Se indlæg|
En filipin pige
|
|
| patirak |
Lagt på d. 10/10-2012 21:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Undskyld dette er ikke ment som et surt opstød, men jeg sidder blot og tænker på, hvis tingene var omvendt. Sidder en mand eller kvinde i f.eks. Thailand eller på Filippinerne uden penge og er blevet snydt af partneren, så er der ikke noget krisecenter eller en offentlig instans der træder til og hjælper. Så må man sgu bare klare sig selv. Men så snart man er i Danmark, så ser man sig straks om efter hjælp fra samfundet. Så må arbejdsgiveren eller et offentligt sponsoreret organ træde til, i stedet for at man tager et personling ansvar for ens eget liv. Det er sjovt som folk automatisk mister deres personlige ansvar og initiativ, så snart de befinder sig på dansk jord - uanset hvor de kommer fra i verden. Den kvinde har ikke brug for en ny dansk mand - og slet ikke i hendes situation... Hun har i første omgang brug for at blive skilt i en fart og så ellers komme hjem til hendes børn. Men "ok" - når der nu er lagt op til det - så er der her en åben mulighed for billigt, at få sig en allerede gift Filippinsk kvinde på 45 år, som er slank og flot. Nogle interesserede???? ------ Hvor mon fordommene kommer fra??????
Redigeret af patirak d. 10/10-2012 21:47 |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 10/10-2012 21:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
patirak skrev: Undskyld dette er ikke ment som et surt opstød, men jeg sidder blot og tænker på, hvis tingene var omvendt. Sidder en mand eller kvinde i f.eks. Thailand eller på Filippinerne uden penge og er blevet snydt af partneren, så er der ikke noget krisecenter eller en offentlig instans der træder til og hjælper. Så må man sgu bare klare sig selv. Men så snart man er i Danmark, så ser man sig straks om efter hjælp fra samfundet. Så må arbejdsgiveren eller et offentligt sponsoreret organ træde til, i stedet for at man tager et personling ansvar for ens eget liv. Det er sjovt som folk automatisk mister deres personlige ansvar og initiativ, så snart de befinder sig på dansk jord - uanset hvor de kommer fra i verden. Den kvinde har ikke brug for en ny dansk mand - og slet ikke i hendes situation... Hun har i første omgang brug for at blive skilt i en fart og så ellers komme hjem til hendes børn. Men "ok" - når der nu er lagt op til det - så er der her en åben mulighed for billigt, at få sig en allerede gift Filippinsk kvinde på 45 år, som er slank og flot. Nogle interesserede???? ------ Hvor mon fordommene kommer fra?????? ![]() - Nej,-nu er hun jo ikke luxusluder fra BKK, med formue på "bogen" og stor fast kundekreds at "falde tilbage" på. Billig ironi fra din side. Redigeret af Webmaster d. 10/10-2012 23:14 |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 10/10-2012 22:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
patirak,fra trådens start er det en bekendt/veninde som beder om et godt råd,og der er folk her som opfordre til at søge hjælp på et krise center og det er et mega godt råd´så er hun væk og beskyttet mod den lede stodder,hun desværre blev gift med. At vi har krise centre er vel en del af vores velfærds samfund og den betaler hun jo til eftersom jeg går ud fra hun betaler skat af hendes indkomst. jeg helt enig i at det bedste for hende er at komme hjem og indtil det kan lade sig gøre,så søg hjælp på et krise center. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 10/10-2012 22:18
|
|
AL 48 skrev: patirak skrev: Undskyld dette er ikke ment som et surt opstød, men jeg sidder blot og tænker på, hvis tingene var omvendt. Sidder en mand eller kvinde i f.eks. Thailand eller på Filippinerne uden penge og er blevet snydt af partneren, så er der ikke noget krisecenter eller en offentlig instans der træder til og hjælper. Så må man sgu bare klare sig selv. Men så snart man er i Danmark, så ser man sig straks om efter hjælp fra samfundet. Så må arbejdsgiveren eller et offentligt sponsoreret organ træde til, i stedet for at man tager et personling ansvar for ens eget liv. Det er sjovt som folk automatisk mister deres personlige ansvar og initiativ, så snart de befinder sig på dansk jord - uanset hvor de kommer fra i verden. Den kvinde har ikke brug for en ny dansk mand - og slet ikke i hendes situation... Hun har i første omgang brug for at blive skilt i en fart og så ellers komme hjem til hendes børn. Men "ok" - når der nu er lagt op til det - så er der her en åben mulighed for billigt, at få sig en allerede gift Filippinsk kvinde på 45 år, som er slank og flot. Nogle interesserede???? ------ Hvor mon fordommene kommer fra?????? ![]() - Nej,-nu er hun jo ikke luxusluder fra BKK, med formue på "bogen" og stor fast kundekreds at "falde tilbage" på. Billig ironi fra din side. Tak AL48 - du er virkelig en guttermand! |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 10/10-2012 22:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Puha AL48,den var ikke god,langt under bæltestedet og helt væk fra tråden,kunne du ikke skrive det i en pb istedet?????????? |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 10/10-2012 22:40
|
|
jydetampen skrev: patirak,fra trådens start er det en bekendt/veninde som beder om et godt råd,og der er folk her som opfordre til at søge hjælp på et krise center og det er et mega godt råd´så er hun væk og beskyttet mod den lede stodder,hun desværre blev gift med. At vi har krise centre er vel en del af vores velfærds samfund og den betaler hun jo til eftersom jeg går ud fra hun betaler skat af hendes indkomst. jeg helt enig i at det bedste for hende er at komme hjem og indtil det kan lade sig gøre,så søg hjælp på et krise center. Jeg forstår godt hvad du mener og som nævnt, så var det også bare en "tanke" jeg legede med. Forstået på den måde at kvinde selvfølgelig skal have hjælp, men også selv må gøre noget. Det jeg ikke forstår er... Ifølge kvinden selv, så tager manden ALLE hendes tjente penge og afskærer hende fra hendes familie derhjemme. Hvis det er 100% sandt... hvad er det så præcis hun lige ser, som noget godt ved at finde en ny dansk mand og blive i Danmark?????? Men måske er jeg forkert på den. Jeg synes bare det lyder mærkeligt at hun ønsker at blive et sted, der tilsyneladende har været og er et helvede for hende. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 10/10-2012 22:49
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
patirak skrev: Sidder en mand eller kvinde i f.eks. Thailand eller på Filippinerne uden penge og er blevet snydt af partneren, så er der ikke noget krisecenter eller en offentlig instans der træder til og hjælper. Så må man sgu bare klare sig selv. Og hvad så, nu foregår dette ikke i Thailand eller Filippinerne, men i Danmark og her har vil heldigvis sådanne centre. Det er jeg glad og stolt af. Hvis historien er sand handler den jo ikke om at hun er blevet snydt af partneren, men at hun nærmest er udsat for psykisk vold. Uden at miskreditere trådstarteren, må jeg dog undre mig over at der er så stor forskel i vedkommendes indlæg mht. sprog, retskrivning og tegnsætning som tilfældet er. Nu hvor den er taget op, tilslutter jeg mig mystikken, men det kan jo være at nogle af indlæggene er skrevet i et sms' sprog, og det er jo så svaret og forklaringen. Redigeret af natty d. 10/10-2012 23:00 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 10/10-2012 23:10
|
|
natty skrev: patirak skrev: Sidder en mand eller kvinde i f.eks. Thailand eller på Filippinerne uden penge og er blevet snydt af partneren, så er der ikke noget krisecenter eller en offentlig instans der træder til og hjælper. Så må man sgu bare klare sig selv. Og hvad så, nu foregår dette ikke i Thailand eller Filippinerne, men i Danmark og her har vil heldigvis sådanne centre. Det er jeg glad og stolt af. Hvis historien er sand handler den jo ikke om at hun er blevet snydt af partneren, men at hun nærmest er udsat for psykisk vold. Uden at miskreditere trådstarteren, må jeg dog undre mig over at der er så stor forskel i vedkommendes indlæg mht. sprog, retskrivning og tegnsætning som tilfældet er. Nu hvor den er taget op, tilslutter jeg mig mystikken, men det kan jo være at nogle af indlæggene er skrevet i et sms' sprog, og det er jo så svaret og forklaringen. Som udgangspunkt så tror jeg på trådstarter og hendes gode intentioner om at hjælpe kvinden. Det jeg bare ikke forstår er den "misbrugte kvindes" tankegang. Hvorfor forsøge det hele forfra, hvis hun indtil videre ikke har fået noget ud af første forsøg og det tilmed har været et helvede at være med en Dansk mand og leve i Danmark? Sorry, men jeg forstår det bare ikke... |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 10/10-2012 23:14
|
|
jydetampen skrev: Puha AL48,den var ikke god,langt under bæltestedet og helt væk fra tråden,kunne du ikke skrive det i en pb istedet?????????? Velkommen til AL48s univers og umoralske tankegang :-) Jeg vil som altid undlade at komme med kommentarer om hans bedste halvdel... og blot lade ham nyde hvad han tror der er en "sejr"... |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 10/10-2012 23:26
|
patirak skrev: jydetampen skrev: Puha AL48,den var ikke god,langt under bæltestedet og helt væk fra tråden,kunne du ikke skrive det i en pb istedet?????????? Velkommen til AL48s univers og umoralske tankegang :-) Jeg vil som altid undlade at komme med kommentarer om hans bedste halvdel... og blot lade ham nyde hvad han tror der er en "sejr"... Undskyld, men jeg har da vist ikke fortalt andet end hvad du selv ved utallige lejligheder har pralet med i diverse indlæg,-. Og nu gider jeg ikke kommentere gamle dobbeltgængere og "spøgelser" mere,-resten må være op til ADM. Navn redigeret væk. - Admin - Redigeret af Webmaster d. 10/10-2012 23:32 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 10/10-2012 23:31
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Alt det personfnidder hører ikke til her på siden. Så stop venligst. Fortsat rigtig god aften. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 11/10-2012 08:15
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
patirak skrev: natty skrev: patirak skrev: Sidder en mand eller kvinde i f.eks. Thailand eller på Filippinerne uden penge og er blevet snydt af partneren, så er der ikke noget krisecenter eller en offentlig instans der træder til og hjælper. Så må man sgu bare klare sig selv. Og hvad så, nu foregår dette ikke i Thailand eller Filippinerne, men i Danmark og her har vil heldigvis sådanne centre. Det er jeg glad og stolt af. Hvis historien er sand handler den jo ikke om at hun er blevet snydt af partneren, men at hun nærmest er udsat for psykisk vold. Uden at miskreditere trådstarteren, må jeg dog undre mig over at der er så stor forskel i vedkommendes indlæg mht. sprog, retskrivning og tegnsætning som tilfældet er. Nu hvor den er taget op, tilslutter jeg mig mystikken, men det kan jo være at nogle af indlæggene er skrevet i et sms' sprog, og det er jo så svaret og forklaringen. Som udgangspunkt så tror jeg på trådstarter og hendes gode intentioner om at hjælpe kvinden. Det jeg bare ikke forstår er den "misbrugte kvindes" tankegang. Hvorfor forsøge det hele forfra, hvis hun indtil videre ikke har fået noget ud af første forsøg og det tilmed har været et helvede at være med en Dansk mand og leve i Danmark? Sorry, men jeg forstår det bare ikke... det kan vel kun gå fremad tror ikke der er så store muligheder for at finde såen en mand igen, hun har vel også lært noget,,og hvorfor skulle hun flytte hjem hun har jo et arbejde at passe så kan hun finde en ny mand så er det da godt for hende en som kan behandle hende med respekt.....og skulle vi andre som har haft et dårligt forhold også bare smutte hjem fra thailand fordi ens x ikke var den som man trode.. Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/10-2012 09:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Det jeg bare ikke forstår er den "misbrugte kvindes" tankegang. Hvorfor forsøge det hele forfra, hvis hun indtil videre ikke har fået noget ud af første forsøg og det tilmed har været et helvede at være med en Dansk mand og leve i Danmark? Sorry, men jeg forstår det bare ikke...[/quote] Det er måske fordi det er forkert det hun siger, nu har hun fundet en mand,som har gidet slæbe hende herop. Så vil hun nu gerne ha en bedre mand (bedre lig med en som har flere penge eller en yngre model) Man skal ikke altid tro på de piger fra hverken thailand eller Philippinerne De bruger alle trick i bogen, for at snyde sig til at komme herop,,og er ikke blege for at sige at hendes man banker hende, selv om det måske ikke er sandt,jeg kender selv 2 tilfælde hvor det skete,,, fordi hun havde giftet sig med en ældre mand. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 11/10-2012 15:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
sonny skrev: Det jeg bare ikke forstår er den "misbrugte kvindes" tankegang. Hvorfor forsøge det hele forfra, hvis hun indtil videre ikke har fået noget ud af første forsøg og det tilmed har været et helvede at være med en Dansk mand og leve i Danmark? Sorry, men jeg forstår det bare ikke... Det er måske fordi det er forkert det hun siger, nu har hun fundet en mand,som har gidet slæbe hende herop. Så vil hun nu gerne ha en bedre mand (bedre lig med en som har flere penge eller en yngre model) Man skal ikke altid tro på de piger fra hverken thailand eller Philippinerne De bruger alle trick i bogen, for at snyde sig til at komme herop,,og er ikke blege for at sige at hendes man banker hende, selv om det måske ikke er sandt,jeg kender selv 2 tilfælde hvor det skete,,, fordi hun havde giftet sig med en ældre mand.[/quote] Taler du af egen erfaring? Ja, undskyld dit indlæg pisser mig af! Hvorfor altid så negativ.... Det var da bedre at komme med et indput der kunne hjælpe hende videre.... |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 11/10-2012 16:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
jamen hvis hun ikke gifter sig igen ryger hun ud. og hun ryger ud lige efter en seperation eller faktisk fra den dag hun flytter fra manden det har jeg fået afvide af en advokat Man skal ikke altid tro på de piger fra hverken thailand eller Philippinerne De bruger alle trick i bogen, for at snyde sig til at komme herop,,og er ikke blege for at sige at hendes man banker hende, selv om det måske ikke er sandt,jeg kender selv 2 tilfælde hvor det skete,,, fordi hun havde giftet sig med en ældre mand. Taler du af egen erfaring?[/quote] Øh ja..eller 1000 vis af mænds erfaring. det er da ret normalt kendt at det mange steder foregåe sådan og selv om det er egen erfaring er det vel ikke noget problem, vel? Ja, undskyld DIT indlæg pisser MIG af! Det er ikke negativt., det er bare sådan det er og der er ikke ret meget man kan gøre hvis man ikke gider gifte sig med en 45 årig filipiner og hun kan slet ikke gifte igen før hun er skilt og så er hun længe til bage på fillipinerne men man kan da så betale for at få hende op igen. Frit valg man skal nok også lige trække 96% af historien om hvor slem manden er. måske er han sådan, men jeg har bare hørt så meget lort der lukkes ud når de vil opnå sympati. og der er bare en gang gamle aviser Hun er selvfølgelig en forfulgt uskyldighed og ham der er en satan hele vejen igennem. hvem tror lige på det? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/10-2012 16:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Peder1968 skrev: sonny skrev: Det jeg bare ikke forstår er den "misbrugte kvindes" tankegang. Hvorfor forsøge det hele forfra, hvis hun indtil videre ikke har fået noget ud af første forsøg og det tilmed har været et helvede at være med en Dansk mand og leve i Danmark? Sorry, men jeg forstår det bare ikke... Det er måske fordi det er forkert det hun siger, nu har hun fundet en mand,som har gidet slæbe hende herop. Så vil hun nu gerne ha en bedre mand (bedre lig med en som har flere penge eller en yngre model) Man skal ikke altid tro på de piger fra hverken thailand eller Philippinerne De bruger alle trick i bogen, for at snyde sig til at komme herop,,og er ikke blege for at sige at hendes man banker hende, selv om det måske ikke er sandt,jeg kender selv 2 tilfælde hvor det skete,,, fordi hun havde giftet sig med en ældre mand. Taler du af egen erfaring? Ja, undskyld dit indlæg pisser mig af! Hvorfor altid så negativ.... Det var da bedre at komme med et indput der kunne hjælpe hende videre....[/quote]Ja da jeg taler af egen erfaring som jeg sagde jeg kender et par tilfælde hvor pigerne har løjet.for at få en skilsmisse og for at se om ikke de kunne få en skilling. Så de kunne finde en anden mand... Hun skulle rejse hjem hvor hun kommer fra.Philippinerne og så komme videre med sit liv. Og det er ikke for kun at være negativ. Men fortæller bare man skal ikke altid stole på de piger.. Jeg er jo ikke den type som hele tiden gider bøje mig , for hvad en thai/philipiner pige siger. Redigeret af Anonym Bruger d. 11/10-2012 16:42 |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 11/10-2012 16:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Hej Poom ![]() Der er sket et eller andet med mit indlæg. Bemærk venligst det er de sidste 3 linier jeg skriver som et svar til Sonny ![]() |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 11/10-2012 16:42
|
AL 48 skrev: Gift dig med hende,-eller lad hende rejse tilbage til Phillipinerne. Det lyder hårdt og kontant, men hendes eneste mulighed udover at rejse hjem igen, er at finde en ny og bedre mand at blive gift med. Hej PS. Nu skal du jo heller ikke tro på alt,-du har jo kun hendes version. -Som jeg skrev allerede i indlæg #2,-før al den fnidder-fnadder. hej |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/10-2012 18:17
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
måske en troll ![]() Der øver sig i dansk, for det bliver bedre og bedre. |
|
|
|
| Noongning |
Lagt på d. 11/10-2012 21:08
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej igen, og mange tak for de forskellige værdifulde kommentarer. I dag har hun været i banken sammen med hendes arbejdsgive, for at åbne en ny bankbog, så hendes næste to uges løn vil blive overført der ind. ( Nu er jeg lidt nevøs for hendes vej, hvis hendes mand optager at pengene ikke kommer ind i hans kontor, hvordan han vil regere på det ?????) (tror I at han vil slå hende !!!!! ) Lidt information om manden : han har en vokse datter, som har slet ikke kontakt med hinanden. Manden har heller ikke kontakt med sin mor og storbror. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Hvorfor altid så negativ.... Det var da bedre at komme med et indput der kunne hjælpe hende videre....