Se indlæg|
Femårig dreng skal udvises fra Danmark
|
|
| AlexL |
Lagt på d. 04/01-2013 19:17
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 28 |
"Og i dag inden klokken 23.59 skulle kendelsen foreligge. Men Landsretten har endnu ikke fundet frem til en afgørelse, hvorfor det er besluttet, at fem-årige Fimm og 15-årige Thipsuda kan blive i Danmark – foreløbig indtil videre." Lad os håbe at fornuften sejrer i denne sag. Der er pres på Danmark, i 2012 ankom ca. 5.500 flygtninge, vel fordi det rygtedes at reglerne var blevet mildere. Tak til Margrethe d. 3. og Helle Thorning, men hvorfor så ikke hjælpe denne stakkels dreng? Meget uretfærdigt, og hvad koster denne Levakovic familie, som Boes nævner? 100 mio. over en årrække har jeg læst, og hvad med nogle hundred tusind muslimske badegæster, der mildt sagt ikke lige bidrager med noget iøjenfaldende positiv, tværtimod. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 23/01-2013 06:06
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ole Heegaard fra Vamdrup, der er stedfar til de to thailandske børn, fem-årige Fimm og 15-årige Thipsuda, har fået afslag fra Kolding Kommune på at blive plejefar for de to børn. Hvis han blev godkendt, ville han kunne have beholdt børnene. Hermed ser det ud til, at den fem-årige dreng Fimm og søsteren skal udvises af landet. Det er Serviceloven, der har stukket en kæp i hjulet og hindrer en plejetilladelse, fordi Ole Heegaard har delt forældremyndighed i forbindelse med fem-årige Fimm. Kolding Kommune og Udlændingestyrelsen har gjort, hvad de kunne, men nu er der kun fem dage til udvisningssagen skal for retten, lyder det nedtrykt fra Ole Heegaard i Vamdrup. Kolding Kommune og Udlændingestyrelsen forsøger nu en sidste chance ved at sende anmodningen om plejetilladelse til Socialministeriet, hvor kommunen samtidig har vedlagt udtalelser og vurderinger omkring en godkendelse af Ole Heegaard. – Kolding Kommune og Udlændingestyrelsen vil gerne hjælpe mig med at blive godkendt som plejefar, men denne afgørelse er der ikke plads til i Serviceloven. Noget volapyk i mine øjne, siger stedfaderen. Link: http://www.jv.dk/...m-plejefar I dag indledes ved Retten i Kolding udvisningssagen mod de to thailandske søskende femårige Fimm og 15-årige Thipsuda fra Vamdrup. På samme dag går Enhedslistens Johanne Schmidt Nielsen ind og angriber systemet, hvor hun mener, at en stram udlændingepolitik tilsidesætter sund fornuft og de to børns tarv. – For mig at se er Fimm-sagen blevet sagsbehandlet forkert, eller også må reglerne ændres. JydskeVestkysten har flere gange bedt justitsminister Morten Bødskov om en kommentar, men ministeren henviser til, at der er tale om en personsag, som han ikke kan udtale sig om. – Jeg ved godt, at man ikke kan lave loven om på grund af en enkelt sag fra Vamdrup. Men det er jo ikke ulovligt at bruge sin sunde fornuft, når det gælder to børns videre skæbne, siger Johanne Schmidt Nielsen. Kolding Kommune har bedt Socialministeriet om at til at finde ud, om der er flere muligheder, som Kommunen har overset, efter det viste sig, at Ole Heegaard ikke kunne blive plejefar. Link: http://www.jv.dk/...f-Fimm?rss Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 23/01-2013 07:18
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
enten skal loven/reglerne laves om..................eller også skal de følges, så enkelt er det.....................![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 23/01-2013 17:46
|
|
Dommeren meddelte i øvrigt som noget af det første, at der ikke bliver afsagt dom i sagen i dag. Den vil blive afsagt den 6. februar. Læs nærmere på: http://www.jv.dk/...-samfundet Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/02-2013 12:50
|
|
Femårige Fimm kan blive - ingen afgørelse for søsteren. Den femårige thailandske Fimm kan blive i Danmark, og han undgår dermed at skulle på børnehjem i Thailand. Hans stedfar, Ole Heegard fra Vamdrup, fik i dag den glædelige besked over telefonen. - Tak. Tak. Jeg synes, det er flot, var ordene fra Ole Heegard, hvorefter han kunne knytte begge næver i vejret. Det var kun selve afgørelsen, der i morges klokken ni blev givet til den glade stedfar. Begrundelsen for afgørelsen må Ole Heegard vente lidt endnu på at få. Koldings borgmester, Jørn Pedersen, er glad på familiens vegne. - Jeg håber, der kommer en hurtig afklaring på søsterens sag. Det har været en lang og hård kamp for familien, udtaler Jørn Pedersen til skala.fm Retten kom i dag ikke med nogen afgørelse i sagen om Fimms 15-årige søster Thipsuda, og derfor er der ikke helt sat punktum for familien. Link: http://www.jv.dk/...steren?rss Med venlig hilsen
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 06/02-2013 13:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det var en meget glædelig nyhed. Jeg glæder mig til at læse præmisserne i afgørelsen, idet disse kan have indflydelse på sagsbehandlingen i andre tilsvarende sager |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/02-2013 13:14
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 98 |
Så sejrede fornuften så langt !!! ![]() |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 06/02-2013 13:47
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
fint,oo tillykke.......................og hvem ved måske er han med i ,,sporløs" om 20 år for, at finde sin mor...![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/02-2013 14:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
sudsakhon skrev: Jeg glæder mig til at læse præmisserne i afgørelsen, idet disse kan have indflydelse på sagsbehandlingen i andre tilsvarende sager Jeg har ikke fulgt sagen, så jeg har ikke tjek på omstændighederne, men mon ikke der mellem linjerne vil stå noget i stil med: Sagen har pressens bevågenhed, så vi har ledt med lys og lygte for at kunne begrunde den afgørelse som pressen og den brede befolkning vil have. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 06/02-2013 15:18
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Et forsigtigt tillykke ![]() Jeg håber ikke de anker dommen! |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 21/02-2013 22:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
http://www.dr.dk/...104446.htm Det ser Ud til at han sendes tilbage til Thailand alligevel |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 22/02-2013 00:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
phom skrev: http://www.dr.dk/...104446.htm Det ser Ud til at han sendes tilbage til Thailand alligevel Det er vist lovlig hurtigt at konkludere noget om at sende tilbage. Før nogen skal sendes nogen steder hen, skal landsretten da vist lige høres. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 30/03-2013 13:24
|
|
Allerede dagen efter at Retten i Kolding havde afsagt dom om, at den seksårige thailandske dreng Fimm ikke skulle udvises af Danmark, men blive hos sin stedfar, Ole Heegaard i Vamdrup, havde Udlændingenævnet besluttet at anke afgørelsen til Vestre Landsret. Alligevel kom ankemeddelelsen først 27 minutter før ankefristens udløb. Dermed ventede Udlændingenævnet 13 dage, 23 timer og 33 minutter inden hovedpersonerne fik besked om anken. Justitsminister Morten Bødskov (S) bekræfter overfor Enhedslistens Johanne Schmidt- Nielsen, der har kritiseret den sene anke, at Udlændingenævnet den 7. februar besluttede at anke – dagen efter domsafsigelsen. Justitsministeren vil ikke uddybe, hvorfor anken først blev meddelt næsten to uger senere, og han ønsker heller ikke at kommentere den verserende personsag, men skriver at det er nævnets formand, landsdommer Michael Kistrup, Østre Landsret, der som nævnets formand har truffet beslutningen uden forhandling med nævnet. Læs nærmere på: http://www.jv.dk/...el/1559164 Magtarrogance af første klasse, i min verden, uanset om de har retten på deres side. Sådanne bureaukrater skulle i gabestok så alle kunne komme fordi og snotte dem i ansigtet og også gerne hakke dem en på snotten. Med venlig hilsen
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 31/03-2013 15:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Webmaster skrev: Magtarrogance af første klasse, i min verden, uanset om de har retten på deres side. Sådanne bureaukrater skulle i gabestok så alle kunne komme fordi og snotte dem i ansigtet og også gerne hakke dem en på snotten. Jeg vil give dig helt ret, webmaster, men desværre synes denne dagens (u)orden at brede sig mere og mere hos det offentlige. Der er rigtig mange skrankepaver i Danmark i dag, synes jeg. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 31/03-2013 16:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Webmaster skrev: Allerede dagen efter at Retten i Kolding havde afsagt dom om, at den seksårige thailandske dreng Fimm ikke skulle udvises af Danmark, men blive hos sin stedfar, Ole Heegaard i Vamdrup, havde Udlændingenævnet besluttet at anke afgørelsen til Vestre Landsret. Alligevel kom ankemeddelelsen først 27 minutter før ankefristens udløb. Dermed ventede Udlændingenævnet 13 dage, 23 timer og 33 minutter inden hovedpersonerne fik besked om anken. Justitsminister Morten Bødskov (S) bekræfter overfor Enhedslistens Johanne Schmidt- Nielsen, der har kritiseret den sene anke, at Udlændingenævnet den 7. februar besluttede at anke – dagen efter domsafsigelsen. Justitsministeren vil ikke uddybe, hvorfor anken først blev meddelt næsten to uger senere, og han ønsker heller ikke at kommentere den verserende personsag, men skriver at det er nævnets formand, landsdommer Michael Kistrup, Østre Landsret, der som nævnets formand har truffet beslutningen uden forhandling med nævnet. Læs nærmere på: http://www.jv.dk/...el/1559164 Magtarrogance af første klasse, i min verden, uanset om de har retten på deres side. Sådanne bureaukrater skulle i gabestok så alle kunne komme fordi og snotte dem i ansigtet og også gerne hakke dem en på snotten. kan kun give dig ret, og jeg skulle gerne være den første til at afleverer begge hilsner men jeg får nok kamp til stregen om være den første. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 07/05-2013 05:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Følg med i nyhederne i dag Vestre Landsret 5 AFD. i Viborg Kl. 09:00 Justitsministeriet Udlændingenævnet (Kammeradvokaten ved advokat Benedicte Galbo) mod Advokat Pia Egsgaard Sagen vedrører: Udlændinge, opholdstilladelse http://www.domsto...052013.HTM M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 07/05-2013 06:01 |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 07/05-2013 14:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Undskyld, men hvad var der interessant, der var ikke noget om afgørelse. Eller kan jeg ikke læse dansk mere. m.v.h.. SteenJ |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 07/05-2013 14:59
|
|
Vestre Landsret i Viborg er netop færdig med sagen om den seksårige Fimm fra Vamdrup. Afgørelsen må vi dog vente med at få til tirsdag den 14. maj. I retten fastholdte Udlændingenævnet, at Fimm og hans 15-årige storesøster Thipsuda skal udvises til hjemlandet Thailand, da nævnet kalder sagen principiel. De mener derfor, at der vil være mange lignende sager i kølvandet på Fimm-sagen, hvis de to børn får lov til at blive i Danmark. Stedfaderen Ole Heegaards advokat mener derimod, at det vil være en overtrædelse af FN konventionen, hvis Landsretten ikke kommer frem til samme resultat som ved byretten. Den 6. februar i år afsagde Retten i Kolding dom om, at Fimm kunne blive hos sin stedfar Ole Heegaard i Vamdrup, mens der skulle foretages yderligere undersøgelser omkring søsteren Thipsuda. Kilde: http://www.jv.dk/...el/1575966 Med venlig hilsen
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 14/05-2013 10:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Vestre Landsret valgte tirsdag at stadfæste beslutningen om, at den thailandske dreng Fimm ikke skal udvises Den seksårige thailandske dreng Fimm fra Vamdrup og hans danske stedfar kan ånde lettede op. Tirsdag fik drengen endegyldigt lov at blive i Danmark. Dermed hører flere måneders juridisk tovtrækkeri om drengens fremtid op. Tirsdag formiddag besluttede Vestre Landsret i Viborg således at stadfæste dommen fra Retten i Kolding den 6. februar, hvor det blev besluttet, at Fimm kunne blive hos sin stedfar Ole Heegaard i Vamdrup, mens der skulle foretages yderligere undersøgelser omkring den 15-årige storesøster Thipsuda. Men Udlændingenævnet havde valgt at anke afgørelsen fra Byretten til Vestre Landsret. Siden er det via justitsminister Morten Bødskov (S) kommet frem, at afgørelsen om anken ene og alene blev truffet af Udlændingenævnets formand uden samråd med nævnets øvrige medlemmer. Udlændingemyndighederne havde i første omgang inddraget børnenes opholdstilladelse, fordi deres mor, der er fra Thailand, og hendes danske mand havde ophævet samlivet, hvorefter moren var rejst hjem til Thailand uden børnene. Om tirsdagens stadfæstelse siger Landsretten: - Under hensyn til drengens alder ved ankomsten til Danmark kan han ikke have nogen erindring om Thailand, og hele hans forestillingsverden må derfor anses for knyttet til Danmark. - Som anført af byretten må den danske mand anses for at være drengens primære omsorgsperson. 14. maj 2013 kl. 09:56 |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 14/05-2013 10:55
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Rart at se der er lidt menneskekærlighed tilbage her i danmark. Stort tillykke til dem skal det lyde herfra. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.