Se indlæg
 Udskriv debat
Ja man skulle være BAR...ejer eller hvad
Mukke
Hvis du ikke har fået dit hustrufradrag som grænsegænger, ja så kan det kun være fordi du ikke forklare dig godt nok til etaten, for intet er da nemmere,

Hvis man opfylder kravene.......

Og hvad pokker telefonselskaber har med hustrufradrag at gøre... ja det er da en gåde for mig.....

Bade-Dyr
Mukke, Hvis du nu se hvad huggo skriver omkring at bruge en formue på at ringe hjem til skat.dk, kan det da være femørene også falder for dig.

Men forstå du det ikke, så var det for at fortælle huggo at det ikke koste det store at ringe hjem til skat.dk.

Mukke
Nu har jeg aldrig ringet til skat og for den sags skyld andre offentlige myndigheder i Danmark, men hvis man vælger dette, ja så har du da ret i, at det kan blive meget dyrt...

hugoboerge
Mukke skrev:

Hvis du ikke har fået dit hustrufradrag som grænsegænger, ja så kan det kun være fordi du ikke forklare dig godt nok til etaten, for intet er da nemmere,

Hvis man opfylder kravene.......

Og hvad pokker telefonselskaber har med hustrufradrag at gøre... ja det er da en gåde for mig.....

@Mukke - hvis nu du laeser meget omhyggeligt saa:

1. Jeg opfylder kravene, men
2. SKAT vil have et dokument fra de thailandske myndigheder at hustru ingen indkomst har og det er problemet.

Det er har ikke en pind at goere om at forklare sig godt nok til etaten, jeg haaber det er forstaaeligt nok.

Mht "telefonselskaber" saa forstaar jeg ikke helt meningen med din kommentar. Saa lad os sige det er en gaade for mig med din kommentar.

Men Mukke, hvis du vil vaere min thailandske sagsbehandler og skaffe omtalte oenskede dokument fra de thailandske myndigheder vil jeg vaere dig meget taknemmelig. Paa forhaand tak.

Maaske skulle du slaa dig ned som "konsulent" saa andre som banker ind i samme problemstilling kan faa den fornoedne assistance fordi der vil vaere andre pensionister med thai hustruer som vil saette pris paa at faa deres hustrufradrag.

Hvis du skulle slaa dig ned som "konsulent" saa husk lige det kraever en arbejdstilladelse.

Mukke
JEG HAVDE INGEN PROBLEMER MED AT KONTAKTE SKAT I Thailand.. Fik alle papirerne på nul. Men de var på Thai, og som jeg har forklaret før, hvis det danske sytem ønsker dem på Dansk, så er det deres problem, så JEG HAR NU HUSTRUFRADRAG uden problemer..

hugoboerge
Mukke skrev:

JEG HAVDE INGEN PROBLEMER MED AT KONTAKTE SKAT I Thailand.. Fik alle papirerne på nul. Men de var på Thai, og som jeg har forklaret før, hvis det danske sytem ønsker dem på Dansk, så er det deres problem, så JEG HAR NU HUSTRUFRADRAG uden problemer..

Det ville vaere rart hvis du kunne sende mig en PB med kopi af dine papirer fra de thailandske myndigheder (selvfoelgelig svaerter du de personlige oplysninger ud).

Paa forhaand tak.

Det kunne ogsaa vaere en hjaelp for andre. Mvh.

Mukke
Hej Hugoborge
Desværre slikker jeg mine sår endnu efter utallige prøven på at hjælpe anderledes tænkende ud i det tekniske med den danske etat...
Huggoborge desværre har jeg kun fået problemer ud af denne hjælp... Det være sig anmeldelser for svindel og andet ikke så dejligt...
Du kan så sige hvorfor det, jo det kan jeg sige dig... Jeg hjalp Børge med en skattesag... Jeg hjalp Hugo med en børnesag... Jeg hjalp phillip med med en ægteskabssag... Det eneste jeg har fået ud af min frivillige hjælp er, at dem jeg ikke gider hjælpe.
De har anmeldt mig for plat og svindel.....
Jeg vil hjælpe på et forum som dette, hvis jeg kan holde mig neutralt, men gider ikke mere hjælpe nogen, hvis de ikke selv kan bruge indersiden af hovedet..
Systemet kræver faktisk ikke så meget, ud over, at man kontakter de rigtige.... og det er jo nok her det store problem er for mange i din situation Hugoborge...

Okay du kan skrive en PB hvis du har problemer..

hugoboerge
Mukke skrev:

Hej Hugoborge
Desværre slikker jeg mine sår endnu efter utallige prøven på at hjælpe anderledes tænkende ud i det tekniske med den danske etat...
Huggoborge desværre har jeg kun fået problemer ud af denne hjælp... Det være sig anmeldelser for svindel og andet ikke så dejligt...
Du kan så sige hvorfor det, jo det kan jeg sige dig... Jeg hjalp Børge med en skattesag... Jeg hjalp Hugo med en børnesag... Jeg hjalp phillip med med en ægteskabssag... Det eneste jeg har fået ud af min frivillige hjælp er, at dem jeg ikke gider hjælpe.
De har anmeldt mig for plat og svindel.....
Jeg vil hjælpe på et forum som dette, hvis jeg kan holde mig neutralt, men gider ikke mere hjælpe nogen, hvis de ikke selv kan bruge indersiden af hovedet..
Systemet kræver faktisk ikke så meget, ud over, at man kontakter de rigtige.... og det er jo nok her det store problem er for mange i din situation Hugoborge...

Okay du kan skrive en PB hvis du har problemer..

Undskyld jeg siger det, men problemet ligger snarere hos dig end hos mig. Jeg skal nok finde ud af det det har jeg gjort foer.

Eftersom du siger det er let saa synes jeg in all fairness at du skulle dele din viden med andre. Saa nemt er det og det er faktisk derfor jeg bragte emnet op og ikke for at faa en besked som "hvor svaert kan det vaere".

Og for oevrigt saa kan jeg godt bruge indersiden af hovedet til orientering.

Formaalet med et forum som dette er at vi uddeler af vores erfaring mht dit og dat. Jeg deler da ud af min erfaring indenfor de emner jeg kan bidrage med.

Jeg tillader mig at spoerge igen. Hvilket dokument blev du udstyret med fra de thailandske myndigheder der bekraeftede at din hustru ikke har nogen indtaegt ?

Det er et nemt spoergsmaal og det burde goere det lettere for andre personer i Thailand som kommer ud i samme problemstilling.

Mvh.

PS Jeg tror naeppe at nogen vil anklage dig for svindel for at hjaelpe andre.

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Mukke, Hvis du nu se hvad huggo skriver omkring at bruge en formue på at ringe hjem til skat.dk, kan det da være femørene også falder for dig.

Men forstå du det ikke, så var det for at fortælle huggo at det ikke koste det store at ringe hjem til skat.dk.

Hvis man er "on hold" i 45 minutter loeber det ret hurtigt op og det gider jeg ikke.

Derfor ville det vaere rart med en dedikeret linie til SKAT fra udlandet eller hvis man kunne kommunikere direkte med dem via normal e-mail som man kunne foer i tiden.

Bade-Dyr
Hej huggo.

45 min = 135 baht, jo ikke en formue synes jeg.

Som sagt har jeg ringet til dem nogle gange er det er omkring 10 min ventetid og det er 30 baht plus det man så snakke oven i.

Personlige gider jeg ikke mail til dem da de selv fortalte mig at de 5 dage der står på deres hjemmeside det tager ikke passer, og svar på mail er mere 2-4 uger, som det tog for mit mail som jeg starte ud med.

Men som sagt, det var bare for at informer omkring en mulighed at ringe, hvis der var, er det for dyrt for dig, eller du gerne vil vente på dine mails, så er det jo fint nok, Jeg vil bare gerne havde mine ting klare hurtige mulige når jeg er i kontakt med skat.dk eller andre offentlige myndigheder.

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Hej huggo.

45 min = 135 baht, jo ikke en formue synes jeg.

Som sagt har jeg ringet til dem nogle gange er det er omkring 10 min ventetid og det er 30 baht plus det man så snakke oven i.

Personlige gider jeg ikke mail til dem da de selv fortalte mig at de 5 dage der står på deres hjemmeside det tager ikke passer, og svar på mail er mere 2-4 uger, som det tog for mit mail som jeg starte ud med.

Men som sagt, det var bare for at informer omkring en mulighed at ringe, hvis der var, er det for dyrt for dig, eller du gerne vil vente på dine mails, så er det jo fint nok, Jeg vil bare gerne havde mine ting klare hurtige mulige når jeg er i kontakt med skat.dk eller andre offentlige myndigheder.

Penge er ikke noget problem, det er ventetiden "on hold".

Spring til debat: