Se indlæg|
200 danskere nødlandet i Thailand
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 30/03-2007 07:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Locturian skrev: Nu stopper i fandme. Jeg gider ikke trusselsbreve! Jeg er ikke klar over hvem der sender dette, men stop det! -------------------- Locturian, Med alle de uvenner, du efterhånden har fået i Danmark - Thailand, må du hellere passe godt på, når du opholder dig i Thailand. Der sker mange grimme ting dernede. bare et godt råd. ------------------------ Nu ligger du den slags ud her, så hvem og hvad mener du egentlig ? Hvis du mener endten mig eller jeppe så har vi sku da helt åbent erklæret, at vi mener du hører til de selvfede, selvglade mennesker der tror de er så kloge at de kan undvære hovedet. Du skal ligesom alle andre finde dig i at vi ikke regner dig for en skid. |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 30/03-2007 08:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Kære ADMIN Kan vi ikke få en ny debatgruppe der hedder "mudderkassen" her Kan folk som Loc, Ole og Jeppe m.fl. så sidde og kaste mudder efter hinanaden, i stedet for at sidde gang på gang og ødelægge den ene gode debat efter hinanden med personlige angreb og forskellige meningsudvekslinger, jeg fatter ikke at man fra admin side ikke gøre mere ved dette problem..?? Gå ind og kig på de seneste 2 måneders debatter, og kig på den der har løbet over et par sider, der går ikke lang tid før mudderet flyver, der bør stoppe nu !!! |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 30/03-2007 08:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
jesperfrb skrev: Trist at det skulle ende sådan for dig jeppe. ![]() MHS til "Flyjet" kan jeg bare sige at de overholde europæiskstandard for deres flyvemaskiner, de er lige så sikre at flyve med som "star aliance", det skal de være, ellers fik de ikke lov at flyve. Jeg mener nu nok at Loc påstand om flyinspektører kan bestikkes er lidt langt ude, ihvertfald for europa og vesten som sådan. jeg er selv en af dem, så jeg kan tage det som et personligt angreb. ![]() ![]() ![]() ![]() Jesper, i kræft af at du har arbejdet så mange år med flyvemaskiner, forstår jeg godt hvis du føler jeg træder på dig og dit fag Det var bestemt ikke sådan ment - Men der er brodne kar i alle brancher, og det er nok nemmere at bestikke nogen i mellemøsten, øst-eruropa og i Rusland, end i det vestlige europa og usa. Du ved det sker rundt om i verden, hold nu op... - Og self. er de FlyJet underlagt de samme regler og inspektioner som alle andre, når de oppererer i EU, men fly har vel også større chancher for fejl, når de bliver ældre og mere slidt - Og dette fly var meget gammelt og meget slidt... Men, der vil jeg ikke debbatere med dig, for det er dit kompetencefelt, ikke mit
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 30/03-2007 08:38
|
|
oleskyum skrev: Locturian skrev: Nu stopper i fandme. Jeg gider ikke trusselsbreve! Jeg er ikke klar over hvem der sender dette, men stop det! -------------------- Locturian, Med alle de uvenner, du efterhånden har fået i Danmark - Thailand, må du hellere passe godt på, når du opholder dig i Thailand. Der sker mange grimme ting dernede. bare et godt råd. ------------------------ Nu ligger du den slags ud her, så hvem og hvad mener du egentlig ? Hvis du mener endten mig eller jeppe så har vi sku da helt åbent erklæret, at vi mener du hører til de selvfede, selvglade mennesker der tror de er så kloge at de kan undvære hovedet. Du skal ligesom alle andre finde dig i at vi ikke regner dig for en skid. Ja, det er sjovt, for brugeren der skrev det til mig, var oprettet i går eftermiddags, og havde sin allerførste pb/post - til mig. Ole, vi slutter her. Redigeret af Locturian d. 30/03-2007 08:56 |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 30/03-2007 08:41
|
|
Jeg kender 6 gæster som var med samme fly herned om formiddagen de sagde der var en reperation i Dubai, hvor en af dem med mange striber på skulderen kom igennem flyet med næven fuld af værktøj, og at der drev vand ned af airconen på vej til Dubai... Problemet er ikke om man overholder de internationale krav om klargøring af fly og sikkerhed bestemmelser, men enkelte selskaber (ex. Flyjet) kører alle regler lige til stregen, hvor andre laver deres egne tjek og skifter efter behov, og ikke efter hvornår en bog siger du SKAL skifte den, en Ventil ex. kan godt blive skiftet efter ex. 2000 flyvetimer selvom der i bogen står den kan holde til 3000, det gør ex. SAS, hvormed jeg tvivler på at Flyjet gør med mindre den ikke virker mere og derfor SKAL skiftes.... som loc vil jeg sige at jeg ikke har kompentancen til at vide det, men det er det intryk man har af selskaber som Flyjet, Aeroflot og mange mange flere.... |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 01/04-2007 17:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Hvad er problemet ? Jeg vil da være glad ved at hjemrejsen fra thailand blev forsinket 55 timer. jeg vil spise, drikke, osv for fuld kraft, vor slemt kan det være. man skal jo bare hjem til den daglige trummerum. så jeg ville da nyde forsinkelsen. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 02/04-2007 02:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ok, jeg er vist nød til at komme på banen igen i denne debat... I tror på hvad EB skriver ![]() ![]() Der er gaffatape på askebæget, ja vis det mgl, så skal der tape over, og som de fleste ved er rygning på fly forbudt, og flyselskaberne køber ikke nye askebæger til de gammle sæder, de skifter stolerækkerne ud, men det koster mange penge. Så indtil at den stolrække, hvor der mgl et askebæger bliver skiftet, bsættes der tape over. ![]() Dette gælder de fleste selskaber inkl " Star alliance", flyet bliver ikke mere slidt af det, men selvfølige er det ikke pænt for dden rejsende at se på. ![]() Min mission her er ikke at forsvare "Flyjet" , men jeg ved de lever op til de internationale regler for luftfart, ![]() ![]() Så kan vi så snakke "Tyrkieteksperten", og rejser med dem ![]() ![]() Tjaa. folk vælger hvem de vil rejse med, og hvad de vil betale, kender rigtig mange der er fuldt tilfredse med dem, men de er som regel førstegangs rejsende til thailand, og har sjældent været oversøisk. Til sidst en faglig kommentar: Det sker hver evige eneste dag at et fly er nød til at slukke en motor og vende tilbage til udgangs lufthavnen, eller en der er tættere på, det er ikke en nødlandning, men en sikkerhedslandning. SAS havde mindts 1 i marts, og jeg kender ingen selskaber der ikke har. Det gør ikke selskabet ringere, men alle har uheld. Jeg kan snakkke i timer om flysikkerhed, men spørg, hvis I vil vide mere ![]() ![]() Tuktuk; Hvad ved du om hvad SAS gør??? de tal du kommer med?? Det ser godt ud, men hvor har du den fra? IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 02/04-2007 06:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
jamen så stiller jeg da et spørgsmål jesper. har du prøvet af sidde i en af disse maskiner på en tur til thailand? jeg har ikke prøvet flyjet men sidste år var jeg med TE til thailand den gang var det et thai orient orcid eller noget i den stil flyet hed og et tv der hænger i 2 skruer over hovedet på en passeger er det very safe? jeg kan ikke vide om flyjet er lige så ringe som det gamle flyselskab men noget siger mig det er det samme. vi hvade kun 50% af toiletterne til rådighed da resten var defekte aircon var en by i rusland og alt var tapet med garfatape, for mig lyder det som om det er samme reperatører. lavpris selskaber giver vel heller ikke de højeste lønninger så de tiltrækker vel heller ikke de bedste mekanikker og hvad der ellers høre sig til. men det jeg høre dig sige jesper er at det er lige som med en bil selvfølgelig holder alt lige til den skal til syn, men jo ældre en bil bliver jo flere reperationer kommer der på den men det betyder ikke at den skal til syn med kortere interval. jeg læser ud af EB at flyet der nu henter folk hjem afgår en time efter det er landet, hvad kan man nå at tjekke på et sådant flyinden det skal afsted igen? man skal jo lige have det tømt og forhåbentligt have brandstof på og gjort det rent er dette muligt. jeg har også fløjet med thai airways hvor der har været problemer. men de flyver også med gamle maskiner prasat |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 02/04-2007 08:17
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
jesperfrb skrev: Ok, jeg er vist nød til at komme på banen igen i denne debat... I tror på hvad EB skriver ![]() ![]() Nogen gør tilsyneladene ![]() ![]() Den mest tåbelige kommentar i EB var at de strandede ikke ville flyve med et fly der var repareret, gud ved hvormange fly der er i verden der aldrig er repareret ![]() Hvis det samme var sket for et af de store selskaber, havde de bare sat et andet fly ind og vi havde ikke hørt mere om det, jeg tror problemet er, at det selskab som Tyrkiet Eksperten flyver med kun har en lille flåde, og har svært ved at skaffe et ekstra fly. Sagen er efter min mening kørt helt af sporet, selvfølgelig er det ikke sjovt når man hænger højt oppe i luften og noget går i stykker, men det sker for alle selskaber. Om dette luftfartsselskab har dårligere vedligeholdelse ved jeg ikke, men da det lander i internationale lufthavne så er der nogle regler der skal overholdes, og det er jo bla, det inspektørerne kontrollerer. Og at de skulle være til at bestikke - ja måske i en lokal lufthavn Usbestistan, men i en international lufthavn - jeg tvivler. Ligeledes tvivler jeg på at flyselskaberne skifter en ikke defekt reservedel ud efter 2000 timer hvis den i bogen står til 3000, det vil jo for den del hæve deres omkostninger med en trediedel. Jeg er ikke i tvivl om at der bliver lavet "iskolde" beregninger for hvad der kan betale sig, selvfølgelig kombineret med flysikkerheden. Har siddet i et SAS fly til Kristiansand hvor noget gik istykker i den ene motor, det var 15 før landing, kaptajnen valgte at retunerer til Kastrup og lave en sikkerhedslanding. Problemet var simpelthen at hvis han havde landet i Kristiansand skulle der sendes reservedele fra Kastrup for at reparer det, det var åbenbart billigere at gøre det på denne måde, på trods af forplejningsudgifter og om bookning. Vi har nok alle haft underlige oplevelser under flyvninger, jeg fløj for et par år siden med Thai til Bangkok, jeg blev godt nok lidt bekymret for når jeg trykkede på kontakten til min læselampe, så tændte lyset to sæder længere fremme så kom tanken, hvad har de ellers byttet rundt på.Nå men i eftermiddag sætter jeg mig op i TG951
Redigeret af John d. 02/04-2007 08:21 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 02/04-2007 23:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
http://ekstrablad...286790.ece Endelig hjemme! Gensynsglæde og tårer i Billund Lufthavn da 200 turister kom hjem fra Thailand i uheldsfly Hanne Füchsel - 22:22 - 02. apr. 2007 - Hvis det ikke havde været for Ekstra Bladets hjemmeside, så havde vi overhovedet ikke vidst, hvad der foregik. Informationen fra Tyrkiet Eksperten var under al kritik, og guiderne var slet ikke deres opgave voksen. Det er sidste gang, vi rejser med dem! Sådan lød det gang på gang fra hovedparten af de cirka 200 danske turister, som i går morges omsider landede i Danmark - efter to et halvt døgns ufrivilligt ekstraophold i Thailand. Flyet, en Boing 757, var identisk med den maskine, der måtte vende om og nødlande i sidste uge, fordi den ene motor ikke fungerede. - Man er jo ikke glad for at skulle sætte sig op i nøjagtig den samme maskine, og i begyndelsen fik vi at vide, at det i hvert fald ikke ville blive den, vi skulle hjem med. Der var ikke rigtig andre muligheder, og lyst til at blive dernede havde vijo heller ikke, sagde Lise og Lasse Hermansen fra Kolding, da de med et par ekstra timers forsinkelse endelig kunne omfavne deres datter, som var mødt op i Billund Lufthavn sammen med mange andre ængstelige og utålmodige pårørende. Erstatningskrav - Åhh, der kan jeg se Jeppe komme - og bagved Emil - mine dejlige børnebørn, lød det fra Birgit Cederstrøm, som var kørt fra Egå ved Århus for at hente sin søn, svigerdatter og børnebørnene. Beretningerne lignede hinanden: Informationen fra Tyrkiet Eksperten var absolut i bund, nød-indkvarteringen sådan set ok men diæterne utilstrækkelige og selskabets løfter om en "ny", tip-top flyvemaskine blev ikke indfriet. Efter 12-13 timers rejsemåtte de udasede turister endnu engang stille op i kø. Denne gang på Rejsebureauets kontor i Billund, hvor alle, der havde brug for det kunne få dokumentation for, hvornår flyet var landet. En del af de ferierende nåede aldrig på arbejde i går, og Tyrkiet Eksperten kan se frem til erstatningskrav i lange baner. På ekstra indkvartering til flere hold danske turister samt kundernes ekstraudgifter til tabt arbejdsfortjeneste, parkering m.v. Tirsdag kommer endnu et hold forsinkede danskere hjem fra Thailand. Redigeret af d. 02/04-2007 23:32 |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/04-2007 08:29
|
|
ADMIN Kan vi ikke få en ny debatgruppe der hedder "mudderkassen" her Kan folk som Loc, Ole og Jeppe m.fl. så sidde og kaste mudder efter hinanaden, i stedet for at sidde gang på gang og ødelægge den ene gode debat efter hinanden med personlige angreb og forskellige meningsudvekslinger, jeg fatter ikke at man fra admin side ikke gøre mere ved dette problem..?? Gå ind og kig på de seneste 2 måneders debatter, og kig på den der har løbet over et par sider, der går ikke lang tid før mudderet flyver, der bør stoppe nu !!! dejligt at høre fra dig tuk tuk , læs for helvede hvad jeg har skrevet som loc, brokker sig over kan ikke se jeg har angrebet ham på nogen måder men det er da i orden hvis du mener at vi er nogle der skulle smides ud men faneme ikke af dig jeg er godt sur nu |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 03/04-2007 08:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Gensynsglæde og tårer Ja men faar det da ignen ende, hvor mange overskrifter kan sladder pressen derhjemme faa ud af et forsinket fly. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/04-2007 08:31
|
|
nu er det vel sådan at hvis flyet ikke er i orden så tror jeg ikke at kaptajnen ville lade det lette uanset om det er et lavprisselskab eller ikke , han dør også hvis det styrter , velrenomrede selskaber har også deres problemer engang imellem hvis du kan læse dette så fortæl mig hvad der er galt tuk tuk |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/04-2007 09:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
mr tirak skrev: Gensynsglæde og tårer Ja men faar det da ignen ende, hvor mange overskrifter kan sladder pressen derhjemme faa ud af et forsinket fly. Mr Tirak Enig, sikken et pseudo-drama, det må være agurke-tider for pressen lige for tiden. |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 03/04-2007 10:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Og det kalder I sagligt...............Vor Herre til hest, det er sq sørgeligt at følge sådan en debat.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 03/04-2007 10:57
|
|
Tuktuk; Hvad ved du om hvad SAS gør??? de tal du kommer med?? Det ser godt ud, men hvor har du den fra? Jeg har et par venner der arbejder i lufthavnen, og jeg ved at de udfører af og til deres egne tests, og viser det sig at der er en del eller part som efter deres test viser sig stadig at funegere men som fomegentligt snart vil skabe problemer skifter de den, dette TROR jeg ikke at alle lavprisselskaberne gør... Jeg ved også, at når der isvarsel kører selskaber som SAS og andre til afisning selv om det sansynligtvis ikke er nødvendigt, men better safe then sorry..... det synes jeg er devisen mange gange for de lidt bedre og dyere selskaber, men som du også selv skriver kan SAS eller andre få samme problemer, men jeg synes bare ikke det sker lige så ofte når man gør det op i fly/flyvertimer..... Til Jeppe har jeg ikke så meget at sige, så længe du ikke kan finde af at snakke pænt til folk, GIDER jeg ikke at snakke til dig... |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 03/04-2007 11:06
|
|
Vi skal næsten have Jesper med her, han er jo flyteknikker og ved sådanne ting
|
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 03/04-2007 12:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Nu bliver SAS jo nævnt som et selskab med god sikkerhed, så vidt jeg kan huske var statens luftfartsvæsen efter dem sidste år pga at de ikke havde udført de forskriftsmæssige sikkerhedseftersyn på deres A340 til tiden og dette var sket adskellige gange. Og mon ikke sådan som SAS skal spare for tiden, der også bliver sparet nogle steder vi som rejsende ikke bryder os om at vide. Og mht flyjet flyet der har ekstrabladet jo som sagt lavet en sikkerhedslanding om til en nødlanding. Flyjet er engelsk og har kun en flåde på 2 B757 som er leasede så det er jo ikke nemt at finde en anden maskine når der er problemer. Den ene af dem kommer for øvrigt fra Mytravel, men jeg er da enig i at TE er gode til at finde nogle tvivlsomme flyselskaber. http://www.planes...ine/Flyjet MVH Jens |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/04-2007 12:17
|
|
takker for en dejlig tid herinde , har lært meget , men i den sidste måneds tid har jeg følt mig ugleste af flere personer herinde , det ser ud til at det er min skyld det hele ,så det tager jeg til efterretning , håber i fremover fæler jer bedre tilpas uden jeg skiver noget her , selv den store mester er efter mig nu jeg mener tuk tuk , så nu kan det våre nok farvel alle og hav det godt herinde |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 03/04-2007 12:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej Jeppe. Det nemmeste er, at hvis nogen genere dig saa ignorere det, der skal vaere plads til os alle her. Haaber at du bliver her. Med venlig hilsen Joergen ( Suk )................. ![]() Haaber snart, at Webmaster rydder lidt op....TAK..
Redigeret af Suk Rak Ning d. 03/04-2007 12:24 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

- Og self. er de FlyJet underlagt de samme regler og inspektioner som alle andre, når de oppererer i EU, men fly har vel også større chancher for fejl, når de bliver ældre og mere slidt - Og dette fly var meget gammelt og meget slidt... Men, der vil jeg ikke debbatere med dig, for det er dit kompetencefelt, ikke mit