Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Butikker, ingredienser og redskaber
 Udskriv debat
Remoulade
ThaiFar
Vedroerende Makro. Jeg kan se at mange naevner Makro som indkoebssted. Betyder det at dem som handler der har een eller anden form for virksomhed? Jeg troede at makro kun var/er en slags wholesale market? Og kun medlemmer (forretnings-indehavere, deslige) kan koebe ind der?

hugoboerge
Boes skrev:

hugoboerge skrev:

Boes skrev:

Kraft's taratar sauce + lidt mild gul karry + hakket kapers = naesten dansk remoulade Wink

Det er meget lang tid siden jeg har set Kraft's tartar sauce overhovedet. Maaske udgaaet af sortimentet ?

Du kan faa den i Tops og Villa market i Udon....Puds brillerne HB Wink

Det maa vaere aeldgammelt lager de har i Udon ! Nu er der lidt langt at koere fra Samutprakan Smile

hugoboerge
ThaiFar skrev:

Vedroerende Makro. Jeg kan se at mange naevner Makro som indkoebssted. Betyder det at dem som handler der har een eller anden form for virksomhed? Jeg troede at makro kun var/er en slags wholesale market? Og kun medlemmer (forretnings-indehavere, deslige) kan koebe ind der?

Du skal bare ansoege om at faa et medlemskort. Meget enkelt.

Anonym Bruger
ThaiFar skrev:

makkro var tidligere en ren engros forretning hvor du måtte have en firma registrering for at kunne handle, ligesom metro og inco i dk.
nu er der åbent for alle men du må have et makro kort som du får i kundeservice lige ved indgangen, der går gerne 45 dage før du kan hente dit kort i butikken, men når du ansøger eller bestiller et kort, giver de dig et midlertidigt kort så du kan gå ind og handle med det samme, du får 1% dividende på alt du køber, må bare gemme alle kvitteringer og såaflevere dem i kunde service hve måned, så går der 5 dage før du kan få dine procenter enten udbetalt kontant eller som credits, du må du være4opmærksom på at hvis du handler i andre makro butikker end der hvor du er registreret som kunde, da får du ikke dividenden, kun i den butik der har udstedt dit kort, og vær opmærksom på at de fleste tørvarer ligger i store pakninger som mest er beregnet for butikke eller restautører, men har du plads hjemme er der penge at spare i forhold til top`s, tesco og big-C som på mange varer er op til 20% dyrere end makro, makro`s grøntsager er desværre ikke helt så friske som på markedet, og de er 50% dyrere end markedet, jeg handler mest gøntsager i store pakninger på markkedet hvor prisen på agurker da ligger på ca 8 baht pr kg, mens makro er helt oppe på 25-35 baht pr kg, afhængig af dagsprisen, med kød, mel ost og mælkeprodukter er billigst i makro, samt de fleste tørvarer, og rengørings midler og personlig plejeprodukter sparer man meget på i makro, eneste minus er at det tager lang tid at lære at finde de varer vi som vesterlændinge går mest efter, men når du kender butikken er der penge at spare.

Skeptikeren
Remoulade kan igen købes i Friendship og andre steder. Har været ude af salg i mere end 3 mdr. grundet importregler. Det er et finsk produkt kaldet FELIX Remuoladesaus, er på højde med de danske mærker koster for en dunk med 400 gr. 215,00 Baht, samme firma fører også rødbeder, agurkesalat. Men de tyske produkter er bedre, syntes jeg.

Ellers er der et Nestle produkt THOMYs som har mange typer af remoulade, sennep, mayo og ikke mindst pendanten til peberrod nemlig Horseradic. Alle leveres i tuber men er hundedyre.

Røde pølser er en dansk opfindelse, Foodlands brune pølser Vienerstyle er en klar vinder, koges som danske pølser, de bliver sprøde og knasende og koster så vidt jeg husker omkring 450 Baht for 1 kg.

Skeptikeren
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Spring til debat: