Se indlæg|
Gode råd til førstegangsrejsende
|
|
| vandango |
Lagt på d. 10/10-2014 13:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
rinpoche skrev: Jeg deltager ikke i politiske, religiøse eller royale diskussioner i Thailand. Med mindre jeg er i selskab med nogle, jeg kender særdeles godt. Jeg er ej heller nogen sinde blevet spurgt ind hertil. Ditto her.... Var ved at starte en åndssvag diskussion om kongen og økonomiske ressourcer/fordeling i Thailand til en fødselsdags fest ude i Sakon Nakhon landdistriktet, indså ret tidligt at denne diskussion ikke hørte hjemme her. Har også diskuteret politik med en Thailandsk ven i Pattaya, som er erhvervsdrivende. Blev meget overrasket over hvor "gul" han var, og for at forstå ham tænkte jeg, at jeg selv burde være thailænder, for i mine egne danske forståelses rammer, kunne jeg slet ikke få tingene til at hænge sammen, med den menneskelighed jeg også kender ham for. Har ikke brug for at diskutere politik i Korat, i min familie har vi buddha og kongen. Jeg syntes at buddisme er en rigtig god religion, og jeg er blevet meget glad for den institution som kongen er. Sidstnævnte fordi jeg er involveret i skole samt opdragelse af børn. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/10-2014 13:53
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Jeg mener den almindelige Thai befolkning ikke aner hvad der foregaar rent politisk. Konen og jeg var engang oppe i Isaan og om aftenen sad jeg ved siden af en taxa chauffoer (han kom fra Bangkok) men var inviteret til lejligheden hvor min kone var vaert. Han kunne kun sige foelgende om den politiske situation i Thailand "ratabaan mai dee" (Daarlig regering dvs Abhisit & Co.) saa det var helt naturligt for mig at spoerge ham om hvad han mente med det. Det kunne han ikke svare paa men fortsatte blot med at sige "ratabaan mai dee". |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 10/10-2014 14:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
hugoboerge skrev: Jeg mener den almindelige Thai befolkning ikke aner hvad der foregaar rent politisk. Konen og jeg var engang oppe i Isaan og om aftenen sad jeg ved siden af en taxa chauffoer (han kom fra Bangkok) men var inviteret til lejligheden hvor min kone var vaert. Han kunne kun sige foelgende om den politiske situation i Thailand "ratabaan mai dee" (Daarlig regering dvs Abhisit & Co.) saa det var helt naturligt for mig at spoerge ham om hvad han mente med det. Det kunne han ikke svare paa men fortsatte blot med at sige "ratabaan mai dee". Selvom der måske ikke findes helt så mange af dem som i Thailand, kan du altså også finde den slags mennesker i Danmark. Her i Danmark har jeg oplevet mennesker som ikke kunne lide bestemte politisk partier og kun kunne begrunde det med at dets leder var grim. ----------- Men som udgangspunkt tror jeg det er klogest at være forsigtig med at komme med politiske og religiøse ytringer uanset hvorhenne i udlandet man rejser. Redigeret af maik d. 10/10-2014 14:42 |
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 10/10-2014 16:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
maik skrev: hugoboerge skrev: Jeg mener den almindelige Thai befolkning ikke aner hvad der foregaar rent politisk. Konen og jeg var engang oppe i Isaan og om aftenen sad jeg ved siden af en taxa chauffoer (han kom fra Bangkok) men var inviteret til lejligheden hvor min kone var vaert. Han kunne kun sige foelgende om den politiske situation i Thailand "ratabaan mai dee" (Daarlig regering dvs Abhisit & Co.) saa det var helt naturligt for mig at spoerge ham om hvad han mente med det. Det kunne han ikke svare paa men fortsatte blot med at sige "ratabaan mai dee". Selvom der måske ikke findes helt så mange af dem som i Thailand, kan du altså også finde den slags mennesker i Danmark. Her i Danmark har jeg oplevet mennesker som ikke kunne lide bestemte politisk partier og kun kunne begrunde det med at dets leder var grim. ----------- Men som udgangspunkt tror jeg det er klogest at være forsigtig med at komme med politiske og religiøse ytringer uanset hvorhenne i udlandet man rejser. Selvom det ikke er direkte relateret til tråden..... Uanset hvor i verden jeg har opholdt mig har jeg altid undladt at diskutere religion og politik. Det kan kun ende galt, i og med at jeg med et liberal dansk synspunkt tror at alle er lige og alle har rettigheder. Sådan fungerer det bare ikke i det store udland! Skik følge eller land fly... som nogen med en bestemt religiøs overbevisning kunne lære lidt af! |
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 10/10-2014 16:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
Tilbage til tråden.... Never ever go to Koh Tao !!!!!!! |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/10-2014 18:24
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
mere generelle råd (ikke kun førstegangs turister): http://www.thaila...ost_218780 |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 11/10-2014 05:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Det med at lytte til gode råd, kan være kanon svært. For hvad er et godt råd ? Da der desvære er så mange "dårlige" råd, forkert råd, kan det være meget svær at finde hoved og hale i dem, i sær når man er ny i landet. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 11/10-2014 07:14
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Det har du sgu ret i badedyr, man har nok bedst af selv at prøve det. Du kan bare se dem der ryger de ved udmærket godt det er dumt at ryge, men alligevel gør de det.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Kalasi |
Lagt på d. 11/10-2014 07:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Mit råd til førstegangsrejsende: Lad være med at læse/lytte til gode råd! Mød landet og befolkningen med oprigtigt naivt og åbent sind. Kalasi |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 11/10-2014 07:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Kalasi skrev: Mit råd til førstegangsrejsende: Lad være med at læse/lytte til gode råd! Mød landet og befolkningen med oprigtigt naivt og åbent sind. Kalasi I LIKE....... ![]() ![]() ![]() God weekend til alle. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/10-2014 08:13
|
Det sjove med 'gode råd' er jo også at absolut ingen alligevel følger dem når først rouletten kører. Desuden giver de 'gode råd' først mening når man står i fedtefadet, indtil da er det bare rent sort snak slynget ud af en der selv har dummet sig og kommet videre. Det er ufatteligt så mange mennesker der ender med at tage forkerte beslutninger fordi de i første omgang fulgte dårlige råd. Brug den samme sunde fornuft som du bruger i dit hjemland. Greg Lange Managing Director, Sunbelt Asia ...problemet er vel så bare at en del rejsende ikke ejer begrebet 'sund fornuft'? Slet ikke efter en uge med alkohol som primære næringskilde. For når man lander i Thailand får man hurtigt en følelse af at alt kan lade sig gøre og håndteres. Redigeret af Anonym Bruger d. 11/10-2014 08:28 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/10-2014 08:26
|
hugoboerge skrev: Og her er endnu et raad som endnu ikke er beroert og det drejer sig om religion. Under et besoeg i Bangkok begyndte taxa chauffoeren at snakke om religion. Samtalen foregik paa Thai. Det viste sig at han kom fra syd Thailand og han var 100% muslim, men det vidste jeg ikke da han stillede spoergsmaalet om hvad jeg syntes om muslimer. Efter mit svar som han vist ikke syntes om blev jeg lettere bekymret omkring min sikkerhed, men vi var taet ved Sukhumvit, saa jeg betalte og steg ud. Men pas paa. Den har jeg selv prøvet med en muslimsk thaipige, på værelset spurgte hun om hvad jeg synes om muslimer og da jeg troede at hun ligesom så mange andre thaier var trætte af muslimer og ville svine dem til sagde jeg at jeg ikke kunne lide muslimer, hvorefter hun sagde at hun var muslim. Jeg fik den reddet ret hurtigt og idag har jeg et indgående kendskab til islam i Bangkok, og kan kun sige at der er flere end man tror i Bangkok, det er ikke kun i syd. Deres religion står iøvrigt skrevet på deres id kort. Men udemærket råd, klap i vedr. religion overfor folk du ikke kender. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/10-2014 11:50
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
JS skrev: hugoboerge skrev: Og her er endnu et raad som endnu ikke er beroert og det drejer sig om religion. Under et besoeg i Bangkok begyndte taxa chauffoeren at snakke om religion. Samtalen foregik paa Thai. Det viste sig at han kom fra syd Thailand og han var 100% muslim, men det vidste jeg ikke da han stillede spoergsmaalet om hvad jeg syntes om muslimer. Efter mit svar som han vist ikke syntes om blev jeg lettere bekymret omkring min sikkerhed, men vi var taet ved Sukhumvit, saa jeg betalte og steg ud. Men pas paa. Den har jeg selv prøvet med en muslimsk thaipige, på værelset spurgte hun om hvad jeg synes om muslimer og da jeg troede at hun ligesom så mange andre thaier var trætte af muslimer og ville svine dem til sagde jeg at jeg ikke kunne lide muslimer, hvorefter hun sagde at hun var muslim. Jeg fik den reddet ret hurtigt og idag har jeg et indgående kendskab til islam i Bangkok, og kan kun sige at der er flere end man tror i Bangkok, det er ikke kun i syd. Deres religion står iøvrigt skrevet på deres id kort. Men udemærket råd, klap i vedr. religion overfor folk du ikke kender. Det er nemlig helt rigtigt. Jeg risikerede engang for mange aar siden at blive smidt ud af en Saudi Airlines i 10kms hoejde (maaske lidt overdrevet) men min medpassager (en Saudi) stillede et spoergsmaal omkring religion. Jeg naevnte buddhismen og saa blev han stik tosset. Han skulle have set den buddha amulet jeg havde om halsen (for oevrigt forbudt i Saudi) og saa var jeg nok blevet haeldt ud. Det skete dog ikke. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/10-2014 12:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Kalasi skrev: Mit råd til førstegangsrejsende: Lad være med at læse/lytte til gode råd! Mød landet og befolkningen med oprigtigt naivt og åbent sind. Kalasi Jeg kan et eller andet sted godt følge din om jeg så må sige, lidt "romantiske" tilgang. Men med al ære og respekt, så viser historikken et hav af beretninger, hvor turister med den tilgang begiver sig ud på dybt vand og ender med hvor de ikke kan bunde. Konkrete eksempler herpå tror jeg ikke, at jeg behøves at komme ind på. Men jeg vil absolut medgive dig dette, at man ikke til stadighed skal have paraderne oppe i enhver situation. ød landet og befolkningen med oprigtigt naivt og åbent sind. Det var så dit gode råd ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.