi skal tage toget tirsdag morgen eller ej... MVH Leo Hej Leo! Det de skriver på svensk er---om flyvepladsen ikke er åber, eller om flyet ikke går, kan du boke om, eller få dine penge tilbage-----MEN VÄR NU VÅGEN flyet går måske til en anden lufthavn, og så er der ingen penge tilbage---kun 12 timer i en bus til Bangkok---og möder i ikke op, er pengene tabt ![]() Ingolf Hej Ingolf Tak for det. Jeg er med på at de kan finde på at flyve til en anden lufthavn, men da vi alligevel vil rejse omkring i Thailand betyder det 'bare' en anden rækkefølge på de ting vi vil opleve. Vi vil bare gerne afsted ligesom så mange andre, nu har vi planlagt turen i et års tid... |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 30/11-2008 21:38
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Hej igen, Ken Når du skriver til Emirates, kunne det måske være rart at vide, hvad de vil gøre for folk, der ikke ønsker (ikke har mulighed for) at blive re-booked til det først mulige fly efter genåbning af Suvarnabhumi. Det er jo ikke givet, at man har mulighed for at springe på et senere fly. Info'en om re-booking ligger på deres hjemmeside. Bjarne |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/11-2008 21:42
|
|
Ingolf: Ja vi ses nok i Jomtien sio7 ( jeg troede Pattaya beach road ), jeg skulle gerne rejse nu torsdag 4/12 og være der i 6 uger,,,,, jeg er ofte der også da der er stille og kan slappe ordentlig af,- sjovt at møde folk - hvad hedder stedet... Jeg håber snart man kan få lidt positiv info fra thailand så man kan rejse,,, |
|
|
|
| Ken |
Lagt på d. 30/11-2008 23:21
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hej Bjarne Vi håber på mulighed for re-booking. Vi skal afsted i 6 uger på familie besøg, så det gør ikke noget vi mister et par dage. Men jeg vil have vished om en re-booking gælder fra Hamborg til Bangkok og ikke kun Dubai/Bangkok. Selvom et par dage i Dubai kunne være interessant at tage med. Og hvad nu hvis situationen forværres betydeligt og vi ikke vil risikere at rejse nu med vores børn - Hvilket ikke kan udelukkes - Kan vi så refundere billetterne eller måske få udstedt nye billetter om nogle måneder efter ejet valg. Emirates annoncering lader mange spørgsmål stå åbent, men de ved jo heller ikke hvad der vil ske. Det er der vel reelt ingen der ved lige nu Det er sørgeligt og noget frustrerende.Hilsen Ken |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 01/12-2008 11:42
|
|
Finnair: Jeg fik sms med aflysning af min afgang til Bangkok i aftes. Har i dag prøvet at komme i kontakt med dem, men umuligt. De har bare sat tlf. svarer på som hendviser til deres hjemmeside, og her finder jeg heller ikke nogen info om hvad jeg skal foretage mig. Lidt trist at sidde her med billetter og ikke ved noget om fremtiden. Havde dog regnet med de sendte en mail med noget info om hvad jeg kan forvente. Så nu aner jeg intet om min ferie eller hvordan fremtiden ser ud med hensyn til nye rejsetider Skod hjemmeside.... ![]() |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 01/12-2008 11:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
goldwing det er da lidt træls du ikke kommer afsted, men hvad hvis du sender en mail til dem, svare de så ikke tilbage på den? Det vil jo være dejlig du ved lidt om hvornår de regner med at de flyver igen, ellers må du have dine penge tilbage og tage med et andet selskab. Håber du kommer afsted på din ferie. Held og Lykke
Ubon.
![]() |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 01/12-2008 11:58
|
|
ubon lynge skrev: goldwing det er da lidt træls du ikke kommer afsted, men hvad hvis du sender en mail til dem, svare de så ikke tilbage på den? Det vil jo være dejlig du ved lidt om hvornår de regner med at de flyver igen, ellers må du have dine penge tilbage og tage med et andet selskab. Håber du kommer afsted på din ferie. Held og Lykke ![]() Har sendt dem 2 mails, meeeen ingen svar..... Ja bare man kunne få lidt oplysning om hvordan og hvorledes med mine billetter og penge, så kunne jeg jo begynde at kontakte andre flyselskaber. Der flyves jo både til Phuket og U-Tapao, så helt umuligt er det vel ikke at komme afsted. Men det bliver jo lidt dyrt at købe 2 rejser derned, Så jeg sidder spændt og venter på nyt fra Finnair.... |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 01/12-2008 12:17
|
|
Har vi nogle jurister her!! Skal med SWISS på torsdag, og prövede at ringe idag, men håblöst!! Ringde rejseselskabet som solgte billetter---og de mente, at jeg ville blive sat af i Singapore, og så måtte jag selv finde ud af, hvordan jeg ville komme videre--og selv betala. Kan man göre sådan?? Smide folk af i et andet land!! Jeg mener, jeg har köbt billet til Thailand, men de vil smide mig af i et andet land!! Nogen som ved hvad som gälder?? Ingolf |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 01/12-2008 12:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
det ser desværre ud til, du lander i singpore jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan lande i de åbne lufthavne i thailand, men ok. jeg er ikke ekspert på området http://www.swiss...._news.aspx |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

- Kan vi så refundere billetterne eller måske få udstedt nye billetter om nogle måneder efter ejet valg. Emirates annoncering lader mange spørgsmål stå åbent, men de ved jo heller ikke hvad der vil ske. Det er der vel reelt ingen der ved lige nu