Se indlæg|
rygeforbud fra 11 febuar
|
|
|
Lagt på d. 03/02-2008 13:26
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det er dejligt at høre på alle som er blivet frelst ![]() ![]() Går du til lægen herhjemme er det første han spørger om ryger du drikker du så er det derfor. Har selv røget 20-30 stk.om dagen siden jeg var 15år og det har jeg ikke noget problem med Men nu kommer der importforbud for snaps til thailand ifg.en artikkel i udvandrene.dk så det kan måske skabe nogle problemer for dem i thailand ![]() ![]() lindy |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 03/02-2008 16:15
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
hmmm næh desværre kan jeg ikke nyde en go cerut, for her ude i junglen handler de ikke med dem.. Så jeg nøjes med en sort kat det er også meget billigere ca 2 thb om dagen.Man bliver jo nok også mere eller mindre afhængig af negotinen, præcis som alkohol, men i følge al det skriveri der var om det dengang, var det tilsætnings stoffer der gjorde det mere vanskelig at stoppe med at ryge. Det som jeg finder træls ved diskutionen er at der altid skal slås på rygere koster samfundet penge.. Men hvor skal man skelne på samfunds udgifter.. Fedme koster også samfundet masser af penge. Børn koster masser af penge, skal vi som ingen har så alligevel betale for dem som har. Vi kan jo lave en alen lang liste hvis det skal gøres op på den måde. Det er ikke rigtig alkohol uheld ikke rammer andre, mange bliver uskyldig dræbt / kommer til skade fordi en anden blev for fuld til at styre. Vi kan da slet ikke blive uenige om at rygning er en last af de mindre gode og røg kan være irriterende for ikke rygere.. hvis det nu bliver helt umuligt at ryge.. er der nogen der har et bud på hvor alle de milliarder i skatter så skal komme fra.. Plus et større antal mennesker skal finde noget andet at lave / produsere. Som der blev skrevet der skal være plads til alle og man bør vise hensyn.. OK men hvorfor gælder det kun den ene vej i denne diskution.. Var det så ikke mere rimelig at sige der skulle skiltes tydelig med at dette var en ryger forretning / restaurant.. Så havde begge parter muligheden for at vælge fra / til.. Det næste der skal forbydes hva er det... Hotdog ? puha sådan en grill bar stinker af friture olie og pølse papiret sviner. slik poser i biografen, for de rasler og skrasler, det er ikke rart for dem som ikke spiser slik.. Spiritus til vorbasse marked, for mange drikker jo ikke. pepsi/cola/slik, for det feder og ødelægger tænder. Biler de forurener luften og generer fodgængere / cyklister. ja vi kunne blive ved længe ik hvis vi alle skal have vores ønsker opfyldt og ikke vil betale til noget vi ikke selv direkte er skyld i.. ![]() |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 03/02-2008 16:52
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
her er der lidt om hvad rygere koster samfundet http://www.cancer...kassen.htm og hvad de overvægtige koster samfundet http://nyhederne....52130.html http://politiken....385273.ece Redigeret af dutling68 d. 03/02-2008 16:59 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| JCL |
Lagt på d. 03/02-2008 17:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Jeg syntes de skal skære helt ind til benet!! Nul cigaretter, nul bajere og nul damer, vi dør måske af kedsomhed, men vi dør uden at have syndet ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/02-2008 18:51
|
|
JCL er der noget galt i at hjelpe en dame,det er der da ikke nogen synd i. ![]() ![]() ![]() ![]() lindy |
|
|
|
| JCL |
Lagt på d. 03/02-2008 19:01
|
Nej lindytv, man er vel en Gentleman, og jeg undlader aldrig at hjælpe en dame i nød, jeg skal bare lige ryge min smøg, og drikke min bajer ud først ![]() |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 03/02-2008 19:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
[img]http://www.djz.dk/images/artikler/03c893f6cb5eb07559866d35ae48dfb4_1_large.jpg[/img] is not a valid Image. der er nu ikke noget så godt som en orn´li cigar ![]() quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/02-2008 19:14
|
|
Ja hvorfor skal alt det sjove være forbudt,det er godt vi ikke er frelst allesammen,så havde verden sku været kedelig ![]() ![]() lindy |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 03/02-2008 19:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
nu når vi er ved hvad rygere koster samfundet. hvor meget koster en pensionist samfundet om året?? hvor lang tid lever en ikke ryger i gennemsnit længere end en ryger 10 år x 250.000 kr= 2.500.000 et lille bud for vi er på de sidste år hvor man skal have hjemmehjælp osv. eller plejehjemsplads prasat |
|
|
|
| JCL |
Lagt på d. 03/02-2008 19:27
|
Det har du ret i lindytv, der er vist nogle der har misforstået det her med at få ring på, den skal IKKE sidde i næsen. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 03/02-2008 20:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
[flash=400:326]http://www.youtube.com/v/GbhAVIOJ3MA[/flash] SÅDAN quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/02-2008 00:37
|
|
Prasat hvor meget koster en pensionist samfundet om året?? hvor lang tid lever en ikke ryger i gennemsnit længere end en ryger 10 år x 250.000 kr= 2.500.000 et lille bud for vi er på de sidste år hvor man skal have hjemmehjælp osv. eller plejehjemsplads Ved ikke rigtig hvor du vil hen med dette , pensionen er noget der bliver opsparet igennem arbejdslivet og der er også mange, ikke rygende pensionister, der er sågar også unge mennesker der behøver hjælp fra det offenlige og er på plejehjem , nogle der har drukket hjernen ud , der er mange personer der er blevet alvorligt invalide på grund af personer der enten har banket dem synder og sammen menge bliver slemt tikredt på grund af spiritus kørsel , det er jo næsten dagligt man kan læse om dette i avisen. hvad koster det ikke ? |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 04/02-2008 06:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
du har ret jeppe der er mange ikke kun rygere der koster samfundet penge. nu har jeg knoklet 25 år af mit liv og mangler 25 år mere før pensionen er hjemme, jeg ryger ca 50 og dagen derfor er mine udsigter for at få glæde af min pension i mange år ikke særlig god. jeg vil nok leve 15 år mindre end gennemsnittet pga. rygningen, det kan så godt være jeg koster samfundet en masse penge inden jeg dør, men jeg har betalt ,min del af til samfundet i form af skatter på mine cigeratter, og idet jeg ikke vil leve så lang tid som en ikke ryger vil jeg ikke komme til at bruge den pension jeg ahr opsparet i form af mine skatte. så når man gør mit regnstykke op den dag jeg dør går det sikkert lige op med en ikke rygers regnskab der koster samfundet penge i 10-15 år mere end mig og ikke har lagt de samme penge i statskassen som jeg har gjort gennem hele livet. når man kommer med det argument at vi koster samfundet en masse penge glemmer man altid at medregne vores kortere leve tid og derfor også den besparrelse som samfundet derved har på os selv om vi har spartet dette op i form at vores skat på arbejdet. prasat |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/02-2008 10:11
|
|
Ja dansk tobaks industri og alle de andre tobaks industrier er hel vilde med jer kan jeg se, ![]() ![]() Jamen vi kan da ikke gøre for vi lever længere fordi vi ikke ryger, også betaler jeg selv til min pension + jeg betaler for jeres hospitalindlæggelser ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/02-2008 23:14
|
|
Jamen vi kan da ikke gøre for vi lever længere fordi vi ikke ryger, også betaler jeg selv til min pension + jeg betaler for jeres hospitalindlæggelser det mener jeg nu vi alle gør , jeg betaler da også skat , selv om jeg gerne ville slippe for dette ![]() |
|
|
|
| Clunse |
Lagt på d. 11/02-2008 09:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Så er forbuddet trådt i kraft, men så vidt jeg kan læse i Bangkok Post, er det ikke før efter den 31. maj, at lovovertræderne får bøder. Artiklen i Bangkok Post: http://www.bangko...ews001.php |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/02-2008 09:33
|
|
Jeppe skrev: Jamen vi kan da ikke gøre for vi lever længere fordi vi ikke ryger, også betaler jeg selv til min pension + jeg betaler for jeres hospitalindlæggelser det mener jeg nu vi alle gør , jeg betaler da også skat , selv om jeg gerne ville slippe for dette ![]() Ja hvem ville ikke gerne slippe for at betale skat, det ville jeg fandme også gerne, men hvorfor betale mere igennem afgifter,. For satan hvor har jeg dog fortrudt jeg har betalt så meget i skat og til tobaks industrien for man må da indrømme de er de eneste vindere i den tid hvor man røg. Tænk på man kunne have op til flere huse i thailand, puha jeg tør slet ikke tænke tanken til ende ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.