Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Andet familieliv
 Udskriv debat
Økonomi… eller manglen på samme
farao54
Jeg lægger 500 kr til side til svigermor hver måned.
Konen lægger tæt på alt hun får, hvilket er ca 1000 kr per måned.
Hermed får moderen 7-8000 baht per måned, men som kun udbetales når vi selv er der, hvilket er halvårligt.
Når konen starter arbejde, fortsætter jeg med at lægge 500, men de ryger på en konto, der kun åbnes den dag moderen er i deep shit... Jeg gider nemlig ikke gældsætte mig pga moderens alder- eller sygdom.

JohnBKK
De får ikke en eneste Satang, forældrene er væk heldigvis, men alle de andre i den store familie er da ude med tiggerhånden konstant, og fruen er af mig beordret til at give afslag hver gang. Jeg skal sgu da ikke holde hånden under folk der har flere værdier end jeg qua de alle ejer jord i størrelsen 20 til 60 Rai, men er nogle idioter til at håndtere det så de kan leve af de afgrøder, som jo stadigvæk er ris, men desværre ikke giver meget afkast p.t.. Men de er for sløve, dovne og dumme til at finde på andre ting der var bedre. Hellere ligge i hængekøjen mellem de sædvanlige 3 gange de kan høste ris pr. år, hvis alt går vel med klimaet, nam turm eller ikke..

En niece vi aldrig ser eller hører fra, har været så fræk at komme anstigende opløst i gråd fordi hun skulle bruge 15.000 THB, så hun kunne komme på et fancy universitet i Beijing, og det fik hun så, trods det at hendes far er Deputy Secretary General i et eller andet ministerium, og måske endda forfremmet, for jeg har ikke mødt slamberten i flere år, han er en gusten klam ka´l, korrupt ad h... .til, og har ikke styr på sit mia noi menageri og forretningseventyr "on the side", og da den dumme niece tidligere har haft held til at lokke 5.000 THB ud af fruen ad to omgange tidligere, så er der nu sat totalopsyn og kontrol på den konto.

De er nogle fjolser med penge, og der skal totalstyring og kontrol på..

Nå, jeg vil lige spørge fruen om hun har 100 THB til 2 stk. Black Cheer fra 7/11, please dear!!

Rolll

rinpoche
JohnBKK skrev:

Tjaaa.. du har ret, der kommer vel bare en ny lille smuk djævel med samme vaner.

Skal jo heller ikke være for frelst og hellig, jeg har da postet afskillige hundrede tusinde ud til land, hus, guld osv. "for fælles bedste" og min fremtid som fattig folkepensionist, håber ikke hun sparker mig ud af matriklen til den tid, men kan jo aldrig vide med dem, vel?

Frown

Åh jo, og det ved du også, det kommer aldrig til at ske.

JohnBKK
Tak for påmindelsen Rin, du har fuldstændig ret..

Smile

energy
farao54 skrev:

Jeg lægger 500 kr til side til svigermor hver måned.
Konen lægger tæt på alt hun får, hvilket er ca 1000 kr per måned.
Hermed får moderen 7-8000 baht per måned, men som kun udbetales når vi selv er der, hvilket er halvårligt.
Når konen starter arbejde, fortsætter jeg med at lægge 500, men de ryger på en konto, der kun åbnes den dag moderen er i deep shit... Jeg gider nemlig ikke gældsætte mig pga moderens alder- eller sygdom.

500 kr lyder som et rimeligt beløb for mig og ligger tæt på det som jeg har tænkt på, de skulle have engang.
Det skal kun være til hendes mor og far. Resten af familien må tjene deres egne penge.
Broren stopper med at betale til dem, da han skal giftes snart og så skal alt gå til svigerforældrene.
Noget som jeg iøvrigt ikke helt forstår er, at det kun er kvinderne som skal hjælpe deres forældre med penge.

sabaitoo
farang47 skrev:

jeg fik brækfornemmelser da jeg læste sabaitoo´s indlæg 30

Dejligt at høre Grin pas nu på hjertet og nyd livet så længe det varer

lincoln1242
Jeg har siden sidst forelagt min kone de tørre kendsgerninger, uden at risikere hverken liv eller førlighed. Eller skilsmisse, som John BKK foreslog som det første...

Jeg forklarede hende at jeg ikke fandt det rimeligt at jeg skulle stå for vores underhold alene mens vi er afsted. Hun kunne godt se rimeligheden i at bidrage til turen, på samme måde som hun også gør til hverdag. Så det er endt med at hun låner lidt penge af mig til senere afdrag.

Til hverdag er der nemlig ingen problemer. Jeg betaler stort set alle vores udgifter i løbet af måneden. Når det så er lønningsdag, så giver hun en fast andel af sin løn til mig. Uden brok. For hun ved godt hvad tingene koster. Ud af sine egne penge sender hun en gang i mellem nogle penge til sin mor. Jeg har kun få gange givet hendes mor en skilling. Altid kun IRL. Og altid kun hvis jeg selv syntes jeg kunne undvære lidt.

Det var tilsyneladende kun i forbindelse med rejsen at min kone ”glemte” at afstemme sin konto med sine ønsker, virkeligheden – og undertegnede!

Men problemet er som sagt løst i al fredelighed Smile

cesse
Godt at læse
Hilsen cesse

rinpoche
lincoln1242 skrev:

Jeg har siden sidst forelagt min kone de tørre kendsgerninger, uden at risikere hverken liv eller førlighed. Eller skilsmisse, som John BKK foreslog som det første...

Men problemet er som sagt løst i al fredelighed Smile

Glæder mig at høre, Lincoln.

GAMBIT
lincoln1242 skrev:
Så det er endt med at hun låner lidt penge af mig til senere afdrag.

Uha, held og lykke med at inddrive dem - vi kender alle de våde hundeøjne de kan give.

You are entering a world of pain my friend Tuttelu Tralla
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

Bade-Dyr
Sådan lincoln1242.

At snakke med konen og løse problemer sammen, Se det er en Mandfolk i mine øjne.

Og ikke sådan en drengerøv som beskrevet af en anden om bare at bestemme alt i et forhold, Eller skilsmisse ved lidt bøvl i hverdagen.

Håber i får en kanon god ferie.

THansen
Bade-Dyr skrev:

Sådan lincoln1242.

At snakke med konen og løse problemer sammen, Se det er en Mandfolk i mine øjne.

Og ikke sådan en drengerøv som beskrevet af en anden om bare at bestemme alt i et forhold, Eller skilsmisse ved lidt bøvl i hverdagen.

Håber i får en kanon god ferie.

Altid god morgenlæsning når guruen fra Bang Saen kommer med sine bevingede ord Grin Det lyder sgu næsten som hr. Suk når han var i es LOL LOL

Jeg er da enig i at det er en god ide at snakke om tingene men har desværre også erfaret at man ikke skal snakke for meget (med thaier) men være lidt mere kontant og skride til handling når den oprindelige taktik om 'forhandling' ikke lykkedes i første omgang. Det er i hvert fald min erfaring efter et 5 årigt (nu afsluttet) forhold med en thaipige.

Hvis det endelig skulle være så foretrækker jeg nu at være en 'drengerøv' fremfor en 'vatpik'....
Redigeret af THansen d. 04/01-2017 04:54

Bade-Dyr
Vel jeg føle det ville være et nedelag at udråbe mig selv til Mini diktator (Mini Happy G ??) i et forhold.

Jeg fortrække at finde en God kvinde med et godt hoved og en god familie, Og derved opstår alle disse problem ikke.
Og derfor alle de problem jeg kan læse andre har med deres Thai kvinde eller dennes familie, Har jeg undgået.

lincoln1242
GAMBIT skrev:

lincoln1242 skrev:
Så det er endt med at hun låner lidt penge af mig til senere afdrag.

Uha, held og lykke med at inddrive dem - vi kender alle de våde hundeøjne de kan give.

You are entering a world of pain my friend Tuttelu Tralla

Ha ha, hun har nu før lånt penge af mig, og de er altid blevet tilbagebetalt som aftalt - så ingen bekymringer dér Wink

Spring til debat: