Se indlæg
 Udskriv debat
Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen
jydetampen
Skeptikeren skrev:

Underlig diskussion, igen, igen! Poom bilver ved med at skrive om et SKIDE brev (kan du ikke til en forandring forklare os andre hvad et SKIDE BREV er? Lyder lidt ulækkert!

Du og Jydetampen (og nogle få andre) bliver ved med at forlange at vi skal indsende et SKIDE brev. I har ikke fattet at vi ikke kan sende det SKIDE brev. Vi har ikke de oplysninger, som også damen på Ambassaden erkendte.

Som thai gift er det min hustru der har disse kvitteringer, hun har ingen pligt til at indsende noget som helst til danske myndigheder (hendes eget udsagn: Hvis de vil kontrollere dig, kan de komme her og ringe på gaten så må vi se. Jeg render ikke på posthuset og får lavet kopier og sender anbefalede breve)

De spørger om noget så dumt som vandforbrug, jamen jeg kunne da hvis jeg var enlig have besøg af 62 skønne jomfruer hver dag, der tog bad, beviser det så at jeg er ugift eller gift? El-forbrug? Thja, nogen dage/nætter er det ulidelig varmt og Air con kører i soverummet måske 10-12 timer andre dage 4-5 beviser det om jeg er gift eller ugift.

Vi sender hvert år den såkaldte leveattest, som bl.a. spørger om ægteskabelig status. Er dettte ikke dokumentation nok spørger jeg igen, igen?

Der skrives i artiklen at de lige p.t. har 189 sager, da der kun bor et lille antal i Pattaya (efter det oplyste små 70 stk, permanent), så må resten jo komme andre steder fra i Thailand. For mig er der ingen tvivl, dem de har fingrene i er dem med fiktive adresser i EU, os andre har de så ikke tid til at beskæftige sig med. Det er nu 10 mdr. siden jeg sendte første svar og ingen respons endnu, andet end den opringning fra kontrollanten på Ambassden den 22 august.

Næh Poom, der er som du selv skriver, i Mørkistan at pengene skal krasses ind, men der tør ingen kontrollant komme, så får de hugget en hvis del af. Det er så SKIDE nemt at komme efter en fatiig pensionist, men få fat i en mørkemand er dødsens farligt og du bliver kaldt rasist!!!!!.

Og til dig Jydetamp, gider du ikke godt stoppe med det der ævl: "Du an bare flytte hjem" Gad nok vide hvad du og dine ligesindede ville sige hvis jeg kom, For nu skulle jeg lige pludselig have andel i alle goderrne, måske oven i købet i din kommune som skulle ud og finde bopæl til mig, fuld pension og sygehjælp. Så måtte du til lommerne med extra skat, uha da-da.

Og mener du virkelig at jeg bør forlade min elskede her i SMILETS LAND fordi jeg modtager SKIDE 5.089 DKK per måned. (der blev I sku da godt chokeret! Joh da, jeg har fået lønforhøjelse fra SKAT 8,00 extra i lommen per måned). Er det her at misundelsen kommer ind?

Nå, ikke mere nu, det bliver sku for trivielt at tærske langhalm på det emne,.

Skeptikeren, som ønsker alle danske thailandsfarende et godt og lykkeligt liv, selv dem der er SKIDE negative.

jeg har sagt i kan flytte ikke nødvendigvis hjem!!!!!!!!!! men du skal være velkommen her i kommunen og der er masser af ledige lejligheder,som du også kan få tilskud varme,husleje også selvfølgelig alle de andre ting der er tilskud til,men det kræver jo af dig du skal søge og det er måske også for meget forlangt???
Du gemmer dig under at konen kke har pligt oplyse om noget som helst overfor kontrolteamet,men vil godt nyde og det hænger ikke sammen vel???
Jeg er sikker på at der bliver arbejdet på at også knalde folk i mellemøsten og Tyrkiet.
Det har ikke noget med misundelse at ,men at folk snyder og bedrager,det pisser mig af og jo flere de knalder jo mere jubler jeg.

poom
skeptiker.
du (og andre) laver jo et problem fordi i ikke VIL give de oplysninger.
så istedet for bare at gøre som man bliver bedt om skarter man med at kvæulere

du skal slet ikke bryde dit hoved med hvad de skal bruge oplysningerne til. bare sende det der bliver bedt om

og kan man ikke skaffe alle oplysninger kan man bare sende det man har.

problemet er at man kvæulerer istedet for at svare

hugoboerge
Peder1968 skrev:

PATINYA skrev:

JS skrev:

Som altid god stemning når pensioner bliver diskuteret...

Man skal bare passe på ikke at blande tingene sammen...én ting er reglerne og en anden ting er at omgå reglerne...

Fordi man er imod reglerne er det ikke ens betydning med at man skal omgå dem og fordi man er imod folk der bryder loven, er det ikke ens betydning med at man er tilhænger af reglerne.

Helt korekt JS

Det bedste indlæg i denne tråd. Smile

Personligt fatter jeg heller ikke man ikke kan få sit tillæg med til hvilket som helst land.
Men sådan er reglen og jeg tror det kan være katastrofalt at bryde den.
Jeg tror folk vil grade snot når de får en efterregning + bøde, som bliver trukket i pensionen i de næste mange år......... Frown

Peder1968 sikke noget vaas (ja undskyld). Kan det ikke vaere ligegyldigt hvor i verden du vaelger at slaa dig ned ? Hvorfor skal du absolut vaere bosat i EU for at modtage diverse goder ? Du har har betalt den skat der skal betales for at daekke hvad der nu daekkes skal ! For at komme tilbage til artiklen, saa vil jeg lige naevne at det er fuldstaendig ligegyldigt om man er samboende eller gift, pensionen for en folkepensionist i Thailand er KUN grundbeloebet og det er saa det. Det vil sige en folkepensionist i Thailand selv skal soerge for sygeforsikring osv osv. Det kan man ikke have ondt et vist sted i ? Saa snyderiet kan umuligt komme fra folkepensionister som KUN modtager grundbeloebet og det vil sige ca. DKK 5,000 efter skat, saa jeg synes diverse udfarende personer lige skulle tage og slappe af et oejeblik og taenke sig noget om foer de svarer. Tusind tak.

Peder1968
hugoboerge skrev:

Peder1968 skrev:

PATINYA skrev:

JS skrev:

Som altid god stemning når pensioner bliver diskuteret...

Man skal bare passe på ikke at blande tingene sammen...én ting er reglerne og en anden ting er at omgå reglerne...

Fordi man er imod reglerne er det ikke ens betydning med at man skal omgå dem og fordi man er imod folk der bryder loven, er det ikke ens betydning med at man er tilhænger af reglerne.

Helt korekt JS

Det bedste indlæg i denne tråd. Smile

Personligt fatter jeg heller ikke man ikke kan få sit tillæg med til hvilket som helst land.
Men sådan er reglen og jeg tror det kan være katastrofalt at bryde den.
Jeg tror folk vil grade snot når de får en efterregning + bøde, som bliver trukket i pensionen i de næste mange år......... Frown

Peder1968 sikke noget vaas (ja undskyld). Kan det ikke vaere ligegyldigt hvor i verden du vaelger at slaa dig ned ? Hvorfor skal du absolut vaere bosat i EU for at modtage diverse goder ? Du har har betalt den skat der skal betales for at daekke hvad der nu daekkes skal ! For at komme tilbage til artiklen, saa vil jeg lige naevne at det er fuldstaendig ligegyldigt om man er samboende eller gift, pensionen for en folkepensionist i Thailand er KUN grundbeloebet og det er saa det. Det vil sige en folkepensionist i Thailand selv skal soerge for sygeforsikring osv osv. Det kan man ikke have ondt et vist sted i ? Saa snyderiet kan umuligt komme fra folkepensionister som KUN modtager grundbeloebet og det vil sige ca. DKK 5,000 efter skat, saa jeg synes diverse udfarende personer lige skulle tage og slappe af et oejeblik og taenke sig noget om foer de svarer. Tusind tak.

Jeg gentager Smile

Altså vi er enig Smile

Men problemet er jo lige netop:

I Thailand er det typisk, at danske folkepensionister har opgivet en adresse inden for EU, eksempelvis i Sverige, så de kan få et pensionstillæg, men de opholder sig reelt i Thailand, hvor de ikke er berettiget til tillæg.
(står i artiklen som det første indlæg referere til... Wink

Anonym Bruger

Jeg gentager Smile

Altså vi er enig Smile

[b]I Thailand er det typisk, at danske folkepensionister har opgivet en adresse inden for EU, eksempelvis i Sverige, så de kan få et pensionstillæg, men de opholder sig reelt i Thailand, hvor de ikke er berettiget til tillæg

Nå, er det det.!

Og hvor har du så det fra...?

Mit bud er, at det er de rene gætterier. Men du er da velkommen til at forklare.

poom
man kan bare læse aviserne. man behøver ikke gætte

men om lige hvordan der snyltes og svindles ved jeg ikke

jeg kan som alle bare læse AT der svindles

og jeg kan se at systemet overbelastes af kværulanter der ikke bare kan sende et lille bitte svar på et simpelt brev.

ja, undskyld til skeptiker over at han kunne få meget tid til at gå med at flæbe over mit ordvalg med at svare på et skide brev

men istedet for ordkløveri var tiden nok bedre brugt bare at svare og lade være med at kværulere

Peder1968
DK skrev:

Jeg gentager Smile

Altså vi er enig Smile

I Thailand er det typisk, at danske folkepensionister har opgivet en adresse inden for EU, eksempelvis i Sverige, så de kan få et pensionstillæg, men de opholder sig reelt i Thailand, hvor de ikke er berettiget til tillæg

Nå, er det det.!

Mit bud er, at det er de rene gætterier. Men du er da velkommen til at forklare.

DK læs venligst det første indlæg i denne tråd og klik på linket. Tak Smile

sonny skrev:

http://www.metrox...PP4mLe7rM/

Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen.

..
I Thailand er det typisk, at danske folkepensionister har opgivet en adresse inden for EU, eksempelvis i Sverige, så de kan få et pensionstillæg, men de opholder sig reelt i Thailand, hvor de ikke er berettiget til tillæg.
....
.

Anonym Bruger
Peder1968 skrev:

DK skrev:

Jeg gentager Smile

Altså vi er enig Smile

I Thailand er det typisk, at danske folkepensionister har opgivet en adresse inden for EU, eksempelvis i Sverige, så de kan få et pensionstillæg, men de opholder sig reelt i Thailand, hvor de ikke er berettiget til tillæg

Nå, er det det.!

DK læs venligst det første indlæg i denne tråd og klik på linket. Tak Smile

sonny skrev:

http://www.metrox...PP4mLe7rM/

Danske pensionister i Pattaya svindler med pensionen.

..
....
.

Og klikket på linket, det har/havde jeg så også.
Det gør jo stadig ikke Metro Express til et sandheds vidne...

Men du har åbenbart "slugt" historien råt.

Findes der tal, eller undersøgelser for hvor mange danskere som bor i Thailand,
der har adresse i Sverige.?

NEJ.!.!.!

Altså, rene gætterier.

Boes
poom skrev:

man kan bare læse aviserne. man behøver ikke gætte

men om lige hvordan der snyltes og svindles ved jeg ikke

jeg kan som alle bare læse AT der svindles

og jeg kan se at systemet overbelastes af kværulanter der ikke bare kan sende et lille bitte svar på et simpelt brev.

ja, undskyld til skeptiker over at han kunne få meget tid til at gå med at flæbe over mit ordvalg med at svare på et skide brev

men istedet for ordkløveri var tiden nok bedre brugt bare at svare og lade være med at kværulere

Og ALT hvad der står i aviserne æder du råt..... ?
Poom - Du synes at være udenfor enhver form for rækkevidde i denne endeløse - men for en del af os meningsfulde udveksling af synspunkter angående det urimelige i at skulle fremskaffe dokumentation, som IKKE KAN fremskaffes her i den 3. verden.....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

poom
næ nej. men der findes tal for at der samlet svindles

og om nogen af dem bor i sverige og snyder med den vej er vel ligemeget

problemet er at der snyltes. og de penge suges op af min bukselomme.

så det er ikke alle i Thailand der er åh-så-hellige

Boes.
så kan man da bare sende hvad der kan fremskaffes istedet for at kværulere om magtmisbrug og alt det andet hejs der foregår

er der noget der ikke kan fremskaffes så skriv da det istedet for at spilde tiden med at man går i rasmus modsat mode fordi man bliver bedt om noget

Peder1968
DK skrev:

Og klikket på linket, det har/havde jeg så også.
Det gør jo stadig ikke Metro Express til et sandheds vidne...

Men du har åbenbart "slugt" historien råt.

Findes der tal, eller undersøgelser for hvor mange danskere som bor i Thailand,
der har adresse i Sverige.?
NEJ.!.!.!
Altså, rene gætterier.

Så må vi jo håbe der er nogen der undersøger det grundigt. Hvad jeg også tror SKAT er ved at gøre Wink

hugoboerge
poom skrev:

næ nej. men der findes tal for at der samlet svindles

og om nogen af dem bor i sverige og snyder med den vej er vel ligemeget

problemet er at der snyltes. og de penge suges op af min bukselomme.

så det er ikke alle i Thailand der er åh-så-hellige

Boes.
så kan man da bare sende hvad der kan fremskaffes istedet for at kværulere om magtmisbrug og alt det andet hejs der foregår

er der noget der ikke kan fremskaffes så skriv da det istedet for at spilde tiden med at man går i rasmus modsat mode fordi man bliver bedt om noget

Poom, jeg ved ikke hvor gammel du er og hvor langt du har til du en gang skal paa pension. Men hvorfor f..... skal du altid vaere paa tvaers ???? Jeg spoerger bare ! Jeg tror du har et problem.

Anonym Bruger
konklusionen er som altid:

1) reglerne er åndsvage.
2) der forekommer ingen snyd.
3) det er spild af ressourcer at undersøge evt. snyd.
4) ingen kilder er troværdige til at påvise evt. snyd.
5) folk der fordømmer (de ikke-eksisterende) snydepelse bør tilsvines, latterliggøres og derefter henrettes.

2.bp.blogspot.com/_Jn0mC4w_Dfg/R--PROu4E9I/AAAAAAAAARM/MWYpaLCG4r8/s400/struds.jpg
Redigeret af Anonym Bruger d. 22/10-2012 15:45

poom
hugoboerge.
du har spurgt mig om min alder før. og jeg kan igen svare at hvad i al verden har det med saget at gøre

nu er det jo ligsom ikke MIG der er på tværs men de kværulanter der synes at det er verdens undergang at svare på et lille bitte brev

så nej det er ikke mig der har et problem. man kan jo se at der grund til den kontrol. der sydes og bedrages og derfor synes jeg det er fint at der bliver kontrolleret lidt

så det er nok kværulanterne der er på tværs

falder hele verden sammen fordi man skal svare på et lille bitte brev?

hugoboerge
poom skrev:

hugoboerge.
du har spurgt mig om min alder før. og jeg kan igen svare at hvad i al verden har det med saget at gøre

nu er det jo ligsom ikke MIG der er på tværs men de kværulanter der synes at det er verdens undergang at svare på et lille bitte brev

så nej det er ikke mig der har et problem. man kan jo se at der grund til den kontrol. der sydes og bedrages og derfor synes jeg det er fint at der bliver kontrolleret lidt

Det her har intet at goere med at svare paa et s.... brev. Jeg tror ikke du kan laese hvad der skrives, men fortael mig lige engang hvordan en folkepensionist i Thailand som KUN jeg gentager KUN modtager et grundbeloeb kan svindle. Om pensionisten er samboende med en dame/katoey eller saagar er gift spiller ingen rolle, der modtages KUN grundbeloebet. Saa fald lidt ned paa jorden og stop dit skriveri om at svare paa et s.... brev.

Grunden til at jeg spoerger om din alder Poom det er simpelthen fordi jeg tror du har et problem med at mennesker bliver aeldre og disse mennesker har sparet op i form af skatter og nu kommer saa modydelsen fra systemet og det er det som du ikke kan forstaa. Din dag kommer ogsaa.

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

poom skrev:

hugoboerge.

Det her har intet at goere med at svare paa et s.... brev. Jeg tror ikke du kan laese hvad der skrives, men fortael mig lige engang hvordan en folkepensionist i Thailand som KUN jeg gentager KUN modtager et grundbeloeb kan svindle. Om pensionisten er samboende med en dame/katoey eller saagar er gift spiller ingen rolle, der modtages KUN grundbeloebet. Saa fald lidt ned paa jorden og stop dit skriveri om at svare paa et s.... brev.

Grunden til at jeg spoerger om din alder Poom det er simpelthen fordi jeg tror du har et problem med at mennesker bliver aeldre og disse mennesker har sparet op i form af skatter og nu kommer saa modydelsen fra systemet og det er det som du ikke kan forstaa. Din dag kommer ogsaa.

Ja, hvad fanden rager det systemet, hvem man som pensionist på grund beløb, bor sammen med.

Om man så sover sammen med en Schæferhund, kommer vel ikke pensionstyrelsen ved.

Poom, du har meget at lære.
Redigeret af Anonym Bruger d. 22/10-2012 16:47

poom
lære hvad? At være en kværulant fordi der kommer et lille brev man skal svare på

istedet med at bryde jeger hjerner med hvad de oplysninger skal bruges til så svar dog bare på det brev

jeg gætter at i ikke har så megen juridisk kunnen at I bare ved hvad der skal bruges og ikke

modydelse min bare..
I får penge af den offentlige kasse og der er et krav til at svare på en henvendelse
gør nu bare det istedet for alt mulige kværulant halløj

der er nok en grrund til alle skal svare men pengene vil I jo gerne have ikke?

min dag kommer også?

jeg ryster i bukserne. måske kommer der et lille brev jeg skal svare på...gyyyyys
min verden går under. hvad skal der dog blive af stakkels mig?

jydetampen
Det her handler om den svindel kontrolteamet finder i Thailand og ikke om det brev som bliver sendt rundt til danskere i Thailand og det kan de kun sende til dem som har adr i Thailand. Må man håbe de fanger nogle af dem som har en fiktiv adr i et andet eu land,og finder de dem ja så vil der sikkert opstår ekstrem lang kø ved in check i lufthavnen tilbage til eu. Så en opfordring til alle der har kendskab til sådanne eksempler,så send dog en besked til kontrol teamet,så dem der er på den rette side af loven får fred og ro til nyde deres pension,men så er der mok ikke så mange tilbage ved stambordet.

handy
jydetampen skrev:

Det her handler om den svindel kontrolteamet finder i Thailand og ikke om det brev som bliver sendt rundt til danskere i Thailand og det kan de kun sende til dem som har adr i Thailand. Må man håbe de fanger nogle af dem som har en fiktiv adr i et andet eu land,og finder de dem ja så vil der sikkert opstår ekstrem lang kø ved in check i lufthavnen tilbage til eu. Så en opfordring til alle der har kendskab til sådanne eksempler,så send dog en besked til kontrol teamet,så dem der er på den rette side af loven får fred og ro til nyde deres pension,men så er der mok ikke så mange tilbage ved stambordet.

Er der stadigt åbent i mindelunden.......Angel

Skeptikeren
nu prøver jeg så lige een gang til men tror ikke det hjælper på at de herrer kan forstå tingene som de hænger sammen. Hvis der er nogen der er kværulerende må det sku da være Jer selv.

Jydetampen: Selvfølgelig har kontrolteamet diverse adresser på alle dem der har egen bolig. De må jo nødvendigvis på Emigration for at blive bevilget ophold og bekræfte bopæl. Da de også skal fortælle skat i DK at de har bolig i udlandet må deres adresse også findes der. Eller mener du at de også snyder med de oplysninger? Det bliver sku da dyrt!

Har hørt vedvarende rygter herude om nogle der gemmer sig godt og trygt og har en strålende forretning med at sende thaipiger/damer til sultne danske mænd, samtidig med at de hæver fuld pension incl. tillæg. Hvad med dem?

Poom og andre, hvis I nu havde fulgt debatten fra begyndelsen og i andre tråde ville I kunne læse at jeg skam har sendt det SKIDE brev.

Allerede efter første brev fra Kontrotemaet i februar skrev jeg tilbage (ikke som normalt brev men som mail, og det må alt andet lige vel være godt nok og sendte kopi til Styrelsen i KBH samt Ombudsmanden).

Da jeg intet svar havde fået efter 6 uger sendte jeg det een gang til, og endnu engang efter 6 uger. Derefter fik jeg så den opringning fra den unge pige fra Ambassden.

Hun forstod helt klart problemerne men kunne kun efterkomme ordrerne fra KBH. Hun fik per telefon de relevante oplysninger om el- og vandforbrug som hun sagde at hun nu ville videresende til Styrelsen i en rapport med anmodning om at min sag blev lukket.

Det var som sagt den 22. august. Og hun mente det ville tage 14 dage til jeg fik svar. Nu er det så blevet 23. november og jeg har ikke fået noget SKIDE brev fra nogen instans. Så det er altså kun pensionisterne der skal reagere, bureaukraterne kan skalte og valte som det passer dem?

Alle jeg har været i kontakt med her og i DK siger, entydigt, at disse krav er ulovlige og en evt. retssag vil blive vundet af pensionisterne. Jeg har bare ikke kræfter og penge (+ afstenden til KBH) til at køre en sag. Disse mennesker er både jurister og sagsbehandlere i diverse instanser så de må da have lidt erfaring til at kunne udtale sig som de gør skulle jeg mene.

Jeg syntes du skulle bruge dine unge kræfter på at bekæmpe snyderiet der hvor det virkelig batter, Meld dig ind i en politisk forening og bekæmp systemet indfra, lige som vi gjorde da vi var unge. Bl.a. derfor har du i dag mulighed for at skrive og galpe over at vi pensionister tager DINE penge.

Vi har jo ikke været med til at opbygge det samfiund du lever godt af - VEL? Vi bare kræver og kræver og nasser!

Læg vel mærke til at vi, igennem årtier er blevet tudet ørene fulde af samtlige regeringer, at vi, når vi nåede pensionstid så ville vi kunne nyde godt af det vi selv havde bidraget med. Selv dem som bare dengang og nu lever på nas har jo fået som forlangt - for MINE penge.

Næh du, det er hverken dine eller mine, det er vores alle sammens bidrag til velfærden, vi gerne skulle kunne nyde. At så nogen snyder - thja dem har der jo altid været. Se nu ham Vallentin fra Roskilde, griner højt og flot af at han har lykkedes at snyde småsparere for milliarder, nu gemmer han sig bag sin kones fede ryg. Hvad med Riskjær, Thorsen, Brixtofte og alle de tusinder af andre økonomiske forbrydere som gemmer store summer skattefrit i udlandet. (Jeg ser ingen læserbreve fra dig om sådan noge udyr?)

Jeg stopper her i denne tråd, orker ikke mere af din og Jydetampens dumheder, så forsæt bare hvis du kan forklare dig for en gang skyld positivt.

Skeptikerennu prøver jeg så lige een gang til men tror ikke det hjælper på at de herrer kan forstå tingene som de hænger sammen. Hvis der er nogen der er kværulerende må det sku da være Jer selv.

Jydetampen: Selvfølgelig har kontrolteamet diverse adresser på alle dem der har egen bolig. De må jo nødvendigvis på Emigration for at blive bevilget ophold og bekræfte bopæl. Da de også skal fortælle skat i DK at de har bolig i udlandet må deres adresse også findes der. Eller mener du at de også snyder med de oplysninger? Det bliver sku da dyrt!

Har hørt vedvarende rygter herude om nogle der gemmer sig godt og trygt og har en strålende forretning med at sende thaipiger/damer til sultne danske mænd, samtidig med at de hæver fuld pension incl. tillæg. Hvad med dem?

Poom og andre, hvis I nu havde fulgt debatten fra begyndelsen og i andre tråde ville I kunne læse at jeg skam har sendt det SKIDE brev.

Allerede efter første brev fra Kontrotemaet i februar skrev jeg tilbage (ikke som normalt brev men som mail, og det må alt andet lige vel være godt nok og sendte kopi til Styrelsen i KBH samt Ombudsmanden).

Da jeg intet svar havde fået efter 6 uger sendte jeg det een gang til, og endnu engang efter 6 uger. Derefter fik jeg så den opringning fra den unge pige fra Ambassden.

Hun forstod helt klart problemerne men kunne kun efterkomme ordrerne fra KBH. Hun fik per telefon de relevante oplysninger om el- og vandforbrug som hun sagde at hun nu ville videresende til Styrelsen i en rapport med anmodning om at min sag blev lukket.

Det var som sagt den 22. august. Og hun mente det ville tage 14 dage til jeg fik svar. Nu er det så blevet 23. november og jeg har ikke fået noget SKIDE brev fra nogen instans. Så det er altså kun pensionisterne der skal reagere, bureaukraterne kan skalte og valte som det passer dem?

Alle jeg har været i kontakt med her og i DK siger, entydigt, at disse krav er ulovlige og en evt. retssag vil blive vundet af pensionisterne. Jeg har bare ikke kræfter og penge (+ afstenden til KBH) til at køre en sag. Disse mennesker er både jurister og sagsbehandlere i diverse instanser så de må da have lidt erfaring til at kunne udtale sig som de gør skulle jeg mene.

Jeg syntes du skulle bruge dine unge kræfter på at bekæmpe snyderiet der hvor det virkelig batter, Meld dig ind i en politisk forening og bekæmp systemet indfra, lige som vi gjorde da vi var unge. Bl.a. derfor har du i dag mulighed for at skrive og galpe over at vi pensionister tager DINE penge.

Vi har jo ikke været med til at opbygge det samfiund du lever godt af - VEL? Vi bare kræver og kræver og nasser!

Læg vel mærke til at vi, igennem årtier er blevet tudet ørene fulde af samtlige regeringer, at vi, når vi nåede pensionstid så ville vi kunne nyde godt af det vi selv havde bidraget med. Selv dem som bare dengang og nu lever på nas har jo fået som forlangt - for MINE penge.

Næh du, det er hverken dine eller mine, det er vores alle sammens bidrag til velfærden, vi gerne skulle kunne nyde. At så nogen snyder - thja dem har der jo altid været. Se nu ham Vallentin fra Roskilde, griner højt og flot af at han har lykkedes at snyde småsparere for milliarder, nu gemmer han sig bag sin kones fede ryg. Hvad med Riskjær, Thorsen, Brixtofte og alle de tusinder af andre økonomiske forbrydere som gemmer store summer skattefrit i udlandet. (Jeg ser ingen læserbreve fra dig om sådan noge udyr?)

Jeg stopper her i denne tråd, orker ikke mere af din og Jydetampens dumheder, så forsæt bare hvis du kan forklare dig for en gang skyld positivt.

Skeptikeren
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Spring til debat: