Se indlæg|
Dansk i thailand
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 11:39
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Conrad skrev: @Asian Farmer, Jeg spurgte GAMBIT om hvor laenge han havde vaeret i Thailand i #17, fordi han i #14 bl.a. skrev: Jeg kender flere der har været her i mindre tid end mig som er begyndt at være EKSPERTER på Thailand og skriver kommentarer til alt, VELKOMMEN I PENSIONIST GRUPPEN - Ja den ene er klogere end den anden. Kan de overhovedet snakke Thai ? Dem jeg har bekendtskab med kan ikke sige andet en Beer Leo 2 qouad og de er pludseligt blevet Thai og har et lorte hus i Hua Hin eller andre byer hvor de render rundt mens Thaierne griner af dem i kulissen. ------- Saa det er ikke mig der bringer antallet af aar med ophold i Thailand ind i billedet, men GAMBIT med hans skudsikre meninger om andre. Jeg spurgte kun om hans aar i Thailand, fordi hvis han havde vaeret her laengere end mig, saa ville jeg fremover undlade at skrive kommentarer i traade hvor jeg kan se at han deltager. Det for at han ikke evt. skulle krumme taer over mine indlaeg. Ioevrigt, saa er jeg helt enig med dig i dit indlaeg #36 Venlig hilsen Conrad Conrad vi kan ikke vaere uenige og det er muligt at AsianFarmer har faaet en "livslang" erfaring ang. Thailand ved at bo 6 maaneder i Nakhon Nowhere, Nakhon Somewhere eller paa godt dansk Lars ......... maaske skulle jeg ikke naevne ordet. Men helt klart at bo ude paa landet maa give en stor erfaring omkring hvordan man omgaaes lokalbefolkningen. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 12:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Conrad skrev: @Asian Farmer, Jeg spurgte GAMBIT om hvor laenge han havde vaeret i Thailand i #17, fordi han i #14 bl.a. skrev: Jeg kender flere der har været her i mindre tid end mig som er begyndt at være EKSPERTER på Thailand og skriver kommentarer til alt, VELKOMMEN I PENSIONIST GRUPPEN - Ja den ene er klogere end den anden. Kan de overhovedet snakke Thai ? Dem jeg har bekendtskab med kan ikke sige andet en Beer Leo 2 qouad og de er pludseligt blevet Thai og har et lorte hus i Hua Hin eller andre byer hvor de render rundt mens Thaierne griner af dem i kulissen. ------- Saa det er ikke mig der bringer antallet af aar med ophold i Thailand ind i billedet, men GAMBIT med hans skudsikre meninger om andre. Jeg spurgte kun om hans aar i Thailand, fordi hvis han havde vaeret her laengere end mig, saa ville jeg fremover undlade at skrive kommentarer i traade hvor jeg kan se at han deltager. Det for at han ikke evt. skulle krumme taer over mine indlaeg. Ioevrigt, saa er jeg helt enig med dig i dit indlaeg #36 Venlig hilsen Conrad Prøv nu lige at hør her Conrad - Mit indlæg handler om visse folk som jeg kan se er blevet nærmest Thai eksperter fordi de har boet her mere end bare en 3 mdrs ferie - ganske enkelt så nu kan du pakke din spørgen efter "ÅR" sammen - for det er ikke indlæggets præmis og desuden nævner jeg også at både HB og du har været her længere end mig. Hvis ikke du kan huske det så handler tråden her om at Kylling ikke kan blive accepteret af en gruppe på FB - jeg opmuntrer ham og siger det er alligevel en, efter min mening, en lorte gruppe og han ikke skal tage det så tungt - i Bund og grund ser jeg folk der kommenterer derinde der ikke ved en klap om noget og det er for mig totalt ligegyldigt om jeg er "medlem af gruppen" eller ej, for de er alle sammen pludseligt eksperter også selvom de kun har været her i mindre en 1 år. Så til dig Conrad, pak nu bare din Pseudo beskedenhed ned om at du vil vide om du kan skrive indlæg uden at jeg krummer tær´for den lille "sjove" kommentar som du lægger ud med og som du bliver ved med at hænge dig i er da en stor JOKE som jeg i mindet vil krumme tær over hvergang jeg ser dit navn herinde på Portalen - Tillykke med det! |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 19/03-2015 13:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
@Gambit, Og jeg vil graemmes hver gang jeg ser dit navn, over det menneskesyn som du giver udtryk for. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 13:01
|
GAMBIT skrev: Conrad skrev: @Asian Farmer, Jeg spurgte GAMBIT om hvor laenge han havde vaeret i Thailand i #17, fordi han i #14 bl.a. skrev: Jeg kender flere der har været her i mindre tid end mig som er begyndt at være EKSPERTER på Thailand og skriver kommentarer til alt, VELKOMMEN I PENSIONIST GRUPPEN - Ja den ene er klogere end den anden. Kan de overhovedet snakke Thai ? Dem jeg har bekendtskab med kan ikke sige andet en Beer Leo 2 qouad og de er pludseligt blevet Thai og har et lorte hus i Hua Hin eller andre byer hvor de render rundt mens Thaierne griner af dem i kulissen. ------- Saa det er ikke mig der bringer antallet af aar med ophold i Thailand ind i billedet, men GAMBIT med hans skudsikre meninger om andre. Jeg spurgte kun om hans aar i Thailand, fordi hvis han havde vaeret her laengere end mig, saa ville jeg fremover undlade at skrive kommentarer i traade hvor jeg kan se at han deltager. Det for at han ikke evt. skulle krumme taer over mine indlaeg. Ioevrigt, saa er jeg helt enig med dig i dit indlaeg #36 Venlig hilsen Conrad Prøv nu lige at hør her Conrad - Mit indlæg handler om visse folk som jeg kan se er blevet nærmest Thai eksperter fordi de har boet her mere end bare en 3 mdrs ferie - ganske enkelt så nu kan du pakke din spørgen efter "ÅR" sammen - for det er ikke indlæggets præmis og desuden nævner jeg også at både HB og du har været her længere end mig. Hvis ikke du kan huske det så handler tråden her om at Kylling ikke kan blive accepteret af en gruppe på FB - jeg opmuntrer ham og siger det er alligevel en, efter min mening, en lorte gruppe og han ikke skal tage det så tungt - i Bund og grund ser jeg folk der kommenterer derinde der ikke ved en klap om noget og det er for mig totalt ligegyldigt om jeg er "medlem af gruppen" eller ej, for de er alle sammen pludseligt eksperter også selvom de kun har været her i mindre en 1 år. Så til dig Conrad, pak nu bare din Pseudo beskedenhed ned om at du vil vide om du kan skrive indlæg uden at jeg krummer tær´for den lille "sjove" kommentar som du lægger ud med og som du bliver ved med at hænge dig i er da en stor JOKE som jeg i mindet vil krumme tær over hvergang jeg ser dit navn herinde på Portalen - Tillykke med det! @Gambit - faktisk har Conrad den bedste viden her paa TP isaer hvad angaar diverse myndigheder det vaere sig dansk eller Thai og stor respekt for det. Conrad er en stor hjaelp og det skal man ikke undervurdere. Jeg proever paa at oese ud af den erfaring jeg har opnaaet ved at have boet udenlandsk stoerstedelen af mit voksne liv og jeg haaber at jeg dermed kan hjaelpe andre. Jeg har naevnt lidt af min egen baggrund og mener jeg har noget "bagage" baade paa den ene eller anden maade. At spoerger om hvor laenge Gambit har opholdt sig i Thailand er der ikke noget ondt i, men at Gambit ikke oensker at oplyse omkring det forekommer mig underligt. Jeg har ingen problemer med det heldigvis. |
|
|
|
| Mykland |
Lagt på d. 19/03-2015 13:21
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
Jeg tror der er nogle her der har ALT for meget tid til sig selv. Smut ned på den lokale og drik et par kolde øl og kig på nogle thai kvinder, inden dette kører mere af sporet. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 13:23
|
|
Conrad skrev: @Gambit, Og jeg vil graemmes hver gang jeg ser dit navn, over det menneskesyn som du giver udtryk for. Tak, du behøver ikke generalisere mit menneskesyn for det har intet at gøre med de grimrianer som jeg tidligere nævnte. |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 19/03-2015 13:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
vandango skrev: Skal da også lige nævne, at som dette site ser ud idag, tror jeg at de fleste er ok folks. Det skriv fortjener nu lige en fremhævelse ![]() At Gambit ikke ønsker at lade andre vide, hvor længe han har været hid og did, må da være hans private sag. Men HugoBørge du farer frem som en anden hærfører i håb, om at kunne slagte gambit som du også forsøgte med Robert. Lad os få Jack D og suk på banen, så er banden fuldendt. ![]() over Aarhus |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 13:50
|
Mykland skrev: Jeg tror der er nogle her der har ALT for meget tid til sig selv. Smut ned på den lokale og drik et par kolde øl og kig på nogle thai kvinder, inden dette kører mere af sporet. Jeg har lidt svaert ved finde ud af hvor "den lokale" er her i mit omraade. Egentlig et underligt indlaeg fra Mykland. Der er intet her der er ved at koere af sporet og dog, det maa Web bestemme. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 14:07
|
zapper skrev: vandango skrev: Skal da også lige nævne, at som dette site ser ud idag, tror jeg at de fleste er ok folks. Det skriv fortjener nu lige en fremhævelse ![]() At Gambit ikke ønsker at lade andre vide, hvor længe han har været hid og did, må da være hans private sag. Men HugoBørge du farer frem som en anden hærfører i håb, om at kunne slagte gambit som du også forsøgte med Robert. Lad os få Jack D og suk på banen, så er banden fuldendt. ![]() over Aarhus@Zapper - paa ingen maade har jeg i sinde at "slagte" nogen som helst. Gambit er efter min personlige mening utrolig aggressiv, det er der ikke noget i vejen med. Jeg har ogsaa sagt tidligere at hans indlaeg var godt paa naer den sidste linie hvor jeg blev nedtalt. Saa Gambit har faaet ros. Jeg har ogsaa oensket Gambit held og lykke med hans forehavender. Om han har boet i Thailand 100 aar eller 100 maaneder er fuldstaendig ligegyldigt. Jeg har paa intet tidspunkt forsoegt at "slagte" Robert. Jeg kender ikke personen. Med tiden viste det sig ogsaa at han oedelagde alting for sig selv. Jeg oensker at give raad og vejledning til dem som har brug for det. Saadan er det. |
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 19/03-2015 14:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
Prøv nu lige at køle lidt ned... allesammen. Ja, Jeg bor ude på Lars Tyndskids mark, men her er 2 englændere som jeg kan dele en øl med og vende vores Thailandske indtryk med. Mit thai sprog - kundskaber - er røv og nøgler. For halvdelen her taler Isan, og så er der en stor del fa Surin/Buriram her i flækken. 175 huse sådan cirka. Jeg har boet her of-on i små 2 år. Tidligere oppe nær Phitsanulok. Men hele tiden flimret rundt i asian til diverse jobs, konsulent ting osv. Thai tager, såvidt jeg har forstået det, 12 år at lære....... ihvertfald den tid skolebørn med væsentligt højere indlærings potientiale end os gamle røvhuller der kommer herud i højere alder kan gøre det på. Back to back... vi er her fordi vi kan li at være her! Vi nyder en kold pils, vores koner eller gigs selskab, eller hænger ud i ferieområderne. Vi er ikke ens! Nogen kan li at kunne begå sig med lokal befolkningen, andre har det fint uden..... Alternativet er kolde Dk, uden smilende koner/piger og kolde pils ? Hvor svært kan det være ? :-D |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 14:28
|
Asian Farmer skrev: Prøv nu lige at køle lidt ned... allesammen. Ja, Jeg bor ude på Lars Tyndskids mark, men her er 2 englændere som jeg kan dele en øl med og vende vores Thailandske indtryk med. Mit thai sprog - kundskaber - er røv og nøgler. For halvdelen her taler Isan, og så er der en stor del fa Surin/Buriram her i flækken. 175 huse sådan cirka. Jeg har boet her of-on i små 2 år. Tidligere oppe nær Phitsanulok. Men hele tiden flimret rundt i asian til diverse jobs, konsulent ting osv. Thai tager, såvidt jeg har forstået det, 12 år at lære....... ihvertfald den tid skolebørn med væsentligt højere indlærings potientiale end os gamle røvhuller der kommer herud i højere alder kan gøre det på. Back to back... vi er her fordi vi kan li at være her! Vi nyder en kold pils, vores koner eller gigs selskab, eller hænger ud i ferieområderne. Vi er ikke ens! Nogen kan li at kunne begå sig med lokal befolkningen, andre har det fint uden..... Alternativet er kolde Dk, uden smilende koner/piger og kolde pils ? Hvor svært kan det være ? :-D Tak Asian Farmer - flot indlaeg og aerligt. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 14:44
|
|
Asian Farmer skrev: Prøv nu lige at køle lidt ned... allesammen. Ja, Jeg bor ude på Lars Tyndskids mark, men her er 2 englændere som jeg kan dele en øl med og vende vores Thailandske indtryk med. Mit thai sprog - kundskaber - er røv og nøgler. For halvdelen her taler Isan, og så er der en stor del fa Surin/Buriram her i flækken. 175 huse sådan cirka. Jeg har boet her of-on i små 2 år. Tidligere oppe nær Phitsanulok. Men hele tiden flimret rundt i asian til diverse jobs, konsulent ting osv. Thai tager, såvidt jeg har forstået det, 12 år at lære....... ihvertfald den tid skolebørn med væsentligt højere indlærings potientiale end os gamle røvhuller der kommer herud i højere alder kan gøre det på. Back to back... vi er her fordi vi kan li at være her! Vi nyder en kold pils, vores koner eller gigs selskab, eller hænger ud i ferieområderne. Vi er ikke ens! Nogen kan li at kunne begå sig med lokal befolkningen, andre har det fint uden..... Alternativet er kolde Dk, uden smilende koner/piger og kolde pils ? Hvor svært kan det være ? :-D Enig. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 14:50
|
Eftersom vi nu allesammen er enige (haaber jeg) er der ingen grund til at koere videre. God aften til alle. MVH |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 14:58
|
|
zapper skrev: vandango skrev: Skal da også lige nævne, at som dette site ser ud idag, tror jeg at de fleste er ok folks. Det skriv fortjener nu lige en fremhævelse ![]() At Gambit ikke ønsker at lade andre vide, hvor længe han har været hid og did, må da være hans private sag. Men HugoBørge du farer frem som en anden hærfører i håb, om at kunne slagte gambit som du også forsøgte med Robert. Lad os få Jack D og suk på banen, så er banden fuldendt. ![]() over AarhusEnig Zapper, Det stank langt væk af en fælde som jeg også genkendte fra "Robert tråden" Havde HB ikke blandet sig i Conrads spørgsmål havde jeg svaret da jeg overhovedet tænker at mine år her har noget som helst med Kulturel forståelse eller bedømmelse af andre at gøre. Men som sagt - det lugtede langt væk |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 19/03-2015 14:59
|
|
hugoboerge skrev: Eftersom vi nu allesammen er enige (haaber jeg) er der ingen grund til at koere videre. God aften til alle. MVH God aften HB - Og nej du er ikke en af disse grimme mennesker. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2015 15:36
|
GAMBIT skrev: hugoboerge skrev: Eftersom vi nu allesammen er enige (haaber jeg) er der ingen grund til at koere videre. God aften til alle. MVH God aften HB - Og nej du er ikke en af disse grimme mennesker. Tak - kom forbi en dag. Mvh. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 19/03-2015 16:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Hvis jeg var 'kylling' ville jeg være dybt forvirret allerede tidligere og nu ![]() |
|
|
|
| Mykland |
Lagt på d. 19/03-2015 16:41
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
hugoboerge skrev: Mykland skrev: Jeg tror der er nogle her der har ALT for meget tid til sig selv. Smut ned på den lokale og drik et par kolde øl og kig på nogle thai kvinder, inden dette kører mere af sporet. Jeg har lidt svaert ved finde ud af hvor "den lokale" er her i mit omraade. Egentlig et underligt indlaeg fra Mykland. Der er intet her der er ved at koere af sporet og dog, det maa Web bestemme. Okay, hvis du ikke har en "lokal" hvor du lige kan få et par kolde, så bor du satme et forkert sted ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 20/03-2015 05:21
|
Mykland skrev: hugoboerge skrev: Mykland skrev: Jeg tror der er nogle her der har ALT for meget tid til sig selv. Smut ned på den lokale og drik et par kolde øl og kig på nogle thai kvinder, inden dette kører mere af sporet. Jeg har lidt svaert ved finde ud af hvor "den lokale" er her i mit omraade. Egentlig et underligt indlaeg fra Mykland. Der er intet her der er ved at koere af sporet og dog, det maa Web bestemme. Okay, hvis du ikke har en "lokal" hvor du lige kan få et par kolde, så bor du satme et forkert sted ![]() Vi er ikke allesammen ens og har ikke de samme prioriteter, dvs da vi i sin tid koebte hus her var der ikke en "lokal" paa prioriteringslisten, der var vigtigere ting at interessere sig for. Hvis det har interesse vil jeg da gerne oese ud af min erfaring. Traaden hedder jo "Dansk i Thailand". Mvh |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 20/03-2015 12:14
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
hb den lokale behøver ikke at være en lady bar den lokale er simpelhen det sted hvor du køber dit øl, f. eks i en af landsby forretningerne |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

over Aarhus