Se indlæg
 Udskriv debat
Befordringsfradrag
vandango
Fido skrev:

vandango skrev:

Fido skrev:

vandango skrev:

Min ven har arbejdet i en lang år række i offshore.
Han har adresse i Thailand.
Han arbejder 14 dage på platformen, og tager 3 - 4 uger i Thailand.
Han har aldrig betalt skat i Thailand.

Sådanne er det gået år efter år efter år.

Det betyder jo ikke nødvendigvis at det er lovligt.

Næh - kun at det funggerer fint
Tror næppe at der eksisterer nogen lov der forbyder det, jo måske i denne gruppes forvirrede hoveder.

Det er ikke forbudt, men du bliver skattepligtig i Thailand.

Den tror jeg så ikke på.
Jeg mødte manden i 2007, og det Thailandske skatte væsen har aldrig krævet ham for en satans satang. Smile
Så hvor vil du hen med det?

Girobank
Hvor betaler han så skat til?
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

hugoboerge
vandango skrev:

Fido skrev:

vandango skrev:

Fido skrev:

vandango skrev:

Tror næppe at der eksisterer nogen lov der forbyder det, jo måske i denne gruppes forvirrede hoveder.

Den tror jeg så ikke på.
Jeg mødte manden i 2007, og det Thailandske skatte væsen har aldrig krævet ham for en satans satang. Smile

Hvad det thailandske skattevaesen ikke ved er vist kun godt for vedkommende. Nu gaar man heller ikke hen og lader sig registrere hos skattevaesenet med mindre ens firma goer det.

vandango
Tror næppe at dansk offshore overhovedet interesserer sig for Thailand, hvorfor skulle de dog det?
Tror dog stadig ikke at der findes en lov om dobbeltbeskatning.
Er der andre end mig der kender folk der arbeder offshore i Danmark?

Iøvrigt er Thailandsk skat meget lav. Min hustru tjener omkring 60.000 baht om måneden. I følge hendes lønseddel kan jeg læse, at hun betaler 3.000 baht i skat om måneden.
Redigeret af vandango d. 10/04-2015 13:47

hugoboerge
vandango skrev:

Tror næppe at dansk offshore overhovedet interesserer sig for Thailand, hvorfor skulle de dog det?

Arbejder offshore DK, betaler skat til DK og holder ferie i Thailand. Saa er der vist ikke noget problem i forhold til Thailands skattevaesen.

vandango
hugoboerge skrev:

vandango skrev:

Arbejder offshore DK, betaler skat til DK og holder ferie i Thailand. Saa er der vist ikke noget problem i forhold til Thailands skattevaesen.

Yes sådanne....

Fido
vandango skrev:

Fido skrev:

vandango skrev:

Fido skrev:

vandango skrev:

Den tror jeg så ikke på.

En gang til for de langsomme:

http://www.rd.go....045.0.html

Wink
One man's ceiling is another man's floor

JohnBKK
"Taxpayers are classified into “resident” and “non-resident”. “Resident” means any person residing in Thailand for a period or periods aggregating more than 180 days in any tax (calendar) year. A resident of Thailand is liable to pay tax on income from sources in Thailand as well as on the portion of income from foreign sources that is brought into Thailand. A non-resident is, however, subject to tax only on income from sources in Thailand."

Hvornår begynder de så at håndhæve de regler?

hugoboerge
Fido skrev:

vandango skrev:

Fido skrev:

vandango skrev:

Fido skrev:

vandango skrev:

Den tror jeg så ikke på.

En gang til for de langsomme:

http://www.rd.go....045.0.html

Wink

Maaske en god ide at laese det her langsomt:

Taxpayers are classified into “resident” and “non-resident”. “Resident” means any person residing in Thailand for a period or periods aggregating more than 180 days in any tax (calendar) year. A resident of Thailand is liable to pay tax on income from sources in Thailand as well as on the portion of income from foreign sources that is brought into Thailand. A non-resident is, however, subject to tax only on income from sources in Thailand.

Med andre ord hvis vedkommende rejser ind og ud af Thailand pga ferier er han non-resident og eftersom han ikke har indtaegt fra Thailand er vedkommende ikke skattepligtig til Thailand.

Saa er der begrebet "resident of Thailand". Hvis vedkommende ikke har en forlaengelse af et visa pga aegteskab, retirement er han ikke resident of Thailand. Omvendt hvis vedkommende har en arbejdstilladelse fra et Thailandsk firma ja saa er vedkommende skattepligtig.

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

Taxpayers are classified into “resident” and “non-resident”. “Resident” means any person residing in Thailand for a period or periods aggregating more than 180 days in any tax (calendar) year. A resident of Thailand is liable to pay tax on income from sources in Thailand as well as on the portion of income from foreign sources that is brought into Thailand. A non-resident is, however, subject to tax only on income from sources in Thailand.

Med andre ord hvis vedkommende rejser ind og ud af Thailand pga ferier er han non-resident og eftersom han ikke har indtaegt fra Thailand er vedkommende ikke skattepligtig til Thailand.

Ud fra det, du citerer, er man jo netop skattepligtig i Thailand, hvis man sammenlagt opholder sig i landet mere end 180 dage, også selvom man rejser ud og ind. Læg mærke til " periods" i flertal og "aggregating".

At det ikke håndhæves er så en helt anden sag. Der er nok mange langtidsferierende, mig selv inklusive, der nok ville tælle dagene mere nøjagtigt, hvis det blev håndhævet.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

hugoboerge skrev:

Ud fra det, du citerer, er man jo netop skattepligtig i Thailand, hvis man sammenlagt opholder sig i landet mere end 180 dage, også selvom man rejser ud og ind. Læg mærke til " periods" i flertal og "aggregating".

At det ikke håndhæves er så en helt anden sag. Der er nok mange langtidsferierende, mig selv inklusive, der nok ville tælle dagene mere nøjagtigt, hvis det blev håndhævet.

Jeg laegger nu mere vaegt paa ordet "resident". Saa er den ikke laengere.

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

Jeg laegger nu mere vaegt paa ordet "resident". Saa er den ikke laengere.

Det er altså ikke fordi, jeg (næsten) altid vil være uenig med dig.

Teksten definerer "resident", og definitionen er: "Enhver som på et eller flere ophold sammenlagt opholder sig mere en 180 dage i et kalenderår i Thailand". Så resultatet er det samme, uanset hvilket ord du lægger vægt på.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
JohnBKK
Ja, her må jeg for en gangs skyld være enig med Kim, selvom det piner mig, hehe!

hugoboerge
JohnBKK skrev:

Ja, her må jeg for en gangs skyld være enig med Kim, selvom det piner mig, hehe!

Laes teksten en gang til og omhyggeligt.

buick
Der står tydeligt at hvis du opholder dig i mere end 180 dage på et kalender år i thailand så er du resident og dermed skattepligtig af al inkomst fra thailand og af al udenlands indkomst som du overføre til thailand.

under 180 dage så er du non resident og ikke skattepligtig

hugoboerge skrev:

JohnBKK skrev:

JohnBKK
Ja, jeg mener det samme som dig, buick, måske betegnelsen "resident" får hugoboerge til at associere til "Resident Permit" hvor man så bliver thai borger, næsten..

Men drejer det sig udelukkende om indkomst fra udlandet, så foreligger der vel en aftale om at undgå dobbeltbeskatning?

Fido
Hugoboerge, jeg ved ikke hvordan det lykkedes dig at misforstå reglerne de er ellers ret grundigt udpenslede - men bortset fra det så må folk sgu gøre som de lyster .. bare jeg ikke skal blandes ind i det Grin

hugoboerge
buick skrev:

Der står tydeligt at hvis du opholder dig i mere end 180 dage på et kalender år i thailand så er du resident og dermed skattepligtig af al inkomst fra thailand og af al udenlands indkomst som du overføre til thailand.

hugoboerge skrev:

JohnBKK skrev:

Vi proever een gang til. Laeg maerke til ordlyden "income from Thailand" - dvs der kraeves en arbejdstilladelse som koerer for 1 aar ad gangen og vedkommende bliver per automatik via arbejdsgiver registreret hos skattevaesenet.

Fido
hugoboerge skrev:

buick skrev:

hugoboerge skrev:

JohnBKK skrev:

Vi proever een gang til. Laeg maerke til ordlyden "income from Thailand" - dvs der kraeves en arbejdstilladelse som koerer for 1 aar ad gangen og vedkommende bliver per automatik via arbejdsgiver registreret hos skattevaesenet.

Du vælger behændigt at overse at der meget tydeligt står:
"A resident of Thailand is liable to pay tax on income from sources in Thailand as well as on the portion of income from foreign sources that is brought into Thailand."
Som tidligere fastslået så er man Resident hvis man opholder sig i landet mere end 180 dage om året, det har intet med arbejdstilladelse at gøre.

hugoboerge
Fido skrev:

hugoboerge skrev:

buick skrev:

hugoboerge skrev:

JohnBKK skrev:

Du vælger behændigt at overse at der meget tydeligt står:
"A resident of Thailand is liable to pay tax on income from sources in Thailand as well as on the portion of income from foreign sources that is brought into Thailand."
Som tidligere fastslået så er man Resident hvis man opholder sig i landet mere end 180 dage om året, det har intet med arbejdstilladelse at gøre.

Keine hekserei, nur behaendigkeit. Spoeg tilside.

Hvis man har arbejds indtaegter i Thailand fra Thailand skal man have en arbejdstilladelse, det kan der naeppe vaere nogen tvivl om.

Foreigners entering Thailand are not permitted to work, regardless of their types of visa, unless they are granted a work permit

Naeste punkt er saa "income from abroad"

Jeg tvivler meget paa at skattevaesenet er i stand til at opsnuse om en "tax resident" har vaeret i landet i over 180 dage samt herudover kommer saa definitionen af "income from abroad". En sammenkoering af oplysninger fra immigrationen kunne sikkert hjaelpe. Herved kunne folk paa visa runs blive indfanget.

Herudover kommer saa dobbeltbeskatningsaftaler.

Her er lidt om "skat".

http://www.bia.co...

Spring til debat: